Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

Paddington

Paddington

18-03-2013 om 13:22

Confronteren of laten gaan

Nu ruim een jaar geleden heeft mijn (binnenkort) ex aangegeven niet meer met mij verder te willen.
Nu hadden wij na 17 jaar huwelijk natuurlijk een gemeenschappelijke vriendenkring. Één gezamenlijke vriendin was ook de boekhoudster van onze bedrijven. In het begin leek het erop dat ze onpartijdig zou blijven. Helaas duurde dat niet lang. Mijn ex is namelijk een meester in manipuleren en hij heeft zijn manipulatieve krachten ook op haar losgelaten.
Dat zij voor hem heeft gekozen is duidelijk. Alle verjaardagen van haar en haar gezin, waar wij altijd bij aanwezig waren, zijn aan mij voorbij gegaan. Dus niet een alternatieve datum, vanwege het ongemakkelijke als wij beide aanwezig zouden zijn, maar gewoon ik niet, hij wel.
Een ander punt is dat zij de cijfers van het bedrijf van mijn ex zo probeert te draaien dat hij een heel laag inkomen heeft. Nu heb ik dit gezien en ik kan hardmaken dat het anders zit, dus druk maak ik mij er niet meer om. Waar ik mij wel druk om maak is haar verraad naar mij toe. Het doet gewoon pijn.
Nu wil het dat ik morgenavond naar haar toe moet vanwege de belastingpapieren. Het liefste zou ik niet gaan en haar gewoon nooit meer zien.
Wat vinden jullie dat ik morgenavond moet doen, moet ik haar confronteren met haar verraad, of moet ik het maar gewoon zo laten. Dus de papieren invullen en daarna weer zo snel mogelijk daar weggaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Iemand anders?

Kun je niet iemand anders voortaan je papierwerk laten doen? En haar dan laten weten dat je dat haar niet meer toevertrouwd, en waarom.

Laatste keer

Morgenavond naar haar toegaan met die belastingpapieren om voor de laatste keer van haar diensten gebruik maken.

Je bedankt haar voor de afgelopen jaren en vertelt dat je voortaan ergens iemand anders de aangifte laat doen. Als reden geef je op dat je hebt gemerkt dat het contact in de afgelopen tijd minder intensief is geworden en dat de scheiding naar jou idee voor een verwijdering heeft gezorgd tussen jullie.

Ik zou het niet hebben over wat zij verder allemaal voor je ex doet of haar gaan beschuldigen. Houd het bij jezelf en houd de eer aan jezelf.

Geen laatste keer!

Als die dame de cijfers van jouw ex zo kan manipuleren dat het lijkt of hij een laag inkomen heeft, dan kan ze jouw cijfers zo manipuleren dat je meer winst hebt gemaakt dan nodig (door aftrekposten niet op te voeren). Ik zou haar niet meer met haar tengels aan mijn boekhouding laten zitten!
Als zij jou niet meer uitnodigt mag je concluderen dat de vriendschap voorbij is en dan ben je haar ook geen uitleg meer verschuldigd. Ik weet niet waar je woont, ik kan je zo twee heel betrouwbare boekhouders aanraden die je graag zouden willen helpen.
Mocht de dame in kwestie nog spullen van je hebben, haal die dan op en maak ter plekke een einde aan die samenwerking.

Vic

Vic

18-03-2013 om 16:00

Zeker niet nog een keer

Ik zou er niet op durven vertrouwen dat jouw aangifte naar beste kunnen wordt gedaan en je ex niet allerlei persoonlijke zaken te horen krijgt. Dus voor dit jaar zou ik uitstel aanvragen en dan op zoek gaan naar iemand anders die voortaan je zaken regelt.

Rafelkap

Rafelkap

18-03-2013 om 17:24

Actie

Ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters. Nee, je vertrouwt haar niet meer en wil haar liever niet meer zien. Dus niet teveel woorden aan vuil maken, maar actie! Afspraak met haar afzeggen, uitstel aanvragen bij de belastingdienst en naar een andere boekhouder zoeken, dan zul je je een stuk beter voelen. Sterkte!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-03-2013 om 17:26

Ik ook

Direct een ander zoeken. Zij heeft haar keuze gemaakt, nu moet jij dat ook doen. Een gesprek zou ik er niet meer aan wagen, daarvoor vind ik het te onbeschoft wat zij gedaan heeft. Mensen die je laten vallen als een baksteen zijn de praat niet waard, dus neus in de lucht en op zoek naar een betere!

Paddington

Paddington

19-03-2013 om 08:54

Bedankt voor alle tips

Ik ga er zeker wat mee doen.
Ik moet wel nog bij haar langs om al mijn spullen op te halen, dus de afspraak zeg ik niet af. Het gaat alleen anders lopen dan zij denkt.

Factuur

En mocht ze je nog willen verrassen met een factuur voor de laatste bewezen diensten, dan zou ik bluffen. 'Weet je zeker dat je me die wilt laten betalen, terwijl ik kan bewijzen dat jij de cijfers van ex hebt gemanipuleerd?' Als ze vals wordt gewoon de inspectie erop afsturen. Jij laat niet met je sollen!

donderkopje

donderkopje

20-03-2013 om 17:44

Heel goed: wegwezen!

Heel goed dat je weggaat!
No way dat ze nog aan je cijfers mag zitten!

Sterkte met het laatste gesprek!

En?

Hoe is het afgelopen?
Ik ben wel benieuwd. Ik hoop goed; dat je je spullen hebt mee kunnen nemen en inmiddels een andere, betrouwbare, persoon heeft gevonden die je helpt met je aangifte?

Paddington

Paddington

25-03-2013 om 10:35

Redelijk

Ik heb mijn spullen meegekregen en inmiddels zelf aangifte gedaan. Een beetje hulp van de belastingsite en de belastingtelefoon en het viel mij heel erg mee.

Mijn verdere administratie had ik al met ingang van 1 januari bij haar weggehaald.

Nog maals bedankt voor alle reacties!

+ Brunette +

+ Brunette +

25-03-2013 om 15:49

Goedzo.

Een niet al te ingewikkelde belastingaangifte kun je best zelf doen, het is een vervelend klusje, dat wel. Maar je bent weer een stukje onafhankelijker geworden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.