Relaties Relaties

Relaties

Monic@

Monic@

25-01-2013 om 13:05

Heb het even gehad met speelafspraakjes:(

Heb een moeder van school aangeboden, omdat de ze rust moet houden ivm een operatie, om haar zoontje hier te laten spelen en op te halen en weer terug te brengen,
Nu is het door omstandigheden 20 min later geworden,
is moeders boos, dat haar kind staat te wachten, zelf helemaal opgemaakt om naar een vriendin te gaan.
Ik snap dit echt niet, mijn zoon zit ook weleens te wachten, dan leg ik hem uit, dat er iets tussen is gekomen, dat het iets later zal worden en desbetreffende persoon zo wel zal komen.
Ze had dus zelf zoon ook wel kunnen brengen, toch?
Ik had deze reaktie niet verwacht
Ook had ik haar zoontje eerder meegenomen uit school, omdat ik zag dat hij moest lopen.
Anyway..ik merk dat moeders vaak zo snel boos zijn of gewoon hun eigen clubje hebben bij school
Heb het even gehad, vind het moeileijk om het goed te doen.
Overigens Had ik geen exacte tijd afgesproken, maar rond de klok van 11.00 uur.
Herkennen jullie dit een beetje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
esmee

esmee

25-01-2013 om 13:24

Duidelijk

Even voor alle duidelijkheid: Zoontje moest bij hem thuis 20 minuten langer op jou wachten, of duurde het 20 min langer voordat je zoontje thuisbracht? Het is me niet duidelijk.

En zat die moeder nou helemaal opgemaakt te wachten totdat ze naar een vriendin kon? Sorry, maar dan zou het bij mij direct over zijn. Als ze dat wel kan, dan kan ze toch ook haar zoontje ophalen, toch?
Ik snap helemaal dat je daar erg teleurgesteld over bent. Je bied notabene je hulp aan omdat iemand geopereerd is en dan wordt er zo een loopje met je genomen. Klaar ermee en niet meer aanbieden dus.

Wat die boosheid van die moeder betreft omdat zoontje 20 min te laat werd opgehaald/afgeheeld...Ik ben zelf erg van de tijd en als ik te horen zou krijgen dat mijn zoontje 20min op iemand zijn moeder moest wachten…dan wordt ik daar ook niet echt blij van. Dat kind kan ongerust of in paniek raken en zelf besluiten op pad te gaan…..Had dan even die moeder ingelicht ofzo. Ik weet niet hoe oud dat jongetje is?

En dat ze snel boos zijn of hun eigen clubje hebben op school, vind ik niet ter zake doend hier. Lekker belangrijk.
Als je aanbied iemand zijn kind op te halen, dan moet je niet 20min later aankomen. Die moeder mag daar terecht boos om worden.

Monic@

Monic@

25-01-2013 om 13:34

Esmee

Kids zijn vrij vandaag, en ik zou HAAR zoontje rond 11.00 uur ophalen bij HAAR thuis, om bij ONS te spelen!

esmee

esmee

25-01-2013 om 14:12

Monic@

Ik zou je willen vragen om niet met hoofdletters te schrijven. Komt nogal schreeuwerig en agressief over (ik stelde je maar een vraag, meer niet

Als je haar zoontje rond 11:00uur ophaalt en het is 20min later, waarom bel je dan niet even? Telefoontje is zo gedaan. Misschien ervaar jij het als gezeur, maar niet iedereen is zo flexibel. Eerlijk gezegd zou ik me ook druk maken hoor, maar dat is mijn autisme zeg ik altijd (ben erg op de tijd namelijk).

Joh, trek het je niet aan en als je het gevoel hebt dat er een loopje met je genomen wordt, dan niet meer doen. En wat ze op het schoolplein zeggen of in clubjes staan….daar moet je echt maling aan hebben hoor. Is hier ook zo hoor. Ik zeg altijd maar….soort zoekt soort…ha,ha,ha.

Kan een keer gebeuren toch?

De ene is precies altijd op tijd en de ander heeft niks met de klok. Jammer dat ze dan zo weer reageerd das wel lullig vindt ik, mijn mening is dan ook eerste keer en laatste keer.

Niks van aantrekken en als ze opgemaakt naar een vriendin kan, kan ze ook best haar zoontje ophalen en wegbrengen, lijkt me zo

Pffff

Ik kan me je ergernis voorstellen Monica. Niet alleen haar kind, bij haar thuis ophalen om bij jou te re spelen maar bedoeld om HAAR te ontlasten. En dan is zij over de flos om 20 minuutjes terwijl je rond 11 uur had afgesproken EN gaat ze lekker zelf op pad... En bedankt. Ik zou er ook klaar mee zijn. Van alles invullen over wat er allemaal voor verklaringen mogelijk zijn lijkt me energieverspilling. Doet er niet toe. Lekker laten gaan en jouw lesje geleerd. Geen extra moeite meer doen voor deze mevrouw.

Ik zou het haar verder niet nadragen of er van alles van vinden, maar dingen doen om haar te ontlasten verder. Kennelijk niet nodig. En voor een volgende afspraak zou ik "rond" zoveel uur verder definiëren.

Overigens pikte ik je hoofdletters niet als schreeuwerig en agressief op. Eerder duidelijk. Jammer dat cursief, vet en onderstreept niet kunnen op het forum. Ik vind de hoofdletters een prima alternatief. Maar dat is OT

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-01-2013 om 19:28

Belachelijk

Blijkbaar heeft zij een ander beeld van rond 11 uur dan jij. Dat kan. Blijkbaar ben jij dus minder precies en vindt zij dat irritant. Ook dat kan.

Maar gezien wat je nu allemaal aanbiedt, zou ik het echt niet in mijn hoofd halen om daar over te mopperen. Ze krijgt het zowat op een presenteerblaadje aangeboden. Dan vind ik het echt niet kunnen om zo te reageren.

En als ze naar een vriendin kan kan ze haar kind ook best brengen en halen. Als jij het tenminste niet erg vind om voor gratis oppas te spelen. Dan had ze ook geen 20 minuten op jou hoeven wachten....

Gauw stoppen hiermee. Deze is een rugzak. En rugzakken moet je proberen te vermijden.

En wat betreft de groepjes. Is er geen groepje voor jou? Af en toe een keertje helpen op school en simpelweg een keertje hallo zeggen, kan het begin zijn van een eigen groepje.

Monic@

Monic@

25-01-2013 om 21:05

Dankjewel

Heb het toch nog aangegeven,toen ik speelvriendje terug bracht, dat ik wat ben geschrokken van haar reaktie, ze reageerde heel verbaasd en gaf aan, dat ze persoonlijk ABSOLUUT (ik bedoel het niet schreeuwerig, hoor, maar ik weet niet zo goed hoe ik het accent moet leggen op een bepaald woord, dat iemand met nadruk uitsprak niet tegen mensen die te laat komen kan.
Het contact verloopt wat moeizaam op school,iedereen heeft meestal al een speelafspraak, meestal vaste vriendjes, en ikzelf ben niet verlegen en zeg iedereen vriendelijk hallo...ik ga weleens ergens bijstaan, maar meestal zijn deze moeders in gesprek met elkaar, en voel ik mij niet echt erbij horen, word niet in het gesprek betrokken, of ze hebben een onderonsje (veel onderonsjes)
Wij hebben thuis een boerderij en ben 's morgens best druk, mijn zoon van 9 gaat uiteraard zelfstandig de klas in, ouders mogen ook niet mee naar binnen, toch zie ik veel ouders van klasgenoten uit de auto stappen en aan de babbel gaan voor het hek, ik denk dan: Ik weet niet wat ik daar zal gaan staan kijken, terwijl mijn zoon zijn gang gaat, en even later de school binnen gaat?
Ik heb me aangeboden als leesmoeder, nu ik 's middags wat meer tijd heb, maar momenteel hebben ze geen extra hulp nodig.
Voorheen had mijn zoon een vriendje, waar hij veel mee speelde, maar heeft nu een ander vriendje en hij vraagt mijn zoon niet meer, en zo zijn kinderen, dat snap ik best.
Ik vraag mezelf af waar het aan kan liggen?

Kaaskopje

Kaaskopje

26-01-2013 om 00:56

Monic@

Ik denk dat je het gedrag van die moeder maar van je af moet laten glijden. Voor een volgende gelegenheid zou ik bij vertraging even bellen, dat zou ik zelf wel op prijs stellen. Twintig minuten is net zo'n tijd waarin je je af kunt gaan vragen waar iemand blijft. Maar ik zou er nooit iets van zeggen. En als ze zo mobiel is dat ze naar een vriendin kan, dan zou ik de afspraak anders maken: kom jij 'm even brengen, dan breng ik hem weer thuis.
Wat het schoolplein betreft: ik weet natuurlijk helemaal niet hoe jij bent en hoe je bij het schoolplein staat, maar vraag je eens af hoe je erbij staat. Zien ze een vrouw met een open of een gesloten houding? Als jij er benaderbaar bijstaat, is het misschien makkelijker om contact met je te maken. Omgekeerd kun jij je benaderbaar gedragen. Gewoon goedemorgen zeggen tegen zo'n 'onderonsje' en desnóóds over het weer beginnen. En volhouden. (Niet elke keer over het weer natuurlijk!) Maar wie weet doe je dat allemaal al en klets ik maar wat heen

Advocaat

Advocaat

26-01-2013 om 09:39

Van de duivel

Ik weet natuurlijk niet de ins & outs van de afspraak, intenties, verhoudingen. Maar ik kan mij voorstellen dat het ene wachten het andere niet is. Voor de zoon en de moeder die geopereerd is (misschien kon ze moeilijk bewegen, misschien had ze weinig energie, misschien kon ze de onrust van haar zoon (komen ze wel) niet goed hebben). Als je iemand wilt ontlasten is dat heel lief maar als dat praktisch gezien zo gaat dat het uitdraait op een belasting, schiet het z'n doel voorbij. Misschien waren de verwachtingen (ook) te hoog, bij jou dat jij haar zou ontlasten en bij haar dat zij meer begrip kreeg. Als je flink ziek bent (geweest), pijn hebt of je op een andere manier niet fijn voelt, kan het zijn dat alles wat je extra moet opbrengen net veel te veel is.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze terecht boos was op jou.

elsje78

elsje78

27-01-2013 om 17:06

Mijn visie

ik ben een jaar uit de roulatie geweest dankzij een hernia en in de eerste maanden totaal afhankelijk van de hulp van anderen. toen waren er meerdere moeders die mijn kind naar school brachten, uit school vaak meenamen te spelen enz enz. Ik was, en ben, ze diep dankbaar en er zou geen vezel in mijn lichaam zijn die erover zou peinzen ze ooit aan te spreken op het feit dat ze iets vroeger of later waren dan afgesproken.

Eerlijk gezegd zou bij mij de hulpvaardigheid bij deze moeder helemaal af zijn. En dat ze dat zelf niet ziet zegt meer over haar dan over jou.

groetjes

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

27-01-2013 om 21:32

Nou, ik snap het wel hoor

Rond de klok van elf is IMHO van vijf vóór elf tot vijf over elf. Moeder heeft zich waarschijnlijk helemaal opgepept om een uitje aan te kunnen en zit, want wil op tijd klaar zijn en wil ophaalmoeder niet laten wachten, vanaf tien voor elf te wachten. Ophaalmoeder komt zó laat dat het heel waarschijnlijk is dat het helemaal niet door gaat en moeder zit in totaal een half uur te wachten. Is waarschijnlijk al helemaal kapot voor ze weg kan.
Door ziekte en eventueel ergernis reageert ze niet zo tactisch als misschien wenselijk was geweest. Maar ik snap het wel.

Rosa van der Zanden

O jee rosa

Dan moeten wij maar nooit afspreken. Want rond de klok van elf is bij mij tussen kwart voor elf en half twaalf. Tussen vijf voor en vijf over elf noem ik keurig op tijd als je elf uur hebt afgesproken. Zo zie je maar weer dat je beter vage termen als rond de klok van elf of tegen elven kan vermijden als je geen misverstanden wil krijgen.

skik

Daarom

is het handig om even te bellen als je later bent. Want wat de een normaal vindt, is voor de ander helemaal niet normaal.

Als ik met iemand afspreek rond de klok van 11, neem ik ook aan dat iemand niet 20 minuten later is. Maar dat is voor iedereen verschillend.

Wat misschien in jouw geval meespeelt is dat je het gevoel had dat je iemand oprecht wilde helpen en dat diegene juist boos werd. Je hielp onder jouw voorwaarden, jouw voorstel en jouw indeling van tijd. Natuurlijk in overleg me deze moeder.

Zie het als een leermomentje, het maakt je een hoop duidelijk wat het verwachtingspatroon van de andere moeder was.

Buiten het ontlasten van de moeder hebben de kids hopelijk fijn gespeeld samen, niet geheel onbelangrijk

elsje78

elsje78

27-01-2013 om 22:33

Maar

ik vind het wel zwaar meewegen dat Monica het kind ophaalt om moeder te ontlasten want ze is geopereerd. Dan ga je er ook niet vanuit dat moeder op hete kolen kan zitten omdat ze uit gaat. En je verwacht eerder iets van "bedankt" dan zo'n reactie.

Hoe vinden jullie dat dan met kinderfeestjes? "Je wordt rond 5 uur thuis gebracht" Dat is hier meestal eerder 6 uur dan 5 uur, geen punt, ik verwacht echt niet dat ze iedereen opbellen omdat de patat nog niet op was.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-01-2013 om 22:47

Ik ook niet elsje

Maar ik kan je uit persoonlijk ervaring vertellen dat er mensen zijn die daar heel anders over denken. En al beginnen te bellen als je een half uurtje later bent.

amk

amk

27-01-2013 om 23:59

Zeker,

want je zult er maar iets na geplanned hebben, sporttraining of zo en denken dat je het met de aangegeven eindtijd + 15 minuten marge het makkelijk gaat redden.

Merel

Merel

28-01-2013 om 00:02

Maar gelijk boos worden is wel wat overdreven

Bij mij is rond de klok van 11 iets van kwart voor 11 tot kwart over 11. Wellicht, als ik op hete kolen zat, zou ik best een beetje balen als de moeder dan wat later was, maar er niets over zeggen. Ik zou pas iets zeggen als het heel veel keren zou voorkomen dat iemand te laat komt, en dan nog zou ik het netjes vragen/zeggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2013 om 00:29

Rond

Rond de klok van... is voor mij toch wel een kort rondje om dat tijdstip heen hoor. Geen speling van 3 kwartier. Mijn zus en vriendin hebben er allebei een handje van. Ik weet dat bij voorbaat eigenlijk al en toch vind ik het irritant. Ik zit dan echt te wachten. Ik kan me dan niet meer echt op iets anders storten, zoals rustig lezen, de was doen of nog even tv kijken. Net als dat ik iets te vroeg klaar ben om naar mijn werk te gaan. Ik geniet niet van die extra tijd, omdat ik wacht tot ik weg moet. Dan ga ik dus maar te vroeg. Wachten maakt dat de tijd langer duurt, tijd waar ik niks mee kan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-01-2013 om 10:08

Goh, das het verschil (ot)

"Wachten maakt dat de tijd langer duurt, tijd waar ik niks mee kan." Dat heb ik nou helemaal niet. En daarom ben ik dus waarschijnlijk overal te laat. Meestal geen 20 minuten overigens.... Maar ik weet dus altijd wel iets te doen om die laatste 5 minuten op te vullen. En dat loopt dan dus vaak weer uit, met als gevolg dat ik alsnog te laat vertrek. Ik begin langzaam te snappen waar het 'm in zit, nu nog iets eraan doen...

Anne Carin

Anne Carin

28-01-2013 om 13:28

Voordeel van de twijfel

Ik ben zelf nogal van de klok dus als ik ergens rond de klok van 11 moet zijn ben ik er tussen 5 voor en 5 over 11. Maar ik ben me er ook van bewust dat dat niet voor alle mensen zo is dus ik zal er dan rekening mee houden dat iemand ook om kwart over nog kan komen of nog iets later. En daar zal ik zeker niet kwaad om worden. Omdat deze moeder rust moest houden ga je er toch ook niet vanuit dat iemand dan een afspraak heeft. Ik denk wel dat zij misschien wat heftiger reageerde omdat zij nog niet helemaal goed in haar vel zat. Ik kan begrijpen dat je daar geirriteerd over bent, je had eerder een bedankje verwacht natuurlijk. Ikzelf zou er overheen stappen en moeders het voordeel van de twijfel geven.

Vic

Vic

28-01-2013 om 13:37

Hmmja

Als ik zeg dat ik ergens rond de klok van 11 uur ben, heb ik daar + of - 2 minuten speling in. Bij meer dan 5 minuten vertraging bel ik. Ik maak ook wel eens afspraken met mensen waarvan ik weet dat ze nogal flexibel met mijn tijd omspringen. Wil ik die om 11 uur zien, dan vraag ik of ze om 10.30 uur willen komen. Het is gewoon niet respectvol om veel te laat te komen. Daarmee geef je het signaal af dat de tijd van de ander niet belangrijk is. Veel te vroeg vind ik trouwens ook niet altijd een succes. Als ik hier een feestje vier vanaf 14.00 uur, kan het best voorkomen dat ik om kwart voor nog aan het stofzuigen of de was aan het doen ben.

Vic

Vic

28-01-2013 om 13:46

Dat geldt overigens ook in dit geval

Als iemand aanbiedt om mij te helpen, zoals in dit geval, en dan veel later komt, zou ik er ook niet blij mee zijn. Meestal heb ik nog wel wat meer te doen. Daarbij, als je er eigenlijk geen zin in hebt, moet je het niet aanbieden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

28-01-2013 om 17:01

Ziek

Ik merk het nu ik zelf niet in een goed vel zit. Werken lukt nét maar ik wil er helemaal niets bij hebben. Geen collega die van alles komt vragen, geen theekopje dat op mijn bureau omvalt, geen vastlopende computer enz.
Ik kan me vanuit mijn situatie bekeken heel goed voorstellen dat een uitje net lukt als er maar niet iets tegen zit. Is je conditie helemaal oké is ben je vaak wat flexibeler.
Rosa van der Zanden

Snuggle's

Snuggle's

28-01-2013 om 23:46

Rond de klok van

Grappig dat er zo'n verschil zit in wat 'rond de klok van' inhoud. Voor mij zit daar ook een kwartier voor en na speling in. Het is voor mij juist iets ruimer zeg maar. Als ik om elf uur afspreek zit er voor mij vijf minuten speling in, rond de klok van maakt de tijd afspraak voor mij juist losjes.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-01-2013 om 09:09

Voor mij ook

Voor mijn gevoel is rond de klok van 11 uur ook veel ruimer, anders zou je wel om 11 uur afspreken. Een kwartiertje voor en een kwartiertje na vind ik dan heel acceptabel.

Monic@

Monic@

29-01-2013 om 20:29

Reactie en dank

Ik denk zeker dat moeders zich niet lekker voelde, ik hoop dat dit idd de reden is van haar reaktie, wat niet wegneemt dat ik haar reaktie vrij egoistisch vond, ook bij nader inzien vind ik dat nog.
Ik had aangeboden dat als ze zich niet lekker voelde zoon bij ons kon spelen en ik hem ook wel wilde ophalen/ terugbrengen, ik gaf aan dat ze me dit maar even van te voren zou laten weten, kreeg ik een smsje dat ze graag vh aanbod gebruik wilde maken, dussss dacht ik ze voelt zich niet lekker
Kom ik daar,(20 min te laat) doet ze heel chagerijnig de deur open, en ik voelde, dat de reden mijn te laat komen was, dus ik gaf gelijk een reden op ,dat er leidinggevende belde ivm 2 ziekmeldingen op het werk( en ja dat vind ik belangrijk om daar even te tijd voor te nemen en te kijken wat ik kan doen)
Moeders toonde geen begrip,gaf alleen bozig te kennen, dat een kind dat niet snapt en om de minuut vraagt/ zeurt wanneer ze hem nu op komen halen, werd ik ook een beetje boos, door te zeggen "dan leg je hem dat uit, mijn zoon zit ook wel eens te wachten, op een vriendje/neefje so what?
Ook later zal blijken dat niet alles altijd verloopt zoals ze graag willen, en eerlijk gezegd herken ik dit zeurderige gedrag van mijn zoon niet( niet meer)
Bellen was ook geen optie geweest volgens mij,omdat naar mijn gevoel, ouder en kind allbei op hete kolen zaten, ipv speelvriendje alleen, ook vind ik het een beetje stiekum, om niet aan te geven in haar smsje dat ze ook weg wilde naar haar vriendin, tis dat ik ernaar vroeg!
Naderhand ook niets meer van gehoord, wel heb ik kind klokslag 16.00 uur teruggebracht enne een klein dankjewel kon er ook niet af...nu heb ik ook zoiets van Prima, kids hebben fijn gespeeld, daar heb ik weer van genoten, maar dit is wel de laatste keer, dat ik mijn hulp aanbied aan haar, overigens persoonlijk hou ik er niet van als mensen te vroeg komen, of mijn hulp vroeger komt, dan afgesproken, later komen geen enkel probleem)

Monic@

En helpen bij versieravonden? Helpen met pasen en dat soort dingen?? Een overblijfmoeder worden? Moet je natuurlijk ook wel tijd voor hebben snap ik.
Ook een optie is als je kind weer jarig is, laat ouders even blijven of als je een gesprek hoort, gewoon inspringen en inderdaad het weer is een goeie.

succes hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.