Relaties Relaties

Relaties

Ano44

Ano44

23-03-2020 om 22:16

Help!!! Corona paniek!!!

Hoe doen jullie dit?
Ik zal heel eerlijk zijn: ik ben als de dood voor het hele Corona gebeuren. Volg nieuws op de voet, temp mezelf om t uur en draai werkelijk helemaal door. Ik ben verpleegkundige en trek het allemaal nauwelijks nog. Hey werk is een oorlogsgebied waar je niet meer veilig bent. Bovendien doen collega’s ook raar. Iedereen is gespannen en heeft een kort lontje.
Ik kan deze ongrijpbare situatie nauwelijks aan. Ik vreet mezelf op en krijg serieuze paniekaanvallen.
Ja ik hoor jullie denken, wat een aansteller. Doe eens normaal. Hou je hoofd koel. En maak er het beste van!
Nu wist ik weken geleden al dat dit kon gebeuren. Zelfs mondkapjes en handgel gekocht. Voorraad tampons en tandpasta in huis. Ik wist t gewoon. M’n omgeving verklaarde me voor gek.
Dat ben ik waarschijnlijk ook maar ik loop een beetje in stilte te lijden nu. Voel me serieus niet lekker, beetje keelpijn, beetje hoofdpijn.... zo intense angst voor die hele enge benauwdheid waar je mee dood gegooid wordt (sorry).
Mijn man daarentegen zit heerlijk thuis te werken en hoor hem steeds lekker lachen met z’n collega’s. Beetje Skypen, beetje bellen en ondertussen lekker in huispak zich bemoeien met van alles. Ondertussen 3 ruggen binnenharken.
Hij vindt t overdreven hoe ik me voel. Tuutlojk, dat is het ook. Maar hallo, dit is toch allemaal vreselijk onwerkelijk? Ik ben compleet de kluts kwijt. Hij niet, hij past zich aan en ziet t als rust. Overigens neemt ie het Corona gebeuren bloed serieus. Al vanaf dag 1.
Ik was vandaag toch even naar de action. Iedere persoon die ik zag zag ik als potentieel besmet mens. Ik raakte volledig in paniek en fietste snel naar huis. Eigenlijk ben ik normaliter helemaal geen paniekvogel maar dit maakt me toch iets los bij mij. Totaal weg kwijt. Ecbt, ik beloof dat ik na deze crisis nooit, maar dan ook nooit meer klaag!
Ben ik nou de enige??????