Relaties Relaties

Relaties

krent

krent

04-06-2014 om 17:47

cadeau vriendin

Situatie.
Een vriendin van mij is geblesseerd, langdurig en kan niet alleen naar de verjaardag van een goede vriendin van haar, die ver weg woont.
Ik bied aan haar te brengen met mijn eigen auto, zij blijft daar dan en gaat later terug, ik drink daar wat of zo en ga dan terug.
Aan de telefoon vertelt zij mij ineens de cadeauwensen (specifieke cadeauwensen die met een vriendengroep samen bedacht zijn om samen te doen naar de vriendin.... ze gaan ook boven mijn budget, die ik dus eigenlijk al niet had) van die vriendin, er vanzelfsprekend vanuit gaande dat ik ook zelf een cadeau aan die jarige vriendin van haar ga geven.
Zelf was ik eigenlijk niet van plan een cadeau te geven. Ik ken de vriendin, via haar, maar normaalgesproken ga ik niet naar haar verjaardag, ze is heel aardig maar ik heb verder niet zo heel veel met haar. Door de vanzelfsprekendheid van de geblesseerde vriendin ben ik aan het twijfelen gebracht: ben ik raar dat ik niet van plan was iets te schenken?

Karin

Karin

04-06-2014 om 19:01

Natuurlijk niet

Hallo krent,
Nee, zoals jij het beschrijft is het zeker niet vanzelfsprekend dat je een cadeau meebrengt. Het is op deze manier iedereen duidelijk dat jij jouw vriendin een vriendendienst bewijst (wie betaalt de benzine eigenlijk?) door haar naar haar vriendin te brengen.
Zou het kunnen dat jouw vriendin denkt dat je meegaat naar die verjaardag in plaats van haar brengt? Mede omdat dit toevallig handig uitkomt?
Karin

nee hoor

Jij hoeft geen cadeau mee te brengen of eraan mee te betalen. Het is al hartstikke lief dat je haar brengt en dan is het niet meer dan logisch dat je even mee naar binnen loopt, de jarige de hand schudt en feliciteert, een kopje thee krijgt en dan weer weggaat.

krent

krent

04-06-2014 om 19:18

nou benzinekosten

Ik zat eigenlijk net te bedenken dat het wel zo aardig zou zijn dat zij aan zou bieden deze te vergoeden, toen ze ineens met dat cadeauidee kwam. Ik stond op het punt om te zeggen dat zij mijn aandeel in het cadeau dan maar weg moest strepen tegen de benzine kosten die ik ermee heb, maar vroeg me toen ineens af of dat eerlijk was om te zeggen. Omdat ik in principe zelf heb aangeboden haar op die manier te helpen.

Annet

Annet

04-06-2014 om 20:11

Duidelijk zijn

Ik zou aan vriendin zeggen dat je haar wilt brengen als vriendendienst en het erg zou waarderen als ze bijdraagt in de benzinekosten.
Zeg er ook bij dat jij daar niet naartoe gaat voor het feest, je drinkt even wat en gaat weer weg. Een cadeau is niet aan de orde.
Als je dat makkelijker vindt, kun je dit ook per mail doen.
Mocht ze niet bijdragen (tenslotte heb je dat niet vooraf aangegeven) dan meld je dat dit dan jouw verjaarcadeau aan haar is......

Ely

Ely

04-06-2014 om 21:13

Wat raar

Eigenlijk vind ik het dubbel niet zo charmant van je vriendin. Kan het zijn dat zij wat breder te besteden heeft dan jij en zich niet realiseert wat dit geld voor jou betekent? Als je het moeilijk vindt om te zeggen dat je niet meedoet aan het cadeau kun je misschien zeggen dat je besloten hebt alleen even aan de deur te feliciteren en niet meegaat naar binnen. Dat je 'dus' niet meedoet aan een cadeau. Technisch misschien een flut redenatie maar wellicht snapt ze wat je bedoeld te zeggen.

krent

krent

04-06-2014 om 22:30

bedankt

voor jullie reacties. Ik wlde even peilen of dit nu bij mij ligt maar het is duidelijk dat jullie het ook bijzonder vinden. Dat wou ik even weten!
Mijn vriendin is sowieso wel iemand die financiel wel uit is op eigen gewin. Zich het belang van geld niet realiseren of misschien niet weten hoe ik zit is allemaal niet aan de orde. Dat weet ze heel goed!
Dus ik ga niet zeggen dat het benzine geld haar verjaardagscadeauis maar zal desnoods wel benoemen dat mijn cadeau aan haar vriendin al het feit is dat ik haar breng.Meer woorden gaik er n iet aan vuil maken.

heel goed, Krent!

Ik denk dat jouw laatste reactie de spijker op zijn kop slaat! Prima!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.