Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

Hoe moet het verder?

Ondanks dat er erg weinig vaders op het forum lijken te zitten start ik hier toch een discussie.

Ik ben getrouwd en vader van 4 kinderen (15 - 7 jaar). Mijn opvoeding is niet bijzonder stabiel geweest, had een niet betrokken en regelmatig agressieve vader en een psychisch beschadigde en dominante moeder. Vanaf mijn puberteit loop ik met problemen en ben in mijn relatie met mijn vrouw regelmatig dwangmatig en soms gewelddadig geweest. Van 10 tot 5 jaar geleden is er een stabilisatie geweest maar deze is 5 jaar geleden doorgeslagen waardoor ik juist over mijn wel of niet realistische grenzen heb laten lopen, ik ben toen naar de huisarts gegaan om hulp te vragen hoe ik met deze grenzen om moest te gaan maar ben toen vreselijk vernederd doordat zij aangaf dat het bij mij alleen maar om mijn eigen belangen ging. Hierdoor ben ik toen extra depressief geraakt en heb een suïcide gedaan. Hierdoor is Jeugzorg, Huiselijk geweld enz. in beeld gekomen en zijn mijn vrouw en kinderen samen met die instanties door haar familie vernederd en hebben ze mij tot en met insonaties over incest van alles voor mijn voeten geworpen. Bij mij is er een anti depressie therapie geweest waarbij ik had moeten leren mijn gevoelens te veranderen met mijn gedachten maar achteraf waren niet al mijn gevoelens zo raar maar ook daar ben ik over gaan twijfelen. We zijn na een paar maanden weer bij elkaar terug gekomen en zijn verhuisd om een nieuwe start te kunnen maken, uiteraard is dit niet gelukt omdat je alle psychische problemen gewoon meeneemt en mede doordat bij mij het altijd is blijven knagen dat ik de viervoudige reistijd en het constante klussen niet helemaal wilde. We hebben het geprobeerd maar 2 jaar geleden kon ik het niet meer en heb opnieuw een suicide poging gedaan waardoor de hulpverlening weer is gestart, hier voelde ik mij niet goed bij, heb zo ongevee