Relaties Relaties

Relaties

Anoniem

Anoniem

04-01-2013 om 23:20

Ik vind mijn vriend onverzorgd

Ik heb al ruim een jaar een relatie met een lieve man. Omdat ik vaak me kids heb zien we elkaar niet vaak en als we bij elkaar kunnen wil ik geen zeur zijn maar hij is vaak onverzorgd. Bij voorbeeld hij scheert maar een of twee keer per week, draagt soms kleren met een vlek nog even een dag, zijn keuken vind ik niet netjes en zijn wc heeft vaak remsporen. Nu heeft hij een bril en ziet niet goed van dichtbij dus ik durf ook niets te zeggen want als het door zijn zicht komt ja dan kan hij niets aan doen maar ik vind het niet leuk. Hoe kan ik het op een manier zeggen dat hij me geen zeur vindt. Verder is hij een schat van een man maar ja ik vind het wel
vervelend eigenlijk.
Bedankt
Ano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

04-01-2013 om 23:41

Verzorging

Doucht hij wel regelmatig en poetst hij zijn tanden? De dingen die je noemt vind ik eigenlijk niet zo heel erg schokkend (behalve die wc Hoewel, daar kun je natuurlijk zelf even een borstel doorheen halen als het je heel erg stoort.

Sancy

Sancy

05-01-2013 om 10:09

Bril

"Nu heeft hij een bril en ziet niet goed van dichtbij dus ik durf ook niets te zeggen want als het door zijn zicht komt ja dan kan hij niets aan doen"
Die bril heeft hij niet voor niets, die is er om te zorgen dat hij net zo goed ziet als anderen, dus tenzij de sterkte moet worden aangepast, kan dat de oorzaak niet zijn

Tigress

Tigress

05-01-2013 om 10:24

Herkenning

O, mijn Tiger is dus niet de enige! Goed, hij heeft een schone (hoewel oude en aan vervanging toe zijnde) w.c. en ook opgeruimde keuken. Maar ja, ook regelmatig ongeschoren en vlekkerig qua kleding. En een bezoek aan de kapper is ook ver over de houdbaarheidsdatum. Hij gaat regelmatig onder de douche en poetst zeker 1x per dag zijn tanden.
Soms zeg ik er wat van op een (hopelijk) grappige manier en dan antwoordt hij steevast: "Och, luiigheid hé?" of "Niet gezien hoor. " Dat van de kapper is hij met me eens maar is er nog steeds niet van gekomen. En toch vind ik het ook wel een bepaalde charme hebben. Die man is op en top zichzelf en dat is ook wel wat waard. Ik ben verliefd op wie hij is en niet op wat hij zou kunnen zijn.

eenkeerzo

eenkeerzo

05-01-2013 om 11:04

Een bril corrigeert niet volledig

en je hoeft maar een tikje tegen je bril te krijgen en het ding geeft nog minder zicht.
Ik heb het in mijn badkamer, ik zie het gewoon niet, ook niet goed mét bril, tenzij ik er zonder bril echt bijna tegenaan zit.
Nadeel van bril is ook dat het voorwerp op ongeveer 30 cm afstand moet zijn, terwijl mijn voorkeur onder de 10 cm ligt. Ik kan op die 30 cm afstand niet rustig genoeg lezen/zien.

Enfin, beetje offtopic, maar naast luiige mannelijkheid, het gewoon niet interesseren, kan zijn zicht er dus ook een deel van zijn.

Mag ik daarnaast nog erop wijzen dat als je je nu al aan dat soort dingen irriteert en híj zichzelf vast niet meer volledig gaat veranderen, dat niet altijd goede tekenen zijn voor de toekomst.

Waar tigress nu nog vindt dat het ook wel zn charme heeft: als de verliefdheid na 2 jaar begint te zakken, beginnen de ergernissen toe te nemen. Nu verstop je dingen onder de mantel van hoe lief hij wel is en hoe mooi hij zichzelf kan zijn. Wie weet over 5 jaar vervloek je hem omdat Mr. Vetvlek altijd de ganse dag maar zichzelf blijkt te zijn

Tigress

Tigress

05-01-2013 om 12:31

Eenkeerzo!

Hahaha LOL!
Je hebt wel een beetje gelijk hoor. Maar ik weet uit ervaring dat ik me niet zo heel snel erger en ben 16 jaar getrouwd geweest met net zo'n type. Die heeft trouwens mij ingeruild, maar dat terzijde.

eenkeerzo

eenkeerzo

05-01-2013 om 15:35

Tigress

gelukkig vatte je het op zoals het was bedoeld, met dikke knipoog!

Zeuren

Ik zou het niet te zwaar maken als ik jou was. Jij stoort je eraan. Dat kan. Ga niet voor hem invullen. En stel dat hij het niet kan zien, dan is hij misschien ook alleen maar blij dat iemand met hem meekijkt en -denkt?! Maar goed, dat zijn ook maar speculaties...

Kies of je er iets aan wil doen of niet. Zo ja, ben open en eerlijk. Zeg wat het met jou doet zonder hem aan te vallen of/en iets van hem te eisen. Houd het bij de feiten en welke indruk dat op jou maakt. Je 'mag' best iets van hem vragen, dat is iets anders dan zeuren. En hij mag daar weer iets mee doen, of niet. Als je bang bent dat je als een zeur overkomt, is de kans groot dat je ook als een zeur overkomt. Het principe van de zichzelf bevestigende voorspelling...

Of je wil er niets aan doen. In dat geval accepteren. Of weggaan.

Rafelkap

Rafelkap

06-01-2013 om 08:38

Op een niet verwijtende manier zeggen

Je vriend is zich hier niet van bewust, mogelijk deels ook door z'n kippigheid. Je kan hem wel zeggen als hij zich niet heeft gescheerd dat dat prikt (au). Bij veel mannen zal dit een motivatie zijn om zich te gaan scheren, omdat ze hun vriendinnen graag willen kussen.
Die van mij heeft ook wel eens een vlek, dat zeg ik dan ("je hebt een vlek" en niet "trek wat anders aan") en dan trekt hij wat anders aan. Ik heb ook wel eens iets binnenstebuiten en daar zegt hij wat van
Ik ben het er mee eens dat je hem niet kan veranderen. Je kan hem er best op wijzen, maar dan niet doe dit of dat, maar op een niet verwijtende manier. Dit werkt trouwens ook goed bij kinderen
Die keuken, dat is lastig opvoeden. Mogelijk blijft het wel een sloddervos, daar zul je het mee moeten doen.

Inge M

Inge M

06-01-2013 om 19:56

Gesprek aangaan

Ik zou er rustig voor gaan zitten samen, uitleggen dat hij wat andere leefgewoontes heeft dan jij. Dat je snapt dat hij daar geen last van heeft. Maar het moeilijke is dat jij daar wel last van hebt.
Jij vindt het belangrijk dat hij er verzorgd uitziet, schone kleren aan heeft, dat jij naar een schone wc kan gaan en dat de keuken ook redelijk schoon is.
Ik vind niet dat je vraagt of iemand zelf wil veranderen. Wat je vraagt is niet zijn persoon zelf veranderen. Je vraagt om uiterlijkheden die voor jou belangrijk zijn.
Als hij die dingen letterlijk niet kan zien door slecht zicht, dan kun je dit nog steeds zeggen. Hij kan dan zelf aangeven wat hij wel of niet kan zien. En dan heb je gelijk een opening tot samenwerking in dit soort zaken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.