Relaties Relaties

Relaties

Vivian

Vivian

01-01-2016 om 17:13

Goede echtscheidingsadvocaat

Iemand goede ervaringen met echtscheidingsadvocaten in het midden van het land (bij voorkeur regio Bilthoven, Zeist, Utrecht)?

Bij voorkeur een advocaat die ook echtscheidingsmediator is.

Hoewel het ook wel een behoorlijke strijd zou kunnen worden (als het niet in goed overleg gaat).

Zie ook mijn draadje over "Hoe voorbereiden", over de voorbereidingen die ik alvast kan treffen mocht het tot een uitbarsting komen bij mijn man.

Hanssen

Monique Hanssen bij hanssenspronkfamilierecht.nl in Utrecht.

Nimbo

Nimbo

01-01-2016 om 19:05

vivian

wat een klotesituatie. Sterkte!

Hortensia

Hortensia

01-01-2016 om 19:13

scheiden

Heel veel sterkte!

Ik kan je niet aan een advocaat helpen, ik ga wel je andere topic lezen.

Vivian

Vivian

01-01-2016 om 19:41

Bedankt

Lotje: dank voor je tip. Persoonlijke ervaring bij haar?
We moeten alles zelf betalen. Had je de indruk dat ze een beetje "efficiënt" werkt en dus probeert de kosten laag te houden? Ik zal gaan bellen voor tarief en kennismakingsgesprek (ik wil er een paar langs gaan en kijken bij wie ik een goed gevoel heb).

Nimbo / Hortensia: bedankt.

Ervaring

Niet zelf, maar een vriendin van mij. Bel maar eens, mijn vriendin was erg over haar te spreken.
Volgens mij is het eerste gesprek kosteloos (was bij mij bij een andere advocaat-mediator wel zo). Bereid je wel voor op het betalen van een voorschot, als je besluit door te gaan met gesprekken. Goedkoop is het allemaal niet.
Eerste gesprek goed voorbereiden helpt ook bij het inschatten van de kosten. Onzekere factor is natuurlijk de andere partij (zag je andere draadje). Het helpt als je het snel eens bent over het traject, zoals ex en ik.
Succes!

Voorbereiden

http://www.belastingtips.nl/modellen/overeenkomsten/modelovereenkomsten_prive/voorbeeld_echtscheidingsconvenant_met_ouderschapsplan/

Het scheelt kosten als je het zelf al eens bent over (een deel van) het echtscheidingsconvenant.

Dan kun je dat ingevuld bij de advocaten of gezamenlijke advocaat inleveren.

Taxi

Taxi

02-01-2016 om 16:14

let wel

dat je bij een echtscheidingsmediator een vaste prijs betaald en je daarop niet kunt bezuinigen door alvast stukken in te leveren. Wel kun je jezelf daarmee tijd besparen en het aantal gesprekken inkorten.

Taxi

Weet je het zeker? Ik betaalde per uur.

Voor een eerste oriëntatie over wat er allemaal te regelen valt zou je hier eens kunnen kijken: http://www.verder-online.nl/

Ik vind hun ouderschapsplan wel zeer gedetailleerd en vooral gericht op overleg. Ik zou meer globale afspraken maken met de afspraak dat ieder verantwoordelijk is voor de tijd waarin het kind bij hem/haar is.

Tsjor

Taxi

Taxi

02-01-2016 om 18:32

Tsjor

hier in elk geval wel: http://2divorce.nl/tarief/wat-kost-een-scheiding/ Ik schat in dat wij pak m beet zo'n 2500-2700 euro kwijtwaren. Er zijn gemiddeld 6 gesprekken buiten de gratis intake om. Dit kan uitlopen als je ergens op vastloopt, maar ook minder als je bv al volwassen kinderen hebt en geen ouderschapsplan hoeft op te stellen. In beide gevallen blijf je hier hetzelfde totaalbedrag betalen, waarvan je de helft na het eerste officiele gesprek betaalt. Ik had naast de intake 5 gesprekken nodig en toen was alles geregeld. Wel rustig aan gedaan en af en toe iets langer tussen de afspraken laten zitten als een onderdeel veel werk kostte.

Vivian

Vivian

02-01-2016 om 21:11

Bedankt weer

Iedereen bedankt zover. Ook voor de aanvullende tips ivm de kosten.

Nog geen tijd om alles te checken, maar ga ik doen.

Mochten mensen nog andere advocaten in Bilthoven of Zeist kunnen aanbevelen, fijn als jullie kunnen aangeven of je er persoonlijk goede ervaring mee hebt. En als advocaat of als mediator.

Oriënteren

Het is goed om je te oriënteren, maar zet dan toch een stap terug: je moet je man nog meekrijgen. Je kunt ook geen huwelijk organiseren, als de andere partij nog van niets weet. Probeer het eerst eens te worden over de beslissing om te gaan scheiden. En probeer dan de stappen zoveel mogelijk samen te nemen. De kans dat er ruzie komt als jij komt aanzetten met een advocaat die jij hebt uitgezocht is veel groter, dan wanneer je samen die beslissingen neemt. Je kunt dan nog wel veel informatie verzamelen, maar hoe meer je samen kunt doen des te beter.

De inschatting van de kosten van Taxi is redelijk, maar nogmaals, ik had een advocaat/mediator die per uur rekende.

Mijn advies is wel om een mediator te zoeken die ook advocaat is. Je hebt een advocaat nodig. En processen met mediators die geen advocaat zijn kunnen heel lang duren, daar gaan andere belangen meespelen. De vereniging VFAS is een club waarin al die advocaat/mediators zijn verzameld. Ik zou dus daar vaan kijken en dan toch eerst de eerste stap zetten: met je man praten. Zet een tas klaar, heb je mobiel bij de hand, weet waar je eventueel naartoe kunt gaan, wees niet bang voor agressie, maar ga dat gesprek aan.

Tsjor

Taxi

Taxi

03-01-2016 om 11:01

valt mee hoor

die advocaten zijn aangesloten/werken samen/worden ingehuurd door het kantoor. De scheiding verloopt gewoon wettelijk zoals het hoort.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.