Relaties
Mariet
08-01-2023 om 20:22
Diamond painting van een vriendin en mij
Hallo
Ik wil graag iets voorleggen om jullie mening te vragen.
Ik geef eerst een beetje voorgeschiedenis, zodat jullie een beter beeld hebben over mijn ‘probleem’.
Ik ben een vrouw, veertiger, met een dochter. Ik heb geen fijne jeugd gehad. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik vrij jong was en ik heb altijd met mijn zus bij mijn moeder gewoond. Ik heb nooit van haar een mening mogen hebben. Ze pestte me. Soms liet ze me kiezen welke soep ik wilde eten. Dan maakte ze juist de soep die ik niet gekozen had. Voortdurend werd ik uitgelachen als ik uitkwam voor mijn mening, idee of gevoel.
Toen ik volwassen was ben ik getrouwd met een in het begin heel lieve, maar zo bleek later, afschuwelijke man. Hij was agressief en duldde het ook niet dat ik een mening had. Mijn meningen, wensen en verlangens werden voortdurend genegeerd of belachelijk gemaakt. Dus, ik zette al mijn wensen aan de kant en kwam niet op voor mijn eigen mening uit angst om uitgelachen of vernederd te worden.
Sinds een paar jaar ben ik gelukkig gescheiden. Ik merk dat ik het moeilijk heb om na al die jaren een eigen mening te vormen over bepaalde dingen. Toen ik opgegroeide zei mijn moeder namelijk steeds ‘let op wat je doet, want wat gaan de mensen wel niet denken’. Dus mijn angst is groot om ook maar door een persoon belachelijk gevonden te worden. Daar loop ik steeds weer tegenaan.
Nu worstel ik met volgend ‘probleem’. Sinds een jaar maak ik graag diamond paintings. Heb er al verschillende gemaakt over thema’s die ik leuk vind. Sinds eind vorig jaar ben ik voor het eerst er een aan het maken met een foto van mij en mijn dochter en ik vind het zo leuk dat ik er meteen nog een besteld heb van haar en mij om dan uiteindelijk ergens in mijn woonkamer op te hangen.
Ik zou eigenlijk graag een diamond painting willen maken van mij en een goede vriendin, we gaan af en toe op reis en beleven dan leuke dingen en die vrouw is echt een lieverd die me met raad en daad bijstaat. Maar daar worstel ik dus met de vraag ‘is het okee om een diamond painting te maken van een foto van mij en een vriendin en die in mijn woonkamer op te hangen’? Wat zouden jullie daarvan vinden mocht je bij een vriendin binnenkomen en een diamond painting zien van haar en een goede vriendin?
Fijn als je niet te hard reageert, daar ben ik toch een beetje bang voor.
Groetjes
MMcGonagall
09-01-2023 om 20:23
Mariet schreef op 09-01-2023 om 20:02:
Merci voor de lieve reacties.
Ik ben blij verrast te lezen dat veel mensen hier het dan toch niet in de richting van lesbisch zijn zoeken. Terwijl mijn hele familie en ex dat net wél zouden denken.
Het is verwarrend voor mij.
Dat zou het laatste zijn wat in me opkomt. En als het wel zo is, denk ik er ook niets bij.
MamaE
10-01-2023 om 00:39
Als ik van alle foto's van twee vrouwen die ik zie zou moeten denken dat ze lesbisch zijn, zouden er weinig hetero's meer over zijn. Nog los van dat lesbisch zijn heel normaal is, lijkt het me ook normaal om vriendinnen te hebben, daar leuke dingen mee te doen en foto's te maken.
Schemerlampje
21-01-2023 om 09:37
AtonGerion schreef op 20-01-2023 om 13:10:
Ik wil graag geld verdienen met dit
Met diamondpainting? En wat heeft TO daaraan dat jij dat wil, dat is geen antwoord op haar vraag.
Max88
21-01-2023 om 10:04
Schemerlampje schreef op 21-01-2023 om 09:37:
[..]
Met diamondpainting? En wat heeft TO daaraan dat jij dat wil, dat is geen antwoord op haar vraag.
Hij is gemeld😉
troelahoep
23-01-2023 om 10:25
....of zou het ook nog kunnen zijn dat je bang bent dat jij meer van je vriendin houdt dan zij van jou, dat de vriendschap niet wederzijds genoeg is (altijd mijn angst) En dat een diamondpainting van haar in jouw kamer een te groot gebaar is? Of dat mensen doorgaans alleen foto's van familie in hun huis hangen?
Ik zou het gewoon doen als jouw vriendin het leuk vindt. Sterker nog, ik vind het wel een goed idee (zegt zij die ook niet zoveel met familie heeft . Ik ken overigens wel iemand die een hele fotowand heeft met fotootjes van zowel haar gezin als haar beste vriendinnen.
MamaE
23-01-2023 om 12:48
troelahoep schreef op 23-01-2023 om 10:25:
....of zou het ook nog kunnen zijn dat je bang bent dat jij meer van je vriendin houdt dan zij van jou, dat de vriendschap niet wederzijds genoeg is (altijd mijn angst) En dat een diamondpainting van haar in jouw kamer een te groot gebaar is? Of dat mensen doorgaans alleen foto's van familie in hun huis hangen?
Ik zou het gewoon doen als jouw vriendin het leuk vindt. Sterker nog, ik vind het wel een goed idee (zegt zij die ook niet zoveel met familie heeft . Ik ken overigens wel iemand die een hele fotowand heeft met fotootjes van zowel haar gezin als haar beste vriendinnen.
Dat zou mee kunnen spelen, alleen bepaalt een ander niet wat je in de woonkamer hangt. Sommige mensen houden niet van foto's in de woonkamer en anderen hebben er zoveel dat het net behang is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.