Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

fleur

fleur

26-11-2016 om 10:26

Hoe krijg ik mijn leven weer wat opgefleurd.

Ik wil mijn leven wat opfleuren. Maar hoe?
Ons gezin bestaat uit man en 2 kids.

Ik werk op kantoor en ook veel thuis. In de avonden en zondagsmorgens.
En zo ook mijn man. Hij werkt 6 dagen in de week en zondagsmorgens is het de administratie.

Mijn man vind het werken leuk, dus 6 dagen is voor hem ok.

Maar nu wil ik graag wat meer opfleur in mijn leven.
Ik wil graag iets samen met mijn man doen, maar wat.

De kids zijn al ouder en die redden zich zelf wel.

Hoe kan ik de dagelijkse sleur wat opfleuren.

angel3

angel3

26-11-2016 om 10:45

Kappen met dat werken

En overdag en avonden en weekend. Ik zou daarmee stoppen. Het werk is nooit af. Ik zou vaste avonden afspreken dat jullie allebei niet werken en dan film kijken of glaasje wijn en lekker bijkletsen.
Soms om iets te doorbreken moet je vaste afspraken maken. Spontaan gaat het niet gebeuren. Van zoveel werken wordt niemand vrolijk lijkt me.

Jasmijn

Jasmijn

26-11-2016 om 11:06

inderdaad

Je kan aan de gang blijven met dat werken. En echt er is niemand die op zijn sterfbed zegt 'had ik maar wat meer gewerkt'....dus wat Angel al schrijft: Duidelijk dagen en tijden afspreken dat je NIET werkt, en deze ook echt vrijhouden voor leuke dingen, desnoods bijv. maandag en dinsdag avond wel, en daarna klaar. De rest is voor leuke dingen. Bijvoorbeeld samen kokken, uitgebreid eten, naar vrienden of familie gaan, of vrienden thuis uitnodigen om te komen eten. Keertje bioscoopje pikken, dat soort dingetjes.

Ely

Ely

26-11-2016 om 12:54

Mijn ideeen

Samen sporten, bij voorkeur naar een doel, trainen naar iets bv. Bijvoorbeeld een fietsvakantie en daarvoor conditie gaan opbouwen.
Of samen gaan duiken of een lijstje maken met dingen zoals parachutespringen, wildwatervaren etc.
Kookclub met vrienden oprichten bv op zaterdagavond en dan door de week recepten uitproberen. Boekenclub.
Vrijwilligerswerk gaan doen bv met gehandicapten of ouderen.
Zoiets?

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2016 om 14:51

Zaterdagavond en zondagmiddag

Ik vermoed dat je man middenstander is en daardoor 6 dagen per week moet werken, maar hij is zaterdagavond en zondagmiddag wel vrij en dan zou ik ook echt iets gaan doen als de financiën dat toelaten. Uit eten gaan, zomaar eens op de trein stappen voor een rondje door Nederland, een wandeling maken, kortom activiteiten waarbij je op elkaar aangewezen bent en je niet afgeleid wordt door werk, tv, computer, telefoon. Nodig mensen uit, dan zul je misschien ook weer iets vaker uitgenodigd worden. Is er iets wat jullie sámen leuk vinden? Voor mijn part bloemschikken voor beginners. En als je iets zonder je man kunt gaan doen, waarom niet? Ga op een clubje, zei mijn moeder vroeger altijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.