Relaties Relaties

Relaties

naam

naam

25-10-2016 om 10:19

Ergenis in relatie.

Ik zelf ben een vrouw van 47 en heb een vriend van 55 en 2 kids.
Maar waar het om gaat is het volgende.

Als ik hem vraag wil je even kijken naar de elektrisch fiets ivm de versnellingen dan is zijn antwoord weet ik niet.
Als ik iets vraag over de wasmachine en droger kijkt hij boos en wil dit liever niet doen.
Wat is dit toch.

Het enige wat hij doet is werken, tv kijken en veel op zijn telefoon bezig.
Zondagmorgen werken en 'smiddags na het eten een half uur tot uur slapen en dan op zijn stoel blijven zitten, tv kijken, op zijn telefoon etc.
Dit gaat zo week in week uit.

Als er een klant belt dan is het vaak dat hij niet opneemt.

Hij poets ook bijna nooit zijn tanden.

Ik erger mij aan diverse dingen.
Hoe kan ik dit bespreekbaar maken.

Pirata

Pirata

25-10-2016 om 10:32

heu

Misschien heeft hij geen verstand van techniek?
Als mijn man zijn tanden niet zou poetsen, dan mag hij naar een aparte slaapkamer. Of dan doe ik dat. Ik ga niet met een viespeuk in bed liggen. De rest, tja, is ie altijd al zo geweest?

tante Sidonia

tante Sidonia

25-10-2016 om 10:38

hoe lang

ben je al bij hem?
Wat vond je aantrekkelijk aan hem in het begin?
Ben je bij hem ingetrokken?
Hoe gaat hij met zijn kinderen om? Ik neem toch aan dat hij, omdat ze van hem zijn de zaken rond de kinderen regelt, of doe jij dat?
Je klinkt alsof je heel afhankelijk en onzeker bent. Hebben jullie wel eens ruzie? Want je hebt veel ergernissen maar lijkt weinig te bespreken met hem. Als je je bij zulke eenvoudige dingen al afvraagt hoe je daar mee om moet gaan, dan klinkt dat alsof je nog maar net met hem bent of je heel afhankelijk van hem bent. En hij neemt geen klantgesprekken aan....heeft hij een eigen bedrijf of wat doet hij voor werk?
Praat je helemaal niet met hem over je ergernissen? Je kunt het hier ook opschrijven. Dus vraag je af hoe moeilijk het is om dit met hem te bespreken. Je hebt hele duidelijke begrijpelijke punten. Alleen wat betreft de klanten kun je je afvragen of jij je daarmee moet bemoeien.
Maar iemand die zijn tanden niet poetst zou ik toch fijntjes wijzen op de geur die het verspreid als hij tegen me praat en zou ik vriendelijk vragen een eindje verderop te gaan praten. Een sexleven met een onhygienisch type zou voor mij ondenkbaar zijn. Maar zo te horen zal daar ook weinig passie zitten.
Eerst eens even terug naar de basis. Is hij de moeite waard voor jou om voor te vechten?

Repeat

Repeat

25-10-2016 om 10:48

nog steeds niet?

"Hij poets ook bijna nooit zijn tanden."

Daar ben je weer.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2016 om 10:38

Tja mannen...

Ik zou hem wegdoen. Wat heb je eraan?

zebra

zebra

26-10-2016 om 11:44

hier zou ik geen zin in hebben

overal is er wel eens iets, ik erger me heus wel eens aan mijn man en omgekeerd vast ook. Maar de basis is zeker goed, hij is wel zorgzaam en niet te beroerd om met iets te helpen, hij doet veel dingen al uit zichzelf.

Wat ik me afvraag is of die vriend altijd al zo was of dat er gewoon meer aan de hand is, burn-out ofzo. In het eerste geval zou ik er geen zin meer in hebben, in het 2e geval is het wat anders.

wat doe je samen?

Daar lees ik geen letter over in het verhaal.
Hoe begon jullie relatie, hoe was het toen?

Iemand die naast zijn werk weinig initiatief toont, zal niet meteen enthousiast overeind springen bij klusjes. Het feit dat iemand man is wil niet zeggen dat hij ook dol is op technische uitdagingen. Een vrouw is ook niet per definitie dol op wassen en koken. Ik bedoel maar.

Ff zo

Ff zo

26-10-2016 om 13:00

vragen

Ik heb een aantal vragen aan jou:

Hoe lang zijn jullie samen?

Hoe was hij in het begin?

Sinds wanneer doet hij zo?

Reageert hij ook zo afhoudend als de kinderen hem wat vragen of alleen bij jou?

Zijn de kinderen van jullie samen?

En meer concreet voor hoe je het met je vriend aan kunt pakken:

Je schrijft
"Als ik hem vraag wil je even kijken naar de elektrisch fiets ivm de versnellingen dan is zijn antwoord weet ik niet.
Als ik iets vraag over de wasmachine en droger kijkt hij boos en wil dit liever niet doen.
Wat is dit toch."

Heb je hem al eens gevraagd wat de reden is (liever niet het woord "waarom" gebruiken) dat hij zo reageert?

Heb je hem al eens aangegeven dat je zijn reacties niet prettig vindt en waarom? (en kan je zelf onder woorden brengen wat je precies stoort aan zijn reacties?)

Zo ja, hoe reageerde hij daar dan op?

Zo nee, dan is het misschien handig 1) te bedenken wat jou precies dwars zit en 2) het hem te vragen wat de reden is en daarna 3) hem te vertellen wat jou dwarszit vanuit een ik-boodschap.

Als al die andere dingen onder dezelfde "ergernis-noemer" vallen, bijv. (ik wil je geen woorden in de mond leggen, maar zoiets zou het kunnen zijn) dat jij het gevoel krijgt dat hij jou niet belangrijk vindt omdat hij geen moeite voor je wilt doe, kan je dat meteen meenemen.

Als het andere dingen zijn, dan zou ik eerst met dit punt beginnen, ervan uitgaande dat dit ding je meer in de basis dwars zit dan niet tanden poetsen. Maar dat kan jij zelf beter bepalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.