Relaties
schoonzus
07-03-2012 om 23:18
Huwelijk [plannen maken voor de familie]
Vandaag kregen te horen dat zwager (broer van mijn man) en schoonzus gaan trouwen. leuk, wanneer? over 2-3 jaar. schoonzus had al helemaal uitgezocht hoe 'ze' het willen. Op 1 of ander villa park. Ze zouden dan voor de naaste familie en vrienden ook huisjes regelen zodat we niet meer terug hoeven te rijden en lekker kunnen drinken. Wij zijn ingedeeld bij haar broer + gezin en nog een paar vrienden. Man en ik hebben daar allebei geen trek in. Al die mensen drinken op feestjes veel te veel en ze roken allemaal. Wij roken niet, en vinden het ook niet erg om niet te drinken zodat we gewoon 'savonds weer naar huis kunnen rijden.
Vervolgens krijgen ze ruzie, zwager vind dat schoonzus alles alleen uitzoekt, schoonzus meent alles in overleg uit te zoeken, maar alles wat zwager wil mag niet van schoonzus. Nu zijn de dingen die zwager wil ook wel erg maf, hij wil na de plechtigheid zijn pak uit en een korte broek aan, hij wil taart gooien, hij wil niet dansen, ook niet de openingsdans. Je lacht je rot, maar ze kregen er dus serieus ruzie over.
Waar het nu om gaat is hoe en wanneer zal ik ze bedanken om na afloop daar te blijven overnachten? of gewoon eerst maar afwachten het duurt nog 2-3 jaar? en als ze al ruzie hebben bi het regelen misschien gaat het wel helemaal niet door.
+ Brunette +
07-03-2012 om 23:45
Kijk het eerst nog maar een tijd aan.
Nou inderdaad, het eerste dat ik denk als ik je verhaal lees is of ze over twee, drie jaar nog wel bij elkaar zijn. Tegen de tijd dat het allemaal wat concreter wordt, kun je altijd nog zeggen dat ze voor jou geen slaapplaats hoeven te reserveren omdat je niet drinkt en net zo lief weer naar huis rijdt. Scheelt hun weer kosten. Dat kun je best op een vriendelijke manier zeggen en als ze moeilijk doen kun je er altijd nog voor kiezen verder wijselijk je mond maar te houden en op de grote dag doen waar je zin in hebt en dus gewoon 's avonds naar huis gaan.
Snuggle's
08-03-2012 om 00:14
Afwachten
Lijkt me niet iets om je nu al druk over te maken. 2 - 3 jaar....trouwen kan wel afgeschaft zijn tegen die tijd.
Eerst maar eens afwachten of het door gaat en in welke vorm.
GS
08-03-2012 om 11:14
Olie op vuur
Je opmerking dat je niet hoeft te blijven overnachten kan nu ook olie op het vuur gooien zijn, als ze nu toch al (openlijk) ruzie hebben over de invulling van 'de mooiste dag' .... en dan ben jij de kwaaie pier.
tonny
08-03-2012 om 11:52
Inderdaad, afwachten
luisteren, glimlachend hummen, en dan zie je mettertijd wel wat er allemaal van terecht komt. Twee/drie jaar, mensenkinderen!
Je hoeft echt niet verplicht te blijven slapen als je daar geen zin in hebt, dan ga je tzt gewoon lekker naar huis!
Yura
08-03-2012 om 12:38
2/3 jaar
Haha wat kan er veel gebeuren in die tijd. Mischien zijn ze niet meer bij elkaar, zijn jullie niet meer bij elkaar of is haar broer niet meer bij elkaar of erger nog zijn er 1 of meer familieleden niet eens meer in leven. Jeetje wie gaat er nu een huwelijk zitten plannen over 2/3 jaar, ik zou dat nog niet eens aangekondigd hebben in de familie. Ik bedoel als een familielid aankondigt te gaan trouwen dan verwacht ik toch wel dat dat binnen nu en een jaar is ofzo.
dc
08-03-2012 om 12:40
Mijn mening
Is het nu echt zoveel gevraagd om 1 nachtje van je leven voor je (schoon)broer een feestje te ondergaan en te blijven slapen? Ik vind dat je je wat dat betreft wel mag aanpassen aan de plannen van het stel.
Verder zou ik er nu nog helemaal niets over zeggen. Wacht gewoon even de uitnodiging af.
2/3 jaar van te voren plannen! Whoa!
Hanne.
08-03-2012 om 16:36
Dealbreaker
Als ik gedwongen in een huis zou moeten slapen waar de meerderheid roker is (en er dus in het huisje gerookt wordt) zou dat voor mij absoluut een deal breaker zijn. Weinig discussie mogelijk. Of er wordt niet gerookt, of ik kom niet.
Maar: het is inderdaad pas over 2/3 jaar. Als het nog een keer ter tafel komt zou ik je bedenkingen over het roken een keer laten vallen. Als het echt zo ver is kan je altijd aangeven dat je dat blijven slapen voor jou alleen nadelen heeft en dat je dus naar huis gaat. Of hebben ze ook een ochtend programma in gedachten?
schoonzus
08-03-2012 om 21:57
Meerwaarde
dc en Izar wat is de meerwaarde om na het feest met 10-15 mensen in een huisje moeten slapen, die je anders alleen maar ziet op verjaardagen van het bruidspaar. Als niet roker tussen allemaal rokers waarvan er zeker nog een aantal te veel drinken om nog gezellig te kunnen zijn. Het bruidspaar zelf heeft een eigen huisje en wil daar ook met z'n tweeen ontbijten. Dus daar hoeven er het ook niet voor te doen.
maar goed eerst maar eens zien of ze die 2-3 jaar redden.
schoonzus
08-03-2012 om 22:04
Hanne
nee het is helemaal niet ver, 50km of zo.
zwager en schoonzus zijn zelf mensen die moeten drinken op feestjes om het gezellig te hebben. Vanuit die gedachte hebben ze dit plan bedacht. Man en ik drinken bijna nooit, zonder drank hebben we het ook wel gezellig. En vinden het dus geen probleem om niet te drinken en na afloop gewoon naar huis te rijden.
Laminaat
09-03-2012 om 08:40
Eigen huisje?
Ik zou het allemaal maar even afwachten. En als het er dan toch van komt, dan kan je op dat park toch een eigen huisje huren die nacht? Daar hoef je niemand mee te storen en daar hoeft niemand ruzie over te krijgen. Als geld het probleem is, dan is het wel fijn dat je nog twee á drie jaar de tijd hebt om te sparen.
Laminaat
dc
09-03-2012 om 08:50
Meerwaarde
Bij ons huwelijk hebben al onze vrienden en familie ook allemaal samen in een groot huis geslapen. Wij ook trouwens, en ik vond het juist ontzettend gezellig en leuk. Mensen van wie ik het niet had verwacht, trokken naar elkaar toe enzo. Dus voor mij had het zeker een meerwaarde.
Maar goed, als je er toch al heen gaat met het idee dat "het niet jouw soort mensen zijn", dan kun je inderdaad maar beter ver weg gaan zitten. Je lijkt me met zo'n houding echt geen fijne gast.
schoonzus
09-03-2012 om 10:26
Izar, dc
iets doen voor een ander een plezier te doen oke, als er voor het bruidspaar nog een meerwaarde aan zou zitten zou ik het eventueel nog overwegen. Maar ook die meerwaarde zie ik niet. Het bruidspaar zit in een eigen huisje en wil na afloop en ook de volgnde morgen lekker met z'n tweetjes zijn.
dc jij zat er zelf bij dat is dus anders.
Waarom nou weer zo'n sneer dat ik geen fijne gast zou zijn? je kent me verder helemaal niet.
Izar, mijn man mag fijn zeggen dat we niet blijven slapen, hij heeft er net zo weinig zin in als ik en het is zijn broer.
Janna3
09-03-2012 om 13:37
Niet mijn idee
Mijn schoonzus en zwager hebben ook op zo'n manier hun feest gevierd, maar dan met de hele familie in een kampeerboerderij. Zij zelf niet trouwens, zij hadden een huisje gehuurd. Ik vond het helemaal niets. De ene helft van de gasten was of al een stuk ouder of hadden kleine kinderen bij zich. De andere helft zat nog volop in het studentenleven. De kinderen lagen te laat op bed (logisch bij een feest) maar waren al heel vroeg wakker omdat de nachtploeg om 5 uur met zatte koppen eindelijk van het feest kwamen. En vervolgens niet konden slapen omdat er een halve creche rondrende door de gangen. Iedereen zat met een kater aan het ontbijt, nooit weer dus.
Ik denk dat je gewoon kunt afwachten en tegen die tijd zeggen dat je het een heel leuk idee vind, maar als er geen programma voor de dag na het feest is, je niet blijft overnachten. En als er wel een programma is huur je zelf een huisje.
Isabella
09-03-2012 om 15:18
Vreselijk
Ik moet er niet aan denken om met verschillende andere in een groot huis te zitten. Zelfs niet (of misschien wel zeker niet) met mijn eigen (schoon)familie. Heb hier slechte ervaringen mee.
Maar zoals er al meer personen schreven: ik zou nog even afwachten. Het duurt nog zo lang.
IngridT
09-03-2012 om 17:15
Nog niks gelezen....
...behalve de openingsposting, maar begrijp ik het echt goed? Ze willen over 2-3 jaar trouwen & hebben nu de indeling-van-wie-er-in-welk-huisje-slaapt-op-het-park-waar-julllie-na-de-trouwerij-moeten-blijven-slapen al gemaakt????!!!
Whaaaaaaaaah!
Ik zou hier echt knotsknettergek van worden geloof ik. Problemen over wie er samen met wie in een huisje moet in 2015!!!! Jemig. Tegen die tijd zijn er mensen gescheiden, hebben 2 kinderen gekregen. Single schoonzussen hebben aanhang gekregen, en wie weet is er zelfs wel iemand doodgegaan.
Pfffff.....
Ingrid