Relaties Relaties

Relaties

Lizelot

Lizelot

27-06-2012 om 16:20

Familie-vriendin probleem.

Ik vind dat ik in een lastige situatie zit.Mijn zwager heeft/had een relatie met een vriendin van me.Op dit moment is hij weg bij haar,het ging al lang niet goed.Mijn vriendin vindt dat, nu ze meer ruimte hebben ,dat het beter gaat en denkt dat het nog goed kan komen.Maar mijn zwager heeft echter al een andere vriendin.Gisteren wilde hij bij ons langskomen met zijn vriendin.Ik heb dat tegengehouden,ik wil zolang mijn vriendin niet op de hoogte is,geen contact met de andere vriendin van mijn zwager.Daar voel ik me niet prettig bij.Zo en zo voel ik me niet prettig bij heel de situatie.Als ik bel met mijn vriendin praat ze over mijn zwager en ik weet dat ze valse hoop heeft.Ik heb het gevoel of ik haar ook bedrieg door niets te vertellen.
Plus dat mijn zwager de schuld bij mijn vriendin legt en andere familieleden zijn verhaal verteld.Terwijl ik weet dat de waarheid anders is.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?Eigenlijk wil ik dat mijn zwager eerlijk tegen haar is.Of hij had niets over zijn nieuwe vriendin tegen ons moeten zeggen.Ik voel me nu niet eerlijk door hem.Ik houd dit ook niet vol.Ik weet ook dat als mijn vriendin me iets gaat vragen,dat ik niet ga liegen.
Gisteren had ik er woorden over met mijn man.Van hem mocht zijn broer wel langskomen met z´n nieuwe vriendin.Maakt niet uit wat zijn broer doet,hij is hier altijd welkom.Maar ik vind dat we dit niet kunnen maken tegenover mijn vriendin.Ik vind het al erg jammer dat ik het weet en er daardoor bij betrokken ben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marieke

Marieke

27-06-2012 om 18:32

Broer is altijd welkom

Broer is natuurlijk welkom, maar zonder zijn nieuwste aanwinst. Zolang hij het niet definitief heeft uitgemaakt met zijn vorige vriendin (die ook de jouwe is), bestaat die relatie nog.
Nu hij jullie over zijn nieuwste vlam heeft vertelt zou ik er bij hem op aandringen dat hij dit ook aan zijn (blijkbaar) ex vertelt en hem uitleggen in welk lastig pakket hij jou brengt. Als het een beetje vent is, pakt hij het op.
Over de waarheid over de relatie en wie schuld heeft aan het mislukken zou ik mij verder niet mengen, behalve eventueel opmerken dat jij een andere versie van de geschiedenis kent.

Vic

Vic

27-06-2012 om 18:35

Lastig

Zou jij je eigen broer of zus de deur wijzen als die met een nieuwe partner zou aankomen? Het is hoe dan ook een lastige situatie. Ik zou mijn vriendin wel informeren omdat je anders in een onmogelijke spagaat komt, en je zeker ruzie krijgt als ze erachter komt dat jij het allang wist. Misschien kun je nog eens bij je zwager aandringen dat hij zijn ex moet inlichten.

Lizelot

Lizelot

27-06-2012 om 21:28

Broer is altijd welkom

Natuurlijk,hij mag altijd binnenkomen,maar nu nog even niet met zijn nieuwe vriendin.Mijn vriendin,zijn ex,weet nog niet dat ze blijkbaar al echt ex is.Ze regelt nog vanalles voor hem,helpt hem nog,hij komt nog iedere dag bij haar.Dus zij denkt dat hij nog bezig is om hun realtie een kans te geven.Hij heeft nog gewoon de huissleutel en veel spullen van hem liggen daar nog en die laat hij ook liggen.
Ik besef ook wel dat iedereen zijn eigen visie op het gebeuren heeft.Het is echter zo dat bij mijn zwager iedere relatie mislukt.Zijn vorige ex heeft dingen tegen de familie verteld ,waarvan wij dachten dat ze het uit wraak zei.Nu verteld mij vriendin hetzelfde.Mijn zwager speelt altijd het slachtoffer,laat ons denken dat hij steeds pech heeft en op de verkeerde vrouwen valt.Dus ik had nu met mijn vriendin,die ik al meer dan 30 jaar ken,en een leuke vrouw is,de hoop dat hij eindelijk zijn geluk gevonden had.Mijn schoonfamilie kent mijn vriendin ook ,al jaren,van verjaardagen enzo.Maar nu hoor ik dingen die andere exen ook vertelde,nu leer ik de man achter mijn zwager kennen.En hij draait alles weer om en laat de familie denken dat hij weer pech heeft.Zijn visie is niet eens mooier gekleurd voor hem,hij liegt gewoon.Mijn vriendin is gewoon eerlijk,plus zegt ze geen andere dingen die ik al eerder gehoord heb.
Ik zie mijn zwager nu wel met hele andere ogen.Eerder had kmet hem te doen ,omdat hij het geluk niet kon vinden,nu heb ik nog steeds met hem te doen,omo de persoon die hij is.Ik zal hem ook nooit laten vallen,hij is en blijft mijn zwager.Met mijn vriendin ga ik geen ruzie krijgen,daar ben ik van overtuigd.Daar kennen we elkaar te lang en te goed voor.Zij snapt ook wel dat ik nu even niet anders kan.Maar ik wil zolang mijn zwager niet duidelijk en eerlijk tegen haar is,zijn nieuwe vriendin hier niet in huis.Verder denk ik inderdaad dat het beter is dat ik de familie maar laat geloven dat hij weer pech heeft.Ik wil echter ook wel dat mijn vriendin gewoon hier op verjaardagen kan blijvne komen.Dus ik hoop toch dat min zwager niet al te vervelende dingen over haar gaat vertelle ndie niet waar zijn.Dan ben ik toch bang dat ik voor haar in de verdediging schiet.Ze mag dan wel maar gewoon een vriendin zijn en geen familie,voor mij is ze net zo dierbaar.

dc

dc

27-06-2012 om 21:32

Eens met je man

Zijn broer moet gewoon welkom zijn bij hem, wat hij ook voor ongein uitvreet, daar heb je toch familie voor?

Als jij het lastig vindt tegenover je vriendin, dan zou ik haar vertellen dat hij langs gaat komen met een nieuwe vriendin en vragen of zij daarvan wist.

Verder moet je je echt buiten de relatieproblemen houden van die 2.

Lizelot

Lizelot

27-06-2012 om 22:05

Zwager ging weg bij vriendin en wilde 2 dagen later met andere vriendin langskomen,terwijl hij ook nog bij eerste vriendin komt en haar in de waan laat dat hij nog aan die relatie wil werken.Dan is hij hier zijn beklag komen doen over mijn vriendin.Misschien was het beter geweest van hem om ons er buiten te laten???Toen hij mijn vriendin hiet zwart zat te maken tegenover mijn man,ben ik inderdaad naar boven gegaan.Mijn man heeft zijn broer ook verteld dat hij mijn vriendin niet herkende uit de verhalen die hij vertelde.Zoals ik al eerder zei,broer is hier altijd welkom,maar misschien kan hij er begrip voor hebben dat hij nu even zijn vriendin niet meebrengt.Waarom moet dit ook meteen.Ik vind dat hij best even kan wachten tot dit echt wat wordt.Eigenlijk heeft hij 2 vriendinnen op het moment.Waarvan 1 mijn vriendin en hij verwacht gewoon dat ik lieg voor hem.Dan kan hij wel familie zijn,ik wil dat niet.Als hij de situatie met mijn vriendin geregeld heeft kan hij zijn vriendin meebrengen.
Ik wil me er heel graag buiten houden,maar dat kan niet,hij betrekt ons erbij.Hij had zolang hij nog niet definitief gebroken heeft met mijn vriendin ,ons niet moeten laten weten dat hij een andere vriendin had.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-06-2012 om 22:49

Pff

Leuke vent die zwager. Ik zou tegen hem zeggen dat als hij morgen je vriendin niet informeert, jij dat zelf doet. En dat je ook niet zit te wachten op negatieve verhalen over haar, die gaat hij maar ergens ander ophangen. Met het vriendelijke verzoek om niet op verjaardagen te verschijnen als hij zijn mond niet kan houden. Wel opvallend dat je vriendin de relatie nog een kans wil geven trouwens.

Laminaat

Laminaat

27-06-2012 om 22:52

Zwager

Wat ik zou zeggen tegen Zwager:
"Lieve Zwager. Ik vind het jammer dat het niet goed uitpakte met Vriendin. Je bent altijd welkom, want je bent m'n Z. Maar V is mijn beste V en ik lieg nooit tegen haar en we vertellen elkaar alles. Dus als jij iets voor haar geheim wil houden, zal je het ook voor mij geheim moeten houden. Omdat je mijn Z bent wil ik je geheim een dag langer voor me houden, maar niet langer, want zo ga ik niet met V om."

Groetjes,
Laminaat

Lizelot

Lizelot

27-06-2012 om 22:55

Dank je cobi

Ik ben al heel de dag ene beetje bozig door zwager,tijdens het lezen van jouw reaktie kon ik weer glimlachen.Zwager is inderdaad een groot kind.
Goede tip,dat ga ik maar eens doen.Dat doe ik dan,dan zal hij wel even gepikeerd op me zijn,maar krijgen de broers geen ruzie met elkaar.
Net even met m;n man gesproken en hij is zelf ook even klaar met broer.Ik wist het niet,maar zijn broer had 's middags gebeld dat hij een nieuwe vriendin had,dat hij 's avonds langskwam en hij haar meebracht.Mijn man had toen gevraagd of andere vriendin op de hoogte was.Toen had mijn man gezegd dat hij het niet kon maken tegenover mij om dan met vriendin lang te komen,Dat begreep broer,later had hij weer gebeld om dan te zeggen dat hi jniet langs zou komen als zij niet mee mocht komen.En later weer opnieuw gebeld va nwe zijn in de buurt komen toch even samen langs.Op dat moment had man okee gezegd.Maar moest mij toen nog inlichten dat broer met andere vrouw langskwam,terwijl ik nog van niets wist.Onze puberdochter was ook in de kamer en werd vreselijk boos op mijn man.Voor haar is mijn vriendin ook erg dierbaar,is net als een zus voor mij,voor haar een tante.Eigenlijk was dat ook de aanleiding voor mij om zwager meteen te bellen dat hij op dat moment niet welkom was met vriendin en ik heb hem toen al meteen verteld dat hij het eerst met vriendin moest afsluiten.Het doordrammen zit mijn man erg dwars.2 keer verteld dat hij vriendin niet mee moest brengen en dan nog willen doen.Ook weer net een kind.

Lizelot

Lizelot

27-06-2012 om 23:04

Roosje ,laminaat

Dat snap ik ook niet Roosje Katoen,ze denkt dat het te snel is gegaan en dat hij daarom zo veranderde.In het begin was hij heel attent en aardig,ze denkt dat ze dat terug kan halen.
Inderdaad Laminaat,zo ga ik het doen.Ik ga hem morgen bellen.Zal hij wel even boos op me zijn,maar dat waait wel over.
Dank jullie wel.Het zat me echt dwars vandaag,kon er met niemand over praten,ik wil dit niet met andere vriendinnen of familie bespreken.Maar moest gewoon m'n verhaal,boosheid kwijt.

Lizelot

Zo begrijpelijk dat je hiermee in je maag zit. Ik zou het ook op z'n cobi oplossen, maar ik geloof ook dat ik er, met name vanwege vriendin, een paar nachten slecht van zou slapen. Sterkte met het grote kind en je vriendin!

dc

dc

28-06-2012 om 08:26

2 dagen?

Ja, dan kan ik me meer van je houding voorstellen.

Ik zou het je vriendin nu gewoon vertellen hoor. Laat haar niet onnodig lang hopen.

Rafelkap

Rafelkap

28-06-2012 om 09:16

Op z'n cobi

"Op z'n Cobi" lijkt inderdaad de beste manier en houd er maar rekening mee dat jij het moet opknappen. Wat ontzettend triest voor je vriendin, aan de andere kant geeft dit wel enorme duidelijkheid; hij gaat verder met haar leven, vanaf nu moet zij dit ook doen.

Waarom moest de nieuwe vriendin gelijk getoond worden?

Heeft hij Miss Holland in de wacht gesleept en moest hij daarmee meteen gaan pronken?

Vic

Vic

29-06-2012 om 14:39

Niet zo nieuw

Het feit dat de nieuwe vriendin al na 2 dagen moest worden laten gezien doet vermoeden dat ze minder 'nieuw' is dan zwager wil laten geloven. Het zou heel goed kunnen dat zij al een paar maanden zit te wachten tot ze nu eens haar nieuwe schoonfamilie kan ontmoeten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.