Relaties Relaties

Relaties

Anoniem

Anoniem

02-09-2013 om 10:14

Buren gaan verhuizen

Het draadje over mijn luidruchtige buren is inmiddels gearchiveerd, maar voor wie het nog weet: JIEHAH, ze gaan verhuizen! Ze kunnen niet zichzelf zijn, ik sta hun levensstijl in de weg. En dat terwijl we al meer dan drie maanden geen contact meer hebben gehad (ik heb dus niet meer geklaagd, ze niet meer aangesproken, helemaal geen contact gezocht). Blijkbaar hebben ze dus zelf ook wel door dat wat ze doen voor mij niet zo prettig is. Alleen ze brengen het nu zo dat ik ze belemmer in hun levensstijl. Maakt mij niet uit hoe ze het noemen. Ze hebben nog wel een flinke opzegtermijn, maar die zit ik blijmoedig uit. Nu maar weer wachten wie de volgende buren worden!

Fijn

Gefeliciteerd! En goed opletten bij de volgende buren

Bellefleur

Bellefleur

02-09-2013 om 10:28

O stoepkrijt!

Wat geweldig! Wat heerlijk dat ze zelf in zien dat jouw en hun levensstijl niet 'bij elkaar passen'. Ik hoop zo dat je weer een vriendelijke mevrouw als buur krijgt. Overlast van buren, daar ga je aan onderdoor!

Vera*

Vera*

02-09-2013 om 11:20

Joepie

Nu nog wel kans dat er een zeer luidruchtig afscheidsfeestje komt maar daarna ben je van ze af.
Heb je al een rustig persoon op het oog die een woning zoekt?

Rafelkap

Rafelkap

02-09-2013 om 12:46

Wauw

wat een verrassing, ik dacht nog pas aan je.
En nu ben ik wel benieuwd waar ze naar toe verhuizen, waar niemand ze belemmert in hun levensstijl. Een hutje op de hei? Je moet er waarschijnlijk nooit achter en dat is maar goed ook.
Ik wens je straks hele fijne nieuwe buren toe!

Fransien

Fransien

02-09-2013 om 14:53

Fijn

Tsja, dat hun studentenlevensstijl niet overeenkomt met die van normale werkende mensen met kinderen... Dat kunnen ze nog wel eens vaker tegenkomen.

Tango

Tango

02-09-2013 om 15:47

Fijn hoor!

Ik weet zeker nog van je draadje en moest in de vakantie nog aan je denken toen wij op de camping een aantal dagen met luidruchtige jongeren opgescheept zaten. Vreselijk als je daar thuis langdurig last van hebt. Op de camping ging het overigens precies zoals bij jou. Jongeren gingen naar een andere plek omdat wij zo klaagden/zeurden. Hun eigen aandeel zagen ze niet.
Ik hoop op een paar gezellige, rustige en vriendelijke buren voor je!

Gefeliciteerd

Dat vraagt natuurlijk om een knalfeest! Voor de muziek wordt vast al gezorgd. Tenminste, als je die op dezelfde avond houdt als zij .

Ely

Ely

02-09-2013 om 19:10

Vlag uit!

Fijn fijn fijn!
En wat een briljant omdenk actie van die meiden, die gaan ver komen in het bedrijfsleven met dit soort teksten, of misschien beter een bank hahaga

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

02-09-2013 om 19:48

Mooi!

Ik hoop dat er nu een rusthuis in komt!

Trichy

Trichy

02-09-2013 om 20:41

Yes

Gelukkig joh!
Van harte

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dalarna

Dalarna

02-09-2013 om 21:34

Stoepkrijt

Hoe ga je nu verder? Ga je het werkelijk afwachten of ga je een gesprek aan met die verhuurder? Dat raad ik je wel aan gezien de extreme gehorigheid door de bouwsituatie. Overleg met hem hoe jullie het gaan doen, er zal vraag genoeg zijn naar dat huis neem ik zo aan, vraag of je er in betrokken mag worden omdat het ook om jouw woongenot gaat?

GS

GS

02-09-2013 om 23:46

Onderhuurder worden?

Ha stoepkrijt wat geweldig! Nu hopen dat je met je nieuwe buren niet van de regen in de drup komt ... idd snel met de verhuurder in overleg om de gehorigheid aan te passen (of heb je een sloot geld, dan huur je het appartement er bij!

Tja

De verhuurder baalt ontzettend dat hij nu weer nieuwe huurders moet zoeken. Ik sprak hem van de week aan om te vragen of hij inderdaad rekening wil houden met het feit dat het zo gehorig is en of hij iemand met dezelfde levensstijl (hahaha) als ik wil uitkiezen. Hij zei dat hij blij mocht zijn als het weer verhuurd werd en dat ik er geen r**t mee te maken had aan wie. Ik herinnerde hem aan een paar jaar geleden, toen er een paar maanden ook van die luidruchtige types woonden en ik hem daar voortdurend op aansprak, maar toen werd hij onbeschoft. Nou ken ik hem zo langzamerhand een beetje, type neanderthaler met een enorme bek, dus ik was niet erg onder de indruk van zijn stoere taal. Ik denk alleen dat als hij een huurder vindt, het hem geen r**t uitmaakt of ik er wel of geen last van heb.
Jammer genoeg heb ik geen geld om de boel erbij te huren of te kopen. Anders was ik hier zelf allang weggeweest...

In welke stad/ regio zit je?

Heb gescheiden vriendin met kind die iets zoekt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

In welke stad/ regio zit je?

Heb gescheiden vriendin met kind die iets zoekt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mirreke

mirreke

03-09-2013 om 11:50

Woongenot

Ik meen dat een verhuurder wel degelijk ook (mede)verantwoordelijk is voor het woongenot van zijn huurders. Geldt dat dan niet voor particuliere verhuurders?

Via twitter zie ik regelmatig dit soort vragen en aanbiedingen mbt woonruimte voorbij komen. Misschien. Kun je daar een oproep doen?

mirjam op haar ipad

Sini en mirreke

Ik zit in het midden van het land in de driehoek Amersfoort/Hilversum/Bilthoven. Het huis staat te huur voor 1120 euro per maand, echt veel te duur. Vandaar dat er steeds ook types komen die met drie mensen tegelijk het huis huren. Vorige keer dat het te huur stond, stonden er zes Polen op de stoep. Gelukkig is dat niet doorgegaan.
En ja, Mirreke, de verhuurder is er verantwoordelijk voor dat de huurders zich netjes gedragen. Maar als hij dat niet doet zal ik een rechtszaak moeten beginnen en dat lijkt me er tijd- en geldrovend.

Hoera!

Gefeliciteerd Stoepkrijt, ben heel blij voor je. Hoe de nieuwe huurders ook zullen uitpakken: het kan toch eigenlijk niet nog beroerder dan die studentdames.
Succes!
n@nny

Dalarna

Dalarna

03-09-2013 om 13:24

Tsjees

Wat een enorm bedrag, hoe kon die vorige vrouw dat betalen zeg?

Ik vrees dat je wel een probleem hebt want de verhuurder zal nu elke pool aanpakken die hij kan krijgen!

GS

GS

03-09-2013 om 17:46

Open deur waarschijnlijk

Maar als die huur zo hoog is, dan is jouw huur dat waarschijnlijk ook. Kom ik op de opmerking (die je vast al vaker hebt gehoord) waarom verhuis je zelf niet? Voor 1100 euro moet er ergens anders toch wel een minder gehorig huis te vinden zijn??

Het zijn koophuizen, alleen de eigenaar van het andere appartement verhuurt het. Ik heb mijn huis in eigendom, alleen het is door de crisis minder waard geworden, dus ik blijf even zitten tot de prijzen weer wat aantrekken.

Dalarna

Als de eigenaar er Polen inzet ga ik wel even met zijn hypotheekverstrekker babbelen. Ik kan me niet voorstellen dat die er blij mee zal zijn.

Yeahhh

Wat een supergoed nieuws Stoepkrijt! Nu duimen voor goede, gezellige, leuke buren!

Dalarna

Dalarna

04-09-2013 om 09:26

Stoepkrijt

Hoezo? Mijn zwager kan zijn huis niet verkopen (woont nu in nieuwbouwhuis) in Oost-Groningen en heeft toestemming gekregen om die in de verhuur te zetten en daar zitten ook iets van 4 polen in. Waarom zou dat een probleem zijn?

Dalarna

Zonder op de (herkenbare) details in te gaan: de eigenaar woont zelf in een huurhuis en kan dus ook in het eigen appartement gaan wonen, wat hij niet wil. De hypotheekverstrekker weet niet dat hij het verhuurt. De eigenaar wilde vorig jaar een klein stukje grond wat uitstak van zijn terrein verkopen aan de aangrenzende buren en daar is een smak ellende uit voortgekomen omdat de hypotheekverstrekker bang was dat het huis minder waard zou worden. Een groep Polen maakt je huis in z'n algemeenheid niet meer waard.

Dalarna

Dalarna

04-09-2013 om 11:28

Maar

Zolang de hypotheekverstrekker niet weet dat hij verhuurt maakt het toch niet uit WIE er in het huis zitten? Ik denk niet dat die eigenaar erg lang met een huis opgescheept wil zitten wat niets opbrengt. Dan maar Polen (waar je overigens ook hele normale nette mensen tussen hebt die gewoon met hun partner komen....).

Tuurlijk

Het gaat mij ook niet om de gewone, hardwerkende Polen die als gewone gezinnen in gewone buurten wonen. Die zou ik van harte welkom heten hier. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van grote groepen mannen die samen een huis huren, veel drinken en veel overlast veroorzaken.
Als de eigenaar zo'n groep in het huis laat wonen, lijkt het mij verstandig de hypotheekverstrekker een keertje in te lichten, zodat ze kunnen ingrijpen.
Maar wie weet is het allemaal niet nodig en komen er gewoon heel normale mensen wonen, met wie ik het net zo goed kan vinden als met de vorige buuf.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-09-2013 om 17:56

Wat ik me dan afvraag, is..

Waarom je dat niet met je huidige buren gedaan hebt. Waren die dan zoveel beter dan een stelletje dronken Polen?

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Ginny

Ik had deze dames zelf voorgedragen. De ene is de dochter van een kennis en deed zich (met haar moeder in de buurt) voor als een leuk, rustig, hardwerkend meisje. Dat bleek een beetje tegen te vallen in de praktijk. Maar daar kon de eigenaar van het huis natuurlijk niks aan doen. Vandaar dat ik heb geprobeerd het zelf op te lossen. Als de eigenaar er moedwillig mensen in zet waarvan je problemen kunt verwachten (of het nou dronken Polen of Nederlandse prostituees of uitgelaten studenten zijn), dan kan ik hem dat aanrekenen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.