Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Relaties Relaties

Relaties

DS1

DS1

10-10-2021 om 20:18

Ben ik biologischevader??

Mij vrinden had onveilig sex met ex vriend   tussen 13 en 23 juli en dan met mij eenmaalig zonder condoom tussen 1 en 13 augustus. Bevalling datum was rond 20 april en is geworden 1mai ( een week of anderhalf week over tijd) .
Wie kan nou vader zijn???
Is nou echt nodig zwangerschapstest  ??
Groeten 

Jullie alletwee. Dus als zekerheid gewenst is dan is een vaderschapstest handig.

Leene

Leene

10-10-2021 om 20:37

de uitgerekende datum wordt als volgt berekend. Eerste dag laatste menstruatie + 1 week. Dus als de eerste dag laatste menstruatie op 13 juli was dan is de uitgerekende datum 20 april. 
Let op: dit geldt alleen bij een regelmatige cyclus. En nog wat: als je menstrueert dan ben je natuurlijk niet zwanger. Maar dat is de manier waarop ze zwangerschapsduur uitrekenen. De meeste vrouwen worden zo'n 10 tot 16 dagen na de eerste dag laatste menstruatie zwanger. In het geval van 13 juli is dat dus 23 tot 29 juli.
Als de laatste menstruatie niet bekend is of onbetrouwbaar dan geldt de echo datum. Hoe vroeger de echo hoe betrouwbaarder de uitgerekende datum. 
Dat het kind op 1 mei is geboren zegt niets want sommige vrouwen raken overtijd dat zegt niets over het feit wanneer de baby verwekt is.

Omdat er niets staat over de laatste menstruatie of regelmatig of onregelmatig ongesteld is het zo niet te zeggen wie de vader is. Alleen dat het van beiden kan zijn. Hoe later in augustus je seks had des te meer is er denk ik de kans dat dit niet jouw kind is. Ik raad een test aan als je dit zeker wilt weten.
Er komt nog veel meer bij mij naar boven maar daar vraag je niet naar. Ik wil toch een ding kwijt ... Ik hoop dat je vriendin en jijzelf ter wille van het kind hier uit gaan komen. Zoek aub hulp

Leene schreef op 10-10-2021 om 20:37:

de uitgerekende datum wordt als volgt berekend. Eerste dag laatste menstruatie + 1 week. Dus als de eerste dag laatste menstruatie op 13 juli was dan is de uitgerekende datum 20 april.

Geen idee wat je hiermee bedoelt. Zwangerschapsduur is 38 weken (tussen conceptie en uitgerekende datum). Conceptie zou met de uitgerekende datum van 20 april op 28 juli geweest zijn. Je kunt er dus niets van zeggen.

Leene

Leene

10-10-2021 om 21:08

Ja de conceptie. Maar de zwangerschapsduur wordt berekend aan de hand van de eerste dag laatste menstruatie. ( Ik heb van honderden zwangerschappen de uitgerekende datum berekend) natuurlijk ben je de dan nog niet zwanger. Als je 40 weken zwanger bent dan krijg je er als het ware 2 cadeau. 
Dus inderdaad als deze vriendin een regelmatige cyclus had en de uitgerekende datum is 20 april. Dan was de eerste dag laatste menstruatie 13 juli. 9 maanden plus 1 week erbij is  40 weken. Kom je uit op 20 april. Je wordt zwanger als je ovuleert ongeveer 14 dagen in de cyclus. Dus 13 + 14 is 27 juli. Maar omdat een eicel ongeveer 2 dagen overleeft en zaadcellen ongeveer 72 uur is dat altijd plusminus.
Veel vrouwen weten wel de eerste dag van de laatste menstruatie maar niet wanneer ze ovuleren. 
Kwam altijd uit, ook als er daarna nog een echo werd gemaakt.

Maar goed dondert niet hoe je het precies uitrekent... We komen op hetzelfde uit. En de conclusie blijft hetzelfde. Het valt niet goed te zeggen wie de vader is. Maar TO heeft eenmalig seks gehad tussen 1 en 13 augustus zegt ie. Daar kun je niets mee want als het 1 augustus is dan kan de baby zeker wel van hem zijn. Is het 13 augustus geweest dan  is de kans klein dat het van hem is. Tenzij zij zich vergissen

dan

dan

11-10-2021 om 07:15

Leene legt het goed uit. Maar omdat elke vrouw een andere cyclus heeft, dit kan per maand dan ook nog verschillend zijn, is het inderdaad onzeker wie de vader is. 

Wat ik niet helemaal begrijp; had je nou eenmalig sex tussen 1 en 13 augustus of was het meermaals maar eenmalig ZONDER condoom? Want in het eerste geval weet je dan toch de precieze datum? 🤔

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.