Relaties
Dochter
18-05-2015 om 20:40
Ik kan niet om met de vriendin van mijn vader
Hallo,
ik ben een jonge dame van 21 jaar oud. Mijn moeder is overleden toen ik nog heel jong was. Sindsdien heeft mijn vader al verschillende relaties gehad, de ene al wat langer als de andere. Ik heb in het verleden nooit problemen gehad met zijn relaties en ik was altijd blij voor hem. Nu heeft hij sinds 2 jaar een nieuwe vriendin. Ik was zeer blij voor mijn papa en zij leek mij heel oké. Maar sinds een jaar geleden stoor ik mij echter aan haar. Ze is vaak lastig op mijn papa, ze maken ruzie in huis en als ze binnenkomt voel je de spanning al hangen. Ik heb er al vaak met mijn papa over gepraat. Die geeft toe dat het niet altijd even goed gaat, maar "dat is een probleem tussen hem en zijn vriendin" zegt hij. Hij zegt dat wij ons dat niet moeten aantrekken, maar dat vind ik zeer moeilijk als zij steeds aan het ruziën zijn.. Mijn papa is daardoor vaak slecht gezind wat het alleen nog maar moeilijk maakt.
Ik zit nu in een stadium waar de vriendin (in mijn ogen) al zoveel verkeert heeft gedaan, dat ik het moeilijk vind om haar nog op een leuke manier te zien. Ik erger mij rot en heb moeite om nog vriendelijk te blijven.
Iedereen zegt dat de oplossing is om met mijn papa te praten. Maar telkens als ik erover begin zegt hij dat dat onze problemen niet zijn en ziet hij niet in dat het ons ook beïnvloed. Natuurlijk wil ik niet dat mijn papa weer alleen is. Hij heeft al zoveel meegemaakt en ik gun het hem echt. Maar ik weet niet hoe ik hiermee verder moet.
guera
18-05-2015 om 20:43
volwassen man
Je vader is een volwassen man en jij bent ook volwassen. Hij heeft gelijk. Het is jouw zaak niet. Hoe zou jij het vinden als hij jouw vriend niet ziet zitten?
Niet mee bemoeien dus tenzij ze op zijn geld uit is ??
Dochter
18-05-2015 om 20:46
Mijn zus
Ik ben wel volwassen en zit op kot dus heb min of meer mijn eigen leven. Maar mijn zus is jonger en die ziet ook erg af. Wat stel je dan voor voor haar?
dc
18-05-2015 om 21:06
eigen kamer?
Kun je het huis uit? Of ben je dat al? Dan kun je je zus een plek geven om af en toe even bij te komen.
Ik ben het met de anderen eens, behalve aanhoren als iemand wil praten, moet je je echt niet bemoeien met de ruzies van 2 volwassenen. Er steekt misschien iets achter, wat jij helemaal niet kunt zien. Je helpt je vader niet door haar als "vijand" te behandelen, al is het normaal dat je loyaal toe bent naar hem. Probeer gewoon beleefd te blijven, en als je het echt moeilijk vindt, hou fysiek wat meer afstand.
Evelien
18-05-2015 om 22:06
zusje
Als je zorg m.n. op je zusje ziet, vraag ik mij af:
Heeft je zusje er echt zoveel last van? Of heb jij dat en denk je dat zij dat ook heeft?
En als je weet dat je zusje er echt last van heeft, heb je de indruk dat je vader dat doorheeft?
Anders zou je daar misschien wel een opmerking over kunnen maken: ik maak me zorgen om het effect dat jullie ruzies op zusje heeft.
Verder aan vader om daar goed mee om te gaan.
En inderdaad: anders af en toe zusje bij je laten logeren.
Dit soort ruzies kunnen ook voorkomen bij een man en vrouw die beide ouders zijn van kinderen. Ook niet fijn voor die kinderen, maar ja, die proberen dat misschien ook te voorkomen, maar weten dan ook niet precies hoe dat te doen. En kennelijk denken ze dan toch dat de kinderen beter af zijn dan als ze uit elkaar gaan.
Je vader doet misschien ook zijn best, maar weet het nog niet ruzieloos te krijgen.
Koentje Koets
18-05-2015 om 23:40
ja ook
meteen eerste gedachte;'kun je niet uit huis gaan?'
Apart dat je dan pas over zusje begint. Aan de ene kant zal jouw zus je missen juist door de situatie, anderzijds biedt je haar daarmee ook een plek waar ze terecht kan... als dat tenminste kan.
Is je zus al 18? Misdschien kunnen jullie samen uit huis gaan. Of de aankondiging dat jullie dat willen schudt je vader en zijn vriendin wakker om wat meer rekening met jullie te houden. Want het is niet handig om je ermee te bemoeien maar ik snap je wel, dat het vreselijk is als je daar telkens inzit!!
Charlie vo
19-05-2015 om 10:55
Ook vader en moeder kunnen kibbelen
Tja, het is natuurlijk niet leuk dat je vader en zijn vriendin vaak ruzie hebben maar dat komt in de beste families voor.
Ik heb het jaren tussen mijn stiefvader en moeder moeten aanhoren.
Het is uiteindelijk alleen maar je vader of zijn vriendin die kunnen beslissen er een punt achter te zetten. Je hebt een hekel aan die vriendin vanwege die ruzies? Waar er 2 ruzie maken, hebben er 2 schuld.
Hoe oud is je jongere zus? Hoe heeft ze er last van? Kan ze niet aan je vader en vriendin vragen niet in haar nabijheid ruzie te maken?
Eline
07-06-2015 om 08:53
dochter
En, ben je nog wat wijzer geworden van dit draadje.
Nog iets gedaan?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.