Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

Yelcho

Yelcho

25-09-2012 om 14:49

Eenzaam gevoel, midlife crisis?

Ik ben vrij nieuw op dit forum. In het verleden heb ik wel meegelezen en heel soms gereageerd, maar dat is lang geleden. Ik hoop dat het niet raar is dat ik mijn "probleem" nu zomaar aan jullie voorleg. Ik weet niet eens precies waar ik naar op zoek ben, ik hoop op herkenning en misschien een goede tip.
Mijn kinderen worden snel ouder en hebben me steeds minder nodig. Ik heb een bijna fulltime baan en volg een cursus dus ik heb genoeg te doen, maar toch heb ik het gevoel dat ik in een gat val. Mijn kinderen hebben steeds meer hun eigen activiteiten en ook mijn man heeft van alles te doen. Ik ben niet iemand met massa's vriendinnen, en die vriendinnen die ik heb zitten allemaal nog in de jonge kinderen.
Kortom: ik voel me de laatste tijd vaak zo eenzaam. Ik moet nodig op zoek naar iets voor mezelf, maar hoe pak ik dat aan? Ik ben nogal een afwijkend mens als het om hobby's gaat. Heb al geprobeerd om iets te doen in de plaatselijke politiek, maar daar was ik absoluut niet geschikt voor. Ik denk soms aan muziekles, maar daar ben ik wel erg oud voor. Misschien een zeilcursus? Een keer alleen op vakantie met zo'n alleengaanden- reis? Ik heb wel wat ideeën, maar wat is het toch eng om in mijn eentje iets te gaan doen.
Herkent iemand dit? En heeft er iemand tips? Ik hoor het héél graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rode krullenbol

rode krullenbol

25-09-2012 om 15:24

Tip

Je zou lid en/of vrijwilliger kunnen worden van het NIVON; een organisatie van en voor natuurliefhebbers. Het NIVON organiseert ook wandeltochten voor alleengaanden en zeilvakanties.

Waarom zou je te oud zijn voor muziek?

Oh ja, zo raar is dat niet. Als het erop aan komt, is elk mens ten diepste alleen. Zolang je het megadruk hebt valt dat niet altijd zo op, maar soms merk je het ineens. Dat hoort erbij.

Vriendin van mij kocht op haar 50ste een klarinet, ging op les, haalde haar A en B examen en speelt mee in een orkest. Kan prima! Gewoon doen hoor.

Je zou ook aan een koor kunnen denken, al klinkt dat in eerste instantie misschien oubollig. Laatst was hier korenslag met diverse popkoren en dat was super!

Een leeskring, informeren bij de bieb?

Een fotocursus?

Een alleengaandenreis lijkt me niets voor getrouwde personen, dan beland je in de verkeerde doelgroep.

Als je een hulpvaardig persoon bent, zou je eens mee kunnen gaan met een reis voor mensen met een beperking die een handje extra nodig hebben tijdens hun vakantie.

Eigen ervaring....

Over je midlife-gevoel kan ik net zoveel zeggen, mijn kinderen worden ook groter, maar ik ben na jaren TBM-schap heel recentelijk weer aan het werk gegaan, dus ik heb ab-so-luut niet te klagen over gebrek aan opwinding of uitdaging.

Maar iets anders wilde ik wel even zeggen: je bent NOOIT te oud voor muziekles!! Ik ben op mijn 42e begonnen met pianoles 9samen met de kinderen) en het is ZO leuk! ik heb er zoveel plezier in, speel tegenwoordig in de 'ouderband' van onze basisschool, ben begeleider van het schoolorkest, kortom het heeft me op veel fronten een hoop gebracht! Niet denken dat dat niet meer kan hoor!

Nou is pianospelen normaal gesproken een vrij solisatische bezigheid, maar het zou mij ook reuzeleuk lijken om op zangles te gaan. Misschien in een koor. Of om mijn part een leuk jazz combo of zo. Leuk toch???????

Who cares dat jij voor je gevoel 'rare' hobbies hebt, of weetikveel. Ga er gewoon voor. Als het tegenvalt of toch niks is dan probeer je toch gewoon wat anders? Nieuwe dingen uitproberen is altijd leuk.

(overigens doe ik sinds een paar jaar ook aan golf. Vreet veel tijd, is enorm uitdagend, en hoeft als je een niet te elitaire club uitzoekt helemaal niet 'kak' te zijn. Ook hier heb ik een hoop leuke nieuwe contacten opgedaan. Heel anders dan bij de muziek, maar zeker zo leuk. Als je een passie deelt dan heb je automatisch een klik. Soms blijft het bij dat hobby-contact, maar soms merk je na verloop van tijd dat er meer 'klikt. Sommige muziek-vrienden zijn er alleen voor de muziek. Met andere speel ik aleen golf. Maar met sommige ga je na een tijdje opeens eens uit eten, of naar een museum, of koffieleuten, of noem maar op...

Succes!!

Ingrid

Lol bromvlieg....

tegelijk getypt...grappig!!!

Ingird

Thursday Next

Thursday Next

25-09-2012 om 16:02

Ja muziek...

daar ben je zeker niet te oud voor. Hier ook een vriendin die na haar 40e begonnen is en nu meespeelt in het orkest met 2 diploma's. En in het orkest spelen meer mensen mee die later begonnen zijn. Dus, als dat altijd een wens van je was: doen!

Marieke

Marieke

25-09-2012 om 18:48

Op korte termijn

Natuurlijk kun je op muziekles en op termijn bij een orkest. Als je op korte termijn gezelligheid zoekt is een zanggroep/koor misschien iets voor jou. Er zijn heel verschillende groepen en koren en vast één die bij je past.

Yelcho

Yelcho

25-09-2012 om 22:38

Bedankt voor de tips!

Wat een leuke reacties. En zo snel al. Bedankt!
Dat Nivon ziet er heel goed uit. Daar ga ik me eens in verdiepen. Zingen is geen optie (lijkt me ontzettend leuk maar ik kan echt niet zingen). Golfen ook niet echt. Maar muziek maken wel. Ik ga me gewoon opgeven voor muziekles. Ik wist echt niet dat meer mensen op mijn leeftijd daar nog mee begonnen.
Over die vakanties voor alleengaanden: ik las op een site dat dat juist geen singles hoeven te zijn maar ook mensen die gewoon een keer alleen gaan. Ergens anders las ik: of je nu echt single bent of alleen single in je interesse maakt niet uit. Ik denk dus dat dat prima zou kunnen. Mijn man heeft heel andere vakantiewensen. Vreemd dat je daar na 20 jaar samen zijn pas achter komt..

Beetje...

Hoe dat jij je voelt of gaat voelen,hangt voor een groot stuk af van hoe jij je leven,doen en laten gaat aanpakken.
De oudste hier is nog niet zo heel lang geleden gaan alleen wonen.Was ook met dubbel gevoel.Aan de ene kant was ik trots op haar dat ze die stap aandurfde,maar aan de andere kant toch ook een beetje ongerustheid en spijt.Spijt omdat ze zo snel groot zijn geworden.Bij de tweede merk ik dat de drang om op eigen benen te gaan staan (samen met vriend)ook dichterbij komt.
Ik troost me nu nog een beetje met de gedachte dat de jongste (net 16)nog wel even in huis zal rondlopen.Het gezeldschap,het verzorgende zal ik dus nog wel even kunnen aanhouden.
Dàt zijn dingen waar een moeder enorm veel mee bezig is geweest en eens de kinderen het huis uit zijn,valt dit weg.Ben ook wel een beetje bang om hierdoor in een zwart gat te vallen eens ze allemaal weg zijn.
Heb ook een partner die weinig thuis is door zijn werk,dus veel dingen samen doen zit er niet in.
Maar ik ben dit gewoon geworden door de jaren heen,heb me altijd toegelegd op de kinderen,mijn deeltijdse job en het huishouden.Nu de kinderen groot zijn doe ik wat meer dingen buitenshuis met vrienden.Dat zijn er ook maar een paar hoor en we gaan heus niet elke week afspreken.We zijn daarbuiten ook nog eens collega's.
Waarom zou je niet iets gaan doen in een plaatselijke vereniging?Je bent daar niet in je eentje en je leert er waarschijnlijk mensen kennen waarmee je een band opbouwt.
Dat hoeven niet eens allerbeste vriendinnen te worden he,gewoon voor de fun gezellig dingen samen doen.En wat dat op reis gaan betreft...doen gewoon!
Mijn man is geen voorstander van reizen en so what?
Elk jaar ga ik er ook een vier à vijftal dagen tussenuit samen met vriendin en/of kinderen.

Hombre

Hombre

26-09-2012 om 15:46

Te oud?

"Ik denk soms aan muziekles, maar daar ben ik wel erg oud voor."

Een van mijn buren heeft zijn 60e verjaardag aangegrepen om eindelijk eens iets aan muziek te gaan doen. Nou ja, iets...:

- Piano
- Gitaar
- Accordeon
- Drums

Hij vindt het fantastisch, dus waarom jij niet?

Oh tuurlijk muziekles

Vroeger heb ik lang muziekles gehad en dat instrument ook lang gespeeld (en het gebruikt om in mijn buitenlandse tijd dáár contacten te leggen door in een orkest mee te gaan spelen). Mijn dochter gaf in het voorjaar de wens te kennen dat ze bij de fanfare wilde gaan spelen, haar broertje wilde bij de tamboers daar en men vroeg meteen of ik ook zin had. Dat had ik. Nu hebben we met z'n drieën muziekles, ik op een totaal ander instrument dan vroeger. En het is léuk! Gewoon doen, echt!

Yelcho

Yelcho

30-09-2012 om 11:10

Proefles in gepland

Bedankt voor al jullie reacties. Ik voel me nog steeds te oud om te beginnen met muziekles, maar ik ga het toch doen! Ik vind het heel spannend maar heb er wel veel zin in. Ik hoop dat het op termijn ook voor wat nieuwe contacten gaat zorgen. Wie weet....
Bedankt dus voor de aanmoedigingen!

Goed zo!

Je bent echt nooit te oud om iets te leren en om iets leuks te doen. Gevierd concertpianiste zal je wel niet meer worden, maar daar gaat het ook niet om toch? Goed dat je het gewoon gaat doen. Je hebt nu al voorpret! Veel plezier ermee!

skik

merene

merene

30-09-2012 om 20:57

Muziek

Ik ben 41 jaar en sinds 1 jaar heb ik gitaarles. Ik vind het heerlijk. Eindelijk kom ik verder dan een paar akkoorden.
In het begin vond ik het wel raar dat ik na een 10-jarige les kreeg die veel beter was, maar dat went. Inmiddels heb ik later op de avond les en dan zie ik meer volwassenen die muziekles krijgen.
Eigenlijk wil ik ook op saxofoonles.... Wie weet doe ik dat ook nog eens.

Ook ben ik gaan joggen. Ik vind het heerlijk om in de buitenlucht te zijn. Het geeft me een ritme en het is goed voor me.

Veel plezier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.