Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

Deetster

Deetster

03-06-2015 om 15:54

Daten hoe gaat dat ook alweer verder?

Ik zou zeggen, neem de chips, cola of rode wijn er maar bij en ga even zitten voor de kwestie van deze bakvis (49).

Na mijn scheiding 7 jaar geleden heb ik enkele relaties gehad. Omdat mijn kinderen net aan het puberen waren, wilde ik ze niet confronteren met een nieuwe partner en heb dus altijd gelat. Maar die mannen kende ik of van vroeger of uit mijn vriendenkring. Nu zijn de kinderen nagenoeg de deur uit en heb tijd om te daten, wat ik sinds een paar maanden doe via een dating-site. Ik heb met 2 mannen afgesproken en deze ook een paar keer ontmoet (niet tegelijkertijd overigens). Alletwee waren ze op slag smoorverliefd en na de eerste date stond mijn mobieltje vol met liefdesverklaringen. Ik vond beide heren erg aardig en onderhoudend en had misschien best met een van hen wat willen opbouwen maar de constante stroom van berichten die overigens steeds opdringeriger werden, vond ik verre van prettig en heb het contact verbroken (wat ook niet eenvoudig was).

Ik had er even genoeg van, maar op een saai moment op het werk gluurde ik toch weer op de site. Er was een man die ik al had gezien, maar ik had tot dan toe alleen gereageerd als iemand mij had geschreven. Ik stuurde een berichtje en al gauw hadden we telefoonnummers uitgewisseld. We hebben een beetje per whatsapp gekeuveld en hij zei dat hij niet zo'n schrijver was en me graag live wilde ontmoeten. Hij woont ca 100 kilometer bij me vandaan en we hebben afgelopen zaterdag in mijn woonplaats de hele dag met elkaar doorgebracht. Gebruncht, gewandeld, koffie gedronken en veel gekletst en gelachen. Hij wilde me nog graag zien voor ik (morgen) op vakantie ga. Dus een afspraak voor dinsdag volgende. Echter op zondag stuurde hij mij een bericht dat hij onverwacht tijd had, zijn honden had ondergebracht en kon een paar uurtjes mijn kant opkomen. We hebben op een terras wat gedronken en het was weer ontzettend gezellig. Qua uiterlijk is hij absoluut mijn type en we hebben dezelfd humor. Al met al, helemaal leuk. Beide keren hebben we bij aankomst en afscheid elkaar kort omhelsd (hier wordt niet 3x gezoend).

Gisteravond was dan de oorspronkelijke afspraak uit eten te gaan weer bij mij in de buurt. Maar hij stelde toen spontaan voor om samen te koken. Bij hem thuis (zijn dochter woont bij hem maar is op vakantie). En alweer een hele ontspannen en leuke avond. Hij raakte me af en toe even aan en toen ik opstond op te vertrekken trok hij me in zijn armen en hebben we gezoend. En hoe! Lief, teder, hartstochtelijk. Het was te merken dat hij het jammer vond dat ik niet bleef slapen om verder te gaan, maar hij zei niets. Ik stond zelf te trillen op mijn gelatine-benen. En echt, ik heb serieus overwogen te blijven maar ik voelde dat het nog geen tijd was voor seks. Hij bracht me naar mijn auto en omdat
hij zijn 2 reuzehonden erbij had, kwam er daar niets van uitgebreid afscheidnemen. Toen ik thuis was aangekomen heb ik een bericht gestuurd met een virtuele kus, gezegd dat ik het heel leuk vond en dat hoopte dat we elkaar weer zouden zien. Het antwoord was welterusten.

Tja en nu? Dit is helemaal nieuw voor me. We hebben vandaag af en toe contact gehad en ik heb geen idee wat een 'normale man' verwacht. Hij is gelukkig niet zo overdreven als de bovengenoemde mannen. Daar wist ik wel meteen wat ze van me vonden en wilden. Van hem weet ik dat dus niet. Ik vraag er ook niet naar, want ons contact is zo leuk en ontspannen en wil niets forceren. Ondertussen fladderen hordes vlinders hysterisch rond in mijn buik. Gelukkig ga ik morgen een weekje op vakantie en heb wat afleiding.

Nou, dit was mijn verhaal. Ben blij dat ik het even kwijt kon. Wordt vervolgd, hopelijk positief.

Deetster

bieb63

bieb63

03-06-2015 om 21:58

Klinkt leuk en positief

Ik zou gewoon inzetten (initiatief nemen) voor een volgende afspraak na je vakantie. Bij jou, bij hem of waar dan ook. En dan zien hoe het verder gaat. Toch?

wat leuk!

Je lijkt verliefd, hoe leuk is dat! probeer te genieten van het gevoel, niet te veel vooraf proberen te plannen, laat het maar een beetje gebeuren. Blijf vooral goed je gevoel en intuïtie volgen, als jij je er goed bij voelt, kan het toch niet heel verkeerd gaan?

Leuk om te lezen, hoop ook een vervolg hierop te lezen...

Geniet ervan!

creabea

creabea

04-06-2015 om 09:51

leuk toch?

en jij weet niet wat deze man van jou wil Het klinkt gewoon als een lieve man die zich niet teveel opdringt, helemaal prima! Het moet ook niet te snel gaan natuurlijk

Wow

Dat klinkt als een ontluikende liefde, gefeliciteerd . Ik zou inderdaad lekker een weekje genieten van je vakantie, en daarna contact opnemen om weer af te spreken. En die afspraak dan misschien zo plannen dat er wat meer van kan komen? Dus zorgen dat er geen kinders thuis zijn 's avonds laat...
Succes! Kom je nog eens vertellen hoe het is gegaan? En fijne vakantie natuurlijk!

Arawen

Arawen

05-06-2015 om 21:47

Leuk!

Heerlijk toch, dit.. Van genieten!

Die eerste twee waren duidelijk niets, van het verkeerde soort. Die laatste heeft echt behoorlijk potentieel om tot iets moois voor de langere termijn uit te groeien. Ik zit hier met mijn laptop op de bank met mijn man (die ik via internet ken.. op de bank naast me en ik heb hem jouw verhaal laten lezen, voor het 'mannen-perspectief'. Volgens hem is die laatste een 'goeie'. Wat onzeker misschien, nu twijfelend ('vind ze me soms niet leuk? Wilde ze me niet?'). Echt, je hebt geen idee hoe onzeker die mannen kunnen zijn, wij vrouwen zijn echt niet de enige hoor.. Je mag 'm best een beetje aanmoedigen..

Succes en geniet van je vlinders!

Deetster

Deetster

08-06-2015 om 19:12

vervolg

Wat een leuke feedback, ook van jouw man Arawen. Mijn vakantie is door omstandigheden na een dag afgebroken. Jammer maar nu heb ik wat meer vrije dagen voor wat anders. Hopelijk met de leuke man. We zijn per app blijven keuvelen. Niet continu maar wel met regelmaat. We zijn beide druk met werk, pubers en andere dingen. En we wonen een uur rijden van elkaar vandaan.

In ieder geval heb ik gister eindelijk durven vragen of hij me nog een keer wilde zien. Hij reageerde verbaasd. Hij dacht dat dat wel duidelijk was. We weten nog niet wanneer de volgende ontmoeting plaats zal vinden i.v.m. onze volle agenda's, maar dat het gaat gebeuren en dat we er allebei naar uitkijken staat vast. Nu sta ik mezelf eindelijk toe lekker te zwijmelen over de eerste zoen en me te verheugen op de hopelijk nog vele die volgen.

Happy Deetster.

Wat leuk!

Ik hoop dat je gaat genieten van je vlindertjes - zulke mooie beestjes! Veel plezier met de leuke man en tot die tijd, veel plezier met allerlei leuke dingen doen (eventueel met pubers).

Ik geniet een heel klein beetje mee - op afstand.

Jons

Arawen

Arawen

10-06-2015 om 20:15

Herkenbaar!

Haha heel herkenbaar dit, met dat werk, die pubers en dat uur auto rijden van elkaar vandaan.. Maar het is te doen hoor, ik bedoel, wij zitten inmiddels naast elkaar op de bank..

Nogmaals veel plezier en hou ons op de hoogte!

Deetster

Deetster

15-06-2015 om 16:04

nog geen nieuwe afspraak

Behalve wat uitwisselen van dagelijkse dingetjes is er nog niet gesproken over een vervolgafspraak. Ik heb het 1 keer gevraagd en dat vind ik wel goed zo. Rustig afwachten. Bijkomstigheidje: mijn mobiel is stuk dus kunnen we niet appen. Ben alleen via mail bereikbaar en heb hem mijn vaste nummer gegeven voor het geval hij me wil spreken/schrijven. Nu zal ik gauw genoeg weten of hij nog interesse heeft of niet.

Date-ster

Date-ster

16-06-2015 om 16:32

heel herkenbaar

Ik herken van je verhaal, en je word gek van onzekerheid....Je wil graag weten wat hij vind en tegelijk wil je dat niet vragen. En voor mannen gelden echt twee verschillende dingen: rollebollen in bed of een relatie. En omdat ze weten dat de meeste vrouwen eerder op t laatste uit zijn, voelen ze zich in t nauw gedreven. Heb helaas zelden een man gezien die daar heel eerlijk in was. En als ie dat was, ook nog begreep dat jij als vrouw daar weer niet op zat te wachten.
En naar wat ik begrepen heb, hebben jullie enkel gezoend. T kan zijn dat ie hoopt op signalen dat je zin hebt in een wilde nacht. Of hij is zlef aan t onderzoeken of hij meer wil dan seks. Ik vrees dat hij je toch geen relatie materiaal vind. Sorry, been therem done that, a thousand times. Als een man voor je gaat staat ie binnen 48 uur bij je op de stoep is mijn ervaring.
En dan kan ik je maar een advies geven: next. Nieuwe dates inplannen met niewe mannen en je suf lachen of je verbazen.

Deetster

Deetster

17-06-2015 om 15:58

Date-ster

Het is schijnbaar het ene of het andere uiterste. Bij alle 3 dates stonden ze ook binnen 48 uur op de stoep (nou ja van een restaurant). De 2 voorgangers van Leuke Man wilden gelijk sex en bleven me belagen met liefdesverklaringen.....tot nu toe.

Leuke Man en ik hebben nog steeds dagelijks contact. En reken maar dat ik niet uitgedeet ben als dit niets wordt.

creabea

creabea

18-06-2015 om 09:34

nouja zeg

misschien is hij gewoon verlegen? Je hebt toch dagelijks contact met Leuke Man? Het moet vast nog een beetje groeien, niks mis met een band die geleidelijk ontstaat, beter juist. Zo leer je elkaar beter kennen, toch?

Het zou wat zijn als uitsluitend mannen die binnen 48 uur op de stoep staan te hijgen een relatie willen/krijgen. Daar zou ik totaal op afknappen.

Niki73

Niki73

18-06-2015 om 11:01

Niet eens met Date-ster

Ik vind niet dat je zo rechtlijnig kunt denken, noch dat je zo rechtlijnig met mensen kunt omgaan. Deze man klinkt "goed" in mijn oren. Hij doet het rustig aan, wat is daar nou mis mee? Blijf contact houden, blijf praten, spreek zo snel mogelijk weer af. Natuurlijk kan het nog alle kanten op, de goede of de minder goede. Only time can tell. Succes!

Evanlyn

Evanlyn

18-06-2015 om 11:03

Ja hoor

Wij spaken maandenlang "gewoon" af voordat er iets gebeurde. Nu zijn we 20 jaar getrouwd, dus we hebben de schade wel ingehaald.

creabea

creabea

18-06-2015 om 12:37

precies!

hier eerst ook goede vrienden, en toen pas een liefdesrelatie. Grappig genoeg hadden een paar kleine dingetjes bij mij de ogen geopend, zoals een ander kapsel van de man en een sportieve actie tijdens een wandelingetje. Zo ontstond daar zomaar een aantrekkelijke man in die vriend! Andersom was het voor hem allang duidelijk, maar dat wist ik nog niet

Niki73

Niki73

18-06-2015 om 14:21

Deetster

Als de voorgangers je blijven belagen met liefdesverklaringen, zou ik nog één keer een niet mis te verstane reactie geven (desnoods: ik heb mijn grote liefde gevonden en laat me nu met rust) en daarna helemaal niet meer reageren, nooit meer. Voor je het weet, blijf je nog maanden- of jarenlang berichtjes ontvangen, en dat kan nogal een afknapper zijn voor Leuke Man. Dat zou zonde zijn.

Deetster

Deetster

18-06-2015 om 16:02

Niets meer gehoord

Niki, ik heb dat ook absoluut gedaan. En whatsapp en telefoontjes geblokkeerd, maar er blijven sms'en binnenkomen. Ik reageer al lang niet meer. Ik moet nog even goed googlen hoe ik zijn nummer helemaal kan blokkeren want zo eenvoudig is het niet.

Creabea, verlegen kan zijn. Maar het is nu helemaal stil na mijn berichtje hoe het met hem ging. Ik weet dat hij het heel erg druk heeft en laat hem verder met rust. Zoals ik al aangaf in de titel van dit draadje, ik weet niet meer goed hoe dat gaat met daten. Maar ik geloof dat het te beladen wordt zo. I just go with the flow.

Niki73

Niki73

19-06-2015 om 11:43

Blacklist

Ik gebruik een virusscanner met een blacklist-optie op mijn telefoon. De mijne is van Avira, er zijn er vast ook andere. De blacklist houdt ongewenste telefoontjes en sms'jes tegen.
Ik denk dat het wel belangrijk is dat je Leuke Man duidelijk laat weten dat je liefst snel nog een keer afspreekt. Anders denkt HIJ straks nog dat je niet echt geïnteresseerd bent. Er is helemaal niks mis mee om te zeggen dat je het vorige keer erg gezellig vond en dat je dat graag nog een keer over doet en wanneer hij daar tijd voor heeft. Stel desnoods een activiteit voor (heb je daar-en-daar al eens gewandeld/gefietst, het is daar heel mooi, ken je dat-en-dat restaurant) en kijk of hij toehapt. Je hoeft echt niet op een uitnodiging van hem te wachten, hoor! Die tijd zijn we al heel lang voorbij

creabea

creabea

22-06-2015 om 10:13

bellen?

Kun je Leuke Man niet bellen? Berichtjes blijven nogal vrijblijvend, en als je belt moet hij wel ingaan op een uitnodiging om af te spreken. Als hij er dan geen zin meer in blijkt te hebben, is dat tenminste ook duidelijk.

GS

GS

24-06-2015 om 22:06

En?

Hoe staan de zaken met Leuke Man?

Deetster

Deetster

02-07-2015 om 09:22

Nog steeds niets

Tot op heden niets meer vernomen van Leuke Man. Het laatste contact was eenzijdig. Ik vroeg hoe het met hem ging. En daarna een foto gestuurd van iets waar we allebei om hebben moeten lachen. Hij is weliswaar online, maar zwijgt in alle talen. Ik laat het er maar bij. Jammer en ook ietwat onbeleefd, maar weer een ervaring rijker.

jammer

Jammer, Deetster, dat deze leuke man toch niet zo leuk blijkt te zijn. Wellicht is het wel een troost te weten dat je nog verliefd kunt worden, volgende keer op een écht leuke man! En vertel je daar dan ook nog eens over?

Waarom

Is een leuke man die op een gegeven moment niks meer wil ineens geen leuke man meer? Ben je alleen leuk als je voldoet aan de verwachtingen van de dames hier? Als zij iets met jou willen dan moet jij dat ook willen en zo niet dan ben je dus niet leuk meer?

Distel

Distel

02-07-2015 om 10:43

mwoah

Ik had liever gezien dat (leuke) mannen gewoon kunnen zeggen dat het ze wat tegenvalt, het toch net niet is wat ze willen, dat ze liever verder gaan zonder je, dat de afgelopen tijd leuk of niet leuk was, maar dat het hierbij blijft.
Maar je moet zo idioot vaak gewoon maar afwachten en raden.

Zie het bij mn dochter ook gebeuren. Jonge mannen die om antwoorden heendraaien, zelfs bij directe vragen of gewoon zwijgen en zij maar raden wat het kan zijn.

Laatst op tv een stukje over gezien en inderdaad zei de grote groep mannen: dat durven "we" niet goed, weten niet hoe, maarrrr we respecteren vrouwen wel hoor!
Toen zei de host van de show: respecteer ons zoveel dat je ons de waarheid durft te vertellen.
Kortom, beetje ballen tonen en doen wat mannen altijd over zichzelf zeggen, namelijk dat ze to the point zijn, duidelijk zijn. En dat dan weer niet proberen te verwarren met bot en horkerig.
t Is misschien even oefenen, maar het kan.

het punt is

Dat heel veel vrouwen wel graag zeggen dat ze gewoon duidelijk gezegd willen worden waar eht op staat, amar als je dat doet niet zo fijn reageren ofmet ellenlange tegenwerpingen komen om aan te tonen dat de betreffende man het helemaal verkeerd ziet.

In dit geval was er overigens nog helemaal geen sprrake van een relatie maar waren er enkel wat afspraakjes geweest. Dan is er geens rpake van "verder gaan zonder de ander", als in eenv roeg stadium van het daten de belangstelling opens dudelijk afneemt dan is het toch wel duidelijk lijkt mij.

Je doet nou trouwens alsof vrouwen wel altijd zo duidelijk en direct zijn. Mijn ervaring is anders. De meeste vrouwen brengen liever ook geen slechte boodschap of komen met kulsmoesjes.

Het is gewoon hoe het daten tegenwooridg gaat met al die datingsites. Je maakt een afpsraak met iemand en tegelijekrtijd chat je nog emt tien anderen en wie weet, dat een ander twee dagen later met jou wil afspreken. dan ga je ook naar die date en is dat toch leuker. Dan ga je daar eerst eens verder mee om te kijken of het wat wordt, zo ja, dan is het voorbij met de eerste, zo nee, dan neem je wellicht weer contact op met nummer één.

Distel

Distel

02-07-2015 om 11:52

jawel, maar

Geen idee of vrouwen daar echt zo in staan, maar ik hoor liever de waarheid (nogmaals, dat is anders dan bot zijn)dan dat ik af zit te wachten. Ik ben een keer netjes afgewezen en dat vond ik jammer maar had wel bewondering voor eerlijkheid van de man. Beter dan dat onzekere wachten of hij nog gaat bellen/reageren/op komt dagen. Dan is het klaar en kun je verder.

Ik heb mijn kinderen geleerd niemand aan het lijntje te houden en dat is hoe ze in relaties staan, of met afspraakjes en ook vriendschappen omgaan.
Als een jonge man vraagt of ze wat willen drinken, dan zijn ze eerlijk. Netjes, beleefd en eerlijk.
Hoe er met hen om wordt gegaan is misschien de manier die jij net beschreef.
Maar mijn dochter is dan aan het "wachten" omdat zij het niet netjes vindt om zo met mensen om te gaan en tweede keus wil ze niet zijn.

Het is met datingsites wel makkelijker iemand te ontmoeten, maar er kleven veel nadelen aan en mijn vertrouwen zou daar niet echt door groeien.

Deetster

Deetster

14-07-2015 om 14:51

Leuke man

Ik heb helemaal geen negatief waarde-oordeel over Leuke Man hoor! Ik had het wel netjes gevonden als hij eerlijk gezegd had dat hij geen contact meer wilde.

Verder had ik geen actieve chats of contacten en heb me ook afgemeld toen ik hem had ontmoet. Het blijft een leuk fenomeen zo'n dating site maar op het moment heb ik er geen behoefte aan. Ik voel me niet afgewezen en mijn leven is druk en leuk genoeg. Mocht hij zich toch weer melden (hij heeft me niet uit zijn whatsapp of facebook contacten gewist) zal ik hem graag weer ontmoeten en misschien horen wat de reden van zijn stilzwijgen is geweest. Zo niet, is er geen (leuke) man overboord.

Enne Mark, ik ben niet van de kulsmoesjes of meerdere lijntjes uitgooien. Dat is me te hectisch.

D.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.