Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

Bijvrouw

Bijvrouw

25-05-2013 om 12:01

Er in getrapt Relatie met getrouwde man.

Jawel, ik ben er in getrapt. Mijn baas liet weten al een jaar verliefd op me te zijn, ik viel voor hem en 6 maanden later kiest hij toch voor zijn gezin. Natuurlijk, dat wist ik en dat weet ik en dat snap ik en zag ik aankomen en voelde ik en weet ik wat allemaal. Maar god, wat doet het pijn. Want wat hield ik, houd ik nog steeds van die man. Ik voel me zooooooo stom, dom, down.

Wonden likken en verder gaan, ook op het werk. Maar hoe?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Oeps

Oeps

25-05-2013 om 14:08

Au au au

Dit doet echt pijn..........brrrrr, herkenbaar!
Als het niet ook op je werk zou spelen zou ik inderdaad zeggen: wonden likken, en verder gaan, de tijd heelt ook deze wond
Maar jeee, op je werk blijf je letterlijk tegen hem aanlopen, daar kan ik even geen ander advies over geven dan proberen zo ver mogelijk bij hem vandaan te blijven, of misschien zelfs wel uitkijken naar een andere baan?

Sterkte!!

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

25-05-2013 om 16:44

Herhaal mantra's.

Internet staat vol met peptalk voor ex-minnaressen. Blijf jezelf voorhouden dat zo'n vreemdganger de moeite niet waard is, dat jij beter verdient dan nummer twee zijn, dat - stel dat hij voor jou gekozen had - een relatie gebaseerd op het ongeluk van een ander weinig kans van slagen heeft. Zwelg een tijdje maar blijf ook realistisch. Je zult zien dat het verdriet stukje bij beetje minder wordt. Dat kan maanden duren, hoor, maar zo overweldigend als nu blijft het echt niet. Op een dag besef je dat hij heus zo bijzonder niet is als hij nu lijkt.

Bijvrouw

Bijvrouw

30-05-2013 om 18:44

De eerste week

De eerste week zit er op. Zwaar, pijnlijk, heftig. Kost me enorm veel energie. Toch kies ik er nu voor ook een punt te zetten achter mijn eigen relatie. Ik stond niet voor niets open voor mijn baas. Laat ik er gelijk maar een tikkie bij doen, nu ik toch pijn heb. Dan maar gelijk daar ook een eind aan maken. Dat zat er echt al jaren aan te komen, maar ik durfde steeds niet. Nu nog steeds niet, maar ik doe het wel. Ik kijk enorm uit naar een eigen stek, zonder bemoeienis van een ander, zonder me dom te voelen, met vrijheid. En ja, vast ook eenzaamheid. Maar daar valt ook wat aan te doen.
Sta open voor verandering, daar waar de ene deur sluit gaat een ander open enzo. Maar god wat is het eng. Wat moet ik een hoop regelen. Waar begin ik aan.

rode krullenbol

rode krullenbol

30-05-2013 om 21:21

Tsja; wat is dom?

Is het verstandig om grote beslissingen te nemen in de hitte van hoogoplopende emoties? Vanwaar je haast?

Anne

Anne

30-05-2013 om 21:56

Precies, even wachten...

zou ik zeggen.
Scheiden kan ook over een tijdje als je deze toestand verwerkt hebt. Nooit overhaast of in emotionele toestand grote beslissingen nemen....

Sterkte.

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

01-06-2013 om 21:39

Anne en rode krullenbol, beste stuurlui

Mijn eerste reactie schreef ik vanuit mijn ervaring met een getrouwde man (paar jaar geleden). Maar ook het verliefd-worden-op-een-collega heb ik meegemaakt en - toeval? - op precies dezelfde manier als Bijvrouw. Ik zat in een vastgelopen relatie en moest een knoop doorhakken. Zelfs als je verliefd bent, kun je verstandige beslissingen nemen. Die verliefdheid was de motor, de spiegel, zoals Bijvrouw zelf al constateert, maar ik heb mijn beslissing genomen op grond van "liever de rest van mijn leven alleen" en niet om met die ander verder te gaan, al hoopte ik daar wel op.

Bijvrouw

Bijvrouw

05-06-2013 om 22:49

Reactie van ervaringsdeskundige

Dank je wel, Ervaringsdeskundige! Je omschrijft precies hoe ik er nu in sta: liever alleen, al had ik anders gehoopt.
Ik kan nú nog allerlei verklaringen voor mijn baas bedenken en houd hem de hand boven het hoofd, denk dat ik van alles fout en suf heb gedaan. Heel proces waar ik nog doorheen moet. De boosheid komt er aan, dat voel ik. Ik merk ook dat ik niet teveel terug moet denken aan toen het nog leuk was, dat doet echt heel veel pijn. Echt veel. Wist niet dat dat zo rauw kon zijn.
En ondertussen ben ik op zoek naar huisvesting , niet echt makkelijk. De vakantie komt er aan, hoi hoi *not* Affijn, ik hoop héél erg dat ik hier over een tijdje op terug kan kijken zonder die pijn. Want dit is echt niet leuk.
Stomme is dat ik er fysiek ook echt ziek van ben, kilo's afgevallen, haaruitval, misselijk. Ziek van luddevudde. Erg, dit.

Helaas ook een ervaringsdeskundige

Helaas ook een ervaringsdeskundige

09-06-2013 om 01:01

Mijn ervaring

Jouw en mijn verhaal lijken sterk op elkaar, met het verschil dat ik niet wist dat de man in kwestie getrouwd was. Daar werd ik een half jaar geleden mee geconfronteerd.... De boosheid, de pijn, heel herkenbaar. Ik ben er nu nog steeds niet helemaal klaar mee. Denken aan de leuke tijd die we samen hadden is nog steeds heel pijnlijk. Hoewel we nog enige maanden contact hebben gehouden, heb ik hier uiteindelijk een punt achter gezet door hem keihard te laten weten dat ik me misbruikt voel, niet eerlijk omdat hij als getrouwde man een relatie zonder toekomst met mij is begonnen en dat ik zijn handelen walgelijk vind. Het is voor mij de enige manier om definitief afstand van hem te nemen.

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

09-06-2013 om 12:29

Bijvrouw

Zie liefdesverdriet als een vervelende ziekte die langzaam overgaat. Ontken het niet, aanvaard het, maar zwelg er niet in. Het kan jaren duren voor je onbewogen over hem kan denken maar het stadium waar je nu in zit, is daar maar een klein deel van. Dat overheersende akelige gevoel gaat sneller over dan je denkt.

En Stip, goed gedaan!

stip

stip

09-06-2013 om 17:25

Ik vind dit voor mij nu een lastig draadje; word letterlijk misselijk als ik dit lees. De andere kant van de medaille.

Ervaringsdeskundige; wat heb ik goed gedaan?

Bijvrouw; ik reageer nu 1x, zal hierna als ik reageren wil 'mijn' draadje gebruiken hieronder.

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

09-06-2013 om 21:57

Stip

Dat je er een punt achter hebt weten te zetten en dat je inziet dat je domweg misbruikt bent. Geef ze de kost die de gekste excuses uit de kast trekken om zijn gedrag te rechtvaardigen.

Helaas ook een ervaringsdeskundige

Helaas ook een ervaringsdeskundige

09-06-2013 om 23:10

Verwarring?

'Dat je er een punt achter hebt weten te zetten en dat je inziet dat je domweg misbruikt bent'

Volgens mij is dit niet een reactie op Stip, maar op mijn bericht 'Mijn ervaring'. Stip snapt er volgens mij niks meer van....

Nog even voor alle duidelijkheid: Ik wist niet dat mijn bedrieger getrouwd was; ik ben dus niet bewust een relatie met een getrouwde man aangegaan. Zijn vrouw kwam uit het niets, uit het buitenland.

Egel

Egel

10-06-2013 om 08:16

Extra pijnlijk voor stip..

Extra pijnlijk voor Stip, deze verwarring, want zij is zojuist bedrogen. Zie een ander draadje hieronder.
Sterkte iedereen!

stip

stip

10-06-2013 om 10:15

Ik begreep er inderdaad niets van; maar ben op het moment ook niet helemaal helder van geest

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.