Relaties Relaties

Relaties

extra familie

best forum,
dit is een ongebruikelijke oproep maar dit leek me een goede plek om te beginnen dus hier komt het:

ik ben een alleenstaande moeder van twee leuke lieve dochters van acht en tien. Ik heb veel lieve slimme vriendinnen, een lieve vriend, en het gaat goed met dochters.
Ik heb een goed contact met exman, hij werkt heel veel en dat geldt ook voor mijn vriendinnen. Ik heb een eigen bedrijf, nog in beginfase, dat aandacht en tijd opslurpt.

De grootouders, ooms en tantes van mijn dochters wonen allemaal ver weg, en ik denk steeds vaker dat het leuk zou zijn als mijn kindjes een familielid erbij zouden hebben. Of twee. Ik ben op zoek naar een opa en/of oma of tante en /of oom,die het leuk vinden om af en toe maar wel met een zekere regelmaat een kopje thee of wandeling te maken.

Mijn oudste dochter is een hele slimme eloquente rolschaatsende meid die het liefst dingen bouwt en droomt van een survival tocht en gek is op hutten bouwen. Ze houdt van alles natuur, planten, experimenten en draagt het liefst twee verschillende sokken en een achterstevoren joggingbroek.
Jongste dochter is ook al slim en verzint en typt verhalen met dieren, slaapt in een berg knuffels en zit vaak te tekenen. Ze houdt ook van natuur en vindt alles wat beweegt ( behalve gifslangen) lief.Ze doet soms lippenstift in haar wenkbrauwen.

Ik vind het best eng om op deze manier een onbekende te zoeken, maar leuke mevrouwen aanspreken heeft nog niks opgeleverd, en het lijkt me zo gezellig voor dochters, en ook goed om wat meer mensen om ze heen te hebben die een goede invloed op ze hebben. Ik ben dus niet op zoek naar een oppas, het gaat me er ook om dat ze wat anders meemaken dan mijn kleine wereld ( die van een redelijk gestresste werkende moeder).

schilderende of kleiende, lezende wandelende diereneigenaars lijken mij het fijnst. Wij wonen in Haarlem.

Bedankt voor het lezen, ik ben benieuwd!

groetjes, Wolkje

Angela67

Angela67

21-10-2014 om 10:32

misschien kun je je oproepje ook plaatsen . . .

in het tijdschrift Genoeg?
gr Angela
ps ik zou het 'slimme' wat minder benadrukken, dat kan wat afschrikwekkend zijn wellicht

Annemarieke

Annemarieke

21-10-2014 om 10:34

eloquent?

Een meisje van 10 is eloquent?

Jouw kinderen hebben gewoon familie en omdat je het druk hebt zie je die niet zo vaak en als oplossing heb je dan 'een nieuwe familie' dichterbij. Je loopt dan gevaar dat je de 'echte familie' dan nog minder gaat zien, en dat lijkt me geen goed idee.

Waarom zoek je niet gewoon wat nieuwe vriendjes en vriendinnetjes voor je kinderen of een soort slimme oppas of een nieuwe sport? Waarom moet het iemand van een andere generatie zijn die voor 'familie' moet spelen?

tante Sidonia

tante Sidonia

21-10-2014 om 10:52

bijzonder...

zo te lezen ontbreekt het jouw dochters aan helemaal niets. met deze oproep lijk jij een soort on natuurlijke situatie op te roepen die volgens mij totaal niet nodig is en ook niet handig is.
je hebt wel familie of je hebt het niet maar jij kunt het niet creëren!
probeer eens uit te leggen wat jij nu eigenlijk denkt dat er precies mist in jullie leven?

snap het wel

Ik snap het op zich wel, je wens om nog wat extra mensen om je kinderen heen te hebben die ze wat mee kunnen geven. Maar zo te lezen heb je die mensen wel maar wonen ze ver weg en/of hebben ze weinig tijd. Ik vrees echter dat je hier ook niet gaat vinden wat je zoekt. De meesten die hier schrijven hebben hun handen vol aan hun eigen gezin/werk en andere bezigheden.
En hoe dan ook: om wat voor soort relatie het ook gaat, je moet er tijd en moeite in investeren. Van 2 kanten dus. Ik denk dat je je energie dan ook beter kunt stoppen in je al bestaande netwerk.

wolk

wolk

21-10-2014 om 11:10

ok duidelijk

ok duidelijk!
ik vind eloquent een normaal woord, had t niet vervelend bedoeld!
groetjes Wolk

Hortensia

Hortensia

21-10-2014 om 12:04

Leuk oproepje!

Ik zie een opgewekte, initiatiefrijke moeder van twee heerlijke meiden. Ze is druk bezig om haar leven vorm te geven en wil het beste voor haar kinderen. Helaas woont familie (oma's, oma's, ooms, tantes) ver weg. Jammer...

Dus zet ze een oproepje neer.
Ik vind het een heel goed idee!

Maar of Ouders Online hiervoor de beste plek is? Dat zal de tijd moeten leren. Misschien helpt een advertentie bij Albert Heijn of het buurthuis ook, of vraag eens bij een vrijwilligersvereniging?

Ik wens je veel succes toe en hoop echt dat je iemand vindt waarmee je dochters een leuke klik gaan krijgen!

Cat

Cat

21-10-2014 om 12:06

leuk juist

Wolk, de tijd is hiervoor nog niet rijp denk ik. Het is inmiddels de gewoonste zaak vd wereld een partner of zelfs sexueel contact op deze manier te zoeken, maar dit is nog een brug te ver.
Ik heb hier al vaker over nagedacht. Er zijn veel mensen eenzaam of zoekende naar iets extra's of meer zoals jij nu voor je dochters, en vaak vinden de partijen elkaar niet terwijl ze er ongetwijfeld zijn! Jammer.
Herkenbaar ook wel, had soms ook wel wat meer gewild voor mijn kinderen. Vooral voor eentje, de ander is meer uithuizig en zoekt het zelf ook meer bij ouders van vrienden ed.
Misschien dat de term 'familie' te veel weerstand oproept, maar weet zo snel ook geen andere term. En ik zou er geen voorwaarden aan stellen. (Liefst dit of dat, moet regelmatig) Als je dat wilt zou ik het ook meer in clubjes oid zoeken, een schildercursus bijv waar misschien wel een inspirerende leraar les geeft.

Wolk

Ik heb helaas alleen zonen (6 en 11) in de aanbieding en die zitten ook het liefst binnen.

http://www.burennetwerk.nl/
http://www.pinterest.com/Digitaletoolkit/helpende-handen/
http://haarlem.buuv.nu/berichten/2?query=&category_id=&type=&city_id=&urgent=

Verder in Haarlem veel te doen. Denk aan jeugdsportpas en buurtverenigingen. Heb je daar iets aan. Leuk initiatief.

Groeten Urslau

Mijntje

Mijntje

21-10-2014 om 16:47

honden uitlaten

Het lijkt me zinvoller iets aan je eigen stress te doen en zelf voor het kopje thee zorgen. En begeef je daarna op het 'vrijerspad' voor een leuke man, en je hebt er ws meteen een hele familie bij.

Voor nu: hang een briefje op in de supermarkt en schaf zo een adopteerhond aan die je dochters uit kunnen laten. Dit voldoet meteen aan je wens: regelmatige wandelingen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2014 om 17:14

Wolk(je)

Ik begrijp je behoefte aan een soort surrogaat oma en opa. Ik heb daar ook wel eens over gedacht, maar ik vond het bij nader inzien nogal geforceerd. Familie als een opa en oma houdt als het goed is van nature van de kleinkinderen. Ooms en tantes liggen soms al gevoeliger, maar vooruit die doen gezellig ook al voelen ze dat niet altijd zo, omdat het nichtjes zijn. Dat schrijf ik wat onaardig, maar ik ken mezelf, ik heb familie waar ik aardig tegen doe, terwijl ik het misschien iets minder zo voel. Een stel wat speelt voor surrogaat opa en oma heeft niet van nature liefde en de band met je kinderen die een echte opa en oma wel heeft. Je vraagt eigenlijk nogal wat van 'vreemden'. Je vraagt een verbintenis die blijvend is. Maar een surrogaat opa en oma kunnen er genoeg van krijgen. En dan is het natuurlijk ontzettend sneu voor je dochters als zij wél het gevoel hebben dat er een blijvende band is.

Het is absoluut zo dat ik je de familie, echt of niet echt, gun die je zoekt, maar ik denk eigenlijk dat het beter is als je accepteert dat de situatie is zoals het is. Laat je dochters vriendinnen uitnodigen, zoek iets met ze uit om te doen. Scouting bijvoorbeeld. Dat lijkt me echt wat voor ze. Mijn ervaring met scouting is dat ze daar een eigen 'familie' in krijgen. Daar kamperen ze mee, daar 'chillen' ze mee, ze leren bouwsels in elkaar te zetten, zijn in de natuur. Kortom, dat past in het 'profiel' van je kinderen. De kinderen zijn heel gevarieerd. Van slimmeriken tot 'waar wat mee is'. Ik zou er serieus over nadenken als ik jou was.

extra familie

Mijn alleenstaande moeder zocht voor mij en mijn tweelingzus ongeveer hetzelfde (weinig eloquente doch best geestige straatmeiden die na flink wat slepende schooljaren toch hoogopgeleid zijn geraakt). Maar uiteindelijk vond ze dat toch in haar vriendinkring. Bij een vriendin die zelf geen kinderen had en een keertje met ons mee op vakantie ging. Daarna gingen we wel vaker met haar, zonder moeder, iets doen. Zij was punker in die tijd en dat vonden zus en ik ontzettend spannend (jaren tachtig in Amsterdam, dan was je wat als punker natuurlijk).

Later kwam daar nog een vriend van onze moeder bij die vooral sportieve dingen met ons ging doen. Ook hij had zelf geen kinderen. Om de week kwam hij ons op zondag halen en gingen we met hem schaatsten. Als het hard had gevroren maakte we tochten over natuur ijs.

Ik heb daar hele warme en liefdevolle herinneringen aan. Nog steeds want beide zijn een onderdeel van mijn leven en ik zie ze regelmatig. Inmiddels hebben ze zelf kinderen. Die passen nu op die van mij en mijn zus.

Ik ken overigens een familie in Haarlem dat een gezin heeft 'geadopteerd'. Al was dat gezin gevlucht uit Iran en woonde ze in Haarlem terwijl ze in procedure zaten. Dat is nu zeker 20 jaar geleden. En zij zijn werkelijk onderdeel van elkaars leven geworden. De kinderen van de familie zien het gezin uit Iran (inmiddels al lang en breed ingeburgerd, vloeiend Nederlands sprekend en groot liefhebber van hun 'oranje' tijdens de voetbal) werkelijk als hun broer en zus. En andersom. Bijna te mooi om waar te zijn. En het is prachtig om te zien.

Dus ik kan me jouw wens wel voorstellen. Maar veel mensen zullen raar van het verzoek op kijken. Je zou eens bij het Rode Kruis kunnen informeren die zich inzetten voor wat oudere mensen die eenzaam zijn. Dan snijdt het mes aan 2 kanten. Of bij Vluchtelingenwerk dus.

Ali

Ali

25-10-2014 om 10:31

Senioren

Hoi Wolkje,
Ik vind het juist een leuk idee. Er zijn vast mensen op leeftijd die zelf weinig of geen kleine kinderen in hun directe omgeving hebben, en die het hartstikke leuk vinden om met kinderen om te gaan, die dat missen. Ook een aanvulling op het leven van je kinderen, omgaan met een oudere generatie. Er zijn steeds meer fitte senioren met tijd, dus zou moeten lukken!
Misschien eens zoeken in de hoek van websites voor 50plussers, libelle en margriet-achtige sites?

ikke

ikke

25-10-2014 om 19:19

eloquent

ik vind eloquent helemaal geen normaal woord.. moest het even opzoeken (en ben toch hbo geschoold ,maar misschien minder in het hoog nederlands...).
en ik zou inderdaad ook ergens anders een oproep doen, meer plaatselijk en dan gewoon: gezocht, leuke opa/oma voor mijn kinderen van 10 en..

zonnetje

zonnetje

03-11-2014 om 11:19

wolkje

Hier een hele slimme moeder, met 4 kinderen, eigen bedrijf en ook heel druk.
Oplossing: BSO Ze zijn goed opgeleid (wellicht handig voor je om te weten), doen leuke dingen met je kinderen en bieden ook ondersteuning met huiswerk.

Katniss

Katniss

03-11-2014 om 12:13

Eloquent

Dat woord gebruikt mijn 15-jarige ook. Niets vreemds aan

maar waar is Wolkje?

Die lijkt inmiddels geheel verdwenen...

tante Sidonia

tante Sidonia

04-11-2014 om 21:03

knap kind hoor, Katniss☺

Ik had het ook nog nooit gehoord. En ik ben ook hoog gesc hoold....☺

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.