Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

samen

samen

20-01-2016 om 17:18

Iets leuk voor op de zondag.

Wij zijn een gezin, vader, moeder en 2 kids van 13 en 16 jaar.
Door de weeks zijn we aan het werk en de kids naar school en bijbaantje.
Op zaterdag de boodschappen was, etc. Maar de zondag dan is het 's morgens de administratie en 'smiddags altijd thuis op de bank. TV kijken, boek lezen etc.
Nu begint het gewoon te worden.
Ik zelf wil wel iets doen op zondag, wandelen, fietsen. Maar ik krijg mijn partner niet mee. Hij en de kids vinden het fijn om thuis te blijven.
Maar hoe krijg ik ze nu mee en waar naar toe. Het hoeft niet veel geld te kosten.
heeft iemand een leuk idee voor de zondag (middag),

Henriette123

Henriette123

20-01-2016 om 17:34

Ideeen

Met je partner zou je kunnen afspreken dat je zo nu en dan op zongadmiddag samen wat actiefs gaat doen,eventueel zonder de kinderen. Er zijn weinig 16jarigen die op zondagmiddag met hun ouders gaan wandelen of fietsen.

Als je iets zoekt om met z'n vieren te doen iets actiefs als Klimbos, trampolinehal,,mountainbiken,of gezamenlijk ergens eten,misschien samen uitgebreid koken,naar sportwedstrijd gaan, midgetgolfen enz

Kijk wat jullie gezamenlijke interesses zijn, en wat daarbij aansluit.

Elfje65

Elfje65

20-01-2016 om 20:31

Museumkaart

Koop een museumkaart voor jullie tweetjes. Wie weet willen de kids soms ook nog mee.

Lijstje

Hier laten we de kinderen (10, 11 en 13) ieder jaar een lijstje met activiteiten maken. Ze krijgen een paar spelregels mee. Vooral qua budget. Er mogen 2 dure activiteiten tussen zitten, een paar gewone en een paar gratis dingen. Niet alles hoeft door iedereen leuk gevonden te worden maar er moet wel van ieders gading iets tussen zitten. We zijn de afgelopen tijd naar het museum geweest (we hebben museumjaarkaart), naar de klimhal, hebben een strandwandeling gemaakt, geschaatst, gezwommen, een uurtje trampoline gesprongen maar ook een middag thuis zitten knutselen en taarten gebakken. En de Efteling als klapper. Reuze pret.

Als je rest gezin niet meekrijgt, zou ik zelf iets leuks gaan doen op de zondagmiddag. Wandeling maken, naar een stad of strand gaan, museumbezoek. Wie weet doet zo'n goed voorbeeld volgen. Hele zondagen binnen vind ik wel een grote opgaaf.

Jamie

Jamie

21-01-2016 om 09:19

ga eens

geocaching: puzzelen, wandelen en voldoening.

lieverdje

lieverdje

21-01-2016 om 11:16

of misschien niet elk weekend?

Ik hou van zowel lekker rondhangen op zondag als af en toe een uitje. Kun je ze ook niet af en toe verleiden tot een activiteit buiten de deur? Of alleen met je man? En hebben jullie geen familiebezoekjes in het weekend dan? Naar opa en oma gaan of een verjaardag gebeurt bij ons ook over het algemeen op zondag.

Paddington

Paddington

21-01-2016 om 11:24

Een spelletje

kan ook leuk zijn. Of een gezamenlijk project.
Geocoaching of Ingress of misschien wel Pokemon Go! wat binnenkort uitkomt.
Fietsen of wandelen voor het fietsen of wandelen gaat er bij onze pubers ook niet in. Met de honden naar het strand gelukkig nog wel.

Noet

Noet

21-01-2016 om 11:51

Rust

als ik het zo lees hebben ze allemaal een druk leven, daar hoort ook voldoende rust bij. En die rust nemen ze voor de tv, ik snap het wel, ze zijn blij dat ze even kunnen zitten, en dan wil jij weer met ze op stap.

Elisabeth

Elisabeth

21-01-2016 om 12:00

wij hangen

lekker hangen, puzzel van 2000 (of meer) stukjes op de tafel, muziekje aan, chips erbij, beetje lezen, wandelen met de hond, even naar het bos, pannenkoeken bakken, foto's plakken, knutselen, breien, haken, (pas de jongste geleerd te haken) film kijken, een taart bakken, stukje fietsen naar de boer om dieren te verzorgen, koffie drinken bij de boomgaard met appeltaart,(maar dan als het wat lekkerder weer is), huiswerk overhoren , koffie drinken bij opa en oma en na een uurtje weer gaan, of ik ga wel eens met mn zus de hort op, alleen. Juist lekker zo'n 'luie' zondag voor iedereen, voor zover ik weet...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.