Relaties Relaties

Relaties

heel erg verliefd

3 maanden ken ik haar nu, we hebben al veel leuke momenten gehad, doe met liefde en plezier karweitjes voor haar en samen met haar, heb al verschillende leuke avonden gehad met haar, maar soms maakt ze van die opmerkingen die me pijn doen, pijn in mijn hart veroorzaakt vanwege de liefde die ik voor haar voel denk ik.

Hoe zeg je dat tegen de ander dat die opmerkingen van haar me pijn doen zonder haar een schuldgevoel mee te geven en mezelf als een softie op te stellen?

Spreek regelmatig uit dat ik van haar hou, ook dat ik verliefd op haar ben, zij reageert dan van: fijn dat je zo geniet, dan geniet ik er ook van, maar blijft verder redelijk koel en reageert ze soms afstandelijk. Hoe kom ik erachter dat zij ook wat voor mij voelt?

Wordt er soms gek en onzeker van, en heb eigenlijk niemand om me heen waar ik met dit soort vragen terecht kan.

Nimbo

Nimbo

15-11-2015 om 12:15

waarom

zou je een schuldgevoel bij haar willen voorkomen? Een schuldgevoel kan heel functioneel zijn!
Je zit zo te lezen in een relatie waarin zij zich op de vlakte houdt en jij je uitput om maar duidelijk te maken hoe gek je op haar bent. En geloof mij: als je daarmee doorgaat gaat het niet werken.
Ik zou eens flink gas terug nemen en wachten tot zij naar jou komt. Natuurlijk vind je dat heel eng en misschien durf je het zelfs niet, maar bedenk dan dat als je nu niet je houding bijstelt, jullie vast komen te zitten in een heel vervelend en steeds vaster wordend rollenpatroon waarin jullie geen van tweeen gelukkig worden.

Hard ben ik he?

mirreke

mirreke

15-11-2015 om 13:03

hmmm, mij lijkt het duidelijk

Ze is niet verliefd op je. Ik denk dat het handig uitkomt, zo'n vriend/bekende als jij. Iemand die veel klusjes voor (en soms met?) haar doet, en dan 's avonds ook gezellig...

Je hebt openingen genoeg gegeven, schrijf je, en je bent ook duidelijk geweest. En het gewenste antwoord heb je niet gekregen.

Ik zou idd sowieso eens wat afstand nemen, en kijken wat er gebeurt. Wat niet is, kan natuurlijk altijd komen. Misschien gaat ze je missen. Maar misschien ook niet...

zomaareven

zomaareven

15-11-2015 om 17:50 Topicstarter

vandaag heeft ze geschreven

dat ze twijfelt aan Ons Samen omdat ze toegeeft veel op en aanmerkingen te hebben.
Voel me machteloos en ellendig en ben erg verdrietig nu

Nimbo

Nimbo

16-11-2015 om 00:29

dat was

geen verrassing. Maar toch pijnlijk. Hak nu de knoop door en zeg haar dat maar contact opneemt als ze zeker weet dat zij dat wil. En anders niet. Helaas, naar maar waar.

veel sterkte!

jumbo

jumbo

16-11-2015 om 09:05

lullig

Maar je zult toch eerst met jezelf aan de slag moeten. Ik zou niet iets met iemand willen die zich 'machteloos en ellendig' voelt omdat ik twijfel.
Je hebt zo, helaas, niets te geven. Heel erg cliche, maar ga eerst van jezelf houden.

zomaareven

zomaareven

22-11-2015 om 11:06 Topicstarter

Vind dat een rare opmerking

van jezelf houden:

Ben dik tevreden met wie ik ben, hoe ik ben, zowel mijn uiterlijk als het innerlijk.

Gelukkig goed gesprek gehad, en dingetjes uitgepraat.
Het waren kleine irrritaties die groter werden voor haar omdat ze het moeilijk vind om er over te praten, ik zei haar ook niet te kunnen helpen als ze niet aangeeft wat er scheelt.
Helaas ook hier geldt dat er te weinig echt gecommuniceerd wordt met elkaar, ik daarentegen uit me goed, maar zij zegt niks tot heel weinig.

Kwam bij haar voor een groot gedelte door stress factoren, heel erg druk, zich niet lekker in dr vel voelen zitten, dit gaf ze later ook aan.

Ben eigenlijk benieuwd hoe dat bij jullie gaat?

Hier

als er kleine irritaties zijn bespreken we dat gelijk.

Ik zou ook niet anders willen. Je krijgt daardoor beter door waar de ander evt tegenaan loopt. Als je niets met die informatie kan, omdat er weinig aan te doen is, is het in ieder geval fijn te weten waar de ander tegenaan loopt.
Op deze manier proberen we in ieder geval rekening te houden met de gevoelens van de ander.

Wij hebben hier ook regelmatig last van plotseling ziekenhuis opname ed.. Dan moet je echt op elkaar zijn ingespeeld. De verwachtingen over en weer, de emoties; kortom alles wat dan in ene anders gaat, speelt dan mee.

Bedoel je dit?

thuiszitter

thuiszitter

22-11-2015 om 19:17

Precies

dat bedoel ik.
Als je weet wat in iemands hoofd/gedachte omgaat kun je daar op inspelen, en met sommige dingen rekening houden.
Als je partner niets zegt terwijl ze zich daar in haar/zijn hoofd over blijft malen kan de ander hem/haar ook niet helpen/tegemoed komen of rekening mee houden

Iron Nick

Iron Nick

08-01-2016 om 23:41

Ik snap jumbo niet

Waarom moet zomaareven met zichzelf aan de slag? Als je verliefd bent is het toch heel normaal dat je je 'machteloos en ellendig' voelt als de geliefde je gevoelens niet beantwoordt? Dat heeft toch niets te maken met eigenliefde of met dat je als mens iets te bieden hebt? Ik vind "fijn dat je zo geniet" een bedenkelijk antwoord. Doet me denken aan de komische speelfilm (ik meen Lawyer/Liar) waarin de volgende dialoog voorkomt:

I love you.
Thanks.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.