Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Controle in huwelijk werkt verstikkend?


Index224 schreef op 01-02-2024 om 19:14:

[..]

Mag hij even onderzoeken of die vrouw net zo leuk/lekker is als TO en als blijkt dat dat niet zo is dan zeker terugkomen. Ja dahaaag. Niet doen hoor TO. Het is graag of niet.

Ja gun die man ook wat. Dan heb je meer kans je huwelijk te redden dan zo drastisch te doen in mijn ogen. Hij leeft ook maar een keer en is al sinds jong samen. Dan krijgt hij nu de paniek van nooit meer een ander is dit alles etc. Geef hem die ruimte. Kijk eens naar de spijtcijfers van scheidingen. Zet even je ego aan de kant en denk wat ruimer. Huwelijk is iets belangrijker dan een paar keer seks en wilde haren verliezen voor mij. 

Moederkareltje schreef op 01-02-2024 om 19:19:

[..]

Ja gun die man ook wat. Dan heb je meer kans je huwelijk te redden dan zo drastisch te doen in mijn ogen. Hij leeft ook maar een keer en is al sinds jong samen. Dan krijgt hij nu de paniek van nooit meer een ander is dit alles etc. Geef hem die ruimte. Kijk eens naar de spijtcijfers van scheidingen. Zet even je ego aan de kant en denk wat ruimer. Huwelijk is iets belangrijker dan een paar keer seks en wilde haren verliezen voor mij.

Spijtcijfers? Waar haal je die vandaan? Ik hoor toch vooral gejubel dat mensen die zeggen, ik had veel eerder moeten scheiden? 

Moederkareltje schreef op 01-02-2024 om 19:19:

[..]

Ja gun die man ook wat. Dan heb je meer kans je huwelijk te redden dan zo drastisch te doen in mijn ogen. Hij leeft ook maar een keer en is al sinds jong samen. Dan krijgt hij nu de paniek van nooit meer een ander is dit alles etc. Geef hem die ruimte. Kijk eens naar de spijtcijfers van scheidingen. Zet even je ego aan de kant en denk wat ruimer. Huwelijk is iets belangrijker dan een paar keer seks en wilde haren verliezen voor mij.

“Paar keer seks en wilde haren verliezen.” En liegen, bedriegen, vertrouwen beschamen, net doen alsof TO hem verstikt. 

Moederkareltje schreef op 01-02-2024 om 19:19:

[..]

Ja gun die man ook wat. Dan heb je meer kans je huwelijk te redden dan zo drastisch te doen in mijn ogen. Hij leeft ook maar een keer en is al sinds jong samen. Dan krijgt hij nu de paniek van nooit meer een ander is dit alles etc. Geef hem die ruimte. Kijk eens naar de spijtcijfers van scheidingen. Zet even je ego aan de kant en denk wat ruimer. Huwelijk is iets belangrijker dan een paar keer seks en wilde haren verliezen voor mij.

Ben het met je eens. Overigens is het nog maar de vraag of er seks heeft plaats gevonden. Is niet altijd zo. Die vrouw heeft hem mooie verhalen vertelt over vrijheid in een relatie en dat zijn relatie ongezond is. Geef hem de ruimte om na te denken. Geef wel je grens aan. TO moet sterk worden en geen afhankelijkheid naar hem toe. Dus geen gesmeek, geen geschreeuw o.i.d.. Dat stoot af. TO moet laten zien wie ze was. Kleed je leuk de komende tijd. Make-upje, geen huispak. Huilen doet ze maar uit zijn zicht.

Ruud1971! schreef op 01-02-2024 om 19:37:

[..]

Ben het met je eens. Overigens is het nog maar de vraag of er seks heeft plaats gevonden. Is niet altijd zo. Die vrouw heeft hem mooie verhalen vertelt over vrijheid in een relatie en dat zijn relatie ongezond is. Geef hem de ruimte om na te denken. Geef wel je grens aan. TO moet sterk worden en geen afhankelijkheid naar hem toe. Dus geen gesmeek, geen geschreeuw o.i.d.. Dat stoot af. TO moet laten zien wie ze was. Kleed je leuk de komende tijd. Make-upje, geen huispak. Huilen doet ze maar uit zijn zicht.

Oh ja!! Ben jij maf!! Zal ze zich nu moeten uitsloven voor hem? 

Zou die willen!!!

Ruud1971! schreef op 01-02-2024 om 19:37:

[..]

Ben het met je eens. Overigens is het nog maar de vraag of er seks heeft plaats gevonden. Is niet altijd zo. Die vrouw heeft hem mooie verhalen vertelt over vrijheid in een relatie en dat zijn relatie ongezond is. Geef hem de ruimte om na te denken. Geef wel je grens aan. TO moet sterk worden en geen afhankelijkheid naar hem toe. Dus geen gesmeek, geen geschreeuw o.i.d.. Dat stoot af. TO moet laten zien wie ze was. Kleed je leuk de komende tijd. Make-upje, geen huispak. Huilen doet ze maar uit zijn zicht.

Jij gaat er vanuit dat ze de beste man überhaupt nog in haar leven wil, met je make-upje. Ik ben gelukkig nooit in deze positie geweest en hoewel ik niet weet hoe ik zou reageren vermoed ik dat ik toch echt te pissig zou zijn om me druk te maken of ik voor hem wel aantrekkelijk was. Van een nieuwe vlam kun je het sowieso niet winnen trouwens. Zonde van de moeite. 

Ruud1971! schreef op 01-02-2024 om 19:37:

[..]

Ben het met je eens. Overigens is het nog maar de vraag of er seks heeft plaats gevonden. Is niet altijd zo. Die vrouw heeft hem mooie verhalen vertelt over vrijheid in een relatie en dat zijn relatie ongezond is. Geef hem de ruimte om na te denken. Geef wel je grens aan. TO moet sterk worden en geen afhankelijkheid naar hem toe. Dus geen gesmeek, geen geschreeuw o.i.d.. Dat stoot af. TO moet laten zien wie ze was. Kleed je leuk de komende tijd. Make-upje, geen huispak. Huilen doet ze maar uit zijn zicht.

Dit is een grap toch?

Pippeltje schreef op 01-02-2024 om 19:45:

[..]

Oh ja!! Ben jij maf!! Zal ze zich nu moeten uitsloven voor hem?

Zou die willen!!!

Ze moet het ook niet direct voor hem doen maar voor haarzelf. Ze laat zien dat ze sterk. Zo'n beeld heeft die nu niet over haar. Waarschijnlijk heeft die al met die fijne vriendin gesproken dat ze gaat smeken, jammeren enz enz.  Het tegendeel laten zien zal hem pas wakker maken. Vergeet niet dat hij beïnvloed wordt he.

Ruud1971! schreef op 01-02-2024 om 19:56:

[..]

Ze moet het ook niet direct voor hem doen maar voor haarzelf. Ze laat zien dat ze sterk. Zo'n beeld heeft die nu niet over haar. Waarschijnlijk heeft die al met die fijne vriendin gesproken dat ze gaat smeken, jammeren enz enz. Het tegendeel laten zien zal hem pas wakker maken. Vergeet niet dat hij beïnvloed wordt he.

Ik ben het wel met je eens. Toon je sterke kant. Maar niet om hem terug te krijgen, maar voor jezelf. 

Oh wat ontzettend verdrietig voor jou! Ook ik herkende de signalen helaas zoals een aantal anderen. 

Helaas heb ik verder geen tips voor je. Ik kwam er pas achter dat er een ander was nadat er al een lange affaire had plaatsgevonden. In eerste instantie wilde ik dan ook scheiden. Mijn man niet, we zijn nu nog bezig met herstel... wat mij heeft geholpen is voor mezelf kiezen. En mijn man had de keus; zij of ik. 
Uiteindelijk duurde het best lang voordat mijn man 'los' was van haar. Pas nadat ik hem een paar dagen weg gestuurd had besefte hij echt hoe het zou zijn om ons gezin kwijt te raken.  

Bedenk voor jezelf wat jij nodig hebt in deze situatie en bespreek met je man dat je in het belang van jullie kindjes wilt denken. Ik denk dat je je sterker zult voelen als je enigsinds controle kunt hebben over je eigen deel van je leven/ jullie gezin. Veel sterkte!

Ruud1971! schreef op 01-02-2024 om 19:37:

[..]

Ben het met je eens. Overigens is het nog maar de vraag of er seks heeft plaats gevonden. Is niet altijd zo. Die vrouw heeft hem mooie verhalen vertelt over vrijheid in een relatie en dat zijn relatie ongezond is. Geef hem de ruimte om na te denken. Geef wel je grens aan. TO moet sterk worden en geen afhankelijkheid naar hem toe. Dus geen gesmeek, geen geschreeuw o.i.d.. Dat stoot af. TO moet laten zien wie ze was. Kleed je leuk de komende tijd. Make-upje, geen huispak. Huilen doet ze maar uit zijn zicht.

  Waar haal je dit uit “Die vrouw heeft hem mooie verhalen vertelt over vrijheid in een relatie en dat zijn relatie ongezond is” 
Is hij zo dom om daarin te trappen dan? Dit wordt vaak als smoes gebruikt maar dit is dus niet altijd het geval. De 3de is niet het probleem, dat is hij! 

Donna! schreef op 01-02-2024 om 20:03:

[..]

Waar haal je dit uit “Die vrouw heeft hem mooie verhalen vertelt over vrijheid in een relatie en dat zijn relatie ongezond is” ?
Is hij zo dom om daarin te trappen dan? Dit wordt vaak als smoes gebruikt maar dit is dus niet altijd het geval. De 3de is niet het probleem, dat is hij!

Ja mensen zijn dom om erin te trappen zeker als je niet goed in je vel zit of ontevreden bent. Het gebeurt zo vaak dat vrienden/collega's negatieve invloed hebben op je relatie. En ja hij is verantwoordelijk dat klopt. Ik herkende dit verhaal gelijk omdat mijn vrouw ook zo beïnvloed was door haar fijne collega (s). 

Komt me allemaal bekend voor…heb het ook meegemaakt.

Hij zoekt gewoon een excuus om jou te mogen verlaten en dit is zijn verhaaltje. Dan ligt het niet aan hem maar aan jou.
Iemand die jou slecht laat voelen over jezelf terwijl hij zelf fout zit, is niet goed voor jou.

Ken je de vrouw in kwestie? Ik heb de minnares van mijn ex ontmoet destijds en ze zij dat hij mij heel anders had voorgeschilderd dan zij van me vond. Ik zou een vreselijk mens zijn, maar ze vond me een lieve moeder voor de kinderen en een leuk mens. Zij heeft het na een tijdje uitgemaakt met hem.

Toch doorgezet met de scheiding hoor, en nu al weer jaren gelukkig met een ander (en hij ook)

Ik wens je veel wijsheid toe en blijf geloven in je goede zelf, met jou zijn er velen die hierdoorheen zijn gegaan en ook weer goed terecht zijn gekomen. 

Gun de kinderen hun vader, hou het zakelijk en huil eerst eens lekker uit. En dan weer door met je leven.
Sterkte!

Een proefscheiding is misschien zo'n gek idee nog niet. Ga een weekend in een hotel en laat hem alleen met de kinderen, kan hij alvast wennen aan de geneugten van het co-ouderschap. Geen garantie natuurlijk, maar het zou best kunnen dat dan blijkt dat die leuke mevrouw niet meteen staat te popelen om in het gat te stappen dat dan valt. Misschien wordt hij dan wakker.

Sorry, ik bedoelde eigenlijk een week in een hotel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.