Over het forum Over het forum

Over het forum

Forumredactie OO

Forumredactie OO

06-09-2013 om 12:31

Opmerkingen over de nieuwe site en het forum


lou

lou

09-09-2013 om 13:24

dalarna

Dalarna, je hebt gelijk. Ik dacht gisteren echt dat ik de nieuwe op het beginblad zag van nieuwe reacties in bestaande discussies. Vandaag toch niet dus ik zal het verkeerd hebben gezien ik zou dat wel fijn vinden, dan zie je in 1 oogopslag of er dat uur nog iets nieuws is toegevoegd.

Mensen die de discussies niet op 0 krijgen: je moet alle wolkjes aangeklikt hebben waar die streepjes bovenstaan. Ctrl in en allemaal achter elkaar aanklikken

Rosa-

Rosa-

09-09-2013 om 13:36

Nou mooi niet

Ik doe braaf wat jullie zeggen maar helaas

Rosa-

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 14:04

rosa-

Wat bedoel je nu, wat mooi niet? Gaat het met inloggen altijd goed?

Rosa-

Rosa-

09-09-2013 om 14:08

Inloggen gaat prima! Krijg alleen de draden niet op 0 en dat wil ik wel.

Rosa-

Hier dito, Rosa-

Helaas, via wolkjes krijg ik niets op nul. Bovendien zijn er gewoon draden die ik op voorhand al niet lees, omdat ik niets met het onderwerp heb (bijvoorbeeld wasdrogers: ik heb er geen en ik kan er niets zinnigs over zeggen). Die draden wringen zich wel elke keer bovenin mijn lijstje, als er nieuwe reacties zijn.

Ik zal hier echt wel blijven en over de hele site ben ik zeer te spreken. Die bugs worden echt wel afgeschoten, daar ben ik van overtuigd. Maar ook na een paar dagen tamelijk intensief forummen houd ik hetzelfde gevoel als nu na jaren nog na de (gedwongen) overgang van WP naar Word: Ik leer er de weg wel, ik zal de mogelijkheden uiteindelijk wel ontdekken en gebruiken, je moet soms vernieuwen - maar het is niet wat ik zelf gekozen had en mijn voorkeur ligt bij het oude ivm het praktisch nut. Dat dit forum veel beter beheerbaar is, geloof ik meteen.

nog even over de bibliotheek

Het zou ook fijn zijn als je daar ook meteen ziet of er nieuwe reacties zijn. Als ik bijv. niet het hele forum wil bekijken, maar alleen ff kijken of de door mij gevolgde draden nog iets nieuws bevatten, dan kan dat nu niet. Je moet ze toch weer aanklikken om dat te checken.

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 14:55

rosa- en genista

Maar wat lukt er nu niet want ik denk dat alle tips nu zo'n beetje zijn geweest en ik heb ook al een aantal keer gelezen dat het wel lukt.

Genista: tja 1 klik op wasdrogers en het draadje in niet meer nieuw, hoeveel draadjes zouden dat er per dag zijn? Als we nu niet meer forums hoeven te openen om te zien óf er nieuwe draadjes zijn vind ik het niet erg om dan even op de wasdrogerdraadjes te rammen

Rosa-

Rosa-

09-09-2013 om 14:57

Leeg

Wat een teringwerk!!!

Rosa-

dalaran

Gewoon, er gaat niets op nul, dat lukt er niet. Ik moet kennelijk echt alle draden 1 voor 1 af. En sja, ik vind het vervelend dat ik die ene klik op die wasdroger- en andere draden moet doen die me niet interesseren om het kloppend te houden. Ik denk dat ik die moeite niet eens ga doen om alles op nul te krijgen. Gewoon rubrieken scannen, net als vroeger. Het lijkt mijn werk wel, daar omzeilen we alle "verbeteringen" ook zo goed en efficiënt mogelijk

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-09-2013 om 16:58

positief!

Ik vind het er mooi uitzien. Even wennen, maar zoals Dalana ook al schrijft: op den duur heb je het precies door met 'de nieuwe berichten'. Echt dames, even doorzetten, heb vertrouwen in je eigen flexibiliteit en aanpassingsvermogen!

Er is veel kritiek op het scrollen. Ik deel die kritiek niet: het maakt het juist een stuk overzichtelijker. In het oude forum hoefde je niet te scrollen, maar moest je wel eindeloos klikken. Voor ieder bericht moest je doorklikken. En als je een ouder bericht terugzocht (en niet wist van wie dat bericht was), moest je per stuk iedere reactie doorklikken. We waren niet anders gewend, dus we deden het braaf, maar feitelijk was dat een gewrocht natuurlijk.

Een knop om snel naar boven/beneden te kunnen zou inderdaad welkom zijn, evenals de mogelijkheid om ook bovenal aan naar een volgende pagina door te kunnen klikken.

Succes!

neteret mut

neteret mut

09-09-2013 om 17:22

zoals ik al zei

het went al. Het was even wat werk om alle draadjes op 0 / geen nieuwe berichten te krijgen met idd steeds weer ergens iets dat je over het hoofd zag. Het werkt prima met "home en end" knoppen, scheelt een stuk scrollen. Draadjes die ik niet lees aanklikken en weer terug zonder en verder een blik op te werpen. Het went al en ja ik zal nog lang aan het oude denken, nou en. Ik denk ook nog altijd aan de vorige auto, alweer een aantal jaren terug, maar geniet van de huidige.

IJsvogeltje

Je mag het met me oneens zijn, vanzelfsprekend. Maar "We waren niet anders gewend, dus we deden het braaf, maar feitelijk was dat een gewrocht natuurlijk." deel ik echt niet met je. Op andere fora haakte ik af, omdat ik de OO-versie zoveel handiger en overzichtelijker vond. Dus ik zou juichen als we een inklapfunctie kregen. Mogen de liefhebbers scrollen en de niet-liefhebbers op de andere manier door hun berichten. Want heus, aan vertrouwen in mijn flexibiteit en doorzettingsvermogen ontbreekt het me niet

wizzer

wizzer

09-09-2013 om 19:03

Het went niet

Ik erger me steeds meer. Ik wil niet verplicht worden om telkens draadjes open te klappen waar ik me niet voor interesseer, omdat ik anders geen gebruik kan maken van de functionaliteit die me vertelt dat er ongelezen berichten zijn.

Ik wil eigenlijk ook niet forumrubrieken hoeven open te klappen, maar geen functionaliteit waarin ik in 1 oogopslag kan zien welke nieuwe berichten er zijn.

Ik ben vooral teleurgesteld omdat dit helemaal geen nieuwe dingen zijn. Zelf mijn dochter had jaren geleden al een eigen forum opgezet wat dit soort dingen gewoon kon. Waarom kan dat hier dan niet? Waarom zoveel concessies? Waarom altijd zelf het wiel uitvinden i.p.v. gewoon forumsoftware gebruiken die al bestaat?

Kijk, dát is mou mooi

Een draad die naar een andere rubriek is verplaatst, was vroeger gewoon uit beeld in de rubriek waar hij gestart was. En nu zie ik een nette melding staan dat de draad verplaatst is, waarheen en met link. Dat is mooi.

Begint al te wennen

Het begint al te wennen hier . Ik scan net zoals voorheen de rubrieken die ik interessant vind en kijk of er nieuwe reacties zijn in de draadjes die ik volg.

Ik hoef niet per se alle draadjes op nul te houden. Bij draadjes die ik niet volg, kan ik het aantal reacties gewoon negeren, dat is niet anders dan vroeger.

Als we straks weer de naam kunnen zien van degene die de draad heeft gestart en de naam van degene die de laatste reactie heeft geplaatst, ben ik tevreden. En oh ja, een knop onderaan de pagina om in 1x naar boven te gaan.

Berber

Berber

10-09-2013 om 09:44

Vraag

Kunnen berichten nu bewerkt worden achteraf? Daar wordt door verschillende mensen al heel om gevraagd en het is natuurlijk ook best van deze tijd. Of eigenlijk zelfs al behoorlijk old school.

Berber

Berber

10-09-2013 om 09:45

Heel LANG om gevraagd. Zie je, hartstikke handige functie maar ik zie 'm even niet.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-09-2013 om 09:50

Berber

Ik vind dat bewerken achteraf eigenlijk helemaal niet zo fijn. Die typefouten, daar lees ik wel over heen, daar stoor ik me gewoon maar niet aan. Maar ik vind een discussie soms zo onleesbaar worden als mensen achteraf inhoudelijk gaan wijzigen of zelf helemaal gaan verwijderen. Dan liever wat spelfouten ertussen.

Berber

Ik heb het sterke vermoeden dat die edit-mogelijkheid er nog wel komt. In het artikel staat immers ook dat er nog heel veel komt, dat het nog niet af is. Tijgeroog, als die achteraf-bewerk-tijd niet zo lang is, krijg je volgens mij niet veel verwarring in een discussie. Als het bijvoorbeeld 5 of 10 minuten is, kun je er best even een paar spelfouten uithalen, maar de kans dat iemand dan al uitgebreid heeft gereageerd op jouw epistel, is vrij klein.

Wat ik overigens echt niet hoop, is dat we hier al dan niet bewegende smileys krijgen. Ik herinner me dat op babybrabbel bepaalde woorden zelfs automatisch werden vervangen door olijk bedoelde plaatjes, tenzij je dat expliciet uitzette. Daar had je dan een serieuze discussies vol smileys met een roze strik (dochter), een wiebelend gebouw (school) en boos kijkende gezichtjes of zelfs woedende, uit elkaar springende poppetjes. Brrr...

Berber

Berber

10-09-2013 om 10:25

Genista

Wiebelend gebouw, geweldig. Ik word nu al simpel van alle berichten die met )) doorspekt worden omdat je dan blijkbaar alles mag zeggen wat je wil, het was imers lollig bedoeld. Zonder )) heb je meteen de poppen aan het dansen.

Het ging mij trouwens niet alleen om spelfouten maar soms wil men nog wat toevoegen en dan krijg je dus meerdere berichten van dezelfde persoon over hezelfde onderwerp onder elkaar. Dat maakt het imo pas onleesbaar.

Berber

Wij zijn het heel erg eens over die editmogelijkheid, volgens mij. Ik denk ook dat het geheel er uiteindelijk overzichtelijker van wordt.

Ik gooi er zelf af en toe een smiley in (maar eentje van de oude stempel, zodra het gele grijnzen worden, stop ik daar meteen mee), omdat dat soms iets verduidelijkt. Niet dat ik dan alles kan zeggen, maar vaak ook ter relativering. Maar in een echte discussie vind ik ze afgrijselijk.

100%mama

100%mama

10-09-2013 om 11:57

verandering

Hier ook een hoor die gewoon niet toe is aan verandering, maar ook weet dat het met een week weer "normaal" is. Dat scrollen vind ik ook onhandig, maar zie dat daar iets voor is, ga ik even naar kijken. Wel makkelijk inderdaad dat je elk bericht ziet zodat je antwoord wanneer die op meerdere reactie's slaat makkelijker te maken is.

En heel erg, maar ik vind dat meisje op de tekening ook al niet zo leuk...raar maar waar hihi

Kari1

Kari1

10-09-2013 om 12:46

mag al dat "nieuw" weg??

Alsjeblieft alsjeblieft?!
Het is me gelukt om al het oude nieuw weg te werken, maar het loopt meteen weer vol met nieuw nieuw... Je blíjft wegklikken. Ook rubrieken of draadjes die ik normaal niet zou lezen moet ik nu aanklikken omdat ik anders weer de situatie krijg waar we mee startten, een niet te overziene brij van nieuw.
Forumbeheer, mag er een dagen-instelknop komen voor het nieuw? Zodat je zelf kunt instellen wanneer je nieuw nog nieuw vindt? Dan kan ik die zelf op 1,2,3 dagen zetten, net hoevaak ik hier kom/niet geweest ben, en dan vervalt het nieuw wat van voor die tijd dateert vanzelf.
Kari

Forumbeheerder OO

Forumbeheerder OO

10-09-2013 om 13:08

Nogmaals rustig

Zoals ik zei, er is tijd nodig om AL jullie ideeën te lezen, dan te bekijken of het daadwerkelijk kan en dan ook nog of het de fictionaliteit van de site wel of niet aantast. Vele factoren spelen mee en neem nu van mij even aan dat er heus naar jullie geluisterd wordt en dat er met veel dingen ook al geknutseld wordt. Maar hee, Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd dus geef de bouwer(s) van de site ook even de tijd.

Je zult zien dat je over een week zegt, heeeee, dat was er vorige week nog niet.

Houd je hoofd cool, dan proberen wij dat ook te doen!

Forumbeheer Ouders Online

p.s page up en down op je computer is voor nu even de snelste manier als je niet van scrollen houdt

mijk

mijk

10-09-2013 om 14:05

Ik voel me er gopgejaagd

Door alle nieuwe nieuwe berichten. Vheb ineens het gevoel dat ik alles in dreumestijd ook moet lezen terwijl de jongste 8 is..... maar ik wacht rustig af!

ijk

Forumbeheerder OO

Forumbeheerder OO

10-09-2013 om 14:18

Oeps

1 reactie teveel verwijderd, zoals jullie zien is het voor ons dus ook wennen, sorry!! De twee reacties die op dat bericht kwamen zijn nu ook verwijderd omdat het anders zo vreemd stond...luchtledig etc

Tink

Tink

10-09-2013 om 15:57

erg grappig soms

Sommige titels van draadjes worden onbedoeld erg grappig. Zo ontdek ik er net eentje in Huis, tuin en keuken:
"ene helft gezin vegetarisch andere niet bijgewerkt"

Oh... 'bijgewerkt' staat in een nét iets ander kleurtje...

Tineke

Tineke

11-09-2013 om 07:40

oh men

En dan wordt 's nachts het hele forum ondergespamd, een nieuwe, maar vervelende uitdaging voor OO! Sterkte ermee!

neteret mut

neteret mut

11-09-2013 om 08:15

die spam

als die blijft zou het voor mij een reden zijn om wel weg te blijven. Maar ik ben ervan overtuigd dat jullie er alles aan doen om die kwijt te raken/ te voorkomen.

Tineke

Tineke

11-09-2013 om 09:00

google

Vroeger kon je alleen reacties lezen op het forum zelf, het werd al verbreed door de linkjes op CJG, maar nu is volgens mij alles gewoon compleet te googlen. En daarom zet ik ook nooit mijn naam onder een berichtje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.