Relaties Relaties

Relaties

Joly

Joly

09-04-2014 om 14:16

Kinderen willen tante en neefjes niet meer uitnodigen op hun verjaardag!!!

Mijn zus is heel anders dan mij. Heel erg aanwezig,veel op haarzelf en haar kinderen gericht,toont weinig belangstelling in andere. Ikzelf vind dit soms ook wel jammer, maar ik weet niet beter en het is wel mijn zusje...maar mijn kinderen zijn het beu. Nu is het zo dat wij nuchter met verjaardagen omgaan,hoewel de kinderen die wel belangrijk vinden.wij nodigen iedereen een week of 2 van te voren uit......van familie weet iedereen wie wanneer jarig is het,daar kun je kan rekening mee houden. Zelf sturen ze ieder jaar heel officieel een uitnodiging een maand of 2 van te voren. De afgelopen 2 jaar zijn ze niet op de verjaardagen van de kinderen geweest,geen tijd en kwamen ze een uurtje langs een maand na de verjaardag van de jongste,dit was 4 maanden na de verjaardag van de oudste. Er wordt dan heel druk over henzelf gepraat. Nu is mijn dochter binnenkort jarig,ze wordt 20 en heeft besloten mijn zus en neven niet uit te nodigen. Mijn zoon hoorde dat en besloot dat ze voor hem ook niet meer hoeven te komen. Reaktie van dochter: ik weet ondertussen wel hoe slim,geweldig,knap mijn neven zijn,ik moet gewoon moeite doen om niet te kotsen als tante weer begint. En dat overdreven gedoe als hun jarig zijn en voor ons hebben ze nooit tijd!
Afgelopen keer vertelde mijn zus ,dat haar zoon gevallen op het voetbalveld en er bijna een ambulance voor hem gebeld was,ze verteld dit dan heel erg uitgebreid. Oom merkte op dat hij dan de primeur zou hebben gehad,want dat hij dan de eerste in de familie geweest zou zijn die in een ambulance gelegen had. Nu heeft mijn dochter een ongeluk gehad en is toen met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht,waar wij haar weer op konden halen na een paar uur.Dus mijn dochter zegt dat neef niet de primeur zou hebben gehad en oom was verbaasd ,hij wist van niks. Mijn zus had hem het nooit verteld.
Mijn kinderen voelen zich gewoon totaal onbelangrijk voor mijn zus en willen eigenlijk niet meer teleurgesteld worden.
Ik heb hier met mijn zus over gesproken,maar dan geeft ze aan,dat ze altijd erg druk zijn,dat als ze niets hebben ze echt wel op de verjaardag willen komen.
Wat zouden jullie doen? Ik voel me zo tussen mijn zus en kinderen instaan.
Ikheb mijn dochter voorgesteld om zolang ze nog thuis woont,haar tante uit te nodigen,maar ze ziet het echt niet meer zitten.

Ella2007

Ella2007

09-04-2014 om 14:34

luister naar je dochter

20 jaar ! Dan mag je zelf toch wel weten wie je voor je verjaardag uitnodigt. Als jij de behoefte hebt om je zus te zien en je neefjes, nodig je ze toch voor een andere keer uit. Ik snap je dochter prima, en zou ze ook niet meer uitnodigen, maar er ook niet meer heengaan. Bloedirritant zulke mensen. En heel wijs gezien dat als ze ze niet uitnodigt , ze ook niet teleurgesteld kan worden. Je dochter heeft het al begrepen, nu jij nog.

Brianna F

Brianna F

09-04-2014 om 14:58

zelf laten uitnodigen

Het is haar feestje, dan mag ze zelf beslissen wie ze uit nodigt. Punt.

Evanlyn

Evanlyn

09-04-2014 om 17:19

hier ook,

maar dan mijn schoonzus. Haar kinderen zijn ook al zo slim, sportief enzovoorts. Ze waren al een paar jaar niet meer hier geweest, toen schoonzus mijn man (haar broer) de huid volschold om iets onbenulligs en riep dat we die verjaardagen dan ook maar niet meer samen moesten vieren. Dat doen we dus ook niet meer. Laat haar maar lekker zelf genieten van haar saaie kinderen, scheelt een hoop tijd en gedoe. En mijn kinderen waren toen nog op een leeftijd dat je ze wel kon dwingen mee te gaan, maar ze voelden al jong haarfijn aan dat ze daar niet echt welkom waren. Die blikken van die neefjes, en hoe ze reageerden op iedere toenaderingspoging van onze kinderen...pff. Lekker laten gaan, daar wordt iedereen blijer van.

Joly

Joly

10-04-2014 om 08:03

Zus

Jullie hebben natuurlijk gelijk. Het is gewoon dat ik geen zin heb in gedoe.
Mijn zus heeft dan wel totaal geen belangstelling voor andere, ze wil wel belangrijk zijn....ik weet het niet goed uit te leggen, als ze niet meer uitgenodigd wordt dan gaat ze daar ook weer heftig op reageren. En dan denk ik, die paar jaar dat mn dochter nog thuis woont. Zus komt toch niet op de verjaardag zelf....ze komt 1 uurtje voor 2 verjaardagen....om daar dan zoveel gedoe over te krijgen, we komen elkaar toch tegen op andere verjaardagen. Als mijn kinderen niet op de verjaardag van neven komen dan krijgen we daar weer een hoop gedoe over..ik heb er gewoon geen zin in. Maar afijn ,mn dochter heeft wel gelijk,het kost ook een hoop energie dat ene uurtje en ook het gedoe erom heen. Het nooit geen tijd hebben.we vieren altijd gewoon simpel de verjaardagen ,we hebben je1 keer een echt feest gegeven,toen mijn dochter geslaagd was voor haar middelbaar. Zelfs toen hadden ze geen tijd...reden ze waren aan het klussen in huis en wilde dat week end klaar zijn......

Bellefleur

Bellefleur

10-04-2014 om 09:26

En toch moet het.

Het is de verjaardag van jouw dochter. Zij mag bepalen wie ze uitnodigt. Het gedoe met zus? Ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Maar het moet toch. Als ze je vertelt hoe gekwetst ze is, enz. enz., steeds maar weer blijven herhalen dat het de keus van dochter is.
Heel veel sterkte!
Bellefleur

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

10-04-2014 om 12:50

sjonge jonge

Wat heb jij een hoop stof nodig om het probleempje voor te leggen ☺! Het is vlg. mij heel eenvoudig. Dochters, verjaardag, dochters keus. En uiteraard ook zo voor de broers. Hoe oud of hoe jong, dat maakt toch niet uit?

Maar als ik het goed begrijp dan komt tante en haar gezin toch al nooit op de verjaardag. Laat het dan gewoon op zijn beloop. En als ze vanzelf bellen om nog langs te komen, dan maakt je toch gewoon een afspraak als het jou zo uitkomt. De kinderen hoeven ook perse niet aanwezig te zijn. Als tante zegt dat zij 'speciaal' voor de verjaardag van dees of geen komt, dan zeg je gewoon dat ze hun verjaardag niet meer zo belangrijk vinden. Klaar af.
En de verjaardag van haar jongens..... tja: daar gaan jullie dan toch lekker heen: de kinderen hoeven niet mee toch?

GS

GS

27-04-2014 om 00:49

ander draadje

Andere mensen hebben dit soort problemen met hun schoonfamilie, kijk maar eens naar het langlopende draadje over een irritante schoonmoeder. Voor jou is het deze zus. Die heeft je lekker in de tang. Je durft geen scenes te maken om de lieve vrede en dus accepteer je haar gedrag maar. Nou, als je daar zin in hebt ... je dochter is verstandiger. Tijd om wat assertiever te worden lijkt mij.

lety

lety

27-04-2014 om 03:37

niet teveel woorden aan vuil maken

Vanaf 18 gaven wij de verjaardagregie uit handen aan de kinderen. Daarvoor vond ik dat nog iets anders. Om de een wel en de ander niet uit te nodigen had ik voor die tijd ook niet gedaan.Laatste jaren vieren wij oudste's verjaardag ook beperkter. Zij beslist. Nu komt ook niet iedereen meer.
Laat zus lekker op een andere dag komen en zeg gewoon dat je kinderen de verjaardag niet meer vieren maar dat ze van harte welkom is om op een andere dag te komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.