Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

40 plus en steeds minder zin in sociale activiteiten - herkenbaar?

Feestjes die laat beginnen en waar er geen bekenden zijn....ik moet er tegenwoordig niet meer aan denken. Geen zin om het laat te maken, geen zin om te socializen met onbekenden, geen energie voor small talk. Blehhhh. 
Vroeger was dat wwel anders, altijd in voor iets gezelligs, en ik heb een grote vriendenkring (waar ik nu 'last' van heb (zeg ik met een knipoog), want dat zorgt weer voor veel uitnodigingen voor feestjes/borrels etc - waar ik geen zin in heb. 

Het liefst doe ik tegenwoordig niks in het weekend, of iets met goede vrienden of familie. 
Heerlijk, even uitrusten van een drukke werkweek en zorg voor 3 kinderen met alle regelzaken en verplichtingen die daarbij komen kijken. Niet hoeven praten, gewoon lekker thuis, met .00 hobbies bezig zijn. Genieten van mijn tuin. Vooral niet om 20.00 nog de auto hoeven pakken. 

Ik vroeg me af: is dit herkenbaar? 
Dat je eerst behoorlijk sociaal was maar nu denkt: ik heb er gewoon helemaal geen zin in en energie voor? 

Ja een beetje wel. Ik ben altijd iemand geweest die goed alleen kan zijn, maar tegen woordig ervaar ik het vaker zelfs als energie-slurpend om je tijd door te brengen in (grote) gezelschappen. En dan ligt het er natuurlijk aan wie, wat, waar en hoeveel maar over het algemeen merk ik echt dat ik meer behoefte heb aan rust/ alleen-tijd. Man wel of niet aanwezig is dan niet zo belangrijk...in die zin dat dat geen energie vraagt omdat ik gewoon mijn gang kan gaan.

Ik herken het zeker wel, het liefst ben ik ook gewoon lekker thuis. Soms laat ik me wel verleiden om ergens heen te gaan anders zou ik wel een kluizenaar worden, buiten mijn werk om.

Zeker!! Afgelopen weekend (al vanaf donderdag) van alles gehad. Laat in bed, veel mensen. En toen gisteren ook nog moederdag. Lees, naar moeder in het verzorgingshuis, naar schoonmoeder en naar oma.... Vreselijk overprikkeld hoor! En ja, het word steeds erger 😉.

Alsof ik het zelf heb geschreven haha 

Stormvogel

Stormvogel

13-05-2024 om 21:15 Topicstarter

Ik ben dus niet de enige
Fijn wat herkenning. 
Vooral grote groepen inderdaad, ik probeer ze te mijden. Kleine groepjes vind ik wel leuk, en iets nieuws doen met oude bekenden ook. 

oeh, hier ook herkenbaar! Was altijd al in enige mate maar de laatste jaren heb ik gewoon een uitgesproken hekel gekregen aan de meeste sociale activiteiten met meerdere mensen... Net als verjaardagen (zowel die van onszelf als die waarvoor ik uitgenodigd word als gast). Geen idee hoe het komt, maar leuk is anders, aangezien mijn man nog wel kan genieten van sociale activiteiten... 

Op het werk staat er ook een "gezellig samenzijn" gepland, gelukkig kan ik daar niet bij zijn want heb net in die week vakantie. Helaas komen er nog een paar van dat soort momenten aan waarbij mijn aanwezigheid gewenst is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.