Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Ex partner

Hai, ik heb sinds aan 4 maanden een relatie. Mijn vriend woont samen met zijn ex vriendin en hun kinderen in een huis maar ze leven apart. Ze zijn al jaren uit elkaar maar voor de kinderen blijven ze in 1 huis wonen Nu laatst kinderen ontmoet dat verliep goed. Na vele gesprekken ben ik ook welkom in hun huis omdat het ook zijn huis is. Alleen de eerste keer dat ik daar was ik niet welkom ze praten of ik niet aanwezig was. Ik ben daarna nooit meer bij zijn huis geweest. Mijn vriend staat altijd voor zijn kinderen klaar en draagt ook financieel bij ook al is hij meer dan de helft van de week bij. Ik doe daar ook niet moeilijk over.Ik vind het een lastige situatie. Ik hoef geen vriendinnen te worden maar een normale communicatie is wel prettig.
Hoe kan ik omgaan met deze situatie. 

Waarom moet jij bij hem thuis komen?? Ik snap wel dat die kinders daar niet op zitten te wachten

Hij woont nog bij zijn ex en de kinderen  Ik zou me geen illusies maken over een evenwichtige relatie met een 'normale' communicatie. Hij heeft nog wel een weg te gaan, zijn ex en de kinderen ook trouwens. 

ik zou dat huis ook mijden. Zou daar niks te zoeken hebben. Ze hebben hun bubbel daar van "gezin" en die lijkt mij vrij fragiel als daar ineens lovers rond komen lopen. Vanuit ex maar ook vanuit kinderen. Je hebt het een keer geprobeerd, werkt niet en dus maar beter bij jou thuis afspreken. Niet the limits pushen.

Je hebt net 4 maanden een relatie met deze man en je verwacht nu al dat jij volledig opgenomen word in het gezins systeem wat in het huis van je vriend draait?
Denk dat je je verwachtingen bij zal moeten stellen. 

Het is pas 4 maanden dus zou als ik jou was me meer richten op jullie prille relatie. Leer eerst deze man eens goed kennen voordat je begint over communicatie met de ex en of jullie wel of geen vriendinnen zouden moeten worden. 

"ik doe daar ook niet moeilijk over" Waar over? Over dat hij financiel bij draagt en altijd voor zijn kinderen klaar staat? Dat lijkt me volkomen normaal dat hij dat doet. Ik benoem dit omdat ik het echt een hele rare opmerking vind voor iemand die 4 maanden een relatie heeft. Alsof je daar uberhaubt iets over te zeggen zou hebben, ooit.

En dan je vraag. Tja. Ik ben het met de anderen eens: verwacht niet dat jouw komst daar gewenst is. Het is al ingewikkeld genoeg om samen te wonen met je ex; als je dan ook nog eens geconfronteerd moet worden met je ex zijn nieuwe vriendin of je vaders nieuwe vriendin.... Nou dank je wel. Ik vind het te veel gevraagd van iedereen in deze situatie. Weet je wel zeker dat je niet gewoon 'voor er bij' bent?

4 maanden en nu al de kinderen en ex ontmoeten?
Wow, doe even heel wat stappen terug en vele versnellingen lager. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.