Relaties Relaties

Relaties

Juno

Juno

24-01-2016 om 21:33

Kind heeft liefdesverdriet

Ach, heb nu even zo te doen met mijn puber! Hij kwam thuis van een weekend bij zijn vriendin, uren eerder dan wij hem verwachtten. Overstuur, tranen in de ogen. Het is uit. Wil niet eten, wil niet drinken.
Hij wil er nu nog niet over praten, maar er zijn nog jongere kinderen om hem heen dus hopelijk komt dat straks.
Ze hebben ruim anderhalf jaar verkering gehad en omdat ze zo ver uit elkaar wonen bleef het meisje ook altijd bij ons slapen. Twee keer in de maand een weekend, ze is heel eigen geworden. Met de kerstvakantie is ze bijna een hele week geweest, zo gezellig! Dit komt toch als de beroemde donderslag bij heldere hemel.

Pirata

Pirata

24-01-2016 om 21:56

hemel

Ik leef met hem mee, echt. Denk je daf het defintief is? Ik kan me nog herinneren dat het indertijd regematig uit was met mijn vriendje, maar we konden toch niet lang zonder elkaar dus dat duurde maar 1 dag.

Juno

Juno

24-01-2016 om 22:14

Ik weet het niet

De andere kinderen zijn er ook wat overstuur van dat ze haar niet meer zullen zien. Puber en vriendin zagen elkaar niet heel vaak irl, reistijd is dik drie uur. Hij wil er niet over praten.

appeltaart

appeltaart

25-01-2016 om 08:09

Brigitte kaandorp

Sneu voor je zoon, Brigitte Kaandorp heeft hier een onroerend liedje over geschreven "Lente" .

Ach wat zielig

Het is zo'n pijnlijk verdriet, liefdesverdriet. En dan de eerste keer ook nog....dan denk je helemaal dat je er nooit meer bovenop komt.
Het hangt erg van je kind af wat-ie nodig heeft. Ik was zelf zo gesloten als een oester en had echt geen gesprekken met mijn moeder nodig. Wel veel begrip en een extra kopje thee.
Mijn zoon is veel opener, die heeft er juist wel wat aan als ik iets vertel over mijn eigen ervaringen. Dat helpt hem relativeren en hij voelt zich begrepen.
Hoe dan ook: sterkte voor hem (en voor jou).

Hortensia

Hortensia

25-01-2016 om 08:32

Wat sneu...

Ja, dat doet pijn, zeker als het meisje al zo vertrouwd was.

Dring je zoon niet er over te praten. Eten en drinken komt wel weer. Vertroetel hem maar een beetje deze dagen.

Hoe is hij vandaag naar school gegaan?

Tonny

Tonny

25-01-2016 om 08:56

Oh ja

Ik herinner me meteen een vergelijkbare geschiedenis in ons gezin. Wat een verdriet!!! ' het voelt net of ze dood is!!' Daarna werd het nog even gelijmd, maar echt goed kwam het niet meer. Het is nu alweer hasst een half lleven geleden voor de betrokkene, maar wat naar was het.

Het kost tijd, het is niet anders. Lief voor m zijn, koken wat hij lekker vindt, beetje verwennen, afleiding zoeken, contact met goeie vrienden.

Belangrijk trouwens om altijd contacten met vrienden te blijven waarderen, al zijn ze nog zo verliefd en vol van hun verkering.

Elisabeth

Elisabeth

25-01-2016 om 11:39

Vorig jaar voor mijn dochter....heel toepasselijk

Het stond er al eerder, maar dat liedje van Brigitte Kaandorp is dan zo toepasselijk.
Zielig hè? Het gaat wel weer over, maar nu voelt het alsof je hele wereld instort. Ach, vindt het sneu voor hem, maar ook voor jullie, omdat het al zo eigen voelde...

Als ze 's middags thuiskomt in de druilerige regen
En ze laat haar fiets gewoon maar vallen in de heg
Ze smijt haar boeken in een hoek en schopt er tegen
Dan weet ik al genoeg maar ik kijk wel uit met wat ik zeg

Hij heeft het uitgemaakt
Ik heb het aan zien komen
Oh de eerste keer doet dat verschrikkelijk veel pijn
Midden in de winter nota bene
Nu alle kleuren zijn verdwenen
Nu de zon maar niet wil schijnen
En het eeuwig donker lijkt

Als ik het kon schoof ik de hemel voor je open
Ik floot het fluitenkruid zo uit de natte klei
Ik haalde de kou uit de lucht
Ik joeg de winter op de vlucht
Ik zette een koe in de wei
En in ene was het mei
En je verdriet was dan vergeten en voorbij

Als ik later thee wil komen brengen op d'r kamer
Dan roept ze door de deur: ik hoef niks
Laat me nou met rust
Wat vroeger met een pleister en een kus
Of een snoepje was verholpen
Daar helpt nu geen lieve moeder meer
Dat is voorlopig niet gesust

Als ik het kon blies ik die grijze zooi aan flarden
Ik haalde de vogels uit het zuiden voor je terug
Ik pleurde een ei in een nest
En ik zei kom je op je doet je best maar
We moeten lente hebben
En een beetje vlug

Na elke winter is er altijd weer een lente
't Is in de eeuwigheid nog nooit anders gegaan
De eerste merel die fluit
De eerste knoppen schieten uit
En ook al geloof je me niet
Opeens verdwijnt je verdriet
't Is in de eeuwigheid nog nooit anders gegaan
Er komen zoveel nieuwe lentes
Zoveel nieuwe zomers
En zoveel nieuwe liefdes voor je aan

Juno

Juno

25-01-2016 om 12:43

Whats app

Ze heeft me vanochtend geappt, heel lief. Ze bedankte voor de gezellige tijd en dat ze het jammer vindt dat ze geen afscheid heeft kunnen nemen.
Zoon is ziek, lichamelijk. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, is alleen maar aan het spugen en hij ligt met een dekentje op de bank. Ik begrijp dat hij het heeft uitgemaakt. De afstand is heel groot en als ze straks eindexamen hebben gedaan blijft de afstand groot ivm hun studiekeuze. Hij zag het niet meer zitten maar heeft geen behoefte aan moederlijke liefde. Voor het meisje was het ook totaal onverwacht, arm ding.
Omdat ze zo ver uit elkaar wonen hebben ze altijd allebei hun vrienden aangehouden, dat is dan weer een geluk.

Tonny

Tonny

25-01-2016 om 13:57

jaaa dat liedje

Ik vind het zo geweldig treffend. Kan er tranen in mijn ogen van krijgen.

Aardig dat ze even appt, aandacht heeft voor de situatie om hun relatie heen. Ik kreeg destijds een kaart, dat was nog voor de app-tijd.

Ik begrijp uit wat je schrijft dat ze dit jaar allebei eindexamen doen en dan een vervolgopleiding starten. Tijd voor veranderingen. Dat is nogal eens een moment waarop verkeringen het niet redden, zoveel nieuwe mogelijkheden.

Sterkte!

Och jee

Maar het klinkt als een 'schone' breuk met een volwassen reden. Dus geen gelieg of bedrog. Schrale troost natuurlijk. Sterkte!

Roos

Roos

29-01-2016 om 19:23

Ik heb hetzelfde gehad

Ik ben nu 18 jaar en heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik heb bijna 3 jaar een relatie gehad en toen ging het ook uit. Als hij er over de mail over wilt praten kan dat. Misschien kan ik hem tips geven.

[email protected]

Liefs

Moemie

Moemie

30-01-2016 om 18:27

Ach

Wat sneu. Ik ben inmiddels al bijna 18 jaar gelukkig getrouwd maar mijn eerste vriendje vergeet ik nooit. We hebben 3 en half jaar verkering gehad. Ik heb het uitgemaakt omdat mijn ouders (moeder) me onder druk zette (hij blowde af en toe). Ik had achteraf zo'n spijt, heb hem nog jaren terug gewild. Hij had vrij snel een nieuwe relatie en ik pas na een tijd. Wat deed dat pijn. Ik weet echt wat liefdesverdriet is.....pffff. Ik heb nu 2 dochters van 16 gelukkig nog even zonder vriendjes...........

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.