Relaties Relaties

Relaties

mootjuh

mootjuh

23-02-2015 om 21:33

grrr exen

Mijn vriend heeft een kind van n vrouw waar hij nooit een relatie heeft gehad. Ik doe al alles 2,5 jaar voor hun kind omdat ik gewoon van kinderen hou. Nu ben ik zelf 8 maanden zwanger en zijn ex is nu zo veranderd en ik erger me er heel erg aan. Ze probeerd zichzelf steeds uit te nodigen of speelt het via haar dochtertje van 5. Ze probeerd nu te stoken en probeert zich ermee te bemoeien wanneer hij iets ziet voor onze baby. Ze noemt zichzelf al stiefmoeder maja voor mij is dat echt niet zo. hij moet nog erkennen en wil zijn achternaam maar vanwege haar wil ik liever mijn eigen achternaam omdat ik er een slecht gevoel over heb. Vooral omdat ze weet dat zij dus alles voor elkaar krijgt bij hem omdat zij dr kind bij hem weg wilde houden. Na alles loopt hij voor haar en als ik erover begin dan wordt hij boos. Vind t allemaal zo moeilijk en zit er echt erg mee maar t lijkt alsof hij me niet begrijpt.

Marea

Marea

23-02-2015 om 21:46

bekijk het eens anders

Dus jij zorgt voor haar kind, maar zij mag zich niet met jouw kind bemoeien? Ze wordt natuurlijk niet jouw baby's stiefmoeder, maar waarom wil je haar niet te vriend houden?

Paddington

Paddington

24-02-2015 om 08:32

Wat bedoel je met stoken?

Wil ze jou en je vriend uit elkaar drijven?

Hoe vaak is haar kind bij jullie?

Zou het niet gewoon kunnen zijn dat zij het heel leuk vindt en deel wil uitmaken van jullie geluk?

Hoe was jullie relatie voordat jij je begon te ergeren?

Net als bij schoonmoeder-schoondochter machtstrijd

@Mootjuh, je relaas komt sterk overeen met de machtstrijd in de draadjes over vervelende schoonmoeders en hun macht over hun zonen en de grote behoefte van een vrouw om te horen van haar partner dat zij op de eerste plaats staat. Adviezen in dergelijke draadjes zijn voornamelijk; wordt niet boos als ze langskomt want straks gaat ze toch weer naar haar eigen huis en negeer haar uitlatingen want ze maakt geen deel uit jullie gezin.

Nu ben je hoogzwanger en extra gevoelig en twijfelend. Maar je partner woont bij jou en hoopt straks met jou te genieten van een nieuw kindje in zijn leven in jullie huis.
Als je die vorige relatie uit zijn leven wilt bannen om jullie toekomst veiliger te stellen, ondermijn je ook de kans van zijn dochter om met de baby een band te bouwen. Ik weet niet uit wat voor gezin je vriend komt, maar het kan zijn dat hij die band tussen kinderen zo belangrijk vindt dat hij boos wordt als jij hem het gevoel geeft dit te verhinderen
Niet dat je aangeeft dit te verhinderen, maar door je mening over die moeder, zet je dit wel op de tocht. Misschien is hij wel bang dat je in de toekomst zijn dochter gaat negeren wanneer je een 'eigen' kind hebt.
Vraag eens aan hem of dat hem bezig houdt, want ook hij gaat grote veranderingen tegemoet.

Dus focus je op je gezin waar dochtertje deel uit maakt en niet op die 'schoonmoeder' die af en toe langs waait.
Je wordt een moeder en wees daar trots op.

Carla

Carla

24-02-2015 om 11:41

wat ik niet zo goed begrijp

Waarom noemt ze zichzelf stiefmoeder als ze jouw baby amper te zien zal krijgen? Het kindje zal toch nooit bij haar slapen en van haar zorg afhankelijk zijn?

misverstand

Er kan wel een misverstand in het spel zijn. Ex denkt 'vriendschap' en is blij met de plezierige omgang rondom dochter van vader en ex en zet dat idee naadloos om in de omgang met de nieuwe baby van vader en vriendin. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Vriendin denkt 'liefdadigheid', kind van ex was er nou eenmaal en ex is toch niet zo'n goede moeder dus een beetje extra zorg van de kant van vriendin komt het kind ten goede.
Vader zit er tussenin, maar kan zich er ook heerlijk aan onttrekken omdat het er naar uitziet dat de dames de zorg voor de kinderen onder elkaar verdelen.

Pffffff

Maak je niet zo druk zeg. Wat is het probleem nou eigenlijk? Sorry, maar ik zie het echt niet.

Hormonen

Je bent 8 maanden zwanger, dan ligt je hele hormoonhuishouding overhoop. Je staat op het punt te bevallen en daarom ben je extra gefocust op een veilig nest voor je kindje, zonder 'vreemden' erbij. Dus probeer je een mogelijke bedreiging in de vorm van een andere moeder weg te werken.
Doe nu vooral geen domme dingen, laat je vriend het kind erkennen, zorg dat er een goede basis ligt onder jullie relatie (meer dan alleen maar mooie ogen en prachtige beloftes), geef je kind de naam van zijn vader (waarom zou dat een probleem zijn?) en bereid je voor op de meest ingrijpende gebeurtenis van je leven\: je wordt zelf moeder.
Ik hoop dat alles goed zal gaan.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.