Relaties Relaties

Relaties

Truuske

Truuske

09-09-2012 om 15:17

Houd me vast

Kan iemand mij vertellen wat er ongeveer in het boek Houd me vast van Sue Johnson staat, en of wij daar misschien iets aan hebben? Wij (vriend en ik) hebben sinds 6 jaar een latrelatie en kunnen wel wat verdieping gebruiken. Samenwonen is geen optie i.v.m. wederzijdse kinderen (6-16 jaar). Vooral mijn vriend worstelt met het gevoel dat we te weinig deel uit maken van elkaars leven. Ik herken zijn gevoel maar heb er zelf minder (geen?) last van. Wel van zijn twijfels en zorgen, want ik wil hem absoluut niet kwijt (hij mij gelukkig ook niet - zegt hij).
Andere tips v.w.b. relatieboeken zijn ook erg welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Truuske

Truuske

09-09-2012 om 20:39

Niemand?

Ik heb het toch wel eens genoemd zien worden. Heeft niemand het uiteindelijk gelezen?

Mona

Mona

09-09-2012 om 22:25

Moet er nog aan beginnen

Ja ik heb hem gekocht, maar nog niet begonnen met lezen. Ik moet daar ineens een 'bui' voor hebben en dan kan ik een boek in een paar dagen achter elkaar uitlezen. (maar die bui nog niet gehad dus)

Jo Hanna

Jo Hanna

09-09-2012 om 23:04

Goed boek

Ik vind het een goed, inspirerend boek. Het gaat uit van de vooronderstelling dat relatieproblemen voortkomen uit gevoeligens van onveiligheid in een relatie en laat zien hoe je met elkaar kunt omgaan zodat je je beide (weer) veilig voelt. Ik vond het eigenlijk wel een verademing om nou eens de kwetsbare gevoelens die je hebt centraal te stellen in plaats van meteen beginnen te redderen met assertiviteit en onderhandelen. Gewoon eens de focus leggen op het feit dat mensen zich prettig en veilig willen voelen en dat je daar samen aandacht aan kan geven. Jammer genoeg kan ik het als single niet in de praktijk toetsen
Groet, Jo Hanna

Snuggle's

Snuggle's

10-09-2012 om 10:55

Geweldig

Ik vind het een geweldig boek en zou het eigenlijk voor iedereen aanraden. Het heeft mij veel nieuwe inzichten gegeven. Zoals hierboven al beschreven heeft het een heel andere insteek dan andere boeken. Ik zou het zeker eens lezen als ik jou was.

Truuske

Truuske

10-09-2012 om 11:17

Bedankt. Ik denk dat ik het maar ga bestellen. Baat het niet... Maar eigenlijk hebben wij geen relatieproblemen in de zin van ruzies of onenigheid. Alleen een lastige 'omgeving'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.