Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

Minnehaha

Minnehaha

04-04-2013 om 12:06

Grenzeloos verliefd!

Ik heb lang getwijfeld of ik hier mijn verhaal zou doen, maar nu moet ik het echt even kwijt. Niet dat ik met een vraag zit, maar misschien is dit even een luchtiger niets-aan-de-hand-meelees-topic als afwisseling voor problemen en serieuze relatiekwesties. Ik ben 46, al 5 jaar gelukkig uit elkaar, heb een goede verstandhouding met mijn ex en 2 heerlijke puberkinderen.
En toen werd ze verliefd op iemand in een ver land. Zo is het gekomen: Ik ga elk jaar op vakantie naar een ver land en reis dan naar een afgelegen gebied waar een handjevol gezinnen heel back-to-basic leven. Heerlijk tot rust komen, verstoken van alle luxe en media.
Toen ik vorig jaar aankwam, was daar een nieuw gezicht. Een ontzettend sympathieke man, een familielid van een van de gevestigde gezinnen die na zijn scheiding daar zijn basis had gelegd als hij niet aan het rondreizen was. Er was een oorverdovende klik, die niet alleen door ons werd opgemerkt. Na dat moment is hij geen moment uit mijn gedachten geweest. In de 10 daaropvolgende dagen kwamen we elkaar regelmatig tegen tijdens gezamelijke etentjes en als we met elkaar praatten was het alsof we alleen in de ruimte waren. Op de laatste avond gaf hij mij zijn email adres en al tijdends de terugreis naar de bewoonde wereld was ons emailverkeer zeer intensief.
Al snel werden we intiemer. Levensverhalen, emoties, gedachten, alledaagse belevenissen, alles ging via mail over en weer. En natuurlijk onze gevoelens voor elkaar. Ik heb een vlucht geboekt en zal over 3 weken 8 dagen met hem doorbrengen. Natuurlijk hebben we de toekomst aangehaald. Als de klik echt blijvend is, hoe dan verder? Hij heeft voorgesteld om hier te komen en te kijken of er werk voor hem is. Of daar een vaste baan aannemen om zo vaak mogelijk hierheen te komen. Maar hij is zo gelukkig in/met zijn huidige leven dat ik dat niet als een optie beschouw. We zien het wel. Voorlopig geniet ik met volle teugen van het gevoel.
Ik vertrek vandaag precies over 3 weken en tel de uren voor het zover is. Vlinders vliegen hysterisch in mijn buik en ik brand van verlangen om hem voor het eerst te zoenen.
Natuurlijk kan het ook een teleurstelling worden als de klik blijkt te zijn verdwenen, maar dan gaan we er gewoon een leuke rondreis van maken.

De countdown is gestart. Nog 21 dagen te gaan en over 5 weken zal ik zeker weer hier verschijnen om te vertellen hoe het is geweest.

Fladderende groetjes,

Minnehaha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

04-04-2013 om 12:25

Spannend

Veel plezier maar wees verstandig Het zou natuurlijk hartstikke leuk zijn als het inderdaad de liefde van je leven blijkt te zijn, maar die vlinders kunnen rare dingen met je doen.

Minnehaha

Minnehaha

04-04-2013 om 12:58

Door de wol geverfd

Dank je wel Vic. Ik ben overbekend met de werking van hyperactieve vlinders. En liefde van mijn leven? Ik geloof dat ik die al heb ontmoet en kinderen mee heb gekregen. We bleken helaas niet goed als liefdeskoppel te functioneren op de lange duur. Ik zal mijn kinderen nooit achterlaten en ook nooit ver van hun vader vandaan halen.

Neemt niet weg dat ik al een half jaar met een grote grijns rondloop. Misschien juist omdat hij zo ver weg zit.

Ilva

Ilva

04-04-2013 om 14:21

Geniet ervan

Wat spannend zeg. Geniet ervan. Mocht het toch niets worden dan heb je altijd nog iets om op terug te kijken. Wat een heerlijke tijd. Leef in het hier en nu en verwacht niet te veel van later. Heel veel geluk!

Minnehaha

Minnehaha

04-04-2013 om 16:32

Dank je

Ik word hier nog blijer van! We hebben nu een paar dagen geen contact omdat ie in de wildernis vertoeft. Ik verheug me op z'n volgende mail. Ik heb zelf hier een leuk leven en het is als de slagroom op de taart. Ja het is heerlijk om eens te genieten van het gevoel zonder me druk te maken over de toekomst. Wat een bevrijding. Ik wist niet dat ik het kon. Soort vakantie van eerdere ervaringen met gecompliceerde en frusterende relaties.

krin

krin

04-04-2013 om 21:06

Mooi verhaal

Ik wens je nog veel vrijblijvende vlinders

Anononono

Anononono

04-04-2013 om 23:47

Dat wil ik ook!

Het klinkt helemaal super. Verliefd en toch ver weg.....
Zodra je meer wil, maak je opnieuw afwegingen. Eerst genieten!

Super

hoe het ook gaat lopen, dit pakt niemand je meer af, geniet er van!

Molleke

Molleke

05-04-2013 om 11:23

Leuk leuk

Wat een heerlijk verhaal! Ik ben een echte beelddenker en zie het zo voor me Ik ben zo benieuwd hoe dit verder gaat. Leuk dat je ons op de hoogte houdt. Heerlijk zo'n zwijmelverhaal (bedoel ik positief hoor)

Minnehaha

Minnehaha

05-04-2013 om 12:50

Voor molleke (en andere beelddenkers)

Hoe het begon: Na onze eerste kennismaking met 'warmte op het eerste gezicht' waren we allebei bij vrienden uitgenodigd. Hij vertelde over zijn scheiding en hoe blij hij was dat zijn volwassn zoon tegen hem zei dat hij de beste beslissing van zijn leven had genomen zijn vrouw te verlaten. Toen ging hij wat dieper in op de problemen van zijn huwelijk, zonder negatief te worden over zijn ex. Het trof me hoe hij zonder wrok, maar wel met spijt sprak over jaren van tevergeerfs proberen. Hij concludeerde dat zijn ex waarschijnlijk een 'chronisch boos persoon was'. Ik herkende veel van mezelf in zijn ex daar schrok ik enorm van. Mijn vriend (met wie ik altijd daarheen reis en nee, geen relatie mee) zei achteraf dat hij zag dat er iets met me gebeurde. Toen we aan tafel gingen, kon ik nog net piepen dat ik ook chronisch boos was.

We zaten naast elkaar en iedereen zat te kletsen en te lachen. Opeens voelde ik zijn streling over mijn arm en hij vroeg zacht en echt met oprechte en warme belangstelling "wat heeft je dan zo boos gemaakt?". Het zweet brak me uit en kon alleen maar antwoorden dat dat met mijn jeugd te maken had. Daarna kon ik me met moeite uit mijn moeras van gevoelens en herinneringen hijsen en nam deel aan de luchtige gesprekken van het gezelschap.

Die nacht kon ik niet slapen, en zoals ik al zei, sindsdien is hij niet meer uit mijn gedachten geweest. Maar niet alleen hij als persoon. Ook zijn verhaal en mijn herkenning heeft zoveel bij mij los gemaakt. Talloze puzzelstukjes die ik heb gevonden tijdens therapieen en ervaringen, vielen razendsnel op hun plaats.

We hebben daarna nog wat gesprekken gevoerd maar altijd in bijzijn van anderen. Ik was opgelucht toen hij me zijn emailadres gaf de laatste avond.

Sinds ik terug ben uit de wildernis, ben ik echt veranderd. Per mail heb ik alles kunnen sorteren, voor mezelf maar wel aan hem gericht. Dat het in een andere taal is, is een voordeel, want daardoor moet ik meer nadenken wat ik voel en hoe ik dat omschrijven kan.

Dus, ja ik ben verliefd. Maar dankzij de afstand heeft onze prille 'relatie' niet te lijden onder alledaagse trubbels of irritaties. Er zijn heus wel momenten geweest van misverstanden en dan is het lastig als je moet wachten op een reactie. Maar het belangrijkste voor mij is dat ik mijn doorbraak heb kunnen omzetten in mijn dagelijkse gedrag en beleving. Word niet afgeleid door relatie-problemen, maar heb lekker alleen maar tijd voor mij en mijn kinderen.

Nog 20 dagen en dan zullen we elkaar voor het eerst zien als liefdespaar. De eerste aanraking, de eerste zoen en de eerste vrijpartij. Ze zijn al duizend keer door mijn hoofd gegaan. En nog een voordeel: ik had een stok achter de deur om nu echt eens te beginnen met sporten en gezond eten. Hij zal me 9 kilo lichter en ietsjes strakker in zijn armen kunnen sluiten. Heb mijn handbagage al bijna gepakt (niet meer, want dan moet ik nog langer wachten), inclusief een paar nieuwe lingeriesetjes .

Hij slaapt nu nog, maar als hij straks wakker is, zal hij een spannend en ondeugend mailtje van mij zien. Dan is het weer een paar dagen wachten tot hij online kan gaan.

Nou, dat was het hele verhaal tot nu toe. Wordt zeker vervolgd.

Fijn weekend allemaal,
Minnehaha

Molleke

Molleke

05-04-2013 om 16:14

Heerlijk

OOo heerlijk om te lezen! Tis net een boek haha. Ik zit nu op mijn werk en dit is wel een leuke afsluiter van de dag! Deze man heeft veel bij je losgemaakt, zoveel fysiek als mentaal. Nou dat wordt aftellen geblazen. Kan je daar ook op internet? Of moeten we wachten tot je weer terug bent .

Goed weekend!

Minnehaha

Minnehaha

05-04-2013 om 20:33

Wel internet

Dus ik zal wel wat van me laten lezen. Zo niet, heb ik iets beters te doen

Mijn stoute mailtjes zijn gelezen en meer dan gewaardeerd. Een virtueel voorspel van meer dan een half jaar, maar dan zonder elkaar te zien of horen via Skype of zo..... Wordt hoog tijd voor actie.

Tigress

Tigress

07-04-2013 om 17:24

Heerlijk!

Wat een heerlijk verhaal! Ik wens je echt de tijd van je leven toe daar met hem. Fijn die positiviteit in deze rubriek. Ik ben heel benieuwd naar de vervolgstory. Het lijkt wel zo'n fuilleton uit de Margriet of zo. En dan maar weer wachten op de volgende aflevering...

Minnehaha

Minnehaha

08-04-2013 om 12:58

Televisie-programma's

Ik smul nu natuurlijk extra van programma's als Grenzeloos verliefd en Vakantieliefdes, al ben ik 2x zou oud als de hoofdpersonen in de series.

Jammer eigenlijk dat ze alleen maar jonge verliefden volgen. Je bent wat minder naief, maar het wordt er echt niet minder spannend op als je richting 50 gaat.

Ikzelf krijg nu last van begin-bibbers. Hij heeft me natuurlijk nog nooit naakt gezien en na een aantal zwangerschappen heb ik geen strak pannetje meer. Ik heb wel spiermassa opgebouwd de laatste maanden, maar dat wordt zorgvuldig en waarschijnlijk voor altijd gecovered door mijn wobbly parts.

Hij heeft wel een aantal recente foto's in zwembroek gemaild en vooruit hij heeft geen sixpack, maar is zeker mjammie.

Nou ja, ik heb hem wel geschreven over de drempel waar ik overheen moet en we zien wel. Jammer dat ik nu steeds een paar dagen moet wachten op antwoord omdat hij in zijn blokhut zit, diep in de bossen met meters sneeuw voor de deur. 1 Keer per week kan hij ergens naartoe waar internet verbinding is.

Zucht.... nog 17 dagen.

Tigress

Tigress

08-04-2013 om 13:42

Vertel eens

Waar ongeveer ga je naar toe? Als ik lees over die blokhut, in de bossen en de sneeuw zullen jullie wel heel erg aan elkaar zijn overgeleverd. Maar iets zegt mij dat jullie het warm genoeg zullen hebben!
Hij komt ook niet uit een ei en snapt best dat jaren invloed hebben op een lichaam. Als hij de warme persoonlijkheid heeft die je ons beschrijft is dat het eerste waar hij geen moeite mee zal hebben. Go for it girl!

Minnehaha

Minnehaha

08-04-2013 om 15:16

Mijn nick is een hint

Want dat is het vriendinnetje van Hiawata . Je zou hem ook wel mijn eigen Grizzly Adams kunnen noemen en zijn tweede moedertaal is Frans. Nu is het wel duidelijk denk ik. Nee, we gaan niet naar dat gebied, dat staat gepland voor het najaar zoals elk jaar. We blijven in de bewoonde wereld, want anders zouden we dagen kwijt zijn met reizen en ik ga maar voor 8 dagen. Waar we heen gaan is waar hij heeft gewoond. Ook veel natuur, van bergen, bossen tot strand en oceaan. Geen idee of we hier veel van gaan zien.

Arawen

Arawen

09-04-2013 om 13:43

Ken 't

Herken 't gevoel ja, van 'ja maar, alles hangt, rimpelt en plooit en wat vindt ie dan wel van me'. Maar geloof me meid; voor hem ben je de mooiste van de wereld. Al ben je dan al lang geen strakke 18-jarige meer.. Hij ziet geen zwangerschapsstriemen, hij ziet jouw (hoofdletters!) buik!

Heeeeel plezier alvast gewenst, nu met alle dromen en straks alle lol met 'Grizzly'... En dat weet ik ook; die lol is ook tegen de 50 nog minstens even groot..

Minnehaha

Minnehaha

09-04-2013 om 16:25

Arawen

Die hoofdletters, zijn die van toepassing op "jouw" of "buik" ?

Arawen

Arawen

12-04-2013 om 12:08

Beetje positief denken

Haha wel een beetje positief denken he.. Die hoofdletters slaan natuurlijk op 'jouw' en niet op 'buik'.... Het feit dat die buik een onderdeel van jou is, maakt 'm speciaal en bijzonder aantrekkelijk. Met striemen, rolletjes en al...
Enne.. niet te onzeker he! Ik las ergens ooit wijze woorden: liefde zorgt ervoor dat je alleen de lichtjes in de ogen ziet, niet de rimpels er om heen..

Minnehaha

Minnehaha

15-04-2013 om 14:00

Bibbers

Begin 'm toch wel te knijpen. Ben startklaar, maar naarmate het uur U nadert, word ik steeds nerveuzer. Hij heeft ondertussen ook aangegeven onzeker te zijn over hoe hij mij bevalt en hoe hij zal reageren op tederheid irl.

Dus misschien staan we straks op het vliegveld en geven elkaar alleen maar beleefd een klef handje

Ook al wordt het niets (maar daar ga ik niet vanuit), ik heb toch maar mooi bereikt dat het eerste getal op de weegschaal een 5 is.

To be continued...

Minnehaha

Tigress

Tigress

15-04-2013 om 14:17

Plankenkoorts

Je hebt plankenkoorts! Hij is wel eerlijk tegen je hoor, dat vind ik een goede eigenschap. Het wordt vast geweldig, zul je zien. Ga er voor slanke den!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.