Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

LAT-relatie - vriend mist intimiteit

Hallo, 
Deze vraag richt zich vooral naar latters op het forum.

Even een situatieschets:
ik 47 met kind in co-oudererschap van 13 - vriend ook 47 met een dochter van 18 in co-ouderschap.
Zijn dochter is op deze leeftijd heel zelfstandig en heeft toch ook haar papa nodig, zoals elke 18+ als het haar uitkomt (helemaal normaal trouwens)
We wonen op klein uurtje rijden van elkaar vandaan.

‘Doordat mijn zoon nog vrij jong is ben ik de weken dat hij bij mij is, vast aan mijn omgeving en logischerwijs ook aan mijn rol als mama.  Mijn vriend daarentegen heeft veel meer vrijheid gezien zijn dochter heel zelfstandig is, ze gaat op stap en leidt haar eigen leventje.

Het gebeurt dus regelmatig dat vriend in de weekends dat de kinderen bij hem en bij mij zijn hij of alleen thuis is.  Hij vind dit niet leuk wat ik,100% begrijp.
Hij gaat nu dus regelmatig op stap met vrienden, wil zelf na een huwelijk van meer dan 20 jaar meer gaan ‘genieten’ van het leven.
Hij gaat regelmatig op stap met vrienden, wat ik op zich niet zo erg vind. Kan begrijpen dat je niet alleen thuis blijft…
Naar mij toekomen is niet makkelijk want hij wil toch, terecht, aanwezig zijn voor zijn dochter. En hij is eerlijk over het feit dat op een zomerse zaterdagavond, thuis op de bank tv kijken met mijn zoon, niet echt iets is waar hij op staat te wachten.

Tot daar kan ik het nog begrijpen.

Nu afgelopen week kwam het topic intimiteit en seks aan bod.  Uit het gesprek blijkt dat hij gek is op mij, dat onze intimiteit en seksleven heel fijn is… MAAR hij ervaart een enorm gemis aan intimiteit als we niet samen zijn… hij zegt eerlijk dat hij seks en affectie mist.
Dit laatste baart me zorgen in combinatie met de mogelijkheden en de vrijheid die hij heeft tijdens de ‘kinderweekends’… tijdens het gesprek hoorde ik, zonder dat hij het expliciet zei dat hij graag seks wilt kunnen hebben met anderen als we niet samen kunnen zijn.  Ik schrok me een hoedje!!!!

Ik ervaar ook wel gemis, maar mijn leven is vrij gevuld, zelfs de weken met mijn zoon als ik alleen thuis ben. (Hobbies, vriendinnen, werk, genoeg te doen thuis…)
Ik mis seks blijkbaar veel minder dan hem, ja ik kan 1 week zonder seks of intimiteit… tuurlijk mis ik mijn vriend, een knuffel van hem of een innig gesprek, maar de seks mis ik niet echt.

Rationeel snap ik zijn punt, en zijn gemis aan samen zijn en gemis aan seks, ik begrijp ook dat we in een andere levensfase zitten.
Emotioneel heb ik moeite te weten dat ik door omstandigheden niet ‘samen’ kan zijn met hem, zijn behoefte niet KAN invullen en hij daardoor wel ‘denkt’ om dit te gaan invullen met anderen.

Voor de duidelijkheid, als we samen zijn zijn we heel tevreden met elkaar, ons seksleven loopt goed, ik voel geen druk om seks te ‘moeten’ hebben, ben zelfs diegene die vaker initieert dan hij… 
Gemis ervaart hij vooral in de kidsweken, als we 5 tot 7 dagen niet samen kunnen zijn. Het draait voornamelijk over het gevoel van geborgenheid en intimiteit die je uiteraard het meest intens ervaart tijdens seks. Het gaat hem niet over seks om de seks.

ik voel me hier verdrietig om en het botst in mijn hoofd, ik heb het gevoel dat er iets gevraagd wordt, de intimiteit van een gewone relatie, die ik niet kan geven.
Hoe ga ik hiermee om?
Een open relatie kan ik niet aan, dat wringt.

Hoe gaan latters hier om met het gemis aan seks en intimiteit als je niet bij elkaar bent?
Benieuwd of hier mannen in een LAT-relatie hun ervaring kunnen delen (het is toch algemeen gekend dat mannen vaak meer behoefte hebben aan intimiteit via seks dan vrouwen 😉)

ik ben geen man in een lat relatie maar heb, als vrouw met een redelijk libido wel lat-relaties gehad.
Kort gezegd: ik heb het gevoel dat je gemanipuleerd wordt en dat je vriend en leuk gezellige vriendin (jij dus) ergens op de bank heeft willen zitten maar ook de beest uit wil kunnen hangen als hij met zijn maten is. Maar misscien is dit te kort door de bocht
Dat hij niet met jouw zoon op de bank wil zitten, kan ik me wel voorstellen maar aan de andere kant: gozer is 17, jullie kunnen best met zijn tweeen wat gaan drinken terwijl hij thuis een filmpje kijkt of naar vrienden gaat. 
Ik vind het een beetje een smoes van je vriend dat hij  dan niet kan komen en met zijn vrienden op stap wil. Daarnaast: hij kan de intimiteit wel missen maar hij heeft er geen recht op, en ook niet als het door omstandigheden er niet van komt dat hij het anders elders gaat zoeken. Hij heeft namelijk ook de keuze naar jou toe te komen, toch? en:  Hij heeft toch handen aan zijn lijf?
Je schrijft:  tijdens het gesprek hoorde ik, zonder dat hij het expliciet zei, dat hij graag seks wil kunnen hebben met anderen als wij niet samen zijn 
IK zou daar toch eens expliciet naar gaan vragen en ook duidelijk maken wat jij ervan vindt want jij wilt per se geen open relatie. Ik vind het ook nogal in contrast staan met dit: het gaat het hem niet over seks om de seks.

Hier al 6 jaar een LAT-relatie en we wonen op een dik half uur van elkaar.
Door omstandigheden (heel wat kinderen en regelingen langs beide zijden) kunnen we maar enkele keren per maand seks hebben.
Zelf heb ik hieraan ook meer behoefte dan mijn vriendin, maar er is niets dat zelfbediening niet kan oplossen en dat is voor mij ok.

Lexus schreef op 02-06-2022 om 10:51:


Dat hij niet met jouw zoon op de bank wil zitten, kan ik me wel voorstellen maar aan de andere kant: gozer is 17, jullie kunnen best met zijn tweeen wat gaan drinken terwijl hij thuis een filmpje kijkt of naar vrienden gaat.
Ik vind het een beetje een smoes van je vriend dat hij dan niet kan komen en met zijn vrienden op stap wil. Daarnaast: hij kan de intimiteit wel missen maar hij heeft er geen recht op, en ook niet als het door omstandigheden er niet van komt dat hij het anders elders gaat zoeken. Hij heeft namelijk ook de keuze naar jou toe te komen, toch? en: Hij heeft toch handen aan zijn lijf?
Je schrijft: tijdens het gesprek hoorde ik, zonder dat hij het expliciet zei, dat hij graag seks wil kunnen hebben met anderen als wij niet samen zijn
IK zou daar toch eens expliciet naar gaan vragen en ook duidelijk maken wat jij ervan vindt want jij wilt per se geen open relatie. Ik vind het ook nogal in contrast staan met dit: het gaat het hem niet over seks om de seks.

Kleine nuance, zoon is 13 😉

Verder wel eens met bovenstaand, want ook een zoon van 13 hoeft toch niet persé onder ouderlijk toezicht thuis te blijven? Mss vindt hij het juist wel fijn even het huis voor zichzelf alleen te hebben. Ik zie dus ook niet waarom vriend dan niet naar jou kan komen eerlijk gezegd. 

Denk dat het tijd is voor een serieus gesprek ipv invullen dat vriend graag een open relatie wilt. Net als Lexus vind ik het ook een tegenstelling, want als hij geen seks om de seks wilt, waarom dan wel met anderen seks willen? De zgn missende intimiteit en liefde gaat hij ook niet vinden bij een ONS, dus gaat het wél om de seks.

Oei ! Wat ik lees is dat je vriend met een heleboel BS, woorden en omwegen eigenlijk een vrijbrief van jou wil om in de tijd dat jullie niet samen zijn de bloemetjes buiten te kunnen zetten. Want hij wil jou niet kwijt als vaste bedpartner, maar hij heeft ook niet genoeg aan jou, dus heeft hij jouw instemming nodig om er hier en daar nog een losse scharrel bij te nemen om zijn leven lekker spannend te houden. 
Deze vent lijkt me niet serieus genoeg met jou en hij lijkt emotioneel onvolwassen. Het klinkt alsof hij zijn driften niet een paar daagjes per maand kan of wil beheersen. Want ook dat hoort erbij in een LAT relatie, je kunt niet alles hebben en dat is helemaal prima als je graag met die ene een relatie wilt hebben.  Het lijkt hem niet te gaan om een liefdevolle relatie met de vrouw van wie hij houdt, maar om zoveel mogelijk rendement voor zichzelf.

Ik vrees dat het wachten is tot hij vreemdgaat, als dat niet al gebeurd is, want waarom anders opeens deze ontboezeming ? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.