Relaties Relaties

Relaties

tante Sidonia

tante Sidonia

30-09-2014 om 10:45

kado vergeten

Mijn zus is boos! Zij heeft sinds een paar jaar een nieuwe vriend. Tot nu toe vierde hij zijn verjaardag niet vaak met ons, deden ze dat wel dan vroegen ze samen een kado. Nu is mijn zus van de week jarig geweest en hebben we ( we: dat zijn mijn broers en zus en ik)voor haar een gezamelijk kado meegenomen, maar niet voor haar vriend. Dat was lullig natuurlijk dus toen ik me dat realiseerde ben ik naar hem toe gegaan en gezegd dat ik het lullig vond maar dat we het gingen goedmaken. Hij reageerde alsof het helemaal niet erg was, dat het kado voor zus ook voor hem was en zei zelfs;'dat hoeft niet,joh'
Nu achteraf horen we dat hij het toch (via via)erg vervelend vindt. Ik heb alsnog een kado gekocht en gevraagd via app wanneer ik dit mag brengen. Maar.... ik krijg geen antwoord meer; ze lijken boos. Wat kan ik nog meer doen?
Waar ik me wel aan irriteer is dat het mij het meest kwalijk genomen wordt; omdat ik het kado geregeld had en omdat ze het eerder van mijn jongste zus en broers had verwacht maar niet van mij.... Als of alleen ik aansprakelijk ben...en de anderen ontoerekeningsvatbaar of zo iets.

Esmee

Esmee

30-09-2014 om 12:10

bellen

Gewoon bellen en op de man af vragen misschien een optie? Dan heb je meteen duidelijkheid en antwoord uit de eerste hand.
Nu heb je het via, via (die het ook weer anders kan hebben opgevat…etc...).
Niet reageren op een app. kan ook andere redenen hebben.

Soms sta je verbaasd van de reactie. Maak jij je druk om niets. Ik zou gewoon bellen en het vragen.

bibi63

bibi63

30-09-2014 om 12:25

maar

wie z'n verjaardag werd er gevierd? Ik begrijp uit je bericht van je zus.
Bibi

Suze

Suze

30-09-2014 om 12:27

Eens met Esmee

Bellen en vragen! En ik zou gewoon vragen wanneer je het cadeau kunt brengen (niet: waarom heb je nog niet gereageerd - is weer zo verwijtend). Dan hoor je wel of ze er boos om is.

Misschien valt het mee. En anders kan je in een telefoongesprek jouw zorg (als ze het jou echt het meeste aanrekent) bespreken. En dat je het ook suf van jezelf vond en het daarom ook wilde goedmaken. Iedereen maakt toch weleens een foutje, vergeet wel eens wat?

En doe het zo snel mogelijk, want je zit ermee en dit kan je volgens mij het beste zo snel mogelijk bespreken en uit de lucht zien te krijgen.

Succes en laat maar weten hoe het afloopt.

tante Sidonia

tante Sidonia

30-09-2014 om 15:00

opgelost;

storm in glas water. We gaan het er nog wel over hebben!

Esmee

Esmee

30-09-2014 om 16:50

Fijn

dat het opgelost is tante Sidonia. Zo zie je dat het soms niet is wat het lijkt. Kan me wel voorstellen dat je het erover wilt hebben. Prima toch zo?

ikke

ikke

05-10-2014 om 11:52

pfff kinderachtig

wat een verhaal. lijkt wel een stel kleine kinderen. ik zou me er niet druk om maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.