Relaties Relaties

Relaties

leerkracht

leerkracht

16-03-2013 om 19:41

Collega

Moet even mijn frustratie kwijt:

Ik werk op een basisschool. Twee jaar geleden bleek dat mijn collega het wel heel goed met de directeur kon vinden. Ze waren altijd bij elkaar. Gaandeweg bleek dat hun beider relaties over waren. Mijn collega bleek ook verhuisd, kwamen we per toeval achter. Na het een hele poos te hebben aangekeken hebben we het maar eens aangekaart. Nee, er was niet sprake van een relatie. Ondertussen reden ze altijd met elkaar mee, mogen wij niet weten waar ze woont en zijn ze samen naar Israël geweest, waar wij ook per toeval achter kwamen, ik heb het aan haar gevraagd maar dat wordt ontkend.

Directeur is inmiddels weg, sinds kerst. Maar na de voorjaarsvakantie kwam zij niet op school omdat ze voor een zieke vriend moest zorgen. Nu drie weken later blijkt dit onze ex-directeur te zijn. Ze zorgt voor hen en helpt hem op zijn boerderij. Hij heeft een zware operatie gehad. Ik heb het op de man af gevraagd of ze samen wonen. Nee dat was niet zo, ze kunnen het goed met elkaar vinden. En ik vroeg of ik mocht weten waar ze woonde, nee dag mocht ook niet.

Laat ik me nu in de maling nemen? Of moet ik meer vertrouwen hebben?? Het kan me helemaal niets schelen met wie ze wat en wanneer doet, maar zo geheimzinnig?? Of zie ik dingen die er niet zijn? Ik heb het gevoel dat ze nu al een jaar tegen mij en de rest van het team niet eerlijk is. Dat zit me dwars. Ik weet ik moet het loslaten, dat ging ook prima totdat we deze werk hoorden dat de zieke vriend onze ex directeur is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

16-03-2013 om 19:54

Waarom

Waarom is dit jouw probleem? Functioneert je collega niet naar behoren? Ze hoeft aan jou toch geen verantwoording af te leggen over wat ze met wie doet buiten werktijd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-03-2013 om 23:57

Eens met vic

Al weet ik wel uit ervaring hoe vervelend het is als je zo voorgelogen wordt. Ik voelde me toen echt niet serieus genomen door mijn collega.

Maar inderdaad: je hebt er feitelijk geen last van, dus het gaat je eigenlijk niks aan met wie zij het doet buiten werktijd. Het zegt hooguit iets over hoe zij als persoon in elkaar zit. Dat was in ieder geval wat ik er bij mijn collega aan overhield. Een gevoel van: jij bent apart, en kunt blijkbaar heel makkelijk ijskoud iemand niet de waarheid vertellen.

Absurd

echt te gek dat je je bemoeid met hun persoonlijke verhouiding. bovendien zijn er ontelbare schakeringen tussen een liefdesrelatie en een vriendschap, dat je helemaal niet weet of ze wel of niet liegt. het zegt meer over de manier waarop jij in het leven staat dan over je collega.

Laat het los

Niet jouw probleem, en is er uberhaupt wel een probleem?

Het is niet je recht om een antwoord te eisen, te krijgen of te willen.

Waarom er zo indringend naar vragen, wat is het probleem eigenlijk?

Laat het los, move on. Je collega heeft je een antwoord gegeven, het zegt ook iets over jou dat je blijft wroeten.

Ik sluit me aan bij anderen

het gaat je werkelijk niets aan!!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

17-03-2013 om 11:27

Mijn duit

Zoals je het verteld zou ik jou de lastige collega vinden, eerlijk gezegd. Waarom vraag je een collega de hele tijd zo indringend over haar privé leven? Wat maakt het uit? Ook al hadden ze niks behalve stomende sex in de sm kelder in zijn boerderij, zolang het hun functioneren niet in de weg staat maakt het toch niet uit behalve dan dat t lekker smeuïg roddelvoer is ? Of had je zelf een oogje op de directeur?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pippe Lientje

Pippe Lientje

17-03-2013 om 12:34

Ik denk dat jullie dit wel heel erg van

een kant af bekijken. Ik begrijp wel dat het een vervelend gevoel is dat je leidinggevende een relatie heeft met een collega van je. Nu is dat dan niet meer de directeur, maar dat een collega zo geheimzinnig doet over haar woonadres zou ik ook bijzonder vinden . Dat je zo'n collega niet echt kan vertrouwen begrijp ik wel.

Jullie veroordelen de leerkracht in deze wel heel snel hoor.

Sancy

Sancy

17-03-2013 om 12:41

Macht

Een (mogelijke) liefdesrelatie tussen een leidinggevende en een ondergeschikte is niet zomaar een relatie, maar één die doorwerkt in de werkverhoudingen. Niet alleen de werkverhouding van de 2 betrokkenen maar ook die met en tussen de collega's.
"Bij een relatie tussen een leidinggevende en zijn ondergeschikte is dat [inmenging in persoonlijke levenssfeer] anders. Ondergeschiktheid en afhankelijkheid spelen in de verhouding tussen werkgever en werknemer een belangrijke rol bij de beoordeling en afweging van alle belangen. Instructies opvolgen, of beter gezegd: het naast je neerleggen van instructies, en het uitoefenen van controletaken, komen bij een liefdesrelatie in een ander daglicht te staan. In zulke verhoudingen wordt van een leidinggevende wordt van een leidinggevende juist wel verwacht dat hij openheid van zaken geeft om een negatieve geruchtenstroom te voorkomen."

juf

juf

17-03-2013 om 14:43

Meegemaakt

Hier had de directeur een relatie met een collega. Na een jaar of zo was het uit en toen ging hij met een andere collega. Tranen alom en gedoe in het team. De twee dames konden ook niet samen buiten zijn tijdens pleinwacht dus eentje is overgeplaatst naar een andere bouw.Wanneer ik me ziek wou melden nam zij 's ochtends de telefoon aan en ik wist dat zijn wachtwoord wist van de mail omdat ik wel eens een mail van haar kreeg op naam van de directeur. Ik kon mijn directeur in feite niet als directeur mailen omdat collega meelas.
Ex vertelde dat ze niet snapte waarom hij met nieuwe vriendin ging, ze hadden in bed uitgebreid alle collega's doorgenomen op seksuele aantrekkelijkheid. En dan moet ik serieus een funstioneringsgesprek gaan voeren.
Ik vind dat een relatie op de werkvloer bij een ongelijke functie niet kan.
In jouw geval is de directeur weg en je hebt er niets mee te maken. Privé is privé en sommigen hechten daar meer waarde aan dan anderen. Dat maakt haar niet tot een goede of slechte collega. Je bent collega's, geen zandbakvriendinnen.

Heks

Heks

17-03-2013 om 19:43

Kort door de bocht

De reacties hierboven zijn te kort door de bocht. Waar in een team wordt gelogen en gedraaid is de veiligheid en saamhorigheid in het geding. Als je weet dat je over kwestie 1 bent voorgelogen en dat er nog steeds gedraaid en gelogen wordt, dan vraag je je af wat er allemaal nog meer speelt. Het schept een sfeer van wantrouwen, niet echt leuk. Bovendien kun je je afvragen wie over welke (pijnlijke en/of privé) informatie beschikt. Inderdaad gaat het een collega en geen zandbakvriendin, maar ze heeft bewezen te liegen en te draaien en dat nog steeds te doen en dat schaadt de teamgeest en het vertrouwen; je weet niet waar ze staat en wat je aan haar hebt en dat is lastig samenwerken en vertrouwen.

Heks

Heks

17-03-2013 om 19:46

Teamleider

Het is essentieel dat zij heeft gelogen en liegt over een relatie met de (voormalig) teamleider. Als ze nu loog over haar romance met de glazenwasser was het inderdaad een privézaak en moest TS zich met haar eigen zaken bemoeien.

rode krullenbol

rode krullenbol

17-03-2013 om 20:42

Vraag

Wat ik me afvraag, is of leerkracht in het verleden misschien heeft meegemaakt dat haar collega door de voormalige directeur is voorgetrokken bij de verdeling van taken en posities.

Else

Else

18-03-2013 om 09:43

Vraag

Ik begrijp wel dat het moeilijk zit. Heb het zelf meegemaakt op mijn werk. De
coördinator van ons team had een wat innigere band met de teamleider dan je normaal gesproken normaal zou moeten vinden. Ik heb ze zelfs met een collega 'betrapt' toen ze samen uit de wc kwamen???!!! (ze hebben ons nooit gezien…). Er werd een hele act opgevoerd wat wij van verre konden aanschouwen. Eerst ging zij dan naar binnen (van de pauze), terwijl hij bewust op de gang bleef (wij stonden helemaal vooraan in de gang die erg lang was en konden het hele tafereel zien door de klapdeuren). daarna ging hij met ogeheven hoofd naar binnen alsof hij ergens anders vandaan kwam…yeh, right!!

Sindsdien vertrouwde ik hem gewoon niet meer. Echt met alles wist ik gewoon dat die coördinator er ook van wist en de vinger in de pap had. het werkt niet lekker meer. Als je hem iets in vertrouwen wilde meedelen, wist je gewoon dat die muts het ook te horen kreeg…Dat werkt niet.

We ondervonden er geen direct echt aanwijsbaar nadeel van, maar je merkte wel dat hij zich liet lijden door haar oordeel (die echt niet altijd juist was), dus indirect bepaalde zij alles. Het geeft argwaan binnen de groep wat je juist niet wil.

Vic

Vic

18-03-2013 om 12:59

Het is toch opgelost?

Over het algemeen is het ongewenst als er liefdeskoppels ergens werken in een gezagsverhouding, maar hier is het toch opgelost? De directeur is ergens anders gaan werken. We hebben het bij ons op het werk ook wel eens gehad, teamleider en afdelingssecretaresse. Ze konden het heel goed vinden samen, en toen ging zij scheiden. Vervolgens ging hij scheiden, kregen ze een relatie en werd zij overgeplaatst. Het vermoeden van die relatie bestond bij ons natuurlijk al veel langer. Tja, zo gaan die dingen. Als je er niet persoonlijk nadeel van hebt, zou ik die collega lekker laten. Het is ook wel begrijpelijk dat ze het niet aan de grote klok hangt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-03-2013 om 17:13

Juist ja heks

Zo heb ik het ook ervaren. Als het gonst van de geruchten en collega komt bij mij haar hart luchten omdat ze het zo zwaar heeft en het blijkt dan achteraf heel erg anders in elkaar te steken, nou dan gaat dat echt wel ten koste van het vertrouwen in elkaar.

Ik vind de reacties dus ook wat te kort door de bocht, al met al.

Ely

Ely

18-03-2013 om 23:12

Maar... zoals vic al zegt

De directeur werkt er niet meer dus er is geen situatie meer. Als het nu nog actueel was was het wat mij betreft anders geweest maar nu....

Er zit ook iets in de manier waarop TS het beschrijft. Dat is natuurlijk pure invulling maar ik zie haar in gedachte met haar handen in haar zij zeggen dat ze het nú wel eens wil weten.

Maar goed, nogmaals dat is mijn fantasie . Feitelijk te lezen is: de directeur werkt er niet meer, situatie opgeheven, wat ze wel en niet met elkaar hebben is leuk voor de roddel maar als ze er niks over kwijt willen, lekker laten gaan. Sommige mensen hebben nou eenmaal wat gecompliceerdere relaties dan anderen, is mijn ervaring

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

anne

anne

21-03-2013 om 14:10

Loslaten

Werk en privé gescheiden houden,zeggen ze altijd,dat lijkt me een verstandige houding.Dat is wellicht dat wat jouw collega heeft gedaan?
Ik zie ook niet in waarom ze dit aan de grote klok had moeten hangen.Omdat ze één van je collega's is en hij de directeur?
Je zegt zelf dat het je niet kan schelen met wie ze wat en wanneer doet,maar toch maak je er een probleem van.
Misschien hadden ze beiden wel een goede reden om er niet over te praten,hadden ze er gewoon geen zin in of was er wat anders aan de hand.
Het is haar volste recht om dingen voor zich te houden.
Ik heb trouwens de indruk dat jullie niet echt vriendinnen zijn,maar collega's en collega's hoeven helemaal geen verantwoording af te leggen over hun privé-leven.
Ik zou het ervan op men zenuwen krijgen moesten mijn collega's zo nieuwsgierig zijn.Privé deel ik ook niet zomaar met iedereen,dat doe ik enkel met mijn beste vrienden en de mensen waarin ik vertrouwen heb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.