Relaties Relaties

Relaties

Ella2007

Ella2007

21-08-2012 om 22:05

In het kader "kan ik dit maken " [niet naar verjaardag schoonvader gaan]

Ergens in de komende weekenden viert schoonpaps zijn verjaardag, op zondag. Hij woont twee uur rijden van ons af. Het toeval wil dat ik de dag ervoor, zaterdag, een evenement heb waar ik met een vriendin naar toe ga, 10 km bij hem vandaan. Nou wil ik dus liever niet de twee weekenddagen twee keer twee uur in de auto zitten (dat is dus bij elkaar 8 uur), en ik wil ook niet daar blijven slapen (luchtbed op de grond).
Daarnaast vind ik het wel fijn om in ieder geval een
van de twee weekenddagen thuis te zijn.

Nou heb ik dus bedacht dat ik op die zaterdag na mijn evenement (zal tot 16.00 duren) bij hen een bakje koffie ga halen, ga feliciteren en dat ik dus op de verjaardag zelf niet mee ga: man en kinderen gaan dan, en kunnen dan met de andere visite aanwezig zijn.

Tsja, kan ik dat maken, of is dit raar ?

Schoonpaps hecht erg aan zijn verjaardag, en dat hij zijn "offspring" kan showen aan de andere visite. Ik geef nu dus voorrang aan het aanwezig zijn bij het evenement ipv het aanwezig zijn bij zijn verjaardag, maar doe nog wel moeite om te compenseren.
Ik ben m'n assertiviteit aan het oefenen, dus tips zijn welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-08-2012 om 22:39

Ik wel

Mijn schoonvader zou daar echt niet mee zitten, mijn vader trouwens ook niet.

De vraag is natuurlijk hoe jouw schoonvader daar tegenover staat. Je zegt dat hij graag zijn offspring wil showen, en dat ben jij natuurlijk niet. Ikzelf zou trouwens helemaal niet langs gaan dat weekend. Ik zou man desgevraagd laten vertellen dat ik iets anders te doen heb (al is het maar de achterstallige was wegwerken).

Ik zou het niet doen.

Maar op zich vind ik wel dat je het kan maken.
Ik zou een hotelletje zoeken en daar op mijn gemakje overnachten. Evt met een beauty arrangement erbij ofzo.
En dan zondag naar schoonpa

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-08-2012 om 23:25

Doen

Ja hoor, gewoon doen. Die man is al heel vaak jarig geweest, dus die ene keer kan het best eens anders. 't Is geen kind meer hoor

Limi

Limi

22-08-2012 om 07:33

Ik zou dan op zondag niet meegaan, maar op zaterdag ook niet langsgaan (toch weer omrijden, tijd kwijt, en daarna nog terugrijden). Verder zou ik me op zondag gewoon laten vertegenwoordigen zonder al teveel verklaringen. Maar ik hecht dan niet zoveel aan verjaardagen en al helemaal niet aan die van volwassenen. Tenslotte is een schoonvader al zo oud dat er vast nog wel eens in de afgelopen 65-85 jaar iemand niet is geweest op zijn verjaardag

tonny

tonny

22-08-2012 om 08:47

Tja

wat voor zinnigs kunnen wij daarvan zeggen? Jij kent je man, je gezin, je schoonfamilie, de gevoelens rond verjaardagen - dat ligt overal anders.

Als ik jou was, zou ik er na dat evenement heengaan omdat je dan toch al in de buurt bent, helpen met de verjaardagsvoorbereidingen, inderdaad maar op dat luchtbedje slapen en dan de volgende dag met mijn eigen gezin weer naar huis rijden. Liefst eind van de middag, zodat je een avond samen thuis hebt.
Bewust niet gaan terwijl je vlakbij was, komt niet aardig over en is ook niet zo logisch.
Optie twee zou wat mij betreft zijn wat je zelf al stelt: na het evenement koffiedrinken, naar huis, en de dag erna niet opnieuw die kant op.

Serwe

Serwe

22-08-2012 om 12:14

Zou het niet doen

Als verjaardagen belangrijk zijn voor je schoonvader dan zou ik gewoon gaan. Ik hecht zelf ook niet zo erg aan verjaardagen maar mijn schoonouders bijvoorbeeld wel. Omdat ik dat weet doe ik alle moeite om aanwezig te zijn op hun verjaardag. Gewoon omdat ik ze daar een groot plezier mee doe. Jij weet wel hoe dit zal vallen bij je schoonouders dus op basis daarvan kan je een beslissing maken. Als jouw afwezigheid als kwetsend of onaardig wordt ervaart dan zou ik wel naar de verjaardag gaan.

Serwe

Serwe

22-08-2012 om 12:17

Oh en

Je zegt zelf al dat je schoonvader erg hecht aan verjaardagen dus je aanwezigheid wordt vast erg op prijs gesteld.Ik zou het zo doen als Tonny voorstelt waarschijnlijk. Wat vind je man er eigenlijk van als je niet meegaat? Ik zou het hem ook vragen want het gaat tenslotte om zijn ouders.

Als je schoonvader er wel waarde aan hecht dan is het ook niet zo erg om daar een dag aan te besteden. Nu kan het nog.

Jesse_1

Jesse_1

22-08-2012 om 12:33

Eens met o.a serwe

Als het voor hem heel veel betekent zou ik van de nood een deugd maken en een hotelletje regelen voor de nacht.
Voor degenen die zeggen: mij boeit het niet, dus ik ga niet: het leven draait niet om ons . Wat ik mee zou laten spelen is zijn leeftijd en of hij elk jaar zijn verjaardag uitgebreid viert of dat dit ook nog iets speciaals is etc. En hoe druk je zelf bent, als je echt een weekenddag thuis nodig hebt, zou ik dat ook echt mee laten wegen.

Mover

Mover

22-08-2012 om 20:27

Jawel hoor, ik zou het wel doen

Ik zou het doen. Maar ja, ik en gelukkig ook de familie hangt niet zo erg aan verjaardagen. Wel als er een zaaltje wordt gehuurd omdat hij 70 wordt (bijvoorbeeld), maar voor de gewone thuis-dagen, neuh, zo belangrijk vind niemand het.
Ik zou ook gewoon bellen en zeggen dat je niet kan komen op de feestelijke dag. Als je dan merkt dat hij het vervelend vindt, dan kan je alsnog zeggen dat je de dag ervoor wel een bakkie kan komen doen om een uur of 4.

OT: iedereen die voorstelt om te blijven slapen (hetzij in hotel, hetzij op luchtbed) gaat er blijkbaar vanuit 2 auto's zijn in het gezin van Ella?!?! En of dat dan zo gezellig is om op zondagmiddag 2 uur lang met 2 auto's achter elkaar aan te rijden.....

Merel

Merel

23-08-2012 om 09:52

Mover

Mover, ze gaat met een vriendin, schrijft ze in het eerste berichtje. Dus misschien gaan ze wel met haar auto erheen? Ik zou inderdaad niet weer met 2 auto's terug willen rijden, dat zou ik voor 2 uur wel heel ongezellig vinden.

Ella2007

Ella2007

23-08-2012 om 11:13

Reactie

Opa wordt 74, dus geen kroonjaar. Verjaardag is gewoon thuis, wat familie, verder hebben ze geen goede vrienden meer,door hun eigen opstelling. Schoonpapa is vrij dominant aanwezig. Vandaar dat ik ook niet graag mn weekend eraan opoffer. Manlief vindt mn idee prima. La
Tast heb ik ook een draadje geplaatst over logeerpartijen en claimgedrag. Een van de adviezen die ik daarvan heb meegekregen is duidelijker zijn en uitdragen wat ik zelf wil. Mijn nummertje 9 eigenschappen maken dat ik toch altijd wel zoek naar harmonie, en dat is een dilemma wat altijd weer terug komt. Kies ik voor mezelf of stel ik anderen tevreden. Eigenlijk zoek ik dus meer bevestiging en ruggesteun, en dan had ik dat natuurlijk moeten vragen, ipv te vragen, kan ik dit maken. Ik ga het toch doen zoals ik het bedacht had.aangeven dat ik zondags niet meekomt, maar dat ik zaterdag " graag" een bakkie wil komen doen.

une femme

une femme

25-08-2012 om 20:59

Ja natuurlijk

Ja hoor, ik vind het heel logisch om het zo te doen. Ik zou die keuze ook maken en mijn schoonouders zouden dat prima vinden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jesse_1

Jesse_1

27-08-2012 om 00:34

Une femme, mover, e.a.

Jullie schrijven heel makkelijk: ik zou niet op de zondag gaan _maar mijn familie zou het prima vinden_.
De familie (schoonvader) van Ella zou het dus niet prima vinden, dat is dan een beetje het punt .
Ella: de situatie die je beschrijft (geen kroonjaar, alleen wat familie die gewoon over de vloer komt, zelf rust zoeken) zou mij (ook) doen besluiten om op de zaterdagmiddag nog even langs te komen en de zondag heerlijk rustig aan mezelf te besteden.
Groet, Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.