Over het forum
Prillewits
26-02-2023 om 09:24
TLDR, oftewel kort en bondig
Zit er eigenlijk een limiet aan hoe lang een openingspost of reactie hier mag zijn? Ik zie af en toe enorme verhalen langskomen die niet uitnodigen tot lezen en het ook lastig maken om tot de kern te komen. Het helpt een topic starter zelf ook, denk ik, als het verhaal in een beperkt aantal woorden moet worden opgeschreven. En het maakt het ook wat minder snel herkenbaar.
Als er meer informatie nodig is dan vragen mensen daar wel om.
Het hoeft niet zo kort als Twitter, dat dwingt maar tot het weglaten van elke nuance en komt de communicatie niet ten goede. Maar eindeloze rants zijn het andere uiterste.
Flanagan
05-03-2023 om 13:46
Marie111 schreef op 04-03-2023 om 19:36:
[..]
Dank je, weer wat geleerd. Ik kende die afkorting nog niet namelijk.
Dat zijn er dan twee; ik moest het ook opzoeken.
Courage
05-03-2023 om 15:35
Ik heb overigens altijd begrepen dat de afkorting staat voor
"Too Long Didn’t Read" en niet 'don't'.
Flanagan
05-03-2023 om 16:19
Courage schreef op 05-03-2023 om 15:35:
Ik heb overigens altijd begrepen dat de afkorting staat voor
"Too Long Didn’t Read" en niet 'don't'.
Je hebt gelijk, maar in lijn met de boodschap van de topic heb ik het opgepakt als ‘don’t read’. Didn’t is een reden om iets niet te hebben gelezen ( persoonlijke mening).
Courage
05-03-2023 om 16:46
Flanagan schreef op 05-03-2023 om 16:19:
[..]
Je hebt gelijk, maar in lijn met de boodschap van de topic heb ik het opgepakt als ‘don’t read’. Didn’t is een reden om iets niet te hebben gelezen ( persoonlijke mening).
Eens.
Auwereel
05-03-2023 om 18:59
Hoe goed zou ChatGPT zijn in het helder samenvatten van lange epistels?
Bijtje82
05-03-2023 om 19:35
Auwereel schreef op 05-03-2023 om 18:59:
Hoe goed zou ChatGPT zijn in het helder samenvatten van lange epistels?
Heerlijk woord dit, gebruik het regelmatig bij onzinnig en onnodig lange teksten. Maar veel mensen kennen het woord niet.
TLDR is trouwens wel met didnt, van wege het feit dat je dus zegt dat de tekst te lang is en je dus niet van plan was het te gaan lezen. Dont zou in dit geval eerder een waarschuwing zijn aan een ander om het niet te lezen.
Ginevra
05-03-2023 om 20:20
En soms zetten mensen voor of achter een lange tekst TLDR -ultrakorte samenvatting voor wie het niet gelezen heeft of wil gaan lezen.
En ik vind zelf een lange maar goed geschreven post (looking at you Mija) veel beter te pruimen dan een korte warrige post waar cruciale informatie ontbreekt.
Flanagan
05-03-2023 om 21:49
Bijtje82 schreef op 05-03-2023 om 19:35:
[..]
Heerlijk woord dit, gebruik het regelmatig bij onzinnig en onnodig lange teksten. Maar veel mensen kennen het woord niet.
TLDR is trouwens wel met didnt, van wege het feit dat je dus zegt dat de tekst te lang is en je dus niet van plan was het te gaan lezen. Dont zou in dit geval eerder een waarschuwing zijn aan een ander om het niet te lezen.
Precies, en dat wil ik liever zelf bepalen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.