Relaties Relaties

Relaties

Dekbed

Dekbed

23-05-2012 om 07:09

Hoe weet je wanneer het "goed zit"

Dag
Ik ben al enige tijd gescheiden en woon nu ruim 3 jaar alleen, nou ja met mijn 2 dochters dan. Ik heb 4 maanden geleden de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven op relatie planet. Bijna onmiddelijk kreeg ik een reactie van een leuke, gescheiden man. We hebben nu 2 maanden "iets". Hij komt ongeveer een keer per week wanneer de meisjes bij hun vader zijn. En ik merk dat ik twijfel aan hem. Wanneer hij er is dan is het super, we kunnen goed praten, lol maken, in bed is het ook super, ik krijg ook geregeld telefoontjes van hem (vorige week was een van de meisjes ziek en belde hij vaak om te vragen hoe het ging) en sms-jes maar hij maakt verder geen plannen en ik zag gisteren dat hij weer online was geweest op RP. Ik was er ook nog een paar keer geweest, meer uit nieuwsgierigheid, maar ik merk dat ik gekwetst werd om hem online te zien. Misschien ligt het aan mij, en heb ik me vanaf het begin te onafhankelijk opgesteld -ben een grote meid en ik hoef niet zonodig weer een relatie. Nogmaals toont hij genoeg interesse maar toch, toch, knaagt het. Wil ik te snel? Hij is zelf pas in november vorig jaar gescheiden.
Dekbed

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

23-05-2012 om 10:01

Snel

Ik zie wel vaker dat mannen zich al inschrijven op datingsites terwijl de inkt op hun convenant nog niet eens droog is. Vaak zijn ze niet op zoek naar direct weer een vaste relatie, maar alleen vinden ze ook wel heel alleen. Uit jouw beschrijving maak ik niet op dat je vriend denkt dat hij een relatie met je heeft. Hebben jullie het er wel eens over gehad of je exclusief alleen met elkaar omgaat?

Serieus

Het klinkt alsof jij al dieper in de relatie zit dan hij. Misschien had je van te voren gedacht dat je het allemaal wat minder serieus zou kunnen opvatten en blijkt nu dat je toch meer voelt en verwacht van hem dan je had voorzien.

Wat Vic zegt, praat hierover met hem dan weet je snel genoeg hoe het zit. Als hij jullie verhouding vooral als een lolletje zit terwijl jij er meer van verwacht kun je beter zo snel mogelijk kappen, ook voor je dochters.

Chris

An

An

23-05-2012 om 10:59

Tja

Als je op zoek bent naar een nieuwe liefde krijg ik uit jouw beschrijving niet het idee dat dit um is. Iemand die exclusief voor jou wil gaan, gaat niet op RP zitten.

Hmmm

Ben je wel eens bij hem thuis geweest? Het klinkt een beetje alsof jullie relatie voor hem een eilandje in zijn leven is, dat zich vnl. bij jou thuis (en misschien ook wel meer in jouw dan zijn hart) afspeelt. Maar goed, zo klinkt het, ik kan er mijlenver naast zitten. Zonder claimerig te worden, zou ik toch eens proberen jullie verwachtingen ter sprake te brengen. Zou nu niet direct melden dat je hem op RP gespot hebt. Bovendien kan hij daar om dezelfde reden als jij zijn geweest.

K. Dootje

K. Dootje

23-05-2012 om 18:02

De vraag

Gewoon vertellen hoe je je voelt (bv onzeker over deze fase van relatie: blijft het wat of niet?) en eventueel vragen hoe hij tegen de toekomst aankijkt. Als je vanuit jezelf begint (ik kwam nog eens op rp deze week) komt het niet over als een kruisverhoor.

Ik vind niet dat je er een punt moet achter zetten enkel omdat hij het op dit moment minder serieus zou zien. Ik zou me wel de vraag stellen of IK blij ben met de huidige aandacht, vrijpartijen, ... En jezelf ondertussen de kans geven iemand anders te ontmoeten in 'real life' door toevallige contacten, ik zou zelf in zo'n situatie niet actief blijven zoeken maar me een beetje 'voorzien' voelen ook al zijn er niet meteen trouwplannen. Een beetje zelfbescherming kan geen kwaad.

Juist door samen op te trekken en elkaar beter te leren kennen, kan je zien of het genoeg klikt voor 'meer' en 'serieuzer'. Tenslotte heb je kinderen dus als een achttienjarige na twee maanden verliefd gaan samen wonen is allicht toch niet aan de orde dus waarom haasten, ook op gevoelsvlak?

Ik lees een groot stuk onzekerheid tussen de regels, probeer het te nemen zoals het komt en geniet ervan. Het is tenslotte niet omdat hij morgen zegt dat hij jou altijd graag zal zien dat hij overmorgen niet de benen kan nemen. Hij is er voor jou, jullie spreken af.. lijkt me een goed begin.

Veel succes.

+ Brunette +

+ Brunette +

23-05-2012 om 20:33

Tijd voor een goed gesprek, kan best op luchtige toon.

Mijn voorgangsters zeggen zinnige dingen maar het hóéft niet zo te zijn. Dat hij nog niet zo lang gescheiden is hoeft niets te betekenen, dat hangt af van hoe lang het huwelijk heeft geduurd, hoelang het al slecht was, wie het initiatief tot scheiding heeft genomen en waarom, enz. En sommige mensen scheiden pas nadat ze al tijden apart wonen. Of doen er lang over omdat het een vechtscheiding was. Wel zou ik zijn huis willen zien, dat zegt altijd veel over iemand.

Dat je je te onafhankelijk opstelt, kan best meespelen, hij wil natuurlijk niet als een hunkerend hondje overkomen.

Julie

Julie

24-05-2012 om 09:18

Leuke man

Het klinkt als een leuke man. Als jullie na 2 maanden al zoveel lol hebben, goed kunnen praten, het leuk hebben tussen de lakens, en zo te lezen is hij een meelevende en attente man: ik snap niet waar je twijfels zitten! Omdat hij op RP is geweest? Maar jij toch ook? En misschien was hij er om te checken of jij er bent geweest, is hij net zo onzeker als jij?
Het klinkt mij als een lot uit de loterij, deze man.

Geertruida

Geertruida

24-05-2012 om 13:28

Grappig..

.. Ik heb een draadje in 'off-topic' gestart met bijna dezelfde titel.. al gaat het bij al wat verder in de relatie; wanneer weet je dat je 'voor altijd' verder wilt met die ene persoon..

Ik heb dat draadje gewoon uit nieuwsgierigheid gestart, omdat ik aardig wat commentaar kreeg op het feit dat mijn lief en ik willen trouwen, terwijl we elkaar 'pas' 1,5 jaar kennen en daar 'pas' een jaar van samen wonen.

Overigens heb ik hem ook via een datingsite leren kennen. Heel langzaam en voorzichtig.. mijn ervaring is dat je, zeker de 'second time around', nog veel meer uitkijkt en alles wat je meemaakt op een weegschaaltje legt. Zoals jij nu ook doet. Je automatisch vertrouwen in de ander, zoals je in je jeugd zo onbezonnen had, is een stuk minder. Dan krijg je de twijfels die jij nu ook hebt. En daar helpt inderdaad maar 1 ding tegen: praten!

Maar ik ben het eens met mijn voorgangsters; hij klinkt goeoeoeod..!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.