Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-02-2025 om 23:12
Mijn huidige vriend heeft vrij intens contact met het zoontje van zijn ex.
Toen zij samen waren, wilde de ex nooit kinderen. Mijn vriend was nog altijd dol op haar en bleef contact houden. Toen zij een aantal jaar single was besloot ze een donor te gebruiken. Toen de kleine eenmaal geboren was, kwam hij geregeld daar over de vloer en zag zichzelf toch als een soort vader figuur.
Nu 6 jaar later is dat contact er nog steeds, lees bijna wekelijks video bellen en geregeld afspreken.
Ik voel me hier totaal niet prettig bij.
Nu hebben we een discussie over het verminderen van het contact. Hij was dus uitgenodigd voor het verjaardagsfeestje van de kleine, waar dus zijn ex-schoonfamilie ook zou zijn. Voor hem de normaalste zaak van de wereld, zo vertelde hij het ook 3 dagen vantevoren. Een compromis sluiten over het wel op bezoek gaan, maar niet naar het feestje, werdt door hem gelijk van tafel geveegd. Terwijl ik al plannen voor ons aan het maken was.
Kleine zij-note. Op de verjaardag van mijn eigen zoontje, 2 weken eerder kwam hij te laat. Maar bij die kleine moest en zou hij om precies het tijdstip dat het feestje begon daar zijn. Dus met andere woorden moeten wij schuiven voor die kleine.
Hij heeft aangegeven dat hij het contact niet wil verbreken, noch minderen. Ik twijfel of er dan wel een toekomst voor ons is. En of ik hem voor het ultimatum moet stellen, of zij, of wij.
Nu is mijn vraag hoe denken jullie over deze situatie?
05-02-2025 om 23:24
Hoe ik erover denk is dat ik het geweldig zou vinden als een pleegvader intensief contact zou onderhouden met een kind wat hem al vanaf baby af aan kent en waarschijnlijk aan hem gehecht is. Ik zou dat beiden nooit willen ontnemen. Er zijn biologische vaders die heel wat minder voor hun kinderen doen na een scheiding. Het toont karakter van hem.
05-02-2025 om 23:48
Ga weg bij die man, dan is hij van je jaloerse en controlerende gedrag verlost.
06-02-2025 om 03:11
Het klinkt als heel natuurlijk dat je vriend kontakt heeft met dat kindje. Wekelijks videobellen is normaal.
Maar het klinkt als dat jij merkt dat hij daarnaast ook veel gericht is op zijn ex.
Als dat zo is moet daar denk ik over gepraat worden door jullie.
Voel je je geliefd door je vriend? Ben je lief voor hem?
Het is jullie leven en je moet het zelf mooi maken.