Relaties Relaties

Relaties

Vlinder

Vlinder

07-03-2014 om 15:14

Het effect van de lente

Merken jullie verschil in je communicatie met het andere geslacht op mooie lentedagen, en zeker zo'n eerste (bijna) lentedag?
Ik ben heel blij met mijn partner en ik ben er trots op dat we de afgelopen jaren samen de nodige hobbels hebben doorstaan. Zo nu en dan vlamt de bijna euforische verliefdheid van het begin weer eens op, maar ik moet bekennen dat we ons daar wel voor moeten openstellen en elkaar en onszelf niet voorbij lopen in de hectiek van de dag.
En dan zo'n lentedag, kom je een leuke man tegen waar je als vrijgezel zeker werk van zou hebben gemaakt, klikt wederzijds, en dan doe ik het toch niet. Nee natuurlijk niet want ik wil absoluut niets doen wat mijn relatie in gevaar brengt. En ergens vind ik het dan toch een beetje jammer, ik zou best wel weer eens hevig verliefd willen zijn zonder de alledaagsheid (al is een beetje flirten ook best leuk).
Herkennen jullie dat?

Isabella Caramella

Isabella Caramella

07-03-2014 om 17:31

Nee maar

ben je in de overgang?

haha Isabella

Vlinder

Vlinder

07-03-2014 om 17:56

Niet dat ik weet

Hoezo? Ik denk dat de belangstelling dan wel snel minder wordt.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

07-03-2014 om 18:40

zie draadje over de overgang

zie draadje over de overgang, die komt trouwens eerder dan je denkt

Vlinder

Vlinder

07-03-2014 om 18:52

Nee, dat herken ik niet

Ik vrees dat ik zo'n notoire vreemdganger zou kunnen zijn als in die vreselijke draadjes over overspelige (verslaafde?) mannen. Gelukkig heb ik me voorgenomen dat nooit meer te doen, maar ik begrijp wel hoe dat gevoel werkt.

Verliefd worden?

Kijk je man weer eens even wat langer in de ogen.....

Marieke

Marieke

08-03-2014 om 15:34

Ik ben een prinses

Ik maakte vroeger al nooit ergens werk van, maar liet mij het hof maken en dat is in de loop der jaren niet veranderd
Ik zie om mij heen dat met het mooie weer de mensen opbloeien en weer openstaan voor wat er om hen heen gebeurd. Ik had gister een uitnodiging voor een etentje van een mij onbekende meneer. Ik maak een praatje en van wat flirten ben ik ook niet vies, maar de rest van de lente kriebels vier ik thuis.

een nieuwe lente, een nieuw geluid

en wat is er heerlijker dan verliefd zijn in de lente.

nee, zonder gekheid - als je je elke lente openstelt voor iemand anders wordt het wel een heel rommelig leven. Daar is niemand bij gebaat.
Flirten kan geen kwaad, maar houd het heel oppervlakkig.

Tuurlijk

Door het mooie weer is iedereen vrolijker, dan wordt er ook meer geflirt!

Ik zie nu ook wel eens iemand waarvan ik denk, wil ik wel een beschuitje mee eten, vaker dan in de winter, maar het blijft bij denken!

Ingrid

Ingrid

09-03-2014 om 12:17

En dan nu de andere kant

Ik woon buiten en als ik in de lente op de fiets naar de stad ga zie ik dus regelmatig half ontblote lui zomaar in de berm liggen, mannen die zomaar naast me komen fietsen en rare opmerkingen maken en ook, echt waar, altijd wel weer een potloodventer langs een stil landweggetje.Aarggh ik haat de lente wat dat betreft. ook als mijn dochter van 17 van huis nar school fietst heeft ze er weer last van en ze gaat dan maar liever niet over de stille landweg, die is wel korter. Al die idioten die de hele winter opgesloten hebben gezeten moeten ineens naar buiten en kunnen hun hormonen niet in bedwang houden.
Niet alleen mannen, maar ik zie ook vrouwen die door de wei huppelen met blote voeten of tegen de rivier staan te orakelen, yoga figuren maken,hardop mediteren, iemand die de hele dag op een trom midden in het stiltegebied staat te rammen, echt je maakt wat mee hier in het buitengebied.
Als ik met de hond ga lopen in het voorjaar ben ik er altijd op verdacht dat er weer een idioot achter de bosjes vandaan komt mom iets te laten zien waar ik geen belangstelling voor heb. Vorig jaar op de eerste mooie lentedag zat er vlak naast het pad zat een echtpaar te picknicken helemaal bloot. De hond er op af, want die rook de picknick natuurlijk.
Eén keer gezien, dat er tegenover ons huis, ik stond boven in de slaapkamer een naakte vent met een vlieger door de weilanden rende. Dat was wel komisch. Allemaal in de lente natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.