Relaties Relaties

Relaties

Geurtje

Geurtje

17-11-2012 om 16:55

Hoe belangrijk is geur?

Hallo,
Mijn man rookt en heeft een slecht gebit (daar gaat hij over een paar maanden voor onder het mes). Ik vind het moeilijk om hem te kussen want hij heeft echt geen plezierige lichaamsgeur en ook al poetst hij z'n tanden, ik blijf het ruiken. Ook moet ik hem soms eraan herinneren dat hij deo op moet doen. Ikzelf heb eigenlijk nooit deo nodig maar doe wel elke dag een parfummetje op, gewoon omdat ik me er prettig bij voel.
Komt zijn onplezierige lichaamsgeur van het roken of heeft het met zijn toch wel onregelmatige levensstijl te maken? (combinatie horeca, laat naar bed en niet altijd gezond eten, moet eigenlijk ook op zijn gewicht letten)
Hoe belangrijk vinden jullie het dat je partner lekker ruikt? Ik lees soms over 'nog uitgebreid zoenen na 15 jaar' en ik zou dat ook graag eens willen want ik geloof dat dat onze relatie goed zou doen. Ik heb het hem al een paar keer gezegd dat ik het fijn zou vinden als hij direct na zijn werk meteen onder de douche gaat en niet op de bank blijft hangen, vervolgens daar in slaap valt en ik hem de volgende ochtend nog in zijn werkkleren aantref. Hij slaapt vaak beneden om mij een rustige nacht te geven aangezien hij erg snurkt. Ik vind het een lastige situatie want lichamelijk voel ik me helemaal niet meer tot hem aangetrokken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

17-11-2012 om 17:14

Tong?

Ik vind geur heel belangrijk en vind het heel logisch dat dat afstotend werkt bij jullie. Poetst hij zijn tong wel? Ik zou het wel ter sprake brengen, waarschijnlijk wil hij er best wat aan proberen te doen.

koentje

koentje

17-11-2012 om 17:16

Nou dan lijkt het mij

tijd voor een serieus gesprek. Ik zou daar niet mee kunnen leven eerlijk gezegd.
Ik zou hem voorstellen dat als hij onder het mes gaat hij misschien tegelijk maar eens moet stoppen met roken want dat zal hij w.s. toch moeten als er kiezen en tanden getrokken worden?
Hij mag wel een beetje zijn best doen om fris en aantrekkelijk te worden gevonden....
Ik vind lichaamsgeur ook belangrijk bij mijn partner. Ik heb gelukkig een partner die erg schoon op zichzelf is en er niet aan moet denken dat iemand hem ruikt. Dus hier geen klachten. Maar ik zou niet zo maar accepteren dat hij dat niet zou zijn...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2012 om 17:51

Heel belangrijk

Een beetje een eigen luchtje mag wel, maar zoals jij het nu beschrijft klinkt het allemaal wel heel erg onfris. Kun je hier over praten met je man, of vindt hij het allemaal wel best zo?

Ely

Ely

17-11-2012 om 19:35

Heel belangrijk

Wat jij beschrijft klinkt mij behoorlijk akelig in de oren, ik zou hier echt een goed gesprek over voeren met hem en hem beslist verzoeken op alle fronten frisser te worden. Als hij zo attent is om beneden te slapen voor jou zal hij dit vast ook wel voor je willen veranderen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Moeite

Hij zal aan zijn onderkaak geopereerd worden, die staat te veel naar achteren. Zodra hij daarvan genezen is, krijgt hij nog een vervolgbehandeling om zijn boventanden wat meer in het gereel te krijgen. Hij zal dus een paar pijnlijke weken doormaken en wellicht ook stoppen met roken en kilo's kwijtraken omdat zijn kaken geblokkeerd worden en dus alleen maar vloeibaar eten eet.
Ik heb hem al een paar keer duidelijk gemaakt dat ik het belangrijk vind en dan lijkt hij er wel weer een paar dagen op te letten maar valt altijd terug in z'n oude patroon. Ik merk zelfs dat als ik in gesprek ben met iemand die er verzorgd uitziet en/of lekker ruikt, ik er warm van word! Ik vrees dat er een dag gaat komen dat ik serieus verliefd word op iemand anders, en dan? Is dat het allemaal wel waard? Wie is er ooit bij zijn/haar partner weggegaan om zo'n (idiote) reden? Ik word gerespecteerd en op handen gedragen door mijn man en toch wil ik meer..

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2012 om 21:18

Word je echt gerespecteerd?

Ik vind wat persoonlijke hygiëne nastreven ook een teken van respect.
Een metroman zal het wel niet worden, maar dat is dan ook wel weer het andere uiterste.

Ely

Ely

17-11-2012 om 22:37

Eens met ginny

Zoveel moeite is t niet om schoon en fris te zijn, als je een intieme relatie wilt hebben is het voor mij eigenlijk evident dat je daarvoor zorgt.

Het stoppen met roken lijkt me trouwens stug na die operatie, zo te horen wordt het pittig genoeg en pittige situaties lenen zich slecht voor stoppen met roken, lijkt mij.
Maar ook rokers kunnen fris zijn, al is stoppen natuurlijk op alle fronten beter.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

17-11-2012 om 22:38

Ja ik denk serieus dat er relaties zijn stuk gegaan omdat 1 persoon niet meer de moeite nam om een prettig persoon voor die ander te zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Stoppen met roken

zou wel al een grote winst zijn, want van roken gaat je adem stinken en je tandvlees herstelt slecht als je last hebt van een ontsteking en je rookt. Allemaal niet bevorderlijk voor lekker zoenen.

Persoonlijke hygiëne is belangrijk. Een man (of vrouw) die stinkt is een grote afknapper.

Chris

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-11-2012 om 21:33

Zonder goede geur

Geen relatie. Bij mij dan. Het bizarre is, dat wanneer man een andere aftershave op heeft dan gebruikelijk (zo'n 13 in een dozijnluchtje) ik niet eens met kan zoenen omdat het niet als eigen ruikt.
Graag alles fris en fruitig, van top tot teen en non smoking want ook dat ruik je áltijd.
Mijn kapster rookt, ik ruik het aan haar handen wanneer ze me knipt.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-11-2012 om 23:15

Man heeft

Juist geen 13 in een dozijnluchtje. Heerlijk. Ook zonder luchtje ruikt hij heerlijk, behalve als hij wat onder de leden heeft.

Rosa van der Zanden

Eigen lichaamsgeur

Triviaal weetje... het schijnt dat vrouwen die niet aan de pil zijn op basis van geur instinctief een man weten te kiezen die een ander immuunsysteem heeft dan zijzelf. Dat schijnt gunstig te zijn voor het nageslacht

Maarevenzo, vind je je man wél lekker ruiken van zichzelf als hij niet rookt, ongezond eet, etc? Of weet je dat niet meer?

Chris

Nicky Lohs

Nicky Lohs

19-11-2012 om 12:47

Ik vond mijn ex ook niet lekker ruiken. Toen hij zelf zei dat een relatie alleen maar kan slagen als je elkaar lekker vind ruiken ben ik maar bij hem weggegaan.

Chris

Wist je dat vrouwen hun partner in 90% van de gevallen op geur kiezen? Dat is dus mijns inziens de reden dat er vaak een relatie begint in t uitgaansleven: omdat je elkaar niet verstaat moet je heel dicht bij elkaar in t oor praten. Et voila, even ruiken.....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Serra

Serra

19-11-2012 om 23:36

Ik vind het ook...

...belangrijk. Mijn man is een paar jaar gewoon een collega geweest voor hij mijn man werd maar herinner me nog goed dat we een keer met meerdere collega's in een auto zaten en ik hem rook. Niet alleen rook hij gewoon lekker fris, ook viel het me op dat zijn adem tijdens het praten zo lekker rook. Misschien is het (onbewust) toen wel begonnen dat ik hem leuk vond...? En nog vind ik hem heerlijk ruiken. Ook als hij naar zweet ruikt. Dan stinkt hij wel maar is het wel mijn lekkere stinkerd ))

En ik heb vroeger ooit een vriendje gehad dat bij zoenvriendje gebleven is. Op een gegeven moment bleef hij bij me slapen en toen is het bij slapen gebleven. Het was een leuke man en alhoewel hij niet stonk, hield ik niet van zijn lichaamsgeur. Eenmaal samen in bed, had ik het snel bekeken. Het is verder ook niets geworden, en was echt om de geur.

Dus ja, ik vind geur ook belangrijk. En mijn persoonlijke ervaring is dat het daarin ook echt moet klikken. Dan vind ik het wel een verschil of het de specifieke persoonlijke lichaamsgeur is of dat het wegens slechte verzorging is. Stinken als in niet schoon zijn lijkt me niet fijn.

Beer

Beer

20-11-2012 om 13:19

Helaas herkenbaar

Helaas herkenbaar. Hier ook een man die gewoon niet iedere dag een douche neemt en slecht met zijn gebit omspringt én rookt (ik dus niet). Hij ruikt vaak een beetje "muf". Ik irriteer me er kapot aan en heb het al 100 keer aangekaart en iedere keer beloofd hij beterschap en na een par dagen zit hij alweer in zijn oude patroon

Het is best een leuke man om te zien met een goeie kop vind ik zelf dus het is heel jammer dat hij zo slecht voor zichzelf zorgt. Ik ben dus ook heel "geurig" ingesteld en geniet er van als een man lekker fris ruikt en een spannend geurtje opheeft. Zo ben ik zelf ook. Ik besteed nog steeds veel aandacht aan mijn uiterlijk, douche iedere dag, doe mijn haar, gebruik een make-upje en een luchtje enz.

Vind het daarom heel jammer dat mijn man zo anders is. Het is ook echt een reden waarom ik minder zoen en sex heb met hem. Helaas pindakaas zullen we maar zeggen. Ik blijf het niet vragen.

Maar ja...als ik op het schoolplein sta en eens grondig om me heen kijk zie ik toch wel veel "verfrommelde" mannen staan hoor dus snoepen buiten de deur doe ik niet haha. Wie weet gebeurt er nog eens een wonder. Jammer is het wel dus ik begrijp je erg goed.

Hombre

Hombre

21-11-2012 om 09:47

Serra

Inderdaad. Mijn vriendin ruikt ook altijd zo lekker, ook zonder luchtjes. En de kids ook. Lekker om gewoon aan te ruiken...

(niet dat ze nooit vieze luchtjes produceren, maar zelf ruiken ze lekker)

Geurtje

Geurtje

21-11-2012 om 10:03

Duidelijk

Ik ben dus niet gek als ik zeg dat mijn libido tot ver onder nul daalt als ik zijn jas, zijn adem en zijn kleding ruik. Toch voel ik mij nog steeds schuldig dat ik, na ruim 10 jaar samen, er niet aan heb kunnen wennen - hij heeft altijd gerookt maar in het begin deerde mij dat niet zo. Hij heeft door de jaren heen wel flinke buik gekregen en een dubbele kin, en dat trekt mij dus echt niet aan. Maar ja, het is zo'n delicaat onderwerp, dat zeg je niet zomaar in iemands gezicht want ik denk dat hij er ook niet echt blij mee is. Soms zeg ik er wat van en dan doet hij er lacherig over; hij weet dat ik gelijk heb maar hij heeft geen zin in diëten en verzorgen.
Heeft hij een wondje of pukkeltje: dan krabt hij er gewoon aan en dat geeft soms een lelijke plek. Zo had hij een rode plek op de rand van zijn onderbroek, zijn buik hangt er een beetje overheen. Hij krabte maar door en de plek werd groter en vochtig. Het was een typische schimmelwond geworden en ik heb hem er constant op moeten wijzen dat hij het moest verzorgen omdat het er onsmakelijk uit zag. Ik weet niet hoe het er nu uitziet want ik ben het beu om moedertje te spelen. Maar ondertussen heb ik alweer 2 andere rode, schrale plekken gevonden op zijn huid (onderarm en zij) die hij zou moeten insmeren. Ik ga er deze keer niet op hameren maar gewoon kijken wat er gebeurt. (Wel heb ik 'm duielijk gemaakt dat hij z'n handen vaker zal moeten wassen als toch blijkt dat hij een besmettelijk huidprobleem heeft!)
Ik lees m'n eigen gemopper en denk nog steeds: pfff, wat een gemiep zeg. Maar ik kan het niet helpen, het knaagt aan me.

Beer

Ik wil niets afdoen aan het feit dat bepaalde lichaamsgeuren kunnen afstoten. Maar iedere dag douchen is NIET nodig daarvoor. Hier doucht niemand iedere dag, om de doodeenvoudige reden dat onze huid er nu veel beter uitziet dan wanneer we wel elke dag douchen. Maar slechte gebitsverzorging, roken en niet wassen, daar kun je inderdaad zodanig van gaan ruiken, dat het anderen (je partner) gaat tegenstaan..

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2012 om 01:38

Geurtje

Je zou je man kunnen helpen door hem zinkzalf te geven. Het is blijkbaar gaan smetten in de huidplooien en dat verhelp je door het in te smeren met zinkzalf. Net als dat bij baby's soms nodig is. Ik heb een collega deze tip ook gegeven en binnen een paar dagen zag en voelde ze al dat het werkte.

goudsbloem

goudsbloem

23-11-2012 om 16:12

Pff geurtje - o.t.

ik zou het niet leuk vinden als mijn partner zulke details over mijn lichamelijke toestand op een forum zette hoor. Het is weliswaar anoniem, maar toch.

Marianne

Marianne

24-11-2012 om 17:37

Goudsbloem, juist wel

Daar is een forum bij uitstek nuttig voor: anoniem vragen stellen over delicate onderwerpen. Het zou erger zijn als Geurtje de vriendenkring om hun mening zou gaan vragen, nietwaar?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.