Relaties Relaties

Relaties

Ginger

Ginger

31-08-2016 om 21:03

Hoe lang is jullie partner door de weeks van huis?

Mijn vriend werkt 4 dagen (maandag t/m donderdag) in de week 9 uur.
Hij gaat om half 7 's ochtends de deur uit en komt rond half 6 weer thuis.
Sommige dagen later vanwege files (die nu, vanwege wegwerkzaamheden in onze regio, meer voorkomen).
Op maandag en woensdag gaat hij om 7 uur weer het huis uit om te sporten (ik zelf ook, maar pas rond achten).
We hebben een dochter van 6.
Mijn idee is dat hij wel erg lang van huis is om 9 uur te werken (van de week zelfs bijna 12 uur en vandaag 11 uur). Doordat hij zo vroeg weg gaat ontbijten we doordeweeks nooit samen.
Op maandag en woensdag is hij dus maar 1 à 1,5 uur thuis als onze dochter wakker is.

Hoe zit dat bij jullie? Ben benieuwd hoe lang jullie (partners) van huis zijn..


zebra

zebra

31-08-2016 om 21:21

lange dagen

mijn man heeft geen vast tijdstip van vertrekken en thuiskomen. Vanochtend rond 4 uur van huis gegaan en om kwart voor 7 pas thuis, hij is chauffeur en maakt vaak dagen van 12 tot 14 uur. Elke dag is verschillend, morgen vertrekt hij rond 5 uur en soms "pas" rond 6 uur. Ontbijten doen we zelden samen, avondeten meestal wel. Of zoon en ik eten samen warm en man naderhand als het echt te laat dreigt te worden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-08-2016 om 21:22

Vaak thuis

Mijn man werkt in 5ploegendienst. 2 ochtenden, 2 middagen en 2 nachten. Daarna heeft hij 4 dagen vrij. Ik ben thuisblijfmoeder. Door zijn wisselende diensten zie ik hem dus overdag vaak wel, maar zijn er dagen dat hij door zijn middagdienst die van 14.00 tot 22.00 uur duurt de kinderen niet ziet. En in de weekenden werkt hij ook vaak en feestdagen zijn bij zijn bedrijf ook gewoon werkdagen.

Het is bij ons dus heel wisselend, maar ik denk dat ik wel veel tijd met mijn man heb. Vooral tijd samen als de kinderen op school zijn. Ik vind het heel prettig zo. En de avonden dat ik heerlijk de tv voor mezelf heb en na een drukke dag geen goede gesprekken hoef te voeren vind ik fantastisch

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-08-2016 om 21:23

Aanvulling

Mijn man werkt vlakbij, dus hij heeft verder nauwelijks reistijd

Ginger

Ginger

31-08-2016 om 21:23

echt lange dagen

Zo Zebra, dat zijn echt lange dagen! Daarbij vergeleken werkt mijn vriend parttime....

Vesper Lynd

Vesper Lynd

31-08-2016 om 21:24

Tja

9 uur werken, half uur pauze, en een uur reistijd enkele reis, dan zit je al op 11,5 uur. Ik ken legio mensen die dat zo doen. Mijn partner werkt meestal van 07.30 tot 17.00 uur, met een half uur reistijd enkele reis dus hij is langer dan 12 uur van huis (wonen niet samen). Zelf ben ik op kantoordagen vaak ook van 08.15 tot 18 uur van huis. Gelukkig kan ik veel thuis werken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-08-2016 om 21:25

Ontbijten doen we hier nooit samen. Iedereen heeft een andere vertrektijd, dus dat doen we gewoon niet.

vlinder72

vlinder72

31-08-2016 om 21:27

partner?

Ik werk zelf 32 uur in de week. Als ik naar kantoor ga vertrek ik van huis om kwart over zes en ben il rond half zes weer thuis. Of ik vertrek rond kwart over zeven en ben ik rond half zeven weer thuis. (Onder voorbehoud van vertraging)

Mijn man brengt meestal de kinderen naar school. Daarna werkt hij soms tot een uur of vier. Sims tot 22.00 's avonds. Hij zit ook nog een vaak een paar dagen in het buitenland (turkije, tanzania of Rwanda). Mijn leven verandert die dagen in een logistieke nachtmerrie.

Zou ik meer thuis willen zijn? Zeker. Ik werkte voorheen op 10 minuten fietsafstand. Helaas verhuisde mijn afdeling naar Amsterdam. Daardoor heb ik nu een reistijd van bijna 1,5 uur enkele reis. Ik ben inmiddels ook bezig met solliciteren maar even snel terug naar mijn woonplaats zit er niet in.

Zelf sporten doe ik pas om half 10. Rondje hardlopen. Kinderen liggen dan al in bed (op de oudste na).

Ik denk niet dat je veel aan zijn werktijden kan veranderen. Het sporten terwijl dochter nog niet in bed ligt zou ik wel bespreken. Kan hij niet een uurtje later gaan?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

31-08-2016 om 21:28

Ontbijten

Als ik bij mijn vriend ben ontbijten we echt niet samen. Hij staat om 6 uur op, of zo, en gaat om 7 uur de deur uit. Dan doe ik voorzichtig een oog open en draai me nog eens om

Marjoleine64

Marjoleine64

31-08-2016 om 21:28

Hoe lang is zijn reistijd?

Ik vind 11 uur van huis voor een werkdag van 9 uur niet extreem lang. Bij die 9 uur moet nl. ook een (verplichte) lunchpauze van 30 minuten opgeteld worden, dus voor 9 uur werken is hij 9,5 uur aanwezig op het werk. En misschien werkt hij wel langer dan de 9 uur die hij zou moeten werken? Dan zou hij anderhalf uur reistijd hebben.

Ik werk 8 uur per dag (in theorie, in de praktijk vaak meer), en ga om 7 uur 's ochtends de deur uit. Als het mee zit dan zit ik om kwart voor 8 achter mijn bureau, en kan ik tegen 5 uur weer afsluiten. En dan ben ik als het mee zit om half 6 - kwart voor 6 thuis.

Mijn man heeft al heel lang kantoor aan huis, en hij zorgde dus ook voor het ontbijt van de kinderen toen die klein waren. Ik was dan al weg. Hij kookt ook op dagen dan ik werk. In de avonden was ik dan wel meestal thuis, dat is pas veranderd toen de kinderen groter werden en zelf ook 's avonds vaak activiteiten hadden.

bieb63

bieb63

31-08-2016 om 21:30

Tja

In een 'modern' gezin waar beide partners werken (wellicht 1 van de 2 parttime) is gezamenlijk ontbijten niet echt iets wat vaak zal voorkomen. Lunchen uiteraard ook niet. Het streven voor de meesten is gezamenlijk avondeten.
Hij gaat vroeg weg. Tja, dat is vrij normaal, zeker als je wat verder moet rijden en files wilt voorkomen.
Half 6 thuis. Vrij normaal. Kan ook wel eens 6 uur worden. Ik zou zeggen: om 6 uur het eten op tafel en gezamenlijk eten. En ja, dan zijn er nog 2 dagen dat hij iets voor zichzelf doet (sporten in dit geval), ook vrij normaal. En ja, dan is er niet zoveel tijd voor z'n dochter op die 2 dagen. Maar er zijn nog 5 avonden..... en daarbij 2 weekend dagen.
Ik weet niet of jij verder werkt of niet, maar in veel 'moderne' gezinnen is overdag ieder z'n ding: werk/school/opvang, en dan 's avonds als het even kan gezamenlijk eten.

Ik vind de situatie niet bepaald raar.

zebra

zebra

31-08-2016 om 21:34

Ginger

het zijn idd lange dagen en hij heeft dan ook aangegeven binnenkort 4 dagen te willen werken ipv 5.

Hier

Mijn man gaat om 7 uur de deur uit en is rond 18 uur weer thuis, en dat 5 dagen per week. Nou, niet helemaal want 1x per week brengt hij eerst de jongste twee naar school en dan begint hij dus een stuk later. Dit (1x per week) in theorie, want er komt nog wel eens wat tussen...
Gemiddeld zo'n 2x per week wordt het 's avonds later omdat er nog wat af moet, of klanten op bezoek zijn, of, of... Dan eten we maar vast zonder hem. Hij heeft ca. 45 minuten reistijd (per enkele reis).

bieb63

bieb63

31-08-2016 om 21:39

vroeger... (jaren 60,70)

was mijn vader ook vanaf half 8 tot 6 naar werk. Dus ontbijten ook sowieso niet met vader. Ook geen lunch uiteraard. En avondeten om kwart over 6 in principe met z'n allen. En vader had af en toe 's avonds ook wel eens iets, niet elke avond. Dus what's new?
Je man werkt (geen idee wat jouw dagbesteding is), dus overdag van huis. En uiteraard wil hij in z'n vrije tijd ook wat eigen tijd (zolang dat niet élke avond is).

Vesper Lynd

Vesper Lynd

31-08-2016 om 21:50

Mijn vader

Mijn vader werkte ploegendiensten. Week dag (6 tot 14.30), week avond (14 tot 22.30) en week nacht (22 tot 06.30). Dan moest hij ook vaak overdag slapen, zaterdag een extra dagdienst (bijverdienen) en zondag voetballen. We hebben hem dus niet veel gezien vroeger.

Tonny

Tonny

31-08-2016 om 21:57

Samen ontbijten???

Dat deden we toen ons gezin nog thuis was alleen op zondag. Mijn man ontbeet altijd vroeger dan de kinderen en ik (peuters/basisschool) en daarna begint de fase waarin ieder op een ander tijdstip vertrekt ( en thuiskomt).

Ik ben s ochtends niet zo sociaal en spraakzaam, samen ontbijten heb ik nooit belangrijk gevonden. Niet samen avondeten vond ik jammer ( en ook extra belastend toen de kinderen klein waren), maar ook dat kwam geregeld voor.

Tegenwoordig word ik enorm verwend: ik krijg elke dag ontbijt op bed ( hij heeft het zelf meestal al genuttigd bij de krant in de keuken) en vertrekt meestal eerder dan ik. Ik heb vrijwel geen reistijd.

Mijn man...

Is meestal een nacht of 2 per week van huis omdat hij te ver weg aan de slag is. Als het verre buitenlanden zijn ook regelmatig een hele week ( of 2). Weektrips kosten meestal ook weekend dagen. ( zondag weg, zaterdag terug)

Als hij 's ochtends vsn huis vertrekt is het meestal voor 7 uur.

Als hij 's avonds thuiskomt is het meestal na 7 uur.

We ontbijten nooit samen doordeweeks, en als doordeweeks 2 keer samen met mij en de kinderen eet is het veel.

Maar hij werkt ook regelmatig thuis. Dagje per week gemiddeld denk ik. Soms wat minder. Maar ook dan mist hij het avondeten wel eens omdat hij zit te bellen.

Ingrid (alles went. Maar sinds ik ook werk is het af en toe wel erg druk. Al zijn de kinderen groter en heb ik geen oppas nodig, het betekent in de praktijk wel dat alle boodschappen, kookwekker, huiswerkbegeleiding, doktersafsprwken, geregel voor school en sport en whatever else zo goed als volledig op mijn schouders rust.)

Wilgenroosje

Wilgenroosje

31-08-2016 om 22:11

Ginger

Als ik het goed begrijp werkt je man 4 dagen per week. Ik vind de tijden dat hij op zijn werkdagen van huis is vrij normaal. 11 uur van huis voor een werkdag van 9 uur is echt niet abnormaal. Als je bij die 9 uur werken nog een half uur pauze optelt, heb je het over 2x 45 minuten reistijd per dag. Ik denk dat - met alle files en vertragingen in het ov - veel mensen daar heel tevreden mee zouden zijn.

En ik vind dat 2 avonden van huis ook niet raar is. Van vrijdag t/m zondag niet werken compenseert dat toch best?

Mams

Mams

31-08-2016 om 22:21

Mijn man....

De man hier in huis vertrekt zo rond 06.45 uur naar zn werk en is meestal rond 18.15 uur weer thuis. Als ie dat qua tijd niet redt, en dat gebeurt zeker 1 keer per week, dan eet ik met de kinderen en hij later een opgewarmde hap.

Hij werkt 4x9 (in de praktijk is dat eerder 4x10) en heeft op woensdag zijn vrije dag. Meestal werkt ie dan nog de ochtend thuis tot de kinderen uit school zijn. Wij hebben bewust gekozen voor de woensdag als papa-dag, omdat ie zo toch nog wat tijd met de kinderen kan doorbrengen doordeweeks. Hij legt altijd allebei de kinderen op bed trouwens, als ie thuis is. Ongeveer eens per week gaat ie sporten (pas als iig de jongste in bed ligt) en verder natuurlijk ook regelmatig iets met vrienden of collega's. Probeert hij wel te plannen als de kids op bed liggen. Zij vinden dat hij weinig thuis is en mopperen wel eens als hij direct na het eten weer wegmoet....

Al met al vind ik het niet ideaal maar wel te doen. Bij ons thuis is het het belangrijkst dat we elkaar laten weten hoe we gaan qua planning en of je bv op tijd voor het eten thuis bent. In het kadervan verwachtingsmanagement. Weinig dingen waar ik zo chagerijnig van wordt als van eten dat klaar is en kinderen die wachten op papa, en dat papa dan niet komt en vergeten is dat even te melden...

40er

40er

31-08-2016 om 22:23

Hier

Half 5 weg, om 6 uur op zijn werk. Tussen 15 en 17 rijd hij weer terug. 1 dag per week thuis werken. We proberen zoveel mogelijk 's avonds samen te eten. Geen vaste eet tijd. Dat is ons gezins moment.

Mams

Mams

31-08-2016 om 22:26

Oh, en ikzelf...

Ik werk 24 uur per week, en verdeel dat over 2 lange dagen en 1 korte. Elke ochtend breng ik de kids naar school (behalve woensdag als manlief thuis werkt) en daarna ga ik naar mijn werk. Allleen als het een werkdag is natuurlijk. 's avonds ben ik 1x rond 18.00 uur thuis, 1x rond 19.00 uur en 1x om 15.00 uur zodat ik de kids weer kan ophalen.

Onze kinderen zien mij vaker dan hun vader en vinden dat zelf ook. En mijn man baalt er soms ook van dat er dagen zijn dat hij de kids maar een uurtje ofzo ziet. Daarom mag hij in het weekend regelmatig vroeg opstaan om extra van ze te kunnen genieten, hahaha!

Tihama

Tihama

31-08-2016 om 22:58

Hoe veel ben je zelf onderweg voor je werk?

Ik vind het best mooi dat hij al om half zes thuis is. Je hebt dan toch elke avond gezellig samen. Hoe laat ben jij thuis van je werk? En hoe laat ga je weg? En hoeveel dagen per week?

Het enige dat mij zou storen is dat sporten. Doe dat dan een uur later.

Wij hebben overigens alle varianten gehad. Periodes waarin ik zelfs meer dan 4 uur reistijd per dag had ;-(

Sinds een jaar of 10 heb ik 10 minuten reistijd per dag en mijn man in totaal een uur. Tegenwoordig ontbijten we samen én eten we 's avonds samen.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-09-2016 om 01:36

Je moet er wat voor over hebben...

Verhalen als hier verteld bevestigen voor mij alleen maar dat de overheid wel heel erg makkelijk bepaalt dat een werkloze ook best werk op anderhalf uur reizen kan zoeken. Zulke lange dagen zijn best een belasting voor een gezin.

Ik heb een maand in Utrecht gewerkt. Voor mij bij elkaar een uur en drie kwartier heen (met naar het station en naar het werk lopen erbij) en op de terugweg ben je dan nog afhankelijk van hoe lang je op de trein moet wachten. Bij een normale werkweek zou ik kwart voor 7 van huis van huis gegaan moeten zijn en zou ik pas rond half 8 thuisgekomen zijn. Bij late diensten zou ik rond middernacht thuisgekomen zijn. En dat dus wisselend vier dagen per week. Ik zou het ervoor over gehad hebben, maar een beetje gekkenwerk is het wel. Ik heb geen kleine kinderen meer, dat scheelt wel met het gevoel dat je eerder thuis moet zijn om ze nog te kunnen zien. Ik heb wel een man die geen betaald werk meer doet en daardoor alles in huis kon en kan doen. Maar ook voor man is zo'n schema best veel van het goede.

Jaina

Jaina

01-09-2016 om 02:02

Hier

Mijn man werkt meestal van 08:00 tot 17:00. Hij heeft 1 uur pauze tussen de middag. Hij heeft ongeveer 30 minuten reistijd. Vrijdag is hij eerder vrij. Hij begint ook wel eens wat later (rond 09:00) en dan werkt hij ook langer door of wat eerder (om 07:00) en dan is hij ook eerder thuis. Hij is meestal dus officieel van 07:30 tot 17:30 van huis weg. Maar dat is natuurlijk in de praktijk vaak langer. Hij werkt eens over of begint eerder. Ook gaat hij niet altijd meteen naar huis natuurlijk. Dan haalt hij op de terugweg nog even wat bij een winkel of gaat bij iemand langs om wat te halen/brengen. Hij begint overigens liever zo vroeg mogelijk en dan 's middags wat eerder naar huis. Maar soms kan dat niet.

Mijn werkschema verschilt erg. Ik werk op zaterdagochtend ook dus ik heb doordeweeks een middag vrij. Die ochtend werk ik dan vanuit huis. Verder werk ik als het enigszins kan nog een dag vanuit huis. 3 dagen ga ik dus naar mijn werk plus de zaterdagochtend. Zaterdagochtend ben ik weg van 07:00 tot 12:00. Reistijd is ongeveer 45 minuten behalve als ik naar de andere locatie moet, dan is het 1 uur. De drie doordeweekse dagen ben ik meestal lang weg. Mijn werk is net een zwart gat, ik kom er nooit meer weg als ik er ben. Daarom probeer ik ook niet te vaak heen te gaan en zoveel mogelijk vanuit huis te werken. Ik ga ergens tussen 07:00 en 09:00 weg en ik kom twee dagen rond 19:00-19:30 weer thuis. De derde dag werk ik tot 20:00 en ben dan dus sowieso pas tegen 21:00 thuis.

We ontbijten eigenlijk nooit samen (maar als ik wel vrij zou zijn zou ik het ook niet doen). Meestal eten we 's avonds wel samen maar er is 1 doordeweekse avond dat ik echt pas laat thuis ben (na 21:00) en dan eten we niet samen. Die avond ga ik meestal wat eten/drinken met vrienden (dan is het tenslotte toch laat.)

Ginger,

Heb je moeite met de werktijden of met de 1,5 uur op maandag en woensdag?
Ik kan begrijpen dat een sporter liever wat vroeger naar de gym gaat als de apparaten omdat dan dan minder vaak bezet zijn. Het is irritant om op elkaar te moeten wachten. Wil je de zijwaartse buikspieren trainen, moet je door de drukte uitwijken naar een roeiapparaat.

Als je van mening bent dat hij meer aandacht aan zijn dochter zou moeten geven, kan die quality-time toch ook op een andere dag ( weekend), zodat hij niet op de tijd hoeft te letten.

Lieverdje

Lieverdje

01-09-2016 om 09:16

Her is niet anders

....maar wel de reden voor mij zelf om niet te werken toen de kinderen klein waren. Daar kwam wel bij dat het toch al moeilijk werk zoeken was en ik een verkeerde studiekeuze had gedaan overigens. Voor een baan in een interessant vakgebied had ik best wat meer reistijd willen maken in de vorm van treinvertragingen of in de file staan. Maar dat zat er dus niet in, en voor callcenterwerk ga ik (zolang ik me het kan veroorloven) niet forenzen.

Verder vind ik dus 11-12 uur van huis niet gek, voor een werkdag van 9 uur, niet zo leuk misschien, maar wat wou je dan? Er moet toch gewerkt worden en de meeste vaste banen zijn er niet voor minder dan 32 uur in de week. Ik heb nu onregelmatig werk door het hele land, wat betekent dat ik soms een paar dagen achter elkaar van 7 tot 21 uur van huis ben. Op die dagen zie ik mijn kinderen helemaal niet, gelukkig wonen we op 10 minuten van het werk van mijn man en werk ik daarnaast vanuit huis als ik niet op pas ben.
Wou je dat je vriend minder werkt, of gaan sporten op een dag dat hij niet werkt, of dat hij gaat sporten als jullie kind op bed ligt? En hoeveel werk jij dan?

Stickertje

Stickertje

01-09-2016 om 11:46

9 dagen per 2 weken minstens 10 uur

Mijn partner werkt volgens contract 36 uur per week wat dan op papier de ene week 5 dagen van 8 uur is en de volgende week 4 dagen. Een uur reistijd heen en een uur terug, dat maakt 10 uur per dag van huis. Dat is de theorie.
In de praktijk is het door het projectmatig werken vaak hollen of stilstaan waarbij er dan regematig flink wordt overgewerkt. Er zitten soms dagen bij dat hij 14 tot 15 uur van huis is om te werken.
Toen onze oudste geboren werd, 14 jaar geleden, ben ik gestopt met werken. We hadden toen allebei onregelmatige diensten en dat was niet te regelen met professionele opvang, zonder ook nog veelvuldig gebruik te maken van opa's en oma's en dat wilden zowel wij als de opa's en oma's niet.
De kinderen en hun sport, het huishouden is helemaal voor mij, brengen halen ik deed het allemaal. Nu zitten beide kinderen in het VO dus fietsen zelf.
Vroeger had ik meestal al gegeten met de kinderen voordat man thuis kwam, zaten ze fris gedoucht te wachten tot papa thuis kwam. Als papa zijn bord leegat zaten we daarbij en kon iedereen over zijn dag vertellen en dan legde papa de kinderen op bed.
Mijn man maakt ook regelmatig dienstreizen, meestal zo'n 2 of 3 nachten van huis. Is niet leuk maar dat wordt dan in het weekend weer goed gemaakt

docentenvrouw

docentenvrouw

01-09-2016 om 12:21

hier niet veel

Hier thuis konden we altijd redelijk veel samen zijn en zowel ontbijt als avondeten ging altijd samen met het hele gezin. Heel erg fijn!
Sinds de kinderen geboren zijn (ruim 14 jaar geleden) werkte ik 3,5 dag per week en hij officieel 4 dagen. Echter, in het onderwijs als docent op de middelbare school, was hij 3 van de 4 dagen om 15 uur al klaar! Als hij racete (met de fiets hoor) kon hij de kinderen zelfs uit school halen. 1 middag vergadermiddag. En 's avonds vaak nog een uurtje werken.
Gelukkig woonden we vlakbij de school, 5 minuten fietsen.
Eens in het jaar op schoolkamp (5 dagen).

Daarna pensioen en nu sinds vorig jaar werkt hij weer. Hij vindt het nogal leuk namelijk. Dit jaar werkt hij 3 dagen per week. De reisafstand is wel groot: hij moet er om 8 uur zijn en dan moet hij 6.15 uur van huis. Op zo'n dag ontbijten we dus even niet met zijn allen. Maar dat is maar 2 van de 7 dagen dus mij hoor je niet klagen. Eind van de middag is hij er alweer, ik denk 17.30 op zijn laatst.

Zelf werk ik 1 dag van 9 uur en 3 dagen tijdens schooltijden (8.15 - 15.15 ben ik dan ongeveer op mijn werk). Soms werk ik één van die dagen thuis.

Veel

Man maakt lange dagen. Hij staat op met onze oudste om half zeven en is meestal pas rond half zeven, zeven uur thuis. Vaak werkt hij thuis ook nog even verder als de kinderen slapen. Maar hij heeft dan wel weer regelmatig een dag vrij en als ik weg moet kan hij vaak later beginnen of eerder thuis zijn, mits tijdig gepland. Zelf werk ik ook vrij veel uur, maar wel vanuit huis en ik kan mijn afspraken zelf plannen. Dus ik ben (werk) thuis totdat de kinderen naar school gaan en eet doordeweeks 's avonds meestal alleen met ze. Met vier avonden trainen moeten we bijna altijd vroeg eten, dus dat is sowieso niet te doen voor hem. Daarna ga ik ook weer even verder, afhankelijk van hoe de dag is gegaan.

We hebben het ook periodes andersom gedaan. Dan was ik vroeg weg en laat thuis en regelde hij het meeste (hij had wel een andere baan toen, nu is hij minder flexibel). Ik ben zzp'er dus de omstandigheden wisselen per opdracht, over een paar maanden kan het zomaar weer helemaal anders zijn.

's Avonds weg om te sporten doet man niet. Hij is er dan echt voor de kinderen. Net als in het weekeinde. Is een bewuste keuze. Ik ga 's avonds soms een lang stuk met de hond lopen als ik daar overdag te weinig tijd voor heb, ik zie ze genoeg

Taruh

Taruh

01-09-2016 om 14:40

diverse collega's

die op maandag hierheen komen, op dinsdag weer naar huis gaan, op woensdag hier weer heen, donderdag naar huis en vrijdag thuis werken.
En dan is dat nog een rustige week, want gemiddeld 2 weken per maand in het buitenland op diverse locaties worldwide per week. (4-5 vluchten per week is niet uitzonderlijk, via USA naar Asie, naar Australie en weer terug)

Ook met jonge kinderen. Werken in de Randstad, wonen in Brussel, of in het uitsterste oosten van NL. Met een partner met ook een meer dan full-time baan met reizen. Is het optimaal? Waarschijnlijk niet, maar ook niet bereid iets op te geven, dan zijn dit de ongemakken die je accepteerd.

wat heb ik het gemakkelijk

Man en ik wonen 10 minuten fietsen van ons werk. We gaan pas om 09:00 uur van huis. Ik ben meestal om 17:45-18:00 u thuis, en nog vrij op woensdag ook, man rond 19:00 uur, vrijdags om 18 uur omdat hij dan kookt. Vroeger was vrijdag zijn dag om de kinderen van school te halen, dan kon ik langer doorwerken.

Maar we kunnen ook gemakkelijk 's avonds of in het weekend werken.

Nu ik niet meer de kinderen hoef te vermaken in de vakantie (vakantie-opvang beviel niet zo in de basisschooltijd) hebben man en ik wel moeite onze vakantieuren op te nemen. Het type werk wat wij doen is nooit "af", dus als ik vroeger zou beginnen en langer zou doorgaan is het enige effect dat ik meer uren maak, niet dat ik meer vakantie opneem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.