Relaties Relaties

Relaties

weethetffniet

weethetffniet

09-03-2012 om 13:17

Laten varen of niet?

Wat doe je als een vriend je ineens opdraagt om maar een keer in de twee weken mail van je wil ontvangen?

Heb mijn gevoelens van liefde geuit naar een vriend die daar dus zo op reageerde.
Ergens heb ik zoiets van: "Nou, zeg dan dat je er niet van gediend bent, en kap de boel af". Maar nee, hij wil maar een keer in de twee weken contact met mij.
Ik vind dit nogal een arrogante, superieure houding van hem en overweeg om het contact zelf te beëindigen. Maar raar vind ik dit wel, of zie ik nou iets over het hoofd?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

09-03-2012 om 13:21

Duidelijk

Het is in ieder geval duidelijk dat de liefdevolle gevoelens niet beantwoord worden. Het is nu aan jou om te bedenken of je al dan niet verder wilt met de vriendschap. Zo'n opmerking dat hij maar 1x per twee weken contact wil is wel wat apart. Je hoeft bij je vrienden niet dagelijks op de koffie te gaan, maar meestal regelt zich dat vanzelf.

dc

dc

09-03-2012 om 14:50

Vreemd

Als iemand maar 1 keer in de 2 weken iets van me wil horen, dan is hij heel duidelijk niet verliefd op me, en dan zou ik me verder hartbreken besparen en heel veel afstand creëren. Dit lijkt me een vrij goeie afknapper die je kan helpen over je verliefdheid heen te komen. Wat een lomperik!

Marieke

Marieke

09-03-2012 om 16:09

Omgekeerde situatie

Een vriend in scheiding belde mij verschillende keren per week, en daarbij kreeg ik dagelijkse mails waarin hij zijn wederwaardigheden met mij deelde. Ik heb hem iets subtieler weliswaar dan bovengenoemd heerschap, ook op enige afstand gezet.
Hij weet dat ik getrouwd ben en daar niks in ga veranderen, maar ik kreeg het er toch benauwd van.
Het is inderdaad een duidelijke boodschap dat hij het contact misschien wel waardeert, maar de intensiteit niet.
In mijn geval had het er ook mee te maken dat ik niet in detail van zijn scheidingsperikelen op de hoogte wil zijn. Dus ik weet niet of er een specifiek onderwerp is dat overvloedig in de mails aan de orde komt en dat de aanleiding is voor zijn behoefte aan meer afstand.

Weethetffwel

Weethetffwel

09-03-2012 om 16:28

Duidelijk

Als hij zo reageert op een gevoelige openbaring van jouw kant, hou dan de eer aan jezelf. Schrijf een mooie mail waarin je uitlegt waarom je zijn contactgegevens delete en hem op je pc blokkeert, daarna daadwerkelijk contactgegevens deleten en alles blokeren. Kun jij je tenminste 1 keer in de twee weken op betere dingen richten zoals iets leuks doen met je kinderen, je vriendinnen, of... of... er zijn vast nog honderd andere leukere dingen te verzinnen dan je tijd besteden aan zo'n manspersoon. Is niet makkelijk, maar wel het meest verstandige.
Heb zelf zoiets aan de hand gehad, toch contact gehouden, want ik was verliefd, heeft nergens toe geleid, behalve verdriet. Ik kan me nu nog steeds voor mijn hoofd slaan, dat ik het zover heb laten komen.

Jade

Jade

10-03-2012 om 19:57

Dag...

Ik zou afscheid van hem nemen. Hij deelt heel duidelijk jouw gevoelens niet, dat kan.....maar dit is zo'n absurde eis richting jou.....ik zou daar voor bedanken (maar jij bent mij niet

+ Brunette +

+ Brunette +

11-03-2012 om 00:03

Laten varen.

Afgezien van of zijn reactie bot is of niet, ik denk dat die vriend het benauwend vind dat jij meer om hem geeft dan hij om jou en dat hij het contact op een lager pitje wil zetten om jouw gevoelens niet nog meer aan te wakkeren. Om je gevoelens stop te zetten is een lagere contactfrequentie echter niet genoeg, daarvoor is een aantal maanden radiostilte nodig. Houd de eer aan jezelf en zeg dat je voorlopig helemaal geen conctact wil en dat je misschien wel weer eens van je laat horen als je over hem heen bent.

z

z

11-03-2012 om 13:13

Asperger

of een asperger met tijd nodig ?

weethetffniet

weethetffniet

12-03-2012 om 16:54

Mm tja

bedankt voor de reacties en tips. Denk er inderdaad over om er een punt achter te zetten en wel direct.
Zo allergisch bleek hij toch niet te zijn, want hij belde mij wel op om te vragen hoe ik mij nu voelde?????. Gelijk er achter aan dat hij daarna zijn vriendin ging bellen die altijd pal naast de telefoon zit als hij belt (zei hij zelf). Als ik dit zo na lees met jullie reacties, denk ik dat het inderdaad maar beter is om dit manschap te laten varen. TX!

+ Brunette +

+ Brunette +

12-03-2012 om 22:38

Huh?

Hij is dus bezet en toen jij hem zijn liefde bekende zei hij dat niet meteen? Dat komt er nu pas uit? Rare kerel hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.