Relaties Relaties

Relaties

Krokkie

Krokkie

09-09-2015 om 19:54

Hij wil niet samenwonen

Hallo allemaal,

Sinds een klein jaartje zijn mijn vriend en ik samen. Momenteel woon ik bij mijn ouders en mijn vriend woont thuis samen met zijn dochter van 17. Tot op heden heb ik de behoefte nog niet gehad om samen te wonen... Maar stil aan begint het toch wel weer te kriebelen. Toen ik mijn partner hier over aansprak gaf hij te horen dat hij dit voorlopig niet zag zitten omwille van zijn dochter. Ze heeft nl. geen zin om het huis te delen met papa's vriendin. Hij is bang voor moeilijke situatie's in huis... Ik probeer hem te begrijpen maar wil stilaan ook weer verder iets opbouwen. Hij moet zeker rekening houden met zijn dochter maar ik vind niet dat zei kan beslissen of we kunnen samenwonen of niet?

Dochter kan nog jaren in huis wonen.. moet vader dan alleen blijven? Misschien dat ik hier "harder" in ben omdat ik zelf kind van gescheiden ouders ben, en indertijd heb ik ook geen keuzes gehad als partner bij mama of papa kwam wonen.

Iemand hier ervaring mee?

Katniss

Katniss

09-09-2015 om 19:56

Ze is 17 dus gaat vast wel binnen nu en pakweg 5 jaar het huis uit. Gun haar dat laatste stukje jeugd nog even zonder gedoe met een samengesteld gezin.

goede keus

Van de vader. Hij voorziet dat samenwonen zijn relatie met zijn dochter èn zijn relatie met jou onder druk zou zetten. Dus dan is de beste keus (voor alle partijen!) om dat voorlopig niet te doen.

Ely

Ely

09-09-2015 om 22:17

Maar je kunt toch iets opbouwen?

Vanuit een lat relatie kun je toch ook iets opbouwen? Misschien kun je mogelijkheden gaan zoeken voor een eigen huis?

Katniss

Katniss

09-09-2015 om 22:21

Dat zeker

Ik zou zeker proberen een eigen huis te vinden zodat je niet daarvoor afhankelijk bent van een partner. Heb je zelf ook kinderen?

Stunnie Bun

Stunnie Bun

09-09-2015 om 23:16

nee ...

zij moet dat niet beslissen...maar dat is ook niet wat er gebeurt. HIJ wil het niet omdat hij geen gedoe wilt.
Als ik jou was zou ik lekker eigen woonruimte gaan zoeken. Je moet niet afhankelijk willen zijn van hem om bij je ouders vandaan te kunnen.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-09-2015 om 23:42

Toch maar niet samenwonen.

Je zegt: Dochter kan nog jaren in huis wonen.. moet vader dan alleen blijven? Vader is niet alleen. Hij heeft thuis gezelschap van zijn dochter en ook nog een lat-relatie met jou. Dochter beslist niet of haar vader samen mag wonen, dat beslist hij zelf. Hij vindt de voordelen kennelijk niet tegen de nadelen afwegen. Vervelend voor jou, ik snap het wel, maar zij was eerder in zijn bestaan dan jij.

Zelf heb ik een dochter van twaalf en zou ook absoluut niet met een man willen samenwonen als ik zou vermoeden dat dit problemen zou kunnen opleveren. Dat jouw ouders destijds een andere keuze hebben gemaakt, heeft misschien ook te maken met de leeftijd die je destijds had. Zijn de kinderen nog klein, dan is het moeilijk er een lat-relatie op na te houden omdat je met een oppasprobleem zit. Met een dochter van 17 heb je dat niet en verder is de wachttijd om wel samen te kunnen wonen is te overzien.

Yura

Yura

10-09-2015 om 13:48

Ze bestaan dus wel

verstandige gescheiden vaders. Doorgaans zie je voornamelijk dat ze hun oren laten hangen naar hun nieuwe vriendin en dat de kinderen zich maar hebben te schikken.

Heel verstandig.

Een verstandige vriend heb je, hij wil de relatie met jou juist wel verder uitbouwen, nu gaan samenwonen geeft problemen.
Dus ik zou ook op zoek gaan naar een woonruimte voor jezelf, je eigen toekomst opbouwen, zelfstandig en kijken wat de toekomst brengt.

wijs van je vriend

gebruik je 'kriebels' om een huisje voor jezelf te zoeken, maar het daar lekker naar je zin en laat vader en dochter hun leven samen, het is voor dochter heel fijn dat vader haar de rust van een huishouden samen gunt. Over een jaar of wat gaat zij iets voor zichzelf opbouwen en dan komt jullie samenwonen in beeld.

Je denkt dat je 'harder' bent doordat je bij de scheiding van je eigen ouders geen invloed kreeg. Misschien ben je er diep van binnen ook wel een beetje verdrietig over.

Elke situatie heeft eigen mogelijkheden.

Draai de rollen om,

Stel, de dochter was jouw dochter. Had jij er dan geen moeite mee dat je dochter zich mogelijk op de tweede plaats gezet voelde voor een ander? Het is niet gemakkelijk het verdriet in de ogen van je bloedeigen kind te zien.

Als jij een woonplek voor jezelf kan vinden, staat jullie relatie ook minder onder druk zodat je aan een stabiel relatie kan werken. Vergeet niet, je vriend heeft al een relatie achter de rug, (nu nog even onduidelijk of hij wedunaar is of gescheiden.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.