Relaties Relaties

Relaties

Gwenda

Gwenda

17-03-2014 om 15:25

Hoe goed maken met vrienden?

Sinds twintig jaar zijn we vrienden met een echtpaar van nu inmiddels over de zeventig. Wij een echtpaar van over de vijftig, hebben een foutje begaan.
We hadden (man en vrouw) samen zo'n ruzie dat ik te van streek was om nog samen in de auto te gaan zitten en naar de verjaardag van onze vrienden te gaan.
Graag zou ik ze willen bellen of een brief schrijven om het goed te maken.
Maar welke woorden moet ik erop zetten of tegen ze zeggen?
Zelf heb ik geen ouders meer al 30 jaar. Ik zie een beetje als mijn ouders en een beetje opa en oma voor mijn zoon en dochter.
Dit is zo belangrijk voor me, dat ik het goed wil aanpakken.
Als ze nou dichtbij zouden wonen, dan zou ik bloemen kopen en aan de deur aan bellen en het proberen te zeggen, uh tja wat? .... maar het is een uur rijden. (moet ik er maar voor over hebben, maar ze zijn heel veel weg en een afspraak is in hun geval het beste).
Hoe zouden jullie dit doen?

Thursday Next

Thursday Next

17-03-2014 om 15:34

nou,

precies wat je hier zelf schrijft, in een brief of op een kaart naar hen toe.
Als ik dat lees dan voel ik hoeveel verdriet het je doet. En als ik als (vermoedelijk) totaal vreemde voor jou dat al merk zullen zij het zeker merken.

Fleurop?

Via Fleurop eerst een bloemetje sturen, en vervolgens een eerlijk kaartje er achteraan, met je gevoelens en hoe belangrijk ze voor je zijn.

ik zou ze bellen

als ze zo belangrijk voor je zijn, zou ik opbellen ipv een kaartje sturen. Leg het eerlijk uit, bied je excuses aan en waarschijnlijk is dat genoeg, aangenomen dat jij/jullie net zo belangrijk zijn voor hun!

In een persoonlijk gesprek kom je veel verder...

idd

Gewoon even bellen en tekst en uitleg geven. Misschien moet je er ook niet te zwaar aan tillen hoor, het enige wat is er gebeurd is dat je niet op die verjaardag ben geweest toch? Lijkt me niet het einde van de wereld...

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

19-03-2014 om 18:00

jeetje.....

ik vind eigenlijk dat je er nogal zwaar aan tilt. Je bent een keer niet op iemands verjaardag geweest.... Hoe belangrijk is dat?
Je belt op om te vertellen dat er iets onverwachts tussen was gekomen en je toen even niet in staat was gewoon af te bellen. En je maakt gauw een afspraak om alsnog te komen. Dat is vast al genoeg!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.