Relaties Relaties

Relaties

Dater

Dater

02-03-2015 om 22:26

Dingen die je van jezelf nooit had gedacht

Hebben jullie dat nou ook? Dat je in een nieuwe relatie dingen doet die je nooit had gedacht te zullen doen? Mijn nieuwe liefde bijvoorbeeld is dol op golf. Nou vind ik dat een verschrikkelijke kaksport. Deels een vooroordeel maar naar de verhalen te oordelen ook deels waarheid. En zojuist heb ik toegestemd om wat kennismakingslessen te volgen. Dat had ik dus echt nooit van mezelf gedacht. Way out of my comfortzone. Ik zie het nog gebeuren dat ik het leuk ga vinden. Zucht
Wat hebben jullie gedaan wat je nooit gedacht had?

amk

amk

02-03-2015 om 22:55

zo ging ik in eens op strandvakantie naar Spanje. Relatie over, we gaan weer gewoon ver weg op rondreis, of naar noord Europa en aan het strand komen we nog wel eens, maar maximaal 1 of 2 dagen.

Ik heb door hem ook wijn leren drinken, maar drink nu weer stukken minder.

Ik heb wel spijt van een aantal grote aankopen die ik toen belangrijk vond: een grotere TV, terwijl we nog steeds heel weinig kijken. Digitale tv: ik kijk zonder bril en zie het echt niet scherp. Het interesseert me ook niet.

Charlie vo

Charlie vo

03-03-2015 om 09:18

Wandelvakantie in de Alpen

Ik ben sowieso geen wandelaar en al zeker niet in de Alpen.
Verleden zomer zijn we gaan wandelen in de Alpen.
En het is voor herhaling vatbaar!

Jojo

Jojo

03-03-2015 om 10:23

vast

Alleen heb ik (nog) geen nieuwe liefde. Maar je laat je allemaal van je bovenstebestekant zien de eerste periode dus dat is denk ik ook normaal.
Ik denk dat wanneer na een jaar of twee de ergste verliefdheid weg is het wel weer een kaksport zal worden. Of voor hem....als jij hem gaat verslaan

Ik ben overigens wel heel benieuwd of dit voor mannen ook geldt of dat vrouwen zich meer/sneller aanpassen. Bij veel mannen zie je toch vaak: jachtseizoen is over, de buit is binnen en nu is het klaar.

MariaV

MariaV

03-03-2015 om 10:28

Zeker

Ik ben gaan skiën. Geen skiërs in mijn omgeving en ik heb extreme hoogtevrees, dus ik had dat nog nooit gedaan. Ik ben wel sportief en hou van buiten zijn en van sneeuw, dus ik heb het het voordeel van de twijfel gegeven. Ik heb heeft wat moeten overwinnen, maar ik vond het leuk en wil zeker nog eens gaan!
Dit vind ik juist een van de leuke dingen van een nieuwe relatie! Je moet natuurlijk niet over je eigen grenzen heen gaan, maar af en toe eens wat nieuws proberen kan heel verfrissend zijn.

Paddington

Paddington

03-03-2015 om 10:51

Ik herken het deels

maar deels ook niet.
Ik houd van kamperen, mijn ex wilde het niet meer, hij wilde naar ons vakantiehuis in Duitsland. Nu ga ik weer lekker kamperen. Mijn vriend had nog nooit gekampeerd en met zijn ex leek het hem niets. Zijn ex was niet zo actief en kamperen is in mijn ogen iets dat je samen moet doen. Iedereen moet zijn/haar steentje bijdragen. Nu vind hij het ook heerlijk. Vooral omdat de kinderen zo genieten.

Verder probeer ik juist mezelf te blijven in mijn relatie. In mijn vorige relatie heb ik mijzelf volledig weggecijferd, dat doe ik nu niet meer. Ik ga ook nog niet samenwonen, juist om te ontdekken wie ik ben en wat ik leuk vind. Daarbij weet ik van mezelf dat ik altijd opensta om dingen die ik niet ken te proberen. Ik probeer vooroordelen uit de weg te gaan.

Dater

Dater

03-03-2015 om 23:57

Kamperen

Kamperen heb ik ook nog nooit gedaan en dat staat binnenkort op de planning. Maar zoals Maria schrijft, het is heel verfrissend om eens iets nieuws te proberen. Ik heb ook niet het idee dat ik niet mezelf blijf. Ik verander echt niet omdat ik een nieuwe sport probeer of heel anders met vakantie ga.
Al is het soms wel eng. Ik ben van nature niet echt zo'n held en ik moet soms best wel eens twee keer slikken als ik weer wat nieuws doe. Mijn comfortzone is de afgelopen tijd héél erg opgerekt. Maar uiteindelijk is het vaak wel heel erg leuk en de keren dat het niet zo geslaagd was zie ik dan maar als les voor de toekomst.
Jojo, daar heb ik wel om zitten te gniffelen. Stel dat ik straks talent heb en beter ben dan hij. Volgens mij krijgt 'ie dan spijt als haren op z'n hoofd dat hij me geïntroduceerd heeft in de sport

Mannen

Mannen doen het ook hoor. Mijn zus en zwager zijn uit elkaar gegaan omdat zwager stapelverliefd was op één van zijn studentes (die 15 jaar jonger was dan hij). Het huis van zus en zwager was heel strak ingericht, want zwager kon absoluut niet tegen uitgestalde prulletjes. Alles moest achter kastdeurtjes verdwijnen. Verder had hij een pesthekel aan de kleur olijfgroen. Zwager bleef in de woning, zus vertrok en nieuwe liefde trok bij inmiddels ex-zwager in. Twee maanden later moesten er nog wat papieren worden getekend en ging zus bij ex-zwager langs. Twee muren in de woonkamer waren olijfgroen geverfd en er stonden open kasten met allerlei prulletjes, gestipte serviesjes enzovoort. Zus kwam langs de slaapkamer en zag daar gebloemde dekbedovertrekken, iets wat daarvoor onbespreekbaar was. Ex-zwager vertelde dat hij met zijn nieuwe lief naar Barcelona ging... hij HAATTE stedentrips toen hij nog met mijn zus was. Wat wel heel zuur was: hij had vriendin ook meteen zwanger gemaakt, terwijl hij nooit kinderen wilde. Mijn zus kwam haar volgende liefde pas tegen toen het voor haar te laat was om kinderen te krijgen.
Wij vragen ons nog altijd af hoe iemand zo'n omslag kan maken.

Katniss

Katniss

06-03-2015 om 13:57

Stoepkrijt

Dat lag dan gewoon aan de dynamiek tussen die twee. Ik weet nog dat ik mijn ex na de scheiding eens tegenkwam bij de Albert Heijn, in zijn eentje. Ik heb hem maar verbaasd gevraagd of hij de supermarkt helemaal alleen had gevonden Ben benieuwd of hij inmiddels al wel eens een keer heeft gestofzuigd of een wc schoongemaakt, maar ik vermoed van wel.

+ Brunette +

+ Brunette +

06-03-2015 om 21:07

Een kind krijgen

Meestal zijn het de vrouwen die om een kind bedelen bij een onwillige man maar bij was ik het die overtuigd moest worden. Kinderen, het leek me helemaal niets, Nina Hagen zong in de jaren tachtig "Ich hab' keine Lust meine Pflicht zu erfüllen", het was me op het lijf geschreven. Inmiddels zijn de vader en ik al zeven jaar uit elkaar en hij kijkt al jaren niet meer naar zijn dochter om maar ik ben hem eeuwig dankbaar dat hij mij zo gek heeft gekregen zwanger te raken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.