Relaties Relaties

Relaties

Es

Es

15-04-2014 om 10:38

een leuke man, maar dan weer die twijfel grrrrrr

en dan weer die twijfel grrrrrr
Ben een gescheiden vrouw van in de veertig en heb een man leren kennen. Het is een leuke ondernemende man, heeft veel interesses, we kunnen lekker kletsen met elkaar en begrijpen veel van elkaar. We hebben bijv. allebei een kind met een autistische stoornis dus dan begrijp je elkaar ook. Ik ben al 4,5 jaar single en zou dolgraag weer een vent willen. Deze man vindt mij heel leuk, stuurt me lieve berichtjes en wil me asap weer zien en wil heeeeel duidelijk ook meer dan gewoon vriendschap. We hebben elkaar 1 keer ontmoet, was gezellig en ook al weer veel gesproken en geappt. Ik vind hem ook heel leuk maar nu komt het. Hij schrijft en spreekt geen behoorlijk Nederlands, heeft het over "ik benne" en gouw (ipv snel) en pien ipv pijn, jullie begrijpen wat ik bedoel hopenlijk en nee het is geen dyslectie of dialect! Daarnaast is hij een notoire bierdrinker en heeft ook nog zo'n beroemde bierpens. HIj gaat met een groep voetbalsupporters om die nogal van grote pullen houden en hij loopt dus ook vaak in een voetbaltenue. Ik ben daar helemaaaaaaal niet van. Ik twijfel dan ook gigantisch. Aan de ene kant vind ik hem heeel leuk en wil hem een kans geven maar die andere kant van hem wil ik dus helemaal niet. Ik ben zo bang dat ik hem dan ga proberen te veranderen of zo en dat hoort toch niet? Wat is wijsheid?
.Bovenaan

Rafelkap

Rafelkap

15-04-2014 om 11:16

twijfel

Die twijfel is er niet voor niets. Ik zou verder zoeken naar iemand waaraan je je niet ergert.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

15-04-2014 om 12:31

nu al

dit soort irritaties? Niet aan beginnen. Je wilt te graag een man, vrees ik en dat gaat tegenvallen.
Wat is nu eigenlijk wel leuk aan hem, behalve de aandacht die hij je schenkt?

*bella*

*bella*

15-04-2014 om 13:20

hou het lekker

luchtig en hou het bij vriendschap, daar zou ik dan wel ook eerlijk over zijn. Leuk toch als je het leuk samen hebt. Gaat hij niet accoord dan was het 'm ook nooit geworden lijkt me.

Katniss

Katniss

15-04-2014 om 18:39

Dat zijn nogal wat puntjes

Denk je dat je 'het ermee zou kunnen'? Als je verliefd bent zou je het niet hebben over een bierpens maar over een stevige kerel o.i.d. Bovendien moet je zeker het eerste half jaar alles leuk vinden aan de ander. Kleine ergernisjes in het begin groeien al snel uit tot hele grote problemen.
'Gauw' is overigens correct Nederlands, en hopelijk is zonder n.

dc

dc

16-04-2014 om 09:32

langer uitproberen?

Ik leerde eens een jongen kennen, die ik gelijk als "te klein" wegzette, en hem verder alleen maar aardig vond. Binnen korte tijd trokken we aldoor samen op (als vrienden), en toen sloeg toch de vonk over. Nu zijn we alweer 11 jaar samen.

Zeker als je al een relatie achter de rug hebt, dan laat je je toch niet weerhouden door zulke oppervlakkige dingen? Ik zou niet gelijk het bed induiken, maar gewoon lekker vrienden zijn, en dan zie je binnen een paar maanden toch wel wat je er verder van vindt. Dan is je irritatie zo groot, dat je het zeker weet, of accepteer je die kant van hem gewoon.

En waarom vind je het niets? Omdat hij een eigen leven heeft, of over wat jou vrienden ervan zouen vinden?

Anno

Anno

16-04-2014 om 09:46

ah ja

Ik heb de 3-delig kostuumversie gehad van het mannelijk ras en die beviel ook niet hoor! Ja als hij lief was geweest, maar goed.

Ik zou duidelijk maken dat je je prettig voelt bij hem maar dat er geen relatie inzit. Geniet wel van de vriendschap als hij dat dan nog wil, maar ik zou hem zeker niet diep betrekken in het leven van je zoon, zeker niet vanwege zijn autisme.
Enne, als hij echt lief is, dan het zou me echt geen xxxx uitmaken
hoe hij schrijft, het voetbaltenue (dat zit gewoon lekker) en dat biertje gun ik hem ook wel, mits het niet riekt naar alcoholisme. Eh...ruikt.

Witte sokken en sandalen....

Toen ik mijn man leerde kennen, hij liep op bruine sandalen met witte sokken, had altijd een tuinbroek aan, riep te pas en te onpas f*ck en sh*t, was een notoire levensgenieter, stuurde me lieve berichtjes, was mijn "arm om de schouder" bij moeilijke periodes.. was intens geïnteresseerd in mij.

De familie/vrienden zagen alleen maar de uiterlijkheden.
Ziet er niet uit! Argch! Zijn praat! Jakh! Hij geniet optimistisch van alles! Engggg!

Hij is al jaren mijn steun en toeverlaat, mijn rem en go for it, meid.

Het enige wat verandert is.... zwarte sandalen en zwarte sokken!

Rafelkap

Rafelkap

16-04-2014 om 10:35

mannen met baarden

Ik hield niet van mannen met baarden. Toch een relatie mee gehad.
Alleen: dat is uiterlijk, net als die sandalen.

Maar een groot alcohol drinken en voetbal, ik weet niet. Ik ben blij dat mijn man dezelfde smaak heeft, qua muziek/boeken/film/bezigheden en we denken hetzelfde over politiek. Voetbal kijken we nooit en hij heeft geen voetbalvrienden. Nooit ergernis aan stomme muziekjes of hobbies die ik niet begrijp.

Hanne.

Hanne.

16-04-2014 om 11:50

uiterlijk

Uiterlijk is uiterlijk en daar moet je niet op (be)oordelen.

Maar als to. schrijft:

Aan de ene kant vind ik hem heeel leuk en wil hem een kans geven maar die andere kant van hem wil ik dus helemaal niet.

Dan zou ik me toch 2x achter de oren krabben. Je hebt een relatie met een heel persoon niet met een deel.

Aan de andere kant. Als je elkaar 1x gezien hebt dan kan je natuurlijk eerst gewoon nog een keer afspreken en kijken waar het schip strandt. Misschien dat 'die andere kant' je in de praktijk helemaal niet tegen staat.

Es

Es

18-04-2014 om 08:24

ja blijft lastig

Jullie reacties zijn allemaal waar. Maar gewoon vriendschap is moeilijk blijkt nu. Hij vindt mij zoooo leuk dat hij niet van mij af kan blijven, zegt hij ook steeds. Hij loopt dus nogal hard van stapel. En ik ga niet op uiterlijk af, ben inmiddels 47 dus oud en wijs genoeg om daar doorheen te kijken, maar ja, ik ben iemand voor de langere termijn relatie en weet ook dat je de minpunten gaat zien als de roze bril af is, dus wat zegt dat, dat ik ze nu al zie? Ik heb met hem afgesproken gewoon een keer eens wat te gaan eten samen, even kletsen kijken hoe dat gaat, dat hebben we nog niet gedaan nl. Ook al eerlijk geweest dat hij me te snel gaat en ik nog twijfel of ik al de sprong in t diepe ga maken. Hij vindt ons al een team namelijk..... Dus je snapt aan de ene kant, heeerlijk al die aandacht, aan de andere kant, twijfel is er niet voor niets. Heb al eerder een man leren kennen en daar had ik dat helemaal niet, maar helaas, die man dan zelf weer wel, dus hahahahahahaha ook dat werkt niet, zucht, relaties......

Celine

Celine

18-04-2014 om 08:30

Volgens mij

Wil hij je gewoon het bed in hebben.

En vindt hij het vast ook fijn weer een relatie te hebben, iemand die voor hem zorgt etc.

Je moet zelf bedenken wat jij Wilt, maar zoveel twijfel aan het begin van een relatie vind ik geen goed teken.

Rafelkap

Rafelkap

18-04-2014 om 09:37

liefdesadviezen

De keer dat ik van tevoren twijfelde was toch een signaal. (Uiteindelijk duurde het wel 5 jaar).
Je moet je helemaal vertrouwd voelen, als dat niet het geval is, laten gaan, er komt wel weer iemand anders op je pad. Bij mijn ega had ik geen twijfel, ook nu na 11 jaar niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-04-2014 om 01:11

Kijk het aan

Ik zou het nog wel even afhouden in de zin van intiem worden. Zoenen mag maar meer ook niet

Ik zie er geen bezwaar in dat hij eigenschappen heeft die totaal niet 'jij' zijn. De interesse van een ander kan die van jou aanwakkeren. Ik was ook niet van de voetbal, maar het interesseert mij nu voldoende om er gezellig over mee te kunnen praten. Ik hield oorspronkelijk niet van hardrock, maar ik kreeg een vriend die daar wel van hield, waardoor ik er toch wat vaker naar 'moest' luisteren. Het heeft mijn muzieksmaak beïnvloed. Andere interesses kunnen je eigen wereld vergroten en verrijken.

Mijn man heeft een paar streektaal'foutjes'. Ik zeg eerlijk dat ik de neiging heb die te corrigeren, maar het zegt verder niets over zijn intelligentie. Heel erg slim, maar wel met kennen en leggen terwijl het kunnen en liggen moet zijn.

Wat het bier betreft, tja... dat is wel een puntje. Is hij een '1 biertje na het werk' en 'gelegenheidsdrinker' of drinkt hij echt elke dag een halve krat weg? Bij dat laatste zou ik me niet meer prettig voelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.