Relaties Relaties

Relaties

Ella2007

Ella2007

21-08-2013 om 15:40

Eigen interesses opbouwen

Misschien een beetje vreemd om dit in "relaties" te zetten, maar ik wist niet goed waar te plaatsen.

in het verleden heb ik wel eens wat gepost over mijn wederhelft die veel bezigheden buitenshuis heeft, vrijwilligerswerk voor de sportclubs waar hij zelf lid van is, en andere sportactiviteiten. De thuissituatie wordt voornamelijk door mij geregeld, in mijn vrije tijd (ik werk nu 24 uur per week, meestal verdeeld over vier dagen) ben ik voornamelijk thuis. Dat bracht met zich mee dat ik voornamelijk het huishouden draaiende hou, met toch wel onvrede van mijn kant: simpel gezegd: hij doet voornamelijk leuke dingen, waar hij plezier aan beleeft, naast zijn werk, en mijn vrije tijd verzandt in huishouden (inclusief koken) en verzorging kids (alles mbt school, gezondheid etc.).

Nu heb ik daarin al een belangrijke stap gezet : er komt een huishoudelijke hulp, voorlopig een ochtend in de twee weken. We zullen daar financieel ook wel wat voor moeten laten, dus het kostte nog enige overredingskracht. Maar aan beloftes heb ik niets, en nu heb ik het heft zelf in hand genomen.

Ik heb me nu voorgenomen om ook wat meer leuks voor mezelf te gaan doen, maar.....: ik kan niets verzinnen! Na zestien jaar zorgen weet ik het niet meer. Daarvoor besteedde ik mijn tijd voornamelijk aan uitgaan, de stad in gaan, maar dat trekt me nu ook niet echt meer. Buiten dat heb ik daar niet zoveel geld meer voor. Ik wandel met mijn hond en ik ga twee keer per week naar de sportschool. Verder lees ik graag. Best saai, en ik zou ook eens bezigheden, iets willen ontwikkelen waarvan ik in een "flow" kan raken.

Wat doe jullie zoal in je vrije tijd ? Misschien krijg ik wat inspiratie.

Toonladdertje

Toonladdertje

21-08-2013 om 17:08

Zingen!

Dag Ella,

Is zingen misschien iets voor jou? Ik doe het zelf sinds een jaar of drie en ik vind het heerlijk ontspannend.

Succes met het vinden van een leuke vrijetijdsbesteding!
Toonladdertje

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-08-2013 om 21:03

Wat ik doe

Tja toch winkelen.... Vanmorgen ontbeten bij de intratuin, lekker in de boeken geneusd en daarna een rondje tuinplanten gescoord.
Dit doe ik ook weleens bij de Ikea. Of in de stad. Of bij de boekenwinkel. Of ik ga ergens op de klets.
Verder doe ik op z'n tijd een creatieve cursus bij de Volksuniversiteit of met collega's. Of ik rommel thuis wat aan. Met een boekje in de tuin en dat dan afwisselen met een wasje vouwen, een beetje opruimen of wat in de tuin werken.

Ook allemaal weinig verheffend dus, maar voor mij toereikend.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

nik

nik

22-08-2013 om 07:38

Zodra ik meer tijd heb

Op het moment werk ik (te) veel en daarnaast een aantal privé dingen waardoor ik weinig tijd voor mezelf heb maar zodra ik meer tijd heb zijn er twee dingen die ik (meer) ga doen; hardlopen en met vriendinnen afspreken. Misschien zou ik in jouw situatie een boeken of kook- recepten clubje beginnen. Of een hardloop clubje hahaha. Ik haal energie uit vriendschappen, er zijn voor elkaar, dingen bespreken en delen.
Of ik zou iets met dansen gaan doen, zingen kan ik echt niet maar als ik het kon zou ok het zeker doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dansen

Ik dans (al jaren) en ga nu op schilderles. Nou ja les...meer gezamelijk schilderen zodat je het in ieder geval weer doet.
groeten albana

Wat vond je leuk als kind?

Vaak blijkt dat activiteiten die je als kind leuk vond om te toen, je later nog steeds leuk vind, wellicht in een andere vorm.

Zat je als kind altijd te tekenen en te knutselen, dan past een creatieve hobby vast bij je. Veel mensen die vroeger op muziekles zaten (al dan niet tegen heug en meug) vinden het leuk om het later weer op te pikken. Als je altijd al van dieren hield kan je misschien op een kinderboerderij of in een asiel vrijwilligerswerk gaan doen. Of je pikt je sport van vroeger weer op. Niet om kampioen te worden, maar voor de lol. Zo zijn er aardig wat veteranenhockeyteams met vrouwen die als meisje gehockeyd hebben en het na 25 jaar weer oppakken.

Ik was vroeger een knutselkind, zat op ballet en met tegenzin op pianoles. Sinds ik kinderen heb, heb ik jaren kinderkamerschilderijtjes en -accessoires gemaakt. Eerst alleen voor mijn eigen kinderen hun kamer, later ook in opdracht. Heb ik erg veel lol in gehad. Na 25 jaar geen piano aangeraakt te hebben ben ik sinds een jaartje weer aan het spelen, heerlijk. En vorig jaar ben ik weer op balletles gegaan. Dat heeft helaas maar 1,5 les mogen duren, bij een dubbele pirouette blesseerde ik me zodanig dat ik waarschijnlijk nooit meer op ballet kan, maar het was echt zalig zolang het duurde.

skik

Misschien

vind je het el leuk ome ens uit te zoeken waar jouw bijdrage kan liggen aan welke 'flow'. Die speurtocht op zich kan al zinnig en leuk zijn. Dat kan variëren van sport, cultuur, vrijwilligerswerk, cursussen, een echte studie, etc. Struin de vrijwilligersbank eens door, kijk eens naar de briefjes die ophangen bij de bibliotheek met aller lei activiteiten, ga eens in op een verzoek om hulp,misschien bij het filmhuis of de kinderboerderij, of in een verzorginghuis of een politieke partij, of.... nou ja, het uitzoeken alleen al zou je leuk kunnen vinden.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.