Relaties Relaties

Relaties

Bonusdochter heeft mijn idee gepikt

Sinds drie jaar ken ik een man
en sinds 3 maanden hebben we een relatie.

Wij allebei 59 jaar! 

Hij is een leuke lieve man. Blij mee.
Voor hem helaas heeft ie geen contact meer met zijn twee zoons. 

Nu heeft ie wel een bonusdochter van 30 jaar.
Zij heeft nog nooit een relatie gehad of een man gezoend! 
Ze zijn hardloopmaatjes. Na het harldopen maakt ze eten voor hem. 
Hem vertrouw ik volledig.
Maar ziet zij hem wel als ...bonusvader? (Of meer als platonische relatie).
Ze heeft ook te kennen gegeven dat,
als ik in zijn leven zou komen, 
zij een stap terug zou zetten. 

Mijn reactie was...er worden géén stappen terug gedaan.

Nu heeft hij spullen in de verkoop. En mijn idee was om hier in het gebied op internet te adverteren. 

Prompt de vlgnd dag kwam zij met boeken, 
en verkoopt deze voor haarzelf,
Op Internet, onder zijn naam! 

Dus ik vind dat ze mijn idee heeft gepikt 
en ik vind dit dus niet leuk! 

Wat vinden jullie? 

Hij heeft spullen in de verkoop, dus niet jij. Jij kwam met een suggestie om ze via internet te verkopen (niet bepaald iets nieuws toch? De hele wereld verkoopt zooi via internet) Waarom denk jij dat je met een nieuw idee kwam?
Zij kwam met boeken en gaat ze zelf verkopen maar wel onder zijn naam. Dat is raar maar niet iets waar jij last van kan hebben.
Hoe weet jij nou of zij nooit een man gezoend heeft? Dat kan ze wel zeggen maar wie weet met wie ze het allemaal doet of gedaan heeft en tenzij ze seksuele betrekkingen onderhoud met jouw vriend, wat maakt het jou uit?

Och, het is nou niet bepaald een idee om patent op aan te vragen, dus ik zou me er vooral niet druk over maken.

Als je het idee hebt dat de relatie tussen je vriend en zijn dochter niet helemaal gepast is, zou ik het daar vooral eens met je vriend over hebben. Wellicht kan hij je gerust stellen.

Huh? Het is toch slim om een goed idee over te nemen? Ik begrijp niet zo goed waarom jij hier moeite mee hebt. Lijdt iemand hier schade door? 

MRI

MRI

27-10-2021 om 14:43

Je hebt hier al eerder over die bonusdochter gepost. Je voelt je duidelijk ongemakkelijk onder hun verstandhouding. Wordt het niet tijd voor een goed gesprek met haar en ook een goed gesprek met je vriend?

Leene

Leene

27-10-2021 om 22:14

Ik geloof dat ik de vraag niet begrijp. 
Dat idee pikken slaat nergens op, sorry hoor maar half Nederland verkoopt boeken kleding en weet ik veel wat op het internet. Dus zij heeft niet het idee van jou gepikt.
Volgens mij gaat het om iets heel anders.
Hoe komt hij aan de bonusdochter? Waarom vind je het nodig om te vermelden dat ze nog nooit heeft gezoend? Wat heeft dat in vredesnaam met de vraag te maken? So what? gaat je niets aan. Misschien vindt ze over een jaar wel de liefde van haar leven... of niet maar dat gaat jou dan toch niets aan?
Het is wel een beetje vreemd dat ze boeken op internet verkoopt voor haar zelf maar onder zijn naam.
Dat kun je dan toch gewoon vragen? "waarom verkoop je boeken van jezelf onder de naam van vriend?" 
Of je vraagt je vriend wat hij er van vindt. 
Heb je onbewust moeite met de aanwezigheid van deze 'bonus dochter' in het leven van je vriend? 

Vraag jezelf eens af wat er precies bij je speelt. Vind je het lastig, de band die je vriend heeft met deze 'bonusdochter'? Het lijkt alsof je jezelf wijsmaakt dat het gewoon moet kunnen en ons probeert te overtuigen dat er echt niks meer speelt dan vriendschap. En dat je worstelt met jouw positie in hun contact. Dat is zeker een gesprek waard. Maar dat zij haar boeken onder zijn naam verkoopt, och. Ik zou denken dat ze misschien geen vreemden aan de deur wil ofzo? Het wordt vooral een ding als je het je aantrekt en dat heb je zelf in de hand. Misschien had jij in je hoofd dat het spullen verkopen een project werd van je vriend en jou... en nu zit zij hiermee in je vaarwater? Waarom verkoopt zij de boeken niet onder haar eigen naam, heb je dat gevraagd?

Ik herinner me inderdaad dat je eerder over deze dochter gepost hebt. Blijkbaar zit er toch iets in de relatie tussen haar en jouw vriend jou dwars. Die internet-verkoop is dan een trigger om dit onbehagen nog eens aan te wakkeren.
Ik denk dat het inderdaad goed is eens bij jezelf na te gaan wat je precies zo dwarszit in deze relatie. Waar ben je bang voor of wat maakt je onzeker?

mijn zoon verkoopt op Marktplaats ook onder mijn account, omdat ik daar al tien jaar een account heb en betrouwbaar ben, goede beoordelingen heb en dat soort dingen. Dus daar zou ik niks achter zoeken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.