Relaties Relaties

Relaties

Joly

Joly

22-01-2015 om 14:15

Hoe omschrijf ik vriendin van broer?

Mijn zwager heeft een vriendin en puberdochter. Meisje heeft het naar thuis. De vriendin blijkt een schaap in wolfskleding. Ons nichtje is bij ons geweest voor hulp , maar ik weet niet wat verstandig is. Ik heb anoniem Veilig thuis gebeld, maar werd niet begrepen. Nichtje is blijkbaar gewoon niet assertief genoeg, werd me verteld, maar ik zie het toch anders.
Paar voorbeelden , vriendin helpt meisje met internetbankieren, weet blijkbaar daardoor de pincode van meisje, nadien zijn er bedragen afgehaald die meisje niet kan verklaren...van Wehkamp en andere onlinewinkels. Meisje besteld geen kleding online.
Vriendin van broer maakt samen met haar dochter , meisje belachelijk en lachen haar uit als haar vader niet thuis is.
Om het minste geringste krijgt meisje te maken met woedeaanvallen van de vriendin van haar pa en haar dochter.
Mijn zwager gelooft zijn dochter niet, zijn vriendin draait alles om en zegt dat meisje liegt.
Ik zie mijn nichtje stiller en somberder worden.
Hoe leg ik een hulpinstantie uit , dat er meer aan de hand is dan een niet assertieve puber?
Ojaaa,2 vriendinnen van mn nichtje waren de 2 tegengekomen in de stad en toen waren vriendin van zwager en dochter de meiden gaan uitlachen en uitdagen...erg vreemd.

Karin

Karin

22-01-2015 om 14:38

Vader?

In elk geval kan ze bij haar vader (en misschien ook haar moeder?) aankaarten dat er bedragen van haar rekening zijn afgehaald die ze niet kan verklaren NADAT ze de pincode van haar internetaccount heeft aangepast natuurlijk. Daar zou je haar in elk geval mee helpen.
En ik vraag me natuurlijk af, waar is de moeder? En, waarom praat jij hier niet over met zwager of broer, want wat je broer er mee te maken heeft komt ook niet duidelijk uit het verhaal. Is er 1 stiefmoeder die een dochter heeft die samen jouw nichtje het leven zuur maken waarbij haar vader (jouw zwager) jouw nichtje niet gelooft? Of zijn er meerdere personen die jouw nichtje het leven zuur maken? En, is er meer familie die dit weet of het merkt?

Marjoleine64

Marjoleine64

22-01-2015 om 14:48

vreemd verhaal...

Ik begrijp dat 'zwager' de vader van het meisje is, en er niets aan doet omdat zijn vriendin een heel ander verhaal vertelt dan zijn dochter. Heel vervelend. Hoe oud is je nichtje?
Wat betreft het afschrijven van geld: zelfs al zou betreffende vriendin van haar vader haar pincode kennen, dan heeft ze nog altijd OOK haar pinPAS nodig om geld van haar rekening af te halen middels internet bankieren, maar ook om on-line bestellingen te betalen via Ideal of zo. Ik bestel regelmatig zaken via internet, maar moet altijd aangeven hoe ik wil betalen, en dat is (zeker als ik nog niet eerder ergens besteld heb) nooit zonder zowel pas als pincode mogelijk.

bloemetje

bloemetje

22-01-2015 om 14:50

met vader gaan praten

ik denk dat je beter zelf kan proberen een rol te spelen dan het via hulporganisaties te spelen. Daar moet je je niet teveel van voorstellen. Dan staat daar (als dat al gebeurt) opeens een wildvreemde juffrouw bij jouw zwager op de stoep, die jouw zwager gaat vertellen dat zijn vriendin niet deugt en dochterlief niet mag uitlachen op straat. Mwah, dat is het recept voor nog veel meer gedoe.

Jouw zwager, is dat de broer van jouw man? Of is het de (ex)man van jouw zus? Nou ja, hoe dan ook: ga zelf in gesprek met zwager. Nodig hem bij jullie thuis uit, drink een kop koffie en bespreek dat je je zorgen maakt om je nichtje. Wordt niet verwijtend, houd het bij jezelf en ga zeker niet inkleuren. Jij kent de waarheid niet, jij ziet alleen wat je ziet en dat baart je (begrijpelijk) zorgen.

Woont je nichtje fulltime bij haar vader? Is er nog een moeder in beeld?

Wat zou jij voor je nichtje kunnen doen? Zou ze bij jou kunnen logeren? Kun je haar op een andere manier ondersteunen of helpen? Het is in ieder geval al heel fijn dat ze haar verhaal bij jullie doet! Misschien kan ze vaker komen? Bij jullie oppassen? Gewoon een avondje op de bank hangen?

Barvaux

Barvaux

22-01-2015 om 15:02

zwager en broer?

Je hebt het over je zwager en over broer. Dat maakt het verhaal heel onduidelijk.

'Vriendin van broer maakt samen met haar dochter , meisje belachelijk en lachen haar uit als haar vader niet thuis is.'

Wie is hier nu de broer en de vader als je het eerst over zwager hebt?

mijk

mijk

22-01-2015 om 15:05

Bij ing niet Marjioleine

Ik beheer internetbankieren van mijn kinderen en ik kan morgen hun bankrekening leegtrekken als ik dat zou willen Zelfs zonder pas of pincode....

Sterkte, wat naar.

Mijk

Esmee

Esmee

22-01-2015 om 15:34

Joly

Ben jij niet zelf dat meisje? Je verhaal klinkt nou niet echt alsof het door een volwassene geschreven is.
Is vind het heel naar voor je als dat zo is. Ik zou het in ieder geval met je vader bespreken. Dit mag en kan gewoon niet. Zijn er nog anderen binnen je familie die je vertrouwt? Oma's en/of Opa's? Een vertrouwenspersoon op school?

Marjoleine64

Marjoleine64

22-01-2015 om 15:41

Ja Mijk

Als je gekoppelde rekeningen heb dan kan je inderdaad via één inlog bij alle rekeningen, dat kan bij onze bank ook. Maar ik neem aan dat 'stiefmoeder' de rekening van het nichtje niet gekoppeld heeft aan haar eigen rekening? Als dat wel het geval is dan zou ik dat (als nichtje én als vader) direct ongedaan maken. Ik weet overigens niet of je in zo'n geval kan zien met welke pas (pasnummer) een overboeking of betaling gedaan is? Mogelijk kan de bank daar inzicht in geven?

Hanne.

Hanne.

22-01-2015 om 16:17

ook zonder

Bij de ing kan geld overmaken zonder koppeling en ook zonder pasje via de app. Die is beschermd met een zelfgekozen code. Ken je die dan kan je er bij (vanaf een geautoriseerd apparaat).

Juno

Juno

22-01-2015 om 16:48

Via gekoppelde rekening

Als kind minderjarig is en internetbankieren heeft dan kan je als ouder met je eigen pas bij de rekening van de kinderen. Pas stiefmoeder hoeft niet gekoppeld te zijn, het kan zijn dat vaders pas gekoppeld is of dat er een huishoudpas met internetbankieren is. In dat geval kan een ander via de en/of rekening bij de rekening van minderjarige komen zonder voor die rekening een pincode te hebben.
Zo is het bij mij althans wel.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-01-2015 om 18:57

Yep hier ook...

Ik kan de rekening van oudste zo leeg trekken via mijn account op de app, als ik dat zou willen....

Karin

Karin

22-01-2015 om 20:23

Geen pas nodig

Bij ING kun je internetbankieren zonder pas. Er is geen e-dentifier of iets van dien aard nodig waar je je pas insteekt (gelukkig, maar je moet wel je gebruikersnaam en pincode geheim houden natuurlijk)

Joly

Joly

23-01-2015 om 08:41

Esmee

Ik ben serieus de tante, maar ik ben inderdaad taalkundig niet sterk. Met praten ook niet, ik spring van de hak op de tak....heb lange omschrijvingen nodig , kan een verhaal of situatie niet in een korte zin samenvatten. Vandaar aan jullie mijn vraag hoe ik deze situatie voorleg aan een ander zodat mn nichtje serieus genomen wordt.

Joly

Joly

23-01-2015 om 08:46

Marjolein

De stiefmoeder heeft nichtje de eerste keer geholpen met internet bankieren.waarschijnlijk heeft ze toen de pincode van nichtje gezien.
Nichtje nam potomonnee en pinpas niet mee naar school.Die lagen op haar kamer.Moet normaal ook kunnen thuis..nu heeft ze haar pinpas altijd bij.
Ze was eerst erg blij. Het was een heel bedrag wat op haar rekening stond, wat ze van pa eigenlijk op haar spaarrekening moest zetten, maar ivm zelf met geld om leren gaan, werd het op haar rekening gestort.

Joly

Joly

23-01-2015 om 08:51

Nichtje

Ik ga geen voorbeelden meer geven.Duidelijk is dat nichtje getreiterd en weggepest wordt thuis. Ze is 16 jaar,gaat nog naar het middelbaar , houdt het thuis niet vol, wil weg, maar we weten niet waar te beginnen. Als hulpinstellingen je dan ook nog niet serieus nemen is dat lastig!
Wij willen haar best opvangen....maar weten niet of wij het geschikte gezin zijn...we hebben voor onze eigen pubers voor ons gevoel al niet genoeg tijd.

Celine

Celine

23-01-2015 om 11:09

Wehkamp en onlinewinkels

Ik kan je niet helpen met jouw vraag om de problematiek van je nichtje kort en bondig te omschrijven. Ben ik ook niet goed in .

Maar nog even iets anders. Je schreef dat er geld van haar rekening verdwenen is voor uitgaven naar Wehkamp en andere onlinewinkels.

Heeft je nichtje al uitgezocht waar dat geld aan besteed is via die winkels?

Dan moet duidelijk worden wat ervoor gekocht is. Als blijkt dat het bijv. kledingstukken zijn die stiefmoeder draagt, is dat dan niet goed om dat aan je zwager (door nichtje zelf of evt. met jouw hulp) door te geven. Het is toch op zijn minst heeeeel vreemd als je nichtje de kledinguitgaven van haar stiefmoeder op zich neemt?

Misschien ook goed als die stiefmoeder die kleding daadwerkelijk draagt om er dan foto's van te maken als bewijs (dus foto van gedragen kleding, foto van sites van de onlinewinkels, evt. correspondentie met onlinewinkels en afschrift) om in elk geval dat bewijs aan vader en/of instanties te kunnen laten zien.

Dit in de hoop dat de ogen van jouw zwager (eindelijk) opengaan.

Of dat het helpt bij de instanties (als ze nichtje niet op haar woord willen geloven).

Overigens: triest dat je zwager zijn eigen dochter niet vertrouwt. Zijn er veel dingen in het verleden voorgevallen tussen vader en dochter waardoor het vertrouwen in zijn dochter zo klein is dat hij haar helemaal niet meer gelooft?

Of nog zo verliefd op zijn vriendin dat hij alleen maar haar gelooft (ongelofelijk als dat ten koste van je eigen kind gaat).

Sterkte ermee.

Esmee

Esmee

23-01-2015 om 14:17

Joly, vraagje….

Ik weet niet hoe jouw relatie is met je zwager, maar kun jij hem niet een keer apart uitnodigen en met hem praten, desnoods met je man erbij? Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Je zwager is duidelijk blind voor de acties van zijn vriendin en haar dochter en hij moet dat weten. Is hij de enige voogd? Waar is de moeder van je nichtje?
Ik weet niet hoe oud je nichtje is en of er contact is met de moeder, maar is het niet mogelijk om met de moeder contact op te nemen, het verhaal te doen en desnoods met moeder en nichtje naar de
bewuste bank gaan en e.e.a. uitleggen? Misschien kan ze een nieuwe rekening openen, het restant laten overboeken en de huidige rekening laten blokkeren?

Vriendin van ex

Wordt beschuldigd van diefstal. Dat is nogal wat. Het is normaal in een beschaafd land dat iemand die van zoiets beschuldigd wordt de kans krijgt zich te verdedigen en niet ongehoord veroordeeld wordt.

Dat is wel wat er gebeurd. TO neemt voetstoots aan dat vriendin een dievegge is. Waar is het bewijs? Heeft ze dat gezien? Is die vriendin daarmee geconfronteerd.
Vader gelooft dochter niet; wellicht met geode redenen. Er zijn ook andere scenario's mogelijk. Dochter heeft geld uitgegeven dat ze niet mocht uitgeven en wil de schuld daarvoor niet dragen. Dochter heeft een hekel aan vriendin en wil haar in de val lokken.

Vriendin kan idd. ook echt een dievegge zijn. Wel een stomme dan, want haar diefstal is makkelijk aan te tonen als zij kleding draagt die met geld van dochter is besteed.

Kortom, dochterlief moet duidelijk emt bewijzen komen of anders stoppen met beschuldigingen. Als het werkelijk is zoals zij zegt dan zou dat niet moeilijk moeten zijn. Ik betwijfel echter of da thet hele verhaal is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.