Relaties Relaties

Relaties

Besodemieterd.....en wat doet dat pijn!

Pffff, ik ben er ingestonken hoor en wat doet dat pijn! Ik had via Lexa iemand leren kennen uit Canada en hier een online relatie mee gekregen. Hij zou vandaag zelfs naar Nederland komen.

Maar afgelopen dinsdag werd ik door hem gebeld en moest ik hem helpen. Jullie raden het al, hij had geld nodig. En tja, ik ben niet helemaal gek dus dat heb ik niet gedaan. En sinds ik dat gezegd heb dus geen enkel contact meer. Alle woorden waren dus blijkbaar allemaal nep en ik ben er met open ogen ingetuind

Wat doet het pijn om het gevoel te hebben dat ik dus ben gebruikt EN dat ik zo dom ben geweest om te denken dat hij iets voor me zou voelen. En het stomme is, ik mis hem nog steeds.... Mis zijn berichtjes en zijn stem... Heb dus gewoon liefdesverdriet terwijl hij dat totaal niet verdiend.

Moest even mijn verhaal kwijt.... Loop redelijk met mijn ziel onder mijn arm rond nu, weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik kan alleen maar denken aan de afspraak die we hadden om vanmiddag elkaar voor het eerst echt te ontmoeten op Schiphol. En natuurlijk ook de tijd er na, daar denk ik veel over. Ik weet het, ik moet het uit mijn hoofd zetten maar oef, dat lukt erg matig.

En dus wellicht ook maar een waarschuwing, ze blijken dus inderdaad te bestaan en zeer geslepen te werk te gaan.... Ik was volledig verkocht maar gelukkig wel zo scherp om geen geld te sturen. En toch blijft een deel in mij zich afvragen, als ik wel geld had gestuurd, had ik dan vanmiddag wel gelukkig op Schiphol gestaan???????

ZUCHT!!!

Suze

Suze

24-03-2016 om 11:54

Verstandig

Heel verstandig dat je geen geld hebt gestuurd. Maar knap waardeloos natuurlijk.

"En toch blijft een deel in mij zich afvragen, als ik wel geld had gestuurd, had ik dan vanmiddag wel gelukkig op Schiphol gestaan???????"

Jij weet net zo goed als ik dat hij er dan niet gestaan had. En dat je dan ook niets meer van hem zou hebben gehoord.

Als hij wel de beste bedoelingen had gehad en echt geld nodig had gehad, dan had hij na jouw nee, wel contact met je gehouden. En had hij dat geldprobleem ook al eerder en anders aangekaart.

Maar het blijft een nare ervaring. Heel veel sterkte met helen. En een volgende keer wel kritisch zijn op verdachte signalen, maar gewoon weer iemand vertrouwen. Het zijn niet allemaal boeven.

Paddington

Paddington

24-03-2016 om 12:00

Respect

Voor jou! Dat je ondanks je verliefdheid je gezonde verstand hebt laten werken.

Op welke manier het ook kapot gaat, liefdesverdriet is pijn. Tijd om jezelf even lekker te vertroetelen.

Sterkte de komende tijd!

Wat een ***

Wat triest voor jou, maar super dat je geen geld hebt gestuurd. En nee, hij was niet gekomen, je had verslagen op het vliegveld gestaan.
Met hoeveel vrouwen over de hele wereld zal hij dit kunstje uithalen en hoeveel zullen er wel geld overgemaakt hebben? Melden bij Lexa, ik neem aan dat dat kan?

Sterkte voor de komende tijd.

Alleen_vlindertje

Alleen_vlindertje

24-03-2016 om 12:56 Topicstarter

En toch nog een berichtje...

En toen kreeg ik net nog een berichtje van hem. Dat ik de volgende keer moet opletten wat ik zeg tegen een man want ik houd duidelijk niet van hem door hem niet te helpen. En dat hij zijn vlucht niet afgezegd heeft en dus vanmiddag in NL is maar dat ik niet naar het vliegveld moet komen omdat hij me niet wil zien.

Tjemig, wat is dit lastig zeg! Ga zo aan mezelf twijfelen! Ben ik nu zo'n trut dat ik hem niet uit de brand help? Houd ik dan niet genoeg van hem? Maar aan de andere kant, hij zou toch ook respect voor mijn beslissing moeten hebben?????

Dit is echt een Mindfuck hoor!

Suze

Suze

24-03-2016 om 13:02

Dubieus

Voelt voor mij op afstand niet goed.

"want ik houd duidelijk niet van hem door hem niet te helpen." Je hebt hem nooit ontmoet en je moet zodra hij het vraagt geld sturen?! Apart.

Hij houdt duidelijk niet van jou door zo te reageren als jij op een dergelijke vraag 'nee' zegt.

Ik zou het laten voor wat het is. Heb het gevoel dat er anders misschien toch nog wel meer (emotioneel/financieel) misbruik volgt.

Is de lol er niet een beetje af zo? Kan niet de bedoeling zijn, toch?

Sterkte.

Suze

Suze

24-03-2016 om 13:02

Manipulatie

De hele opzet klinkt erg manipulatief.

Niet goed.

Laat je niet kisten

Geef gewoon een bericht terug: Er wordt gewaarschuwd, ook in Canada, voor fraude op deze manier, je vermeende partner kort voor de 'reis' geld uit de zak kloppen en dan niet komen, dus als het zuivere koffie zou zijn zou je dit begrijpen en respecteren.

Paddington

Paddington

24-03-2016 om 13:08

Inspelen

op schuldgevoel, dat is wat hij nu doet. Als hij echt voor jou zou gaan zou het bericht zijn: ik begrijp dat je terughoudend bent, ik hoop je vanmiddag op Schiphol te zien. Of zoiets

Helemaal duidelijk zonder enige twijfel

Jij hebt de goede keuze gemaakt Alleen_vlindertje! Het is verdrietig en jammer dat je dacht dat je iets moois had en nu is dat weg. Maar voor mij is als ik je verhaal lees echt zonder twijfel dat je met een manipulerende oplichter te maken hebt gehad. En al was het zo dat hij wel eerlijk is, dan is deze manier van doen toch niet hoe jij met iemand een relatie wilt hebben? Jij hebt niks verkeerd gedaan! Iemand heeft misbruik van je kwetsbaarheid gemaakt. Maar je kwetsbaar opstellen is de enige manier in de liefde, dus nogmaals: jij hebt niks verkeerd gedaan. Gelukkig ben je er op tijd achter gekomen. Veel sterkte en ik wens je een oprechte nieuwe liefde in de toekomst.

Alleen_vlindertje

Alleen_vlindertje

24-03-2016 om 13:28 Topicstarter

Dank jullie

Fijn om te lezen dat jullie vinden dat ik een goede keuze heb gemaakt. Het is zo ingewikkeld zoals hij op mijn schuldgevoel speelt. En ja, ik wil geen relatie met iemand die zo reageert als ik ergens nee op zeg.... Maar goed, heel verstandelijk kan ik dit bedenken maar mijn lijf reageert totaal anders

Op mijn tanden bijten dus maar en me richten op de toekomst dan maar.....

wimb

wimb

24-03-2016 om 13:47

foto ?

Als je een foto van hem hebt, kijk dan op http://www.tineye.com/ waar die foto eventueel van het Internet is geplukt
wimb

Mijntje

Mijntje

24-03-2016 om 13:48

verder zoeken

Ach, Alleen_vlindertje! Je was niet verliefd op hem, maar op de liefde. Zoek iemand wat dichterbij.
Trouwens, mijn broer is vrijgezel! Kan ik bemiddelen? Moet je wel iets meer weten dan dit? Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er echt nog aardige en betrouwbare mannen rond lopen, ook in NL, je gaat gewoon verder zoeken en maakt dit soort dingen hopelijk niet meer mee.

Hortensia

Hortensia

24-03-2016 om 13:56

Alleen-vlindertje

Laat los!!!

Je schrijft: "Dat ik de volgende keer moet opletten wat ik zeg tegen een man want ik houd duidelijk niet van hem door hem niet te helpen. En dat hij zijn vlucht niet afgezegd heeft en dus vanmiddag in NL is maar dat ik niet naar het vliegveld moet komen omdat hij me niet wil zien."

Nou, ik zou zeggen: daar kom je mooi vanaf! Wil je werkelijk een relatie met iemand die je zo toespreekt? Waarom ga je twijfelen? Voor mij zou het juist een bevestiging zijn: dit gaat 'm niet worden!

Waarom twijfel je zo? Vlindertje, wat ben je ontzettend kwetsbaar... Ik heb zelf een tijdje rondgelopen in datingland en het is heel lastig het schaarse koren onder het kaf te vinden. Het lijkt wel of er, uitzonderingen daargelaten, steeds meer losers rondlopen die alleen maar uit zijn op een wip of je centen. En geloof me: die lieden hebben een antenne voor kwetsbare vrouwen als jij.

Als je bij een man die zo overduidelijk fout is toch nog aan jezelf twijfelt, lijkt het me beter voorlopig helemaal het daten even in de koelkast te zetten en eerst goed te werken aan jezelf.

Sterkte ermee!

verhaal gehoord

Ik heb vorig jaar of zo een verhaal gehoord van een vrouw, die wel geld had gestuurd. Toen was daarna het paspoort van die man gestolen en zijn portemonnee, dus er moest weer geld komen om hem uit de brand te helpen. Toen kon hij het land niet in, want er was iets met zijn visum. Weer geld. Toen werd hij opgepakt vanwege een persoonsverwisseling en moest er weer geld komen om de borg te betalen. Enzovoort. Die vrouw heeft die man nooit gezien maar was wel duizenden euro's armer.
Goed gedaan hoor Alleen_vlindertje. Als je al je zuurverdiende centen aan hem had uitgegeven had je je nog beroerder gevoeld dan nu.

Komt vaak voor - heeft een Wikipediapagina

https://nl.wikipedia.org/wiki/Romantische_fraude

Omdat je beloningssysteem al op 'aan' staat is het moeilijk om niet aan de zucht toe te geven. Geef je pasje uit handen, stel anderen op de hoogte, voorkom dat je alsnog geld overmaakt.

Mijntje

Mijntje

24-03-2016 om 14:07

geen relatie

Ik denk niet dat je het een relatie kan noemen als je elkaar nog nooit hebt ontmoet. Het kan er pas een worden als je elkaar een aantal keren in levende lijve hebt gezien. Spreek de eerste keer af op neutraal terrein, niet in je huis en niet bij hem thuis. Gewoon in een cafe, restaurant of ga naar een dierentuin/museum zodat als het tegen valt je alsnog een fijn uitje hebt.

Deze meneer probeert je alsnog in z'n val te lokken en/of je een trap na te geven. Ik zou hem blokkeren en nu even wat leuks gaan doen met een vriendin ofzo. Je hebt goed gehandeld! Iemand die meteen om geld vraagt is niet betrouwbaar.

Alleen_vlindertje

Alleen_vlindertje

24-03-2016 om 15:23 Topicstarter

@Mijntje, ik moest lachen om je bericht en maakte het ook wel duidelijk.
@AnneJ, bedankt voor je link. Is inderdaad precies hoe het was.... Een knappe vent op de foto, was gevleid dat zo iemand mij wilde.

En ja, ben kwetsbaar. Maar gelukkig toch nog genoeg zelfwaarde om er niet op in te gaan en hem geen geld te sturen! En daar probeer ik me nu aan vast te houden, dat ik op het juiste moment nee heb gezegd. En dat ik zeker meer waard ben dan zo'n vent die op een dergelijke manier tegen me praat.

Conclusie: ik ben besodemieterd. Heb net al gezocht hoe ik hem kan rapporteren via Lexa. En nu weer verder Tuurlijk, ik mis de berichtjes en telefoontjes wel maar goed, ik ga mijn kinderen vragen om me nu lieve berichtjes te appen dat ze van me houden

Alleen_vlindertje

Ik ken je niet, maar ik vind je nu al leuk!

Goed gedaan, gewoon een oplichter ontmaskert! Nu lekker een reep chocola en misschien een blind date met de broer van Mijntje!!

Hou vol!

Je had t bij het rechte eind. Hou vol en je poot stijf. Geen enkele gentleman wil geld van je aannemen. Ga afleiding zoeken. Ook al is t afkicken. Je komt er wel.

Alleen_vlindertje

Alleen_vlindertje

25-03-2016 om 08:30 Topicstarter

The day after..

Het is wel een enorme emotionele achtbaan geweest... Ben erg blij met dit forum, heeft me wel weer met mijn benen op de grond gezet. En terug denkend waren er meer dingen die ik raar vond en ook dingen die me irriteerden. Maar dan dacht ik: ach, heeft misschien te maken met afstand en communiceren via app en telefoon. Maar goed, er waren dus eerder rode vlaggen en de volgende keer ga ik toch beter luisteren naar mezelf! In de tijd dat ik hem "kende" heb ik heel slecht geslapen en niet omdat ik nu zo verliefd was.

Dus, het is goed zo. Ik heb gisteravond ook Viber verwijderd. Hij had geen Whatsapp dus communiceerden we via Viber. Dus eventuele berichten kan ik nu niet meer ontvangen. Gaf enorm veel rust om ook dat af te sluiten. De Lexa app heb ik ook even verwijderd, even niet meer... Eerst maar weer wat rust in de tent en als het me gegund is, kom ik vast iemand tegen zoals de broer van Mijntje

Nogmaals, bedankt voor jullie steun! Waardeer ik enorm. Allemaal een fijne dag vol fijne, echte liefde toegewenst

Marjolein

Marjolein

25-03-2016 om 11:17

nog even hart onder de riem

Alleen_vlindertje, neem even rust maar het kan echt hoor, 10 maanden geleden heb ik de leukste man van nederland ontmoet via Tinder.... Ik zat er 3 weken op, hij 2 maanden en na een paar keer heen en weer gechat te hebben meteen maar een kop koffie ergens gaan drinken in een cafeetje...en hup, het was meteen raak! Het bestaat wel!

In die 3 weken tinder heb ik natuurlijk met meer dan 1 man gechat en er zaten -uiteraard- ook niet leuke types tussen hoor, maar dat heb je overal. Die niet leukerds kan je meteen 'uit zetten' en daar hoor je dan ook niets meer van, want ze hebben je gegevens niet.

Sterkte...en ik vind het hartstikke goed van je, dat je er niet ingetrapt bent.
Heb je trouwens zijn foto al gegoogled? Iemand hier gaf een linkje door, grote kans dat het zijn foto namelijk helemaal niet is. Ken je het programma Catfish?

Anne

Anne

25-03-2016 om 17:51

Reactie..

Goed gehandeld hoor meissie ! Klasse !

Tuurlijk doet het pijn en is het nu verdrietig en moeilijk, maar echt, daar kom je doorheen..

Een mannelijke collega van mij is het ook overkomen, die kreeg dus een "relatie" met een Engelse dame. Toen ze naar Nederland wilde komen had ze geen geld voor een ticket, want haar wasmachine ging kapot..

En zo waren er talloze smoezen, variërend van dus de kapotte wasmachine tot een ernstig zieke moeder die geen geld had voor een medische behandeling en meneer (zo dom !), maar dokken....

Hij heeft er aardig wat geld aan gespendeerd en uiteindelijk heeft ze nooit meer iets van zich laten horen !!! Zo vals..

Dus helaas, ze weten blijkbaar dat je "kwetsbaar" bent en proberen daar handig gebruik van te maken.

Je hebt de eer aan jezelf gehouden, goed zo !

Alleen_vlindertje

Alleen_vlindertje

26-03-2016 om 07:46 Topicstarter

Het is echt afkicken....

Pffff, het/hij blijft nog echt in mijn hoofd zitten hoor! Zo stom.... Gisteren naar voetbal geweest, had daar kaarten voor gekocht voor hem omdat hij zo van voetballen hield. Ben wel gegaan met de kinderen en een vriendin, wilde hem zeker niet laten "winnen"! Maar het was raar dat ik heel andere ideeen had over die avond.

En ik blijf me ook maar afvragen waar ik zo mis ben gegaan in hem te vertrouwen. Het leek zo verschrikkelijk echt, tot het moment van geld vragen. Ik probeer mezelf steeds voor te houden dat het allemaal gespeeld was maar het verdriet overspoelt me nog wel regelmatig. Dan lees ik maar weer jullie reacties en denk, o ja, het was niet echt.

Ook vraag ik me nu af of het me ooit gegund is.........

Bleghhhhhhhhhhhhh

Lover boy.

Het is een lover boy, deze man. En die zijn daar zo kundig in, manipuleren, dat veel vrouwen er in trappen. Helaas ook jonge meiden, verliefd en de bekende oogkleppen.

Neem het je zelf niet kwalijk, hij zit fout, vreselijk fout. Het is een profiteur, niks meer of minder.

Hortensia

Hortensia

26-03-2016 om 09:44

shock

Als je zoiets ontdekt van iemand die je vertrouwde en die "goed voelde", is dat een echte shock. Je bent verbijsterd: hoe kon mij zoiets overkomen, ik ben toch niet dom/gek? Je bent geschokt dat je een wolf in schaapskleding hebt gevonden. In één keer liggen je verwachtingen op de vuilnisbelt.

Dat geeft een shock. Het geeft ongeloof. Verbijstering. Verwarring. Dan is het niet "he jammer, pech gehad, maar oké, dat was het, en weer dóór."

STOP!!! met zelfverwijt. "Waar ben ik mis gegaan" is een zelfverwijt dat niet eerlijk is. Sommige mensen zijn zulke ratten, die weten zelfs de meest wijze, stabiele personen te besodemieteren.

Jij bent nergens mis gegaan, integendeel, jij hebt uitstekend gereageerd door meteen húp het contact te verbreken. Er zijn genoeg personen die ook zoiets meemaken en vanuit hun ongeloof ("dit kan toch niet waar zijn?!?") niet in staat zijn zo te handelen (met heel kwalijke gevolgen).

Ik heb diep, diep respect voor je hoe je dit hebt aangepakt. Dat je nu in de war en overstuur bent is logisch. Maar jou valt niks te verwijten!

mirreke

mirreke

26-03-2016 om 17:38

maar ook...

je verliefde gevoel is niet meteen weg. Dat zit er nog. Het was wel fake, maar voor jou was het echt. En dat gevoel is niet 1, 2, 3 weg, ook al voel je tot in je tenen dat je bent bedonderd. De verliefdheid moet gewoon slijten.

Hier in Duitsland heb ik een documentaire gezien over precies wat jou is overkomen. En dan kun je trots op jezelf zijn, want er zijn vrouwen (het ging over vrouwen die dit was overkomen) die tot de bedelstaf zijn gebracht hierdoor... En jij had het meteen door, het voelde meteen bij de eerste vraag om geld niet goed. Knap van je, ondanks je verliefdheid!

Mijn schoonvader heeft ooit een relatie gekregen met een Poolse vrouw, die het alleen maar te doen was om zijn geld, dus ook iets wat op de wikipedia-pagina staat vermeld. Romantische fraude door een 'goudzoekster'. Ze was wel echt, maar de liefde was niet echt. Dat duurde heel lang voordat hij dat kon accepteren (het is al wel echt jaren terug).

Een vriendje van een van onze kinderen hier heeft een mooie jonge moeder. Zijn vader was een oude man, die door zijn moeder (afkomstig uit een Oost-Europees land, ik vergeet even welk land) aan de haak is geslagen. De man stierf al snel nadat ze samen een kind hadden, en zij erfde alles... Blijkbaar zijn er veel mensen die behoefte hebben een liefde en warmte en gemakkelijk kunnen worden misbruikt daardoor...

En inderdaad: het kan ook wel degelijk goed gaan. Ik ken sowieso twee stellen die nu samen zijn, en elkaar via het internet hebben leren kennen.

Alleen_vlindertje

Alleen_vlindertje

27-03-2016 om 09:33 Topicstarter

Herkenning is fijn

Het is erg fijn om herkenning en erkenning te krijgen. En ja, ik ben gewoon in shock. Hoe is het mogelijk dat lieve woordjes zowel via app als telefoon zo ontzettend nep waren?? Ik kan er gewoonweg nog niet steeds niet bij dat dit soort mensen bestaan... Ik weet het natuurlijk wel maar het is gewoonweg walgelijk om te bedenken wat ik hem allemaal heb verteld en te realiseren dat hij gniffelend mij zat op te vrijen! Ondertussen ben ik meer richting boosheid gegaan maar kan ook zeker blij zijn om het feit dat ik uiteindelijk toch mijn gevoel heb gevolgd en zo verstandig ben geweest om hier niet in mee te gaan. Dus heel langzaam slijt het...

Iemand reageerde dat ik niet verliefd was maar graag liefde wilde. En dat is wel waar. Ik voelde me reuze gevleid en hoe fijn is het als iemand de hele dag door zegt dat je mooi en geweldig bent. Maar tijdens die appwisselingen werd ik ook wel eens geirriteerd door het feit dat hij nooit iets anders vroeg dan: hoe was je nacht, wat doe je en hoe gaat het met de kinderen?

Dus moraal van dit verhaal: dit was een waardevolle les maar ik ben ontzettend trots op mezelf dat ik me staande heb gehouden en ook nu dus gewoon mijn leven weer oppak! Ik ga in ieder geval zoveel mogelijk mensen waarschuwen dat dit echt gebeurt en hoop anderen hier mee te beschermen. Het lukt me nog niet om zijn profiel weer tevoorschijn te toveren op Lexa zodat ik er melding van kan maken maar daar kom ik ook wel achter. Ik laat dit niet zomaar over me heen gaan!

Nogmaals: heeeeeel erg bedankt voor jullie reacties/verhalen/harten onder de riem! Dat heeft me zeker met beide benen op de grond gezet en gehouden. Kan jullie wel zoenen hahahahaha

Fijne Paasdagen en op naar een toekomst vol liefde!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.