Relaties Relaties

Relaties

Vriendin

Vriendin

08-04-2016 om 11:25

Helpen?

Ik zit in een dilemma .
Vriendin die manisch depressief is zit in een wat manische fase waarin ze over actief is, en alles op zichzelf betrekt.
Nu wil ze hoewel haar man het niet ziet zitten de keuken opnieuw gaan witten en heeft mij om hulp gevraagd.
Man weet dus niet dat zij het toch wil gaan doen.
Het idee is beginnen zodra hij naar zijn werk is, en klaar als hij thuis komt.
Reden dat haar man het niet wil is enerzijds dat zijn vrouw al zonder extra klussen veel moeite heeft om normaal te kunnen functioneren aan de andere kant ziet hij ook wel vaak veel beren op de weg.
Man doet nu naast een fulltime baan zo'n driekwart van het huishouden, terwijl vriendin niet kan werken ivm haar psychische gezondheid.
Daarnaast wil hij graag dat als het gebeurd het goed gebeurd en vriendin wil het zo verven dat het er op het oog netjes uit ziet, dus bijvoorbeeld om de kasten heen verven, en niet de kasten leegruimen en dergelijke. Wat zouden jullie doen?

Pimpelpaars

Pimpelpaars

08-04-2016 om 11:42

niet

Oh, dat zou ik dus niet doen. Dat is echt niet eerlijk voor die man. Hij heeft het toch al moeilijk lijkt me, en dan hem ook nog achter zijn rug om tegen werken.

Ik vind zijn redenen om het niet te doen, sterk.

Is het geen idee om je vriendin een ander project op te sturen. Bijvoorbeeld bloembakken vullen voor in de tuin. Of schilderijtje maken voor in de keuken.

ook een ouder

ook een ouder

08-04-2016 om 12:06

niet doen

nee, zou ik niet aan beginnen. Inderdaad wat Pimpelpaars al voorstelt, kun je niet samen met haar de tuin gaan doen? Lekker met de handen in de aarde. Onkruid wieden, plantjes in de tuin zetten etc….bloembakken schoonmaken en weer vullen….Is ze ook lekker mee bezig.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

08-04-2016 om 12:14

Niet doen

Je plaatst jezelf in het midden van een conflict die gegarandeerd zal komen.

Nee

Als de mening van haar man je bekend is zou ik het niet doen. Ik zou ook sturen naar een wat eenvoudiger project.
En de keuken alleen witten als beide het oké vinden.

nee

Inderdaad niet doen. Stel voor om samen wat andere klussen in het huishouden te doen die nu op haar man neerkomen. En hem zo te verrassen. Dat lijkt me voor iedereen prettiger.

lieverdje

lieverdje

08-04-2016 om 13:18

nee zeg

Al is de keuken witten een vrij onschuldig klusje, je gaat toch mee met de waan van iemand die niet helemaal toerekeningsvatbaar is. Zeker als je toch al weet dat die man het anders zou willen hebben, is dat vragen om ruzie.

Ik weet niet hoe de keuken erbij staat, maar stel dat die echt een verfje kan gebruiken; zou je niet bij de man van vriendin kunnen voorstellen dat jij haar helpt daarmee, en dat jij ervoor zorg draagt dat het wel netjes gebeurt allemaal? Dan gebeurt het niet stiekem en wordt die klus toch eens gedaan.

zebra

zebra

08-04-2016 om 13:32

niet de keuken

maar andere klussen aanpakken, zoals hierboven ook al genoemd is. En het zou dan dubbel zo fijn zijn als hierdoor de man wat ontlast wordt.

De keuken verven zou ik alleen doen (bij helpen) als dit echt nodig was en dan ook nog in goed overleg met de man.

Vriendin

Vriendin

08-04-2016 om 16:19

Bedankt

Bedankt voor alle tips, ik ga het dus niet doen.
Met allerlei andere klusjes help ik al geregeld.
Dit voelde alleen niet goed, maar ik wilde graag andermans menig horen,
omdat de keuken niet verwaarloosd is, maar inderdaad wel een verfje kan gebruiken.
In principe wil haar man hem ook wel gewit hebben, maar hij ziet op dit moment teveel obstakels.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.